Arkadaslar bir süredir aklımı kurcalayan birsey var araclarımıza dp ve yazılım attırdıktan sonra 95 oktandan 97ye gecmemis gerektigi soyleniyor bunun sebebi nedir? Ayrıca Turkiyedeki 97 oktan gercekte kac oktandır ve nereden almak gerekir?
Duyuru
Çöküş
Henüz duyuru yok
Yazılım yapıldıktan sonra 97 oktan kullanılması
Çöküş
X
-
Sana söyledik abi 97 ye geçiceksin diye inanmadın
nedeni aracına avans verildi ve bunu iyi bir yakıt ile desteklemen gerekmekte 95 oktanda araban avans vurucak kesicek aracını 97 ye alıştır ve hep aynı yerden alırsan faydasını görürsün , 97 oktan kaç oktan çıkar bilinmez ama 95 den daha kaliteli olduğu tartışmasız
Yakıtı dolapdere OPET diyorum masalak opet iyidir ama en iyisi dolapdere opet tecrube ile sabit abi maslak opetten aldığım yakıt bu aralar uçmaya başladı evinede yakın dolapdere opet hemen yukarıdan inerken sağda
-
Alen abi bunun sebebini yekta daha teknik olarak açıklar sanırım areninde dediği gibi motoruna zengin karışım veriliyor ve buda destanasyon (istenmeyen, zamansız yanmalara, yani motor üst ölü noktaya geldiğinde enjektörün daha yakıt püskürtmesini beklemeden içeride önceki yanma zamanında içeride kalan yakıtın patlayarak motorun avans vurmasına) neden oluyor. Aslında bilinenin aksine oktanı yüksek yakıt daha yanıcı olan bir yakıt değil sadece yanmaya daha fazla direnci olan bir yakıttır. Dolasıyla yanma istenin zamanda gerçekleşerek motorda geri tepme (avans vurması) olmaz ve yanmadan daha verimli güç (tork) elde etmiş oluruz Bu arada yakıt nereden alıyım olayı tecrübe ile sabit ise bişey diymem ama meslekten ötürü her çıkan yakıt aynı kalitede olmazsa rafineriden bile çıkmasına müsade etmezler. Ama arenin dediği gibi petrol istasyonuna gelince bi hilekarlık sözkonusu da olabilir. Önce doktora değil damdan düşenin dediğine kulak vermekte fayda var derim
Yorum Yap
-
Aslı shemsy tarafından gönderilmiş Mesajı gösterAlen abi bunun sebebini yekta daha teknik olarak açıklar sanırım areninde dediği gibi motoruna zengin karışım veriliyor ve buda destanasyon (istenmeyen, zamansız yanmalara, yani motor üst ölü noktaya geldiğinde enjektörün daha yakıt püskürtmesini beklemeden içeride önceki yanma zamanında içeride kalan yakıtın patlayarak motorun avans vurmasına) neden oluyor. Aslında bilinenin aksine oktanı yüksek yakıt daha yanıcı olan bir yakıt değil sadece yanmaya daha fazla direnci olan bir yakıttır. Dolasıyla yanma istenin zamanda gerçekleşerek motorda geri tepme (avans vurması) olmaz ve yanmadan daha verimli güç (tork) elde etmiş oluruz Bu arada yakıt nereden alıyım olayı tecrübe ile sabit ise bişey diymem ama meslekten ötürü her çıkan yakıt aynı kalitede olmazsa rafineriden bile çıkmasına müsade etmezler. Ama arenin dediği gibi petrol istasyonuna gelince bi hilekarlık sözkonusu da olabilir. Önce doktora değil damdan düşenin dediğine kulak vermekte fayda var derim
Yorum Yap
-
Burak
Ptrol ofisinin yakitini iyi taniyorum ve begeniyorum. İsteyene anlasmada ayarlarim alen fulpet bitince konusalim
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Yorum Yap
-
Burak
-
Aslı Burak tarafından gönderilmiş Mesajı gösterPtrol ofisinin yakitini iyi taniyorum ve begeniyorum. İsteyene anlasmada ayarlarim alen fulpet bitince konusalim
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Yorum Yap
-
brnx2
-
Aslı c.A.n tarafından gönderilmiş Mesajı gösterBende yakıt olarak sürekli Opet kullanıyorum. Selamiçeşme Opet evimin dibi, tutturamazsam Kızıltoprak Opet, oda olmaz ise minibüs yolunda ki Opet. Çok memnunum açıkçası
HTC One X cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
NOT: Sürekli 97 Oktan aliyorum…
Yorum Yap
-
Bende Shellciyim hatta 8800 kusur puan topladim.
Sevgili Chris, uzulerek soyluyorum ki Obsessif durum baslangici, benim yaptigim bircok seyden yanlizca biri... Biran once kurtulmaya bak yada bu sekilde yasamaya alis....
P.S: Esasinda bu sekilde yasamaya alistin mi kendine zor gelmiyor ama hayatindakilerin dayanma esikleri bir hayli zorlaniyor....
Wishman
Yorum Yap
-
Aslı WISHMAN tarafından gönderilmiş Mesajı gösterBende Shellciyim hatta 8800 kusur puan topladim.
Sevgili Chris, uzulerek soyluyorum ki Obsessif durum baslangici, benim yaptigim bircok seyden yanlizca biri... Biran once kurtulmaya bak yada bu sekilde yasamaya alis....
P.S: Esasinda bu sekilde yasamaya alistin mi kendine zor gelmiyor ama hayatindakilerin dayanma esikleri bir hayli zorlaniyor....
Wishman
Bu arada eskiden Shell'de 100 Oktan vardi bundan bi kac sene once hatirliyor musunuz ??
Yorum Yap
-
Aslı Chris tarafından gönderilmiş Mesajı gösterAynen katiliyorum su ana kadar butun benzinimi cadde uzerindeki Opet'ten aldim %90'da tam kapinin karsisindan aldigim icin 6 numarali pompadan aliyorum gayet de memnunum ayrica garip gelir mi bilmiorm ama arabada ufak bi dosyam var ilk gunden beri aldigim butun benzin fislerimi sirasiyla icinde sakliyorum
NOT: Sürekli 97 Oktan aliyorum…
HTC One X cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Yorum Yap
-
arkadaşlar bu konuda tecrübelerimi paylaşiym bende.Zaten 97 kullanıyorum 95 i arabamdan içeri hiç sokmadım.Neyse mühim olan bu değil.
ben 6.000 km boyunca shell 97 kullanmıştım sonra gittm bi dyno yaptım paşaoğlunda (o zmn sdc yazılım vardı) araç 186 HP çıktı.Ecu fastle görüştüm.BP den al dediler.Gittim BP 97 aldım araç 205 HP çıktı yine paşaoğlunda.Bunlar 1 hafta aralıkla oluyor.
Her shell tabiki aynı diyemem ama reklamlara kanıpta aracınızı ferrari yaptığı filan yok
Not : dyno verileri mevcuttur.sigpic
Yorum Yap
-
Aslı c.A.n tarafından gönderilmiş Mesajı gösterBundan sonra dikkat ederim belki bir ilke imza atıp benzincide tanışan ilk forum üyeleri oluruz bende yakıtı %90 caddeden alıyorum. ufak dosya işi çok güzel aslında ama ben Opet uygulaması kullanıyorum telefonumda o yüzden otomatik olarak ordan takip edebiliyorum tüm alış verişi
HTC One X cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Yorum Yap
Yorum Yap