Tarık merhaba
Öncelikle gözün aydın :thumbup:
Mini cook güzel olmuş canlı renkler araca cok güzel bir hava vermiş
Eminimki canlı gözle görmek fotografta gordugumden daha iyi olacaktır..
Eksik varmı minide ?arka tekerlek kamber kiti takicaktın ??
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Duyuru
Çöküş
Henüz duyuru yok
06 f 0001
Çöküş
X
-
Misafir cevap verdi
-
Camcımızda geldi ve ön camı yerine taktı
Sileceklerin takılmasıyla on cam takma işlemi hasarsın bitti
Bir yorum yaz:
-
Tavan döşemesinin tekrar kapatılma işlemi, once biraz ısıtma islemi uygulandı.
-----------------------
Daha sonra yapıştırıcı malzeme ile tekrar eski yerine yapıştırıldı
------------------------
Tavan dosemesinin bitmiş görseli
----------------
Sunvisorlerin takılmasıyla işlem tamamlandı
Bir yorum yaz:
-
Bugun (19.01.2013)
Sabahtan tavan sticker işlemi ile güne başladık
Görseller
Bir yorum yaz:
-
Aslı fenerci tarafından gönderilmiş Mesajı gösterYapılacak en basit en kolay yöntemle is halledilmiş bence tarık
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
deliği alttan kapattılar yarında üstten çelik macun çekecekler ve o deliklerin oldugu bölge yaklasık kibritkutusundan bıraz buyuk kısım lokal olarak beyaza boyanacak
ve tum bu ısler bayrak stıckerları yapıcınca stıckerın altında kalacak gorunmeyen bolge olacak ama işide saglamca sozmuş olacagız dıye dusunuyorum.
Bir yorum yaz:
-
Misafir cevap verdiYapılacak en basit en kolay yöntemle is halledilmiş bence tarık
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Bir yorum yaz:
-
Tavan sacının alttan görüntüsü, konu yorumlara açıktır, yorum yapmak isteyen çekinmesin lutfen
Bir yorum yaz:
-
ben Tarik arkadasimizi classic mod klan ettim gitti benim icin bi de classic mod var artik forumda aneam oku oku hic sıkılmadim oyle diyim. bilgilendirmeler sahane.. :thumbup:
Sent from my Ericsson GH688 using Tapatalk UHF v2
Bir yorum yaz:
-
Aslı KYH tarafından gönderilmiş Mesajı gösterTeaser Çalışanların, emek harcayanların, sabredenlerin ellerine sağlık Güzel bir görüntü, övünç kaynağı
NAM'da yazıyor musun? ya da yazacak mısın bu yaptığın işi?
işlem sırası vsvs hem hardıskler karısık hemde kafam ama toparlayıp toparladıgımda once burada yayınlamak ıstıyorum.
Bir yorum yaz:
-
Aslı ALIENLOVE tarafından gönderilmiş Mesajı gösterwww.northamericanmotoring.com kısaca NAM cok iyi bir databaseleri var özellikle problemler ve çözümleri hakkında.
ayrıca baska foruma hayatın boyunca üye olmayıp sadece bu forumda olman bizim için gercekten cok gurur verici birsey samimiyetle soyluyorum bunu.
Bir yorum yaz:
-
Aslı fenerci tarafından gönderilmiş Mesajı göstertekrar merhaba tarik
Boya konusuna gelince
Gecen gun kabaca bir boya araştırması yaptım araci boyamak için kullanılacak malzemelerinin fiyatı vernik boya astar macun tiner vs vs vs tamamı
1350 tl tuttu
Bu aracin kupasina son noktayı vuracak kişi boyacı.
Çok çeşitli fiyatlar veriyorlar işçilik masrafı olarak kimisi dudak uçuklatan cinsten kimisi yemek parasına bu seferde ister istemez kafasinda soru işareti oluşuyor insanın:what:
Bu adam bu paraya boyuyorsa e bu adam ne yapiyor diye sorguluyoruz kendi kendimize olayı
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Benim vardı ve ben onunla çalıştım ama bu işleri öncelikle seninde çok sıkı takip etmen lazım diye düşünüyorum ve usta gercekten severek ve sahiplenerek yaparsa, sonuç güzel çıkabilirir.
benim araba 2007 de boyanıştı sanırım yanlış hatırlamıyorsam, burada çok fazla maliyet işlerine girişmek istemiyorum.
Ama ben ekstra ekstra şeylerde yaptırmıştım, arabanın yapılış aşamalarını anlatırken hatırladıklarımı fotoları olanları anlatarak yer vericem.
Zemin hazırlıkları çok önemli, anti pas katları çok önemli, kaparto parçalarının birbirine ek yapılan yerleri, üstüste gelen yerlerde oluşan çift kat olan bölgelerde dip köşe atlamadan her yere anti pas katının atıldığından emin olunmalı, bu işlemleri yaparken gösterilecek maksimum hassasiyet biten işin 5 sene 10 sene hatta 20 sene sonra bile kronik bölgelerden paslanmamasına ve çok daha uzun ömürlü olmasına neden olacaktır.
Ben bu konuya çok fazla özen göstermiştim, her yerin temizlendiğinden ve çift katmanlar arasında iğne deliğine bile anti pas uygulamalarını yaptırmıştım. Şu an için tam adını hatırlamıyorum ama endustriyel boyadan anlayan bir mühendisin önerdiği bir kimyasalıda antipasın alt katmanı olarak atmıştık,(o kimyasal arabalar fabrıkada uretılırken havuzlara daldırma yaptıklarında kullanılan kımyasaldı sanırım) üzerine anti pas, sonra astarında altına atılan bir koruyucu vardı, ondan sonra beyaz astar ondan sonrada astarın uzerıne bir kat ortücü lacivert vardı, en sonda son kat atılmıştı, yanlış olmasın ama, ezbere aklımda kalan sıralama bu şekildeydi sanki
Astar katmanları atıldıktan sonra ise yine çok önemli olan bir şey vardı, oda birbirine eklenen kaporta parçalarının ek yerlerine, kaynaklanan yerlere, puntolanan yerlere vs, macun denen bu iş için özel olan silikon gibi macun gibi bir malzeme ile korunma altına alınma işlemi, ben bu iş için BMW'nin fabrikasında kullandığı, saçaklı hatta tel kadayıf kıvamında puskurtme yapan bir alet almıştım, ve yine BMW nin kullandığı macunu kullanarak, kaporta üzerindeki tüm ek yerlerini bu şekilde macunlayarak kapattık ve koruma altına aldık.
Atılan macunun kimyasal yapısı çok önemli, yıllar gecse bile hala elastikiyetini korumalı ve kuruyup catlamalara, dökülmelere ızın vermemelı, saçaksaçak atılma sebebı elestikiyedi artırmak için, ıse aracın kullanımı esnasında cukurlar kasısler kaldırıma inmeler çıkmalar gıbı durumlar şase ve gövde parçaları azda olsa esneme yapabilirler, kaldıki mini classic mini cooperda helezon yayının kullanılmadı bir teknoloji var iken bu esneme daha olası oluyor, bu gibi durumlarda eger kullanılan macun sertleşmiş ise; kılcal yada gozle gorulebilir catlamalara zamanlada kabuk kabuk dokuler ek yerlerını acıga cıkmasına sonra pas curuk derken al başına belayı durumlarına yol açabilir.
Gelelim yalıtım malzemelerinin önemine,
Ben yine sanırım (wurth marka) olması lazım yalıtım levhaları vardı yaklasık 4-5mm kalınlıgında sıyah A3 kağıt buyuklugunde bır malzeme bunu uygulamak ıstedıgın bolgeye gore kesıyorsun ve daha sonra oraya koyup pürmüz ile ıstıtarak, elestikiyet ozellıgını artırıyorsun ve o malzemede ısınınce hem oraya yapısıyor hemde oranın seklını alıyor. bu uyguluma arabaya SESSİZLİK ve TOK lık hıssıyetını kazandırıyor, sac parcalarının zarıldamasın, çınlamasını, alıyor ve mukavemetlerını artırıyor. Ben aracın tüm tabanını kapıların saclarını ve arka camurluk saclarını bu malzemeden yaptım, kac kılo olsugunu bılemıyorum ama fazladan araba agırlık kattık.
Iste boyama surecı ıle ılgılı hatırladıklarım aklıma gelenler bunlar, olanları bıraz uzunda olsa yazdım ama bu bılgıler, aracımın boyanacagı donemde sora sora konusa konusa yabancı forumlardakı yazıları okuyarak vs vs toplayarak ogendıgım ve arabama uyguladıgım yontemlerdır. Bilgi paylastıkca buyur mantıgındayımdır, aklıma gelenler bunlar senınde bunları bılmende faydadan baska bır zararı olmaz, ben derımkı sende bu sekılde zeminini detaylı hassas ve tittizlikle çalış, çünkü 3-5 sene sonra her hangı bır yerden paslanırsa tekrar kaportacıda sokulmesını gormek ıstemezsın sanırım.
Kolay Gelsin
Bir yorum yaz:
-
Aslı JCW tarafından gönderilmiş Mesajı gösterNAM Nedir bilmiyorum desem cokmu cahil görünürüm acaba
Ben sadece hayatım boyunca bu foruma üye oldum, benzer başka hic bir platformda aktif olmadım daha evvel
ayrıca baska foruma hayatın boyunca üye olmayıp sadece bu forumda olman bizim için gercekten cok gurur verici birsey samimiyetle soyluyorum bunu.
Bir yorum yaz:
Bir yorum yaz: