Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Üst Kapaktaki Kurum Problemi Hakkında

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    #16
    Ufuk 50000 kelimeyle anlattigimi 100 km ile daha iyi aciklamis. Tesekkurler doktor
    En son düzenleyen Kekuti; 08-01-17, 17:23.
    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

    Yorum Yap


      #17
      Umut km'de kac kurus yakiyor


      iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
      doayen!

      1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
      2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
      3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
      4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
      5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
      6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
      7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
      8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14

      Yorum Yap


        #18
        Yeni konu açmak yerine konuyu hortlatayım

        Sübap kafalarında ve özellikle emme tarafında biriken kurum problemi için seafoam denilen bir çözüm var.

        Örnek videolar :



        1 yıl önce silindir kapak temizliği yapmıştım fakat catch can ve methanol olmasına rağmen sübap kafaları simsiyah oldu ve hatta üzerinde kurum parçaları oluşmaya başladı. Seafoam denilen maddeyi biraz araştırırken bir çok farklı karışım ile buna benzer bir madde elde edebileceğimizi farkettim ve tabiki kendi aracımda deneyeme giriştim hemen.

        Öncelikle endoskopi kamera ve göz ile emme manifoldunu söküp sübaplardaki kurum seviyesine baktım. 1 yıl içersinde sübapların metal kısımları tamamen kurum ile kaplıydı. Seafoam benzeri temizleyicileri araştırırken enjektör temizleyicilerin ve su buharının kullanılabileceğini öğrendim ve kendi karışımımı yapmaya giriştim.

        Önce,
        Bir kağıt/plastik bardak içerisine;
        1 birim benzin katkısı
        0,5 birim kaynar su
        geri kalanıda enjektör temizleyi koyarak iyice karıştırdım ve örnekteki videolarda uygulandığı gibi, emme manifolduna giden hattan içer araç 1000 - 1500 devir arasında çalışırken damla damla döktüm ve araç beyaz duman atmaya başladığı yani karışımı yakmaya başladığı anda aracı stop ettim. 15 dk bekleyip aracı çalıştırdığımda bembeyaz duman atmayı bitene kadar aracı 2000 - 5000 devir arası artan sabit devirde tuttum. Duman atma bittikten sonra aracı tekrar stop edip, 15 dk daha bekleyip olabildiğince yüksek devirlerde kullandım.

        Aynı işlemi 2 gün sonra karışım içerisine 0,5 birim methanol katarak tekrarladım. Dün emme manifoldunu söküp sübap ve piston kafalarına baktığımda işe yaradığını gördüm. Karbon birikiminden görünmeyen sübap ve piston kafalarının parladığını gördüm. Methanol ile yaptığım karışımı haftada bir kez deneyerek ve şuanki resimlerini ekleyerek tekrar edeceğim.
        34 NAD 99 '06 JCW
        34 AR 3221 '11 JCW
        34 EK 391 '09 MCS

        Yorum Yap


          #19
          cok guzel paylasim eline saglik
          doayen!

          1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
          2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
          3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
          4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
          5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
          6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
          7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
          8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14

          Yorum Yap


            #20
            Paylaşım için teşekkürler.


            iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
            2012 R56 Mini Cooper S

            instagram \ drcapaburro

            http://i.hizliresim.com/01rvlW.png

            Yorum Yap


              #21
              Aslı SRKNZCN tarafından gönderilmiş Mesajı göster
              Yeni konu açmak yerine konuyu hortlatayım

              Sübap kafalarında ve özellikle emme tarafında biriken kurum problemi için seafoam denilen bir çözüm var.

              1 yıl önce silindir kapak temizliği yapmıştım fakat catch can ve methanol olmasına rağmen sübap kafaları simsiyah oldu ve hatta üzerinde kurum parçaları oluşmaya başladı. Seafoam denilen maddeyi biraz araştırırken bir çok farklı karışım ile buna benzer bir madde elde edebileceğimizi farkettim ve tabiki kendi aracımda deneyeme giriştim hemen.

              Öncelikle endoskopi kamera ve göz ile emme manifoldunu söküp sübaplardaki kurum seviyesine baktım. 1 yıl içersinde sübapların metal kısımları tamamen kurum ile kaplıydı. Seafoam benzeri temizleyicileri araştırırken enjektör temizleyicilerin ve su buharının kullanılabileceğini öğrendim ve kendi karışımımı yapmaya giriştim.

              Önce,
              Bir kağıt/plastik bardak içerisine;
              1 birim benzin katkısı
              0,5 birim kaynar su
              geri kalanıda enjektör temizleyi koyarak iyice karıştırdım ve örnekteki videolarda uygulandığı gibi, emme manifolduna giden hattan içer araç 1000 - 1500 devir arasında çalışırken damla damla döktüm ve araç beyaz duman atmaya başladığı yani karışımı yakmaya başladığı anda aracı stop ettim. 15 dk bekleyip aracı çalıştırdığımda bembeyaz duman atmayı bitene kadar aracı 2000 - 5000 devir arası artan sabit devirde tuttum. Duman atma bittikten sonra aracı tekrar stop edip, 15 dk daha bekleyip olabildiğince yüksek devirlerde kullandım.

              Aynı işlemi 2 gün sonra karışım içerisine 0,5 birim methanol katarak tekrarladım. Dün emme manifoldunu söküp sübap ve piston kafalarına baktığımda işe yaradığını gördüm. Karbon birikiminden görünmeyen sübap ve piston kafalarının parladığını gördüm. Methanol ile yaptığım karışımı haftada bir kez deneyerek ve şuanki resimlerini ekleyerek tekrar edeceğim.
              Sanırım bende kurumlandım artık N14 sonuçta. Kalkışta titreme ve yakıt artışı söz konusu. Bir kerede 1. silindirde missfire hatası aldım. Bütün bu tanılar biriken kurumu işaret ediyor.
              Üst kapak açtırmaktansa bu temizlik işine girişeceğim.
              Würth enjetör temizleyici siparişi vereceğim. Fakat anlamadığım kısım ölçeklendirmeyi birim olarak vermişsiniz plastik bardak 180ml hacime sahip buna göre 120ml enjektör temizleyici ve 60ml su karışımı mı oluşturacağım ?
              ikinci karışımı oluştururken su yerine methanol mü koyacağız ? Yoksa 90ml enjektör temizleyici 45ml su 45ml methanöl olarak mı hazırlayacağız ?

              Yorum Yap


                #22
                Aslı Deniz tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                Sanırım bende kurumlandım artık N14 sonuçta. Kalkışta titreme ve yakıt artışı söz konusu. Bir kerede 1. silindirde missfire hatası aldım. Bütün bu tanılar biriken kurumu işaret ediyor.
                Üst kapak açtırmaktansa bu temizlik işine girişeceğim.
                Würth enjetör temizleyici siparişi vereceğim. Fakat anlamadığım kısım ölçeklendirmeyi birim olarak vermişsiniz plastik bardak 180ml hacime sahip buna göre 120ml enjektör temizleyici ve 60ml su karışımı mı oluşturacağım ?
                ikinci karışımı oluştururken su yerine methanol mü koyacağız ? Yoksa 90ml enjektör temizleyici 45ml su 45ml methanöl olarak mı hazırlayacağız ?
                Yani daha pahalı olsa da ben şahsen kapağı açtırırdım.
                Böylece eğiklik, çatlak vs var ise görülmüş olunur.
                Kimyasal temizlik bana hiç bir zaman güvenli gelmemiştir eski kafalıyım sanırım hahaa
                1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                Yorum Yap


                  #23
                  Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                  Yani daha pahalı olsa da ben şahsen kapağı açtırırdım.
                  Böylece eğiklik, çatlak vs var ise görülmüş olunur.
                  Kimyasal temizlik bana hiç bir zaman güvenli gelmemiştir eski kