Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

06 f 0001

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    #76
    Aslı NDG tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Klasikler arasinda suan icin 1numarali favorim diyebilirim neyse totonuzu kasiyiniz efem nazar degmesin tamam mi?

    Sent from my Ericsson GH688 using Tapatalk UHF v2
    NDG,

    Senin favori listende 1 numarada olmakta bizim adımıza cok güzel, arabam ve kendi adıma sana teşekkür ediyoruz.

    Yorum Yap


      #77
      Aslı fenerci tarafından gönderilmiş Mesajı göster
      Tarık merhaba kolay gelsin

      haberini aldım olayın burdan okumadan önce

      Benim kaporta bitti .emniyet kemerleri ve taban altındaki yakıt borusu ve fren borularını tutan saclar dışında

      Ah birde güzel bir boyacı bulsam

      Benim kupadada anten deliği yok
      ne yapsak diye düşünüyordum

      Arac daha kaportada iken anten işini halledeyim dedim.sonradan problem yaşamamak için

      aracta kullanacagin anteni nerden aldin??

      Anten için tavanda açılması gereken deliğin olculeri??
      tavan sacindaki antenin konumu nedir ??

      bu konularda banada bilgi verirsen sevinirim

      Selamlar

      GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

      Selam Mustafa,

      Öncelikle seninde arabanın ilerleme kaydetmiş olduğunu duymak çok sevinidirici haber,

      Güzel bir boyacı bulmak için mevsim olarak yanlış bir zamandayız öncelikle onu söyleyim

      Şimdi ne alakası var diyenler olacak, çok alakası var diyerek yazıyorum,

      Havaların soguk olması, yağışlı olması, boyacı dukkanlarında doluluk oranları, çalışan personelin soguk hava sartlarında calısma performansı, ve soguk havada calışma şevkinin az olma durumu

      Bu maddelerin hepsi ve daha çoğunu hesaba katmak lazım ( Ben yıllar evvel öyle yapmıştım )
      Sanırım mayıs ayı yada haziran gibi arabamı boludan getirmiştim ankaraya boyanması için, Lafı uzatmayayım boyacıyı bulurken bunuda lutfen hesap et yukarıda yazdıgım maddeler arabanın boyasının guzel olması ile doğrudan, göbekten, kafadan, dosdoğru vsvs ALAKALI !!!

      Benim arabanın boyasını ben dahil her gören çok beğeniyor (nazar değmesin) ben boya konusunda cok fazla hassas davrandım ve kılı kırk yardım dıyebılırım, aynılarını senın araba ıcınde yapılmasını tavsıye ederım,

      Arabanın tarihçesini yazarken bu konuları tek tek yazıcam, ( Ah birde guzel boyacı bulsam derken, bana atıfta bulunarak senın boyacına bır sorsakmı dıyorsan, sorabılırım eger ıstersen? )


      Gelelim Anten deliği meselesine,

      Sen bildiğim kadarıyla aracı mk3 -mk4 gibi bir restorasyoın yapıyorsun ve ruhsat yılına sadık kalıcaktın dıye hatırlıyorum, Ben aracı 2001 mk7 yaptığım ıcın tavan anteni taktım cunku mk7 lerde var oncesındekı modellerde tavanda anten yok.

      İllede tavacam dersen ben sana seve seve milimetrik ölçüleri veririm (bu aradailave 4 gorüş farı olculerı aklımda unutmadım onlarıda yazıcam sana)

      Antenı ben ıngıltıreden aldım orjınal sıfır geniune rover mini mk7 anteni (ama cok uzun 1 metre cıvarında, ben orjınal olsun dıye illede onu taktım)

      ama aynısına cok benzer tıpte kısa uzun bır cok anten var tercıh senın, orjınalının bıraz uzun olusu sankı orjınal degılmıs sorusunu akla getırsede o yıllarda demekkı radyo sınyallerın gucune gore antenlerı uzun yapıyorlarmış, diye düşünüyorum.

      Yorum Yap


        #78
        Bmw miniler için orjınal (genuine) yedek parca kodu ıle satılanları bulmak mumkun .

        Tarik; tekrar tekrar konu tekrarlanmasin diye alinti yapmadim. Haklisin ve bir konuda daha belki yardim edebilirim. Eger decal seciminde orjinal, dedigin gibi yedek parca kodlu olana gidersen ileride olmadik bir TuvTurk calisani ile tartisman gerekmez. OEM parca makbuzunu gosterirsin ve cenelerini kapatmak zorunda kalirlar.
        Turkiye'de kamyon arkalarina yazilan yazilarin yasaklanmasi ve firma logolarini ruhsata islenmesi zorunlulugundan sonra -bir ihtimal- konu tam detayli olmadigindan polis veya kontrolde problem ile karsilasabilirsin.
        Bana yapmak istediler, TuvTurk'te, sakince mudur ile gorusecegimi soyledim, parca kodlu irsaliyemi kendilerine sundum. Pardon dediler ve konu kapandi. Eger herhangi bir sticker yapistirilirsa bunun omru 2 yilla sinirli kalabilir ki kontrol oncesi sokmek zorundasin.
        Bilgine

        Wishman

        Yorum Yap


          #79
          Aslı WISHMAN tarafından gönderilmiş Mesajı göster
          Bmw miniler için orjınal (genuine) yedek parca kodu ıle satılanları bulmak mumkun .

          Tarik; tekrar tekrar konu tekrarlanmasin diye alinti yapmadim. Haklisin ve bir konuda daha belki yardim edebilirim. Eger decal seciminde orjinal, dedigin gibi yedek parca kodlu olana gidersen ileride olmadik bir TuvTurk calisani ile tartisman gerekmez. OEM parca makbuzunu gosterirsin ve cenelerini kapatmak zorunda kalirlar.
          Turkiye'de kamyon arkalarina yazilan yazilarin yasaklanmasi ve firma logolarini ruhsata islenmesi zorunlulugundan sonra -bir ihtimal- konu tam detayli olmadigindan polis veya kontrolde problem ile karsilasabilirsin.
          Bana yapmak istediler, TuvTurk'te, sakince mudur ile gorusecegimi soyledim, parca kodlu irsaliyemi kendilerine sundum. Pardon dediler ve konu kapandi. Eger herhangi bir sticker yapistirilirsa bunun omru 2 yilla sinirli kalabilir ki kontrol oncesi sokmek zorundasin.
          Bilgine

          Wishman
          Bu konu hakkında hıc bırsey bılmıyordum, Söylediğin çok iyi oldu, muayene esnasında tavan stickerına laf edebılırler cok haklısın,
          ama gel gelelım benım onun faturasını bulmam cok zor, ama sunu soyleyım cok problem olacagını dusunmuyorum olursada bır caresını ve yolunu bulurum dıye dusunuyorum.
          Zamanı geldıgınde bakarız bır caresıne demek lazım

          Yorum Yap


            #80
            Aslı NDG tarafından gönderilmiş Mesajı göster
            Heh tabi ya iste bu! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

            Sent from my Ericsson GH688 using Tapatalk UHF v2



            O zaman bir reklam afişi yayınlamakta sakınca olmaz !!!

            Yorum Yap


              #81
              Yapma bunu bana
              LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

              sigpic

              www.MINIClubTR.com

              Instagram

              Yorum Yap


                #82
                Tarık

                Ben arabayı hem mk 3 / 4 görünümlü

                hemde biraz benim hoşuma giden şekliyle toplamaya çalışıyorum.

                Anten konusuna gelince
                birde wing tip olanlar var on camurluga monte edilen tip

                Ama bende bunu istemiyorum çok el altında olacak çünkü anten

                Açılıp kapanır tip olmasıda bir başka kötü yani

                En güzeli benim için tavanda olması gözüküyor.hem sabit acik hemde el altında değil

                bu arada Sen Anteni hangi siteden aldın ???

                GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

                Yorum Yap


                  #83
                  Aslı ALIENLOVE tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                  Yapma bunu bana
                  Suc benim degıl, 1959 yılında John Cooper başlattı bu macerayı

                  Yorum Yap


                    #84
                    Aslı fenerci tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                    Tarık

                    Ben arabayı hem mk 3 / 4 görünümlü

                    hemde biraz benim hoşuma giden şekliyle toplamaya çalışıyorum.

                    Anten konusuna gelince
                    birde wing tip olanlar var on camurluga monte edilen tip

                    Ama bende bunu istemiyorum çok el altında olacak çünkü anten

                    Açılıp kapanır tip olmasıda bir başka kötü yani

                    En güzeli benim için tavanda olması gözüküyor.hem sabit acik hemde el altında değil

                    bu arada Sen Anteni hangi siteden aldın ???

                    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
                    Sanırım minispares dan aldım o degilse Minisport tur baskada bir yere sekmez bi bak bakalım her zaman çıkmıyor ara sıra bulunan parçalar arasındaydı, bu aralar minispares stoklarını baya güncelledi hemen hemen hersey stockda gorunuyor.

