Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

06 f 0001

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Bence Firinlamanin tek etkisi kaplamanın yapışma mukavemetini arttırmak

    Isim gereği gordugum bildigim şu.
    ucak üzerinde kaplama yapılan duvarlar var bu kaplama yapıldıktan sonra sıcak fön tutulur ve kaplama sivazlanir

    Bir diğer yöntem ise

    Gene kaplama yapılan parça isi ve vakumlu şekilde firinlanir(özel fırın) ısı kaplama üzerindeki yapışkani harekete geçirir
    Vakum ise hem hava bırakmaz hemde yapismayi sağlar


    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

    Yorum Yap


      Ay ay ay! Cok yakisikli olmus bu delikanli yahu!! Nazar degmesin!
      MU BeautyParking'e ilk siradan giris yapacak insalah!

      Benim asil merak ettigim bu stickeri nasil bu kadar iyi yapistirabildikleri -ben daha odamin duvar kagidini zarzor yaptim- muthis bi beceri tebrik etmek lazim gercekten inanilmaz!


      Sent from my MIELE davlumbaz using Tapatlk yagkokusunuiyiceker v2
      sigpic

      IT'S TIME

      Yorum Yap


        Aslı JCW tarafından gönderilmiş Mesajı göster
        Suc benim degıl, 1959 yılında John Cooper başlattı bu macerayı
        john cooper mi? Sir Alec issigonis mi?

        Sent from my Ericsson GH688 using Tapatalk UHF v2
        sigpic

        IT'S TIME

        Yorum Yap


          Aslı NDG tarafından gönderilmiş Mesajı göster
          john cooper mi? Sir Alec issigonis mi?

          Sent from my Ericsson GH688 using Tapatalk UHF v2
          NDG bu konudada bilgini gösterdin, helal olsun diyorum, ,Ben john cooper Fanı olarak onu yazmıştım sadece ama sir alec issigonis'i hatırlattıgın iyi oldu, her ikisininde wikipedia alıntısını yayınlıyorum

          Alec Issigonis
          Vikipedi, özgür ansiklopedi
          Sir Alec Issigonis, tam adı Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis (18 Kasım 1906, İzmir, Türkiye - 2 Ekim 1988, Birmingham, İngiltere), İngiliz otomobil tasarımcısı Mini ve Morris Minor'un yaratıcısıdır.
          Bir Rum tacirin oğlu olan Issigonis 1922'de Kurtuluş Savaşı sırasında İngiltere'ye göç etti.Makine mühendisliği öğrenimi gördükten sonra 1936'da Morris Motors fabrikasında amortisör tasarımcısı oldu. Orada, 1948'den 1971'e değin üretilen Morris Minor modelini geliştirdi.Çok kolay kullanılan, köşeleri rahatça dönen ve ilk kez bütünüyle İngiliz yapımı olan bu modelin satışı bir milyonu geçti.
          1950'lerin başında, bir süre için başka bir işte çalışan Issigonis, British Motor Corporation (BMC) adını alan şirkete döndü. 1956'daki Süveyş Bunalımı ve 1959'daki Alman Volkswagen firmasının Kaplumbağa modelinin rekabetine karşı Mini modelini ortaya attı. Kutu gibi, ucuz, az yakıt harcayan Mini önden çekişliydi. O zaman için köktenci bir değişiklik sayılan bu tasarıma göre üretilen otomobil 3 m'lik boyuna karşın dört yolcuyu rahatça taşıyabiliyordu. Pratikliği ve ucuzluğuyla hemen en popüler otomobiller arasına girdi.Issigonis öldüğünde arabanın satışı beş milyonu aşmıştı.
          Issigonis 1967'de Kraliyet Derneği üyesi seçildi; 1969'da sir unvanı aldı.

