Merhaba, MINI Club TR 'ye Hoş Geldiniz. Yeni konu açabilmek yada var olan konulara yanıt yazabilmek için üyeliğiniz varsa Giriş yapmalı, üyeliğiniz yoksa Kayıt olmalısınız.
Benim kaporta bitti .emniyet kemerleri ve taban altındaki yakıt borusu ve fren borularını tutan saclar dışında
Ah birde güzel bir boyacı bulsam
Benim kupadada anten deliği yok
ne yapsak diye düşünüyordum
Arac daha kaportada iken anten işini halledeyim dedim.sonradan problem yaşamamak için
aracta kullanacagin anteni nerden aldin??
Anten için tavanda açılması gereken deliğin olculeri??
tavan sacindaki antenin konumu nedir ??
bu konularda banada bilgi verirsen sevinirim
Selamlar
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Selam Mustafa,
Öncelikle seninde arabanın ilerleme kaydetmiş olduğunu duymak çok sevinidirici haber,
Güzel bir boyacı bulmak için mevsim olarak yanlış bir zamandayız öncelikle onu söyleyim
Şimdi ne alakası var diyenler olacak, çok alakası var diyerek yazıyorum,
Havaların soguk olması, yağışlı olması, boyacı dukkanlarında doluluk oranları, çalışan personelin soguk hava sartlarında calısma performansı, ve soguk havada calışma şevkinin az olma durumu
Bu maddelerin hepsi ve daha çoğunu hesaba katmak lazım ( Ben yıllar evvel öyle yapmıştım )
Sanırım mayıs ayı yada haziran gibi arabamı boludan getirmiştim ankaraya boyanması için, Lafı uzatmayayım boyacıyı bulurken bunuda lutfen hesap et yukarıda yazdıgım maddeler arabanın boyasının guzel olması ile doğrudan, göbekten, kafadan, dosdoğru vsvs ALAKALI !!!
Benim arabanın boyasını ben dahil her gören çok beğeniyor (nazar değmesin) ben boya konusunda cok fazla hassas davrandım ve kılı kırk yardım dıyebılırım, aynılarını senın araba ıcınde yapılmasını tavsıye ederım,
Arabanın tarihçesini yazarken bu konuları tek tek yazıcam, ( Ah birde guzel boyacı bulsam derken, bana atıfta bulunarak senın boyacına bır sorsakmı dıyorsan, sorabılırım eger ıstersen? )
Gelelim Anten deliği meselesine,
Sen bildiğim kadarıyla aracı mk3 -mk4 gibi bir restorasyoın yapıyorsun ve ruhsat yılına sadık kalıcaktın dıye hatırlıyorum, Ben aracı 2001 mk7 yaptığım ıcın tavan anteni taktım cunku mk7 lerde var oncesındekı modellerde tavanda anten yok.
İllede tavacam dersen ben sana seve seve milimetrik ölçüleri veririm (bu aradailave 4 gorüş farı olculerı aklımda unutmadım onlarıda yazıcam sana)
Antenı ben ıngıltıreden aldım orjınal sıfır geniune rover mini mk7 anteni (ama cok uzun 1 metre cıvarında, ben orjınal olsun dıye illede onu taktım)
ama aynısına cok benzer tıpte kısa uzun bır cok anten var tercıh senın, orjınalının bıraz uzun olusu sankı orjınal degılmıs sorusunu akla getırsede o yıllarda demekkı radyo sınyallerın gucune gore antenlerı uzun yapıyorlarmış, diye düşünüyorum.
Bmw miniler için orjınal (genuine) yedek parca kodu ıle satılanları bulmak mumkun .
Tarik; tekrar tekrar konu tekrarlanmasin diye alinti yapmadim. Haklisin ve bir konuda daha belki yardim edebilirim. Eger decal seciminde orjinal, dedigin gibi yedek parca kodlu olana gidersen ileride olmadik bir TuvTurk calisani ile tartisman gerekmez. OEM parca makbuzunu gosterirsin ve cenelerini kapatmak zorunda kalirlar.
Turkiye'de kamyon arkalarina yazilan yazilarin yasaklanmasi ve firma logolarini ruhsata islenmesi zorunlulugundan sonra -bir ihtimal- konu tam detayli olmadigindan polis veya kontrolde problem ile karsilasabilirsin.
Bana yapmak istediler, TuvTurk'te, sakince mudur ile gorusecegimi soyledim, parca kodlu irsaliyemi kendilerine sundum. Pardon dediler ve konu kapandi. Eger herhangi bir sticker yapistirilirsa bunun omru 2 yilla sinirli kalabilir ki kontrol oncesi sokmek zorundasin.