                    Yorum Yap


                      #85
                      Teaser Çalışanların, emek harcayanların, sabredenlerin ellerine sağlık Güzel bir görüntü, övünç kaynağı

                      NAM'da yazıyor musun? ya da yazacak mısın bu yaptığın işi?
                      2009 JCW Dark Silver / Black
                      BC1182 Stock to the bone...

                      Yorum Yap


                        #86
                        Aslı KYH tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        Teaser Çalışanların, emek harcayanların, sabredenlerin ellerine sağlık Güzel bir görüntü, övünç kaynağı

                        NAM'da yazıyor musun? ya da yazacak mısın bu yaptığın işi?
                        NAM Nedir bilmiyorum desem cokmu cahil görünürüm acaba

                        Ben sadece hayatım boyunca bu foruma üye oldum, benzer başka hic bir platformda aktif olmadım daha evvel

                        Yorum Yap


                          #87
                          tekrar merhaba tarik

                          Boya konusuna gelince

                          Gecen gun kabaca bir boya araştırması yaptım araci boyamak için kullanılacak malzemelerinin fiyatı vernik boya astar macun tiner vs vs vs tamamı
                          1350 tl tuttu

                          Bu aracin kupasina son noktayı vuracak kişi boyacı.

                          Çok çeşitli fiyatlar veriyorlar işçilik masrafı olarak kimisi dudak uçuklatan cinsten kimisi yemek parasına bu seferde ister istemez kafasinda soru işareti oluşuyor insanın:what:

                          Bu adam bu paraya boyuyorsa e bu adam ne yapiyor diye sorguluyoruz kendi kendimize olayı


                          GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

                          Yorum Yap


                            #88
                            mini armanı yesinler senin be maşallah
                            2002 R53,AF 3343 - 2005 R53 MAB 93 - 2005 R53 CEY 48 - 2008 R56 FD0970 - 2006 R53 CCS 01

                            Yorum Yap


                              #89
                              Aslı JCW tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                              NAM Nedir bilmiyorum desem cokmu cahil görünürüm acaba

                              Ben sadece hayatım boyunca bu foruma üye oldum, benzer başka hic bir platformda aktif olmadım daha evvel
                              www.northamericanmotoring.com kısaca NAM cok iyi bir databaseleri var özellikle problemler ve çözümleri hakkında.

                              ayrıca baska foruma hayatın boyunca üye olmayıp sadece bu forumda olman bizim için gercekten cok gurur verici birsey samimiyetle soyluyorum bunu.
                              LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                              sigpic

                              www.MINIClubTR.com

                              Instagram

                              Yorum Yap


                                #90
                                Aslı fenerci tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                                tekrar merhaba tarik

                                Boya konusuna gelince

                                Gecen gun kabaca bir boya araştırması yaptım araci boyamak için kullanılacak malzemelerinin fiyatı vernik boya astar macun tiner vs vs vs tamamı
                                1350 tl tuttu

                                Bu aracin kupasina son noktayı vuracak kişi boyacı.

                                Çok çeşitli fiyatlar veriyorlar işçilik masrafı olarak kimisi dudak uçuklatan cinsten kimisi yemek parasına bu seferde ister istemez kafasinda soru işareti oluşuyor insanın:what:

                                Bu adam bu paraya boyuyorsa e bu adam ne yapiyor diye sorguluyoruz kendi kendimize olayı


                                GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
                                Haklısın tabikide yazdıklarında, bu işlerde karar vermek çok zor heleki bir tanıdığın boyacın yok ise,

                                Benim vardı ve ben onunla çalıştım ama bu işleri öncelikle seninde çok sıkı takip etmen lazım diye düşünüyorum ve usta gercekten severek ve sahiplenerek yaparsa, sonuç güzel çıkabilirir.

                                benim araba 2007 de boyanıştı sanırım yanlış hatırlamıyorsam, burada çok fazla maliyet işlerine girişmek istemiyorum.

                                Ama ben ekstra ekstra şeylerde yaptırmıştım, arabanın yapılış aşamalarını anlatırken hatırladıklarımı fotoları olanları anlatarak yer vericem.