          -------

          John Cooper (car maker)
          From Wikipedia, the free encyclopedia
          John Cooper
          Born July 17, 1923
          Surbiton, Surrey, England, UK
          Died December 24, 2000 (aged 77)
          Occupation Car maker
          John Newton Cooper (July 17, 1923 – December 24, 2000) was a co-founder, with his father Charles Cooper, of the Cooper Car Company. Born in Surbiton, Surrey, England, UK he became an auto racing legend with his rear-engined chassis design that would eventually change the face of the sport at its highest levels, from Formula One to the Indianapolis 500.
          Charles Cooper ran a small garage in Surbiton that specialised in maintaining racing cars. His son John left school at age 15 to become an apprentice toolmaker and served in the Royal Air Force as an instrument maker in World War II. After the war, he and his father began building simple, inexpensive single-seat racers for privateers, often from surplus military hardware. The cars were extremely successful and quickly in high demand, and in 1948 they founded their own company to build more.
          In stereotypical British fashion, Cooper always downplayed the story about how they decided to put the engine in the back of their racing cars, insisting it was a matter of convenience. The original design for the first rear engined Cooper racing car was drawn up by Owen Maddock, a designer employed by Cooper Car Company.[1] Because the car was powered by a motorcycle engine, they put the engine in the back, driving a chain. "We certainly had no feeling that we were creating some scientific breakthrough!...We put the engine at the rear...because it was the practical thing to do," Cooper said.[2]
          Initially, John raced his own cars on a regular basis but as the company grew he found less time available to compete. He did, however find time to set a number of records at Montlhéry at the end of 1953.
          In the early 1950s, it seemed as if every aspiring young British racing driver began behind the wheel of a Cooper, and Cooper's Formula One cars were driven by the legendary drivers of the time — Jack Brabham, Stirling Moss, Maurice Trintignant, Bruce McLaren. In a nine-year period, the team took 16 Grand Prix wins, as Brabham and the team won back-to-back World Championships in 1959 and 1960.
          While in Sebring, Florida for the 1959 United States Grand Prix, Cooper got to know American driver Rodger Ward, the reigning USAC National Champion and Indianapolis 500 Winner. After Ward had been astounded by the cornering ability of Cooper's little cars on the road course, he offered to arrange a test for them at Indianapolis Motor Speedway, saying, "You've got to try out your car around the Oval. Indy's waiting for you!" Cooper took one of his Formula One cars to the Speedway in the fall of 1960, as drivers, constructors and racing personalities gathered in "amused tolerance, mixed with obvious curiosity," according to Cooper. When Brabham, an Indy rookie, began his warmup laps, he was unaware of the requirement to gradually build up his speed on the track. He clocked his second lap at 144.8 miles per hour, fast enough for the third row on the previous race's grid! Ward was so enthused, Cooper had to agree to let him drive the car, too. From that point, the Indianapolis establishment realized the writing was on the wall and the days of their front-engined roadsters were numbered. Within a few years, John Cooper's revolution of open-wheeled racing was complete. (Cooper, pp. 84–88, 95–97)
          Cooper's development of the British Motor Corporation Mini — the Mini Cooper — was adored by both rally racers and ordinary road drivers. Before John Cooper's death, the Cooper name was licensed to BMW for the higher performance versions of the cars, inspired by the original Mini, sold as the MINI. John, along with his son Mike Cooper, served in an advisory role to BMW and Rover's New MINI design team.
          Cooper was the last surviving Formula One team principal from the formative years of the sport, and he often lamented later in life that the fun had long since gone out of racing. He helped establish Britain's domination of motorsport technology, which continues today, and he received the CBE (Commander of Order of the British Empire) for his services to British motorsport. He remained head of the West Sussex family garage business (which had outlets for Mini Cooper at East Preston and Honda at Ferring) until his death at age 77 in 2000.

          Yorum Yap


            Aslı JCW tarafından gönderilmiş Mesajı göster
            NDG bu konudada bilgini gösterdin, helal olsun diyorum, ,Ben john cooper Fanı olarak onu yazmıştım sadece ama sir alec issigonis'i hatırlattıgın iyi oldu, her ikisininde wikipedia alıntısını yayınlıyorum

            Alec Issigonis
            Vikipedi, özgür ansiklopedi
            Sir Alec Issigonis, tam adı Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis (18 Kasım 1906, İzmir, Türkiye - 2 Ekim 1988, Birmingham, İngiltere), İngiliz otomobil tasarımcısı Mini ve Morris Minor'un yaratıcısıdır.
            Bir Rum tacirin oğlu olan Issigonis 1922'de Kurtuluş Savaşı sırasında İngiltere'ye göç etti.Makine mühendisliği öğrenimi gördükten sonra 1936'da Morris Motors fabrikasında amortisör tasarımcısı oldu. Orada, 1948'den 1971'e değin üretilen Morris Minor modelini geliştirdi.Çok kolay kullanılan, köşeleri rahatça dönen ve ilk kez bütünüyle İngiliz yapımı olan bu modelin satışı bir milyonu geçti.
            1950'lerin başında, bir süre için başka bir işte çalışan Issigonis, British Motor Corporation (BMC) adını alan şirkete döndü. 1956'daki Süveyş Bunalımı ve 1959'daki Alman Volkswagen firmasının Kaplumbağa modelinin rekabetine karşı Mini modelini ortaya attı. Kutu gibi, ucuz, az yakıt harcayan Mini önden çekişliydi. O zaman için köktenci bir değişiklik sayılan bu tasarıma göre üretilen otomobil 3 m'lik boyuna karşın dört yolcuyu rahatça taşıyabiliyordu. Pratikliği ve ucuzluğuyla hemen en popüler otomobiller arasına girdi.Issigonis öldüğünde arabanın satışı beş milyonu aşmıştı.
            Issigonis 1967'de Kraliyet Derneği üyesi seçildi; 1969'da sir unvanı aldı.

            -------

            John Cooper (car maker)
            From Wikipedia, the free encyclopedia
            John Cooper
            BornJuly 17, 1923
            Surbiton, Surrey, England, UK
            DiedDecember 24, 2000 (aged 77)
            OccupationCar maker
            John Newton Cooper (July 17, 1923 – December 24, 2000) was a co-founder, with his father Charles Cooper, of the Cooper Car Company. Born in Surbiton, Surrey, England, UK he became an auto racing legend with his rear-engined chassis design that would eventually change the face of the sport at its highest levels, from Formula One to the Indianapolis 500.
            Charles Cooper ran a small garage in Surbiton that specialised in maintaining racing cars. His son John left school at age 15 to become an apprentice toolmaker and served in the Royal Air Force as an instrument maker in World War II. After the war, he and his father began building simple, inexpensive single-seat racers for privateers, often from surplus military hardware. The cars were extremely successful and quickly in high demand, and in 1948 they founded their own company to build more.
            In stereotypical British fashion, Cooper always downplayed the story about how they decided to put the engine in the back of their racing cars, insisting it was a matter of convenience. The original design for the first rear engined Cooper racing car was drawn up by Owen Maddock, a designer employed by Cooper Car Company.[1] Because the car was powered by a motorcycle engine, they put the engine in the back, driving a chain. "We certainly had no feeling that we were creating some scientific breakthrough!...We put the engine at the rear...because it was the practical thing to do," Cooper said.[2]
            Initially, John raced his own cars on a regular basis but as the company grew he found less time available to compete. He did, however find time to set a number of records at Montlhéry at the end of 1953.
            In the early 1950s, it seemed as if every aspiring young British racing driver began behind the wheel of a Cooper, and Cooper's Formula One cars were driven by the legendary drivers of the time — Jack Brabham, Stirling Moss, Maurice Trintignant, Bruce McLaren. In a nine-year period, the team took 16 Grand Prix wins, as Brabham and the team won back-to-back World Championships in 1959 and 1960.
            While in Sebring, Florida for the 1959 United States Grand Prix, Cooper got to know American driver Rodger Ward, the reigning USAC National Champion and Indianapolis 500 Winner. After Ward had been astounded by the cornering ability of Cooper's little cars on the road course, he offered to arrange a test for them at Indianapolis Motor Speedway, saying, "You've got to try out your car around the Oval. Indy's waiting for you!" Cooper took one of his Formula One cars to the Speedway in the fall of 1960, as drivers, constructors and racing personalities gathered in "amused tolerance, mixed with obvious curiosity," according to Cooper. When Brabham, an Indy rookie, began his warmup laps, he was unaware of the requirement to gradually build up his speed on the track. He clocked his second lap at 144.8 miles per hour, fast enough for the third row on the previous race's grid! Ward was so enthused, Cooper had to agree to let him drive the car, too. From that point, the Indianapolis establishment realized the writing was on the wall and the days of their front-engined roadsters were numbered. Within a few years, John Cooper's revolution of open-wheeled racing was complete. (Cooper, pp. 84–88, 95–97)
            Cooper's development of the British Motor Corporation Mini — the Mini Cooper — was adored by both rally racers and ordinary road drivers. Before John Cooper's death, the Cooper name was licensed to BMW for the higher performance versions of the cars, inspired by the original Mini, sold as the MINI. John, along with his son Mike Cooper, served in an advisory role to BMW and Rover's New MINI design team.
            Cooper was the last surviving Formula One team principal from the formative years of the sport, and he often lamented later in life that the fun had long since gone out of racing. He helped establish Britain's domination of motorsport technology, which continues today, and he received the CBE (Commander of Order of the British Empire) for his services to British motorsport. He remained head of the West Sussex family garage business (which had outlets for Mini Cooper at East Preston and Honda at Ferring) until his death at age 77 in 2000.
            Gecen sene hazirlik sinifindayken benim odevim MINI'ydi. Sir Alec Issigonis'le neredeyse akraba cikiyorduk o denli derin arastirmalar icindeydim.Slide gosterim cok iyiydi Hem arkadaslarin MINI'lerini koymustum hemde classic MINI'lere yer vermistim... Tabi sonra cok uzun bulununca kirptim sadece Simdiki MINI kasalarini ve arkadaslarin MINIsine yer verip MU12 yolculugundan bahsettim.. Ama bi gun bi sekilde classic icin kendime bi sunum hazirlayacagiim. Icimde kalmasin diye!