Bilgine
Bmw miniler için orjınal (genuine) yedek parca kodu ıle satılanları bulmak mumkun .
Tarik; tekrar tekrar konu tekrarlanmasin diye alinti yapmadim. Haklisin ve bir konuda daha belki yardim edebilirim. Eger decal seciminde orjinal, dedigin gibi yedek parca kodlu olana gidersen ileride olmadik bir TuvTurk calisani ile tartisman gerekmez. OEM parca makbuzunu gosterirsin ve cenelerini kapatmak zorunda kalirlar.
Turkiye'de kamyon arkalarina yazilan yazilarin yasaklanmasi ve firma logolarini ruhsata islenmesi zorunlulugundan sonra -bir ihtimal- konu tam detayli olmadigindan polis veya kontrolde problem ile karsilasabilirsin.
Bana yapmak istediler, TuvTurk'te, sakince mudur ile gorusecegimi soyledim, parca kodlu irsaliyemi kendilerine sundum. Pardon dediler ve konu kapandi. Eger herhangi bir sticker yapistirilirsa bunun omru 2 yilla sinirli kalabilir ki kontrol oncesi sokmek zorundasin.
Bilgine
Wishman
Bu konu hakkında hıc bırsey bılmıyordum, Söylediğin çok iyi oldu, muayene esnasında tavan stickerına laf edebılırler cok haklısın,
ama gel gelelım benım onun faturasını bulmam cok zor, ama sunu soyleyım cok problem olacagını dusunmuyorum olursada bır caresını ve yolunu bulurum dıye dusunuyorum.
Zamanı geldıgınde bakarız bır caresıne demek lazım
hemde biraz benim hoşuma giden şekliyle toplamaya çalışıyorum.
Anten konusuna gelince
birde wing tip olanlar var on camurluga monte edilen tip
Ama bende bunu istemiyorum çok el altında olacak çünkü anten
Açılıp kapanır tip olmasıda bir başka kötü yani
En güzeli benim için tavanda olması gözüküyor.hem sabit acik hemde el altında değil
bu arada Sen Anteni hangi siteden aldın ???
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Sanırım minispares dan aldım o degilse Minisport tur baskada bir yere sekmez bi bak bakalım her zaman çıkmıyor ara sıra bulunan parçalar arasındaydı, bu aralar minispares stoklarını baya güncelledi hemen hemen hersey stockda gorunuyor.
Gecen gun kabaca bir boya araştırması yaptım araci boyamak için kullanılacak malzemelerinin fiyatı vernik boya astar macun tiner vs vs vs tamamı
1350 tl tuttu
Bu aracin kupasina son noktayı vuracak kişi boyacı.
Çok çeşitli fiyatlar veriyorlar işçilik masrafı olarak kimisi dudak uçuklatan cinsten kimisi yemek parasına bu seferde ister istemez kafasinda soru işareti oluşuyor insanın:what:
Bu adam bu paraya boyuyorsa e bu adam ne yapiyor diye sorguluyoruz kendi kendimize olayı
Gecen gun kabaca bir boya araştırması yaptım araci boyamak için kullanılacak malzemelerinin fiyatı vernik boya astar macun tiner vs vs vs tamamı
1350 tl tuttu
Bu aracin kupasina son noktayı vuracak kişi boyacı.
Çok çeşitli fiyatlar veriyorlar işçilik masrafı olarak kimisi dudak uçuklatan cinsten kimisi yemek parasına bu seferde ister istemez kafasinda soru işareti oluşuyor insanın:what:
Bu adam bu paraya boyuyorsa e bu adam ne yapiyor diye sorguluyoruz kendi kendimize olayı
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Haklısın tabikide yazdıklarında, bu işlerde karar vermek çok zor heleki bir tanıdığın boyacın yok ise,
Benim vardı ve ben onunla çalıştım ama bu işleri öncelikle seninde çok sıkı takip etmen lazım diye düşünüyorum ve usta gercekten severek ve sahiplenerek yaparsa, sonuç güzel çıkabilirir.
benim araba 2007 de boyanıştı sanırım yanlış hatırlamıyorsam, burada çok fazla maliyet işlerine girişmek istemiyorum.
Ama ben ekstra ekstra şeylerde yaptırmıştım, arabanın yapılış aşamalarını anlatırken hatırladıklarımı fotoları olanları anlatarak yer vericem.
