Merhaba, MINI Club TR 'ye Hoş Geldiniz. Yeni konu açabilmek yada var olan konulara yanıt yazabilmek için üyeliğiniz varsa Giriş yapmalı, üyeliğiniz yoksa Kayıt olmalısınız.
Sport Contact 5p su ana kadar kullandigim acik ara en iyi lastik diyebilirim. Arabaya taktigimdan beri kendime guvenim geldi, pistte de test ettim tren gibi masallah
Aracınızı sıklıkla şehir içinde kullanıyorsanız Normal (Tubeless) lastik kullanabilirsiniz. Oldu ya patladı, cep telefonunuz çekiyordur, acil yardım hatlarını, arkadaşlarınızı, tamirciyi vs vs arayabilir konumdasınız; Stepneniz ve tamir kitiniz olmadığını varsaydığımızda bile.
Şayet aracınızı dağ, tepe, bayır, çamur, uzun yol, yayla, tarla, ıssız kilometreler üzerinde kullanıyorsanız RunFlat kullanılması tercih edilebilir. Cep telefonu çekmeyebilir, RunFlat sizi ömrü ve zamanı itibariyle bir sonraki servis ve yaşam birimine ulaştırabilir. Tamir kitiniz ve yedek lastiğinizin yine olmadığını varsaydığımızda.
Mesele aslında bu kadar basit. Basit mi ? Değil tabi.
Durduk yere mühendisler neden RunFlat RFT RSC türevlerini ürettiler ki? Yaşanan zor, acı, olumsuz tecrübelerden ve ortaya çıkan ihtiyaçlardan.
Evet sert biraz, yol tutuş ve konfor özellikleri kullandığınız marka ve araca göre, sürüş stilinize göre, yol durumu ve mevsime göre kıyaslanabilir; farklı yorumlar elbette ki olacaktır.
Ama üretiminin altında yatan gerekçeler incelenmeli; eğer bize uygun olanlar ağır basıyorsa tercih edilebilirliği düşünülmelidir.
Mühendis değilim, çok fazla çeşitlerini de ekstrem seviyelerde ( 90km/h ile giderken çivi tahtasından geçmek, virajda yanağı taşa kestirmek..) gibi kullanmadım. Ama güvenlik açısından değerlendirirsek ve güvenlik kaygımız diğer etkenlere göre biraz daha yukarıdaysa RunFlat kullanılmalı diyebilirim. Dunlop 'un RunFlat Test parkurunda Slalom ve Viraj segmentlerinde bir R56 MINI Cooper S 2009 'u Sağ Ön Lastiği patlak bir RFT ile deneme fırsatım oldu. Eğer normal bir tubeless patlak ön lastik olsa, torklu ve güçlü R56 S ile bırakın slalom yapmayı ilk virajda lastik janttan sıyrılır ve araçtan inerdik
Ben mi? Benim MINIm yok şuan Olsun ben de aynı soruyu sizlere sorarım o zaman herhalde , kesin
lastiklerim bittigi icin degistirecektim.ben de gittim normal lastik aldim.yol tutus olarak asiri fark var arada.rft lerin yanaklari neredeyse esnemiyor bile,araba yatmiyor go kart gibi yol tutuyor.10 gun dayanabildim,onceden rahat girdigim tum virajlarda kaydim istisnasiz.10 gun sonra gittim yine rft aldim.ben rft den sasmam bundan sonra.
RFT lerin yanaktan esnememe gibi bir durumu var hos guzel fakat siz aslinda cok zorlamiyorsunuz arabayi. Zamaninda pistte 3 takim lastikle deneme yapmistik auto drom da. Dunlop ve Pirelli RFT leri beni cildirtmisti ve kumho Ku19 en iyi dereceyi cikartmisti. Evet yanagin az esnemesi lazim fakat esnemesi de lazim, rft asiri sert oldugundan dolayi cok ani ve sert tepkilerde onden kayabilirsiniz, hele ki kaygan yuzeylerde tozlu asfalt vs.
RFT ayrica daha agirdir, bu yuzden benzine, hizlanmaya etkisi vardir. Ama lastigim patladiginda 60km yol gittigimi bilirim RFT ile. Issiz yollarda yada gecenin bir vakti pek gezmiyorsaniz RFT almaniza gerek yok. Ben sonax in kopugunu kullaniyorum daha yolda birakmadi.
Kisacasi RFT kullanip kullanmamak tamamen size bagli, nerelerde ne zamanlarda geziyorsunuz Ayrica cok anormal bir durum olmadikca lastik BAAMMM diye patlamaz, hiziniz yuksek ise patladigini anlamaniz lazim buyuk bir tehlike yasamadan once. Sahsen ben RFT kullanmiyorum ve kullanmam.
Bu arada Achilles marka Semi-Slick yaz lastigi arastiriyordum fiyatta super indirimler almistim ama TR Distributoru bu hafta icinde ya batti yada firmayi hortumladilar bu yuzden yatti olay. Ama fotolarina bir bakin ya Achilles 123S, icim gitti Ve tam mini ebatlarinda da satiyorlardi
Ben MINI ile ilgili RFT hakkında şunları duydum Amortisor Rot ve bunun gibi bilimum parçaları RFT lastiğe göre ayarlıyorlarmış ve Normale geçiş yapıldığında sorun çıkabiliyormus ama ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum....
Aslı Cooperscem tarafından gönderilmiş
Mesajı göster
Ben MINI ile ilgili RFT hakkında şunları duydum Amortisor Rot ve bunun gibi bilimum parçaları RFT lastiğe göre ayarlıyorlarmış ve Normale geçiş yapıldığında sorun çıkabiliyormus ama ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum....
Bunu ne alakasi var simdi (tabi size demiyorum) ?!?!?!?!?!?!? Bence hic alakasi yok ben 3 yildir kulaniyorum rot amortisor ve sayri hic bi sorunum yok ALLAHa sukur.
Yorum Yap