            Sent from my MIELE davlumbaz using Tapatlk yagkokusunuiyiceker v2
            sigpic

            IT'S TIME

            Yorum Yap


              Tarık tavan stickerini nerden aldin acaba ???
              Benimde kareli olanda gözüm var.

              ingiliz bayragida çok hoş ama korkuyorum valla.


              GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

              Yorum Yap


                Aslı fenerci tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                Tarık tavan stickerini nerden aldin acaba ???
                Benimde kareli olanda gözüm var.

                ingiliz bayragida çok hoş ama korkuyorum valla.


                GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
                Minispares dan aldım sanırım geçmiş zaman net hatırlamıyorum, sanırım 2007 de almıştım araba boyanırken gaza gelip bı bak
                mınısparesda vardır.

                al senın ıcın buldum sıyah dama desen orgınal stıcker (in stock)

                http://www.minispares.com/product/Cl...%20to%20search

                -----------------

                buda ıngılız bayragı ama stock ta yok

                http://www.minispares.com/product/Cl...aspx|Back%20to

                Yorum Yap


                  Maşallah maşallah.klasik arabaları pek sevmem ama konu mini olunca aynı şeyi söyleyemem ve sticker'la gayet başarılı olmuş. İyi günlerde kazasız, belasız kullanmayı nasip etsin Allah...
                  sigpic[FONT=Arial Black][/FONT]

                  Yorum Yap


                    Tarik
                    Sen ne dersin peki bayrak olayına araci ben günlük hayatta kullanmayı planlıyorum açıkçası çekiniyorum bayrak işine ????

                    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

                    Yorum Yap


                      Aslı fenerci tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                      Tarik
                      Sen ne dersin peki bayrak olayına araci ben günlük hayatta kullanmayı planlıyorum açıkçası çekiniyorum bayrak işine ????

                      GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
                      SiZde Türk bayrağı yapın o zaman çekinmenize gerek kalmaz
                      sigpic[FONT=Arial Black][/FONT]

                      Yorum Yap


                        Emeğinize sağlık araç çok yakışıklı

                        Yorum Yap


                          Aslı Erhan.Demirisci tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                          Emeğinize sağlık araç çok yakışıklı
                          Çok teşekkürler, daha güzeli size nasip olsun...

                          Yorum Yap


                            Aslı YAGCI tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                            Maşallah maşallah.klasik arabaları pek sevmem ama konu mini olunca aynı şeyi söyleyemem ve sticker'la gayet başarılı olmuş. İyi günlerde kazasız, belasız kullanmayı nasip etsin Allah...
                            Teşekkür ederim, daha güzelleri daha iyileri sizlerede kısmet olsun...

                            Yorum Yap


                              Aslı fenerci tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                              Tarik
                              Sen ne dersin peki bayrak olayına araci ben günlük hayatta kullanmayı planlıyorum açıkçası çekiniyorum bayrak işine ????

                              GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
                              Bence senin araba bittiğinde bir süre sade olarak kullan, tavana birşey yapma, senin yapacağın mk3-mk4 görünümde sadelikle güzelliği daha çok sevebileceğini düşünüyorum. Bayrak olayına gelince haklısın yazdıklarında, Bence araban bitsin biraz kullan sonra bakarız, nede olsa tavan sticker işi zor bir şey değil bir kaç saatlikr birşey, sevdiğin bir iskabil kağıdı varsa onuda yaptırabilirsin tavana onlarda espirili duruyor.

                              Yorum Yap


                                Tarık selam

                                Anten ölçülerini unutma

                                GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

                                Yorum Yap

                                Hazırlanıyor...
                                X