Zemin hazırlıkları çok önemli, anti pas katları çok önemli, kaparto parçalarının birbirine ek yapılan yerleri, üstüste gelen yerlerde oluşan çift kat olan bölgelerde dip köşe atlamadan her yere anti pas katının atıldığından emin olunmalı, bu işlemleri yaparken gösterilecek maksimum hassasiyet biten işin 5 sene 10 sene hatta 20 sene sonra bile kronik bölgelerden paslanmamasına ve çok daha uzun ömürlü olmasına neden olacaktır.
Ben bu konuya çok fazla özen göstermiştim, her yerin temizlendiğinden ve çift katmanlar arasında iğne deliğine bile anti pas uygulamalarını yaptırmıştım. Şu an için tam adını hatırlamıyorum ama endustriyel boyadan anlayan bir mühendisin önerdiği bir kimyasalıda antipasın alt katmanı olarak atmıştık,(o kimyasal arabalar fabrıkada uretılırken havuzlara daldırma yaptıklarında kullanılan kımyasaldı sanırım) üzerine anti pas, sonra astarında altına atılan bir koruyucu vardı, ondan sonra beyaz astar ondan sonrada astarın uzerıne bir kat ortücü lacivert vardı, en sonda son kat atılmıştı, yanlış olmasın ama, ezbere aklımda kalan sıralama bu şekildeydi sanki
Astar katmanları atıldıktan sonra ise yine çok önemli olan bir şey vardı, oda birbirine eklenen kaporta parçalarının ek yerlerine, kaynaklanan yerlere, puntolanan yerlere vs, macun denen bu iş için özel olan silikon gibi macun gibi bir malzeme ile korunma altına alınma işlemi, ben bu iş için BMW'nin fabrikasında kullandığı, saçaklı hatta tel kadayıf kıvamında puskurtme yapan bir alet almıştım, ve yine BMW nin kullandığı macunu kullanarak, kaporta üzerindeki tüm ek yerlerini bu şekilde macunlayarak kapattık ve koruma altına aldık.
Atılan macunun kimyasal yapısı çok önemli, yıllar gecse bile hala elastikiyetini korumalı ve kuruyup catlamalara, dökülmelere ızın vermemelı, saçaksaçak atılma sebebı elestikiyedi artırmak için, ıse aracın kullanımı esnasında cukurlar kasısler kaldırıma inmeler çıkmalar gıbı durumlar şase ve gövde parçaları azda olsa esneme yapabilirler, kaldıki mini classic mini cooperda helezon yayının kullanılmadı bir teknoloji var iken bu esneme daha olası oluyor, bu gibi durumlarda eger kullanılan macun sertleşmiş ise; kılcal yada gozle gorulebilir catlamalara zamanlada kabuk kabuk dokuler ek yerlerını acıga cıkmasına sonra pas curuk derken al başına belayı durumlarına yol açabilir.
Gelelim yalıtım malzemelerinin önemine,
Ben yine sanırım (wurth marka) olması lazım yalıtım levhaları vardı yaklasık 4-5mm kalınlıgında sıyah A3 kağıt buyuklugunde bır malzeme bunu uygulamak ıstedıgın bolgeye gore kesıyorsun ve daha sonra oraya koyup pürmüz ile ıstıtarak, elestikiyet ozellıgını artırıyorsun ve o malzemede ısınınce hem oraya yapısıyor hemde oranın seklını alıyor. bu uyguluma arabaya SESSİZLİK ve TOK lık hıssıyetını kazandırıyor, sac parcalarının zarıldamasın, çınlamasını, alıyor ve mukavemetlerını artırıyor. Ben aracın tüm tabanını kapıların saclarını ve arka camurluk saclarını bu malzemeden yaptım, kac kılo olsugunu bılemıyorum ama fazladan araba agırlık kattık.
Iste boyama surecı ıle ılgılı hatırladıklarım aklıma gelenler bunlar, olanları bıraz uzunda olsa yazdım ama bu bılgıler, aracımın boyanacagı donemde sora sora konusa konusa yabancı forumlardakı yazıları okuyarak vs vs toplayarak ogendıgım ve arabama uyguladıgım yontemlerdır. Bilgi paylastıkca buyur mantıgındayımdır, aklıma gelenler bunlar senınde bunları bılmende faydadan baska bır zararı olmaz, ben derımkı sende bu sekılde zeminini detaylı hassas ve tittizlikle çalış, çünkü 3-5 sene sonra her hangı bır yerden paslanırsa tekrar kaportacıda sokulmesını gormek ıstemezsın sanırım.
Yorum Yap