                                Zemin hazırlıkları çok önemli, anti pas katları çok önemli, kaparto parçalarının birbirine ek yapılan yerleri, üstüste gelen yerlerde oluşan çift kat olan bölgelerde dip köşe atlamadan her yere anti pas katının atıldığından emin olunmalı, bu işlemleri yaparken gösterilecek maksimum hassasiyet biten işin 5 sene 10 sene hatta 20 sene sonra bile kronik bölgelerden paslanmamasına ve çok daha uzun ömürlü olmasına neden olacaktır.

                                Ben bu konuya çok fazla özen göstermiştim, her yerin temizlendiğinden ve çift katmanlar arasında iğne deliğine bile anti pas uygulamalarını yaptırmıştım. Şu an için tam adını hatırlamıyorum ama endustriyel boyadan anlayan bir mühendisin önerdiği bir kimyasalıda antipasın alt katmanı olarak atmıştık,(o kimyasal arabalar fabrıkada uretılırken havuzlara daldırma yaptıklarında kullanılan kımyasaldı sanırım) üzerine anti pas, sonra astarında altına atılan bir koruyucu vardı, ondan sonra beyaz astar ondan sonrada astarın uzerıne bir kat ortücü lacivert vardı, en sonda son kat atılmıştı, yanlış olmasın ama, ezbere aklımda kalan sıralama bu şekildeydi sanki

                                Astar katmanları atıldıktan sonra ise yine çok önemli olan bir şey vardı, oda birbirine eklenen kaporta parçalarının ek yerlerine, kaynaklanan yerlere, puntolanan yerlere vs, macun denen bu iş için özel olan silikon gibi macun gibi bir malzeme ile korunma altına alınma işlemi, ben bu iş için BMW'nin fabrikasında kullandığı, saçaklı hatta tel kadayıf kıvamında puskurtme yapan bir alet almıştım, ve yine BMW nin kullandığı macunu kullanarak, kaporta üzerindeki tüm ek yerlerini bu şekilde macunlayarak kapattık ve koruma altına aldık.

                                Atılan macunun kimyasal yapısı çok önemli, yıllar gecse bile hala elastikiyetini korumalı ve kuruyup catlamalara, dökülmelere ızın vermemelı, saçaksaçak atılma sebebı elestikiyedi artırmak için, ıse aracın kullanımı esnasında cukurlar kasısler kaldırıma inmeler çıkmalar gıbı durumlar şase ve gövde parçaları azda olsa esneme yapabilirler, kaldıki mini classic mini cooperda helezon yayının kullanılmadı bir teknoloji var iken bu esneme daha olası oluyor, bu gibi durumlarda eger kullanılan macun sertleşmiş ise; kılcal yada gozle gorulebilir catlamalara zamanlada kabuk kabuk dokuler ek yerlerını acıga cıkmasına sonra pas curuk derken al başına belayı durumlarına yol açabilir.

                                Gelelim yalıtım malzemelerinin önemine,
                                Ben yine sanırım (wurth marka) olması lazım yalıtım levhaları vardı yaklasık 4-5mm kalınlıgında sıyah A3 kağıt buyuklugunde bır malzeme bunu uygulamak ıstedıgın bolgeye gore kesıyorsun ve daha sonra oraya koyup pürmüz ile ıstıtarak, elestikiyet ozellıgını artırıyorsun ve o malzemede ısınınce hem oraya yapısıyor hemde oranın seklını alıyor. bu uyguluma arabaya SESSİZLİK ve TOK lık hıssıyetını kazandırıyor, sac parcalarının zarıldamasın, çınlamasını, alıyor ve mukavemetlerını artırıyor. Ben aracın tüm tabanını kapıların saclarını ve arka camurluk saclarını bu malzemeden yaptım, kac kılo olsugunu bılemıyorum ama fazladan araba agırlık kattık.

                                Iste boyama surecı ıle ılgılı hatırladıklarım aklıma gelenler bunlar, olanları bıraz uzunda olsa yazdım ama bu bılgıler, aracımın boyanacagı donemde sora sora konusa konusa yabancı forumlardakı yazıları okuyarak vs vs toplayarak ogendıgım ve arabama uyguladıgım yontemlerdır. Bilgi paylastıkca buyur mantıgındayımdır, aklıma gelenler bunlar senınde bunları bılmende faydadan baska bır zararı olmaz, ben derımkı sende bu sekılde zeminini detaylı hassas ve tittizlikle çalış, çünkü 3-5 sene sonra her hangı bır yerden paslanırsa tekrar kaportacıda sokulmesını gormek ıstemezsın sanırım.

                                Kolay Gelsin

                                Yorum Yap

                                Hazırlanıyor...
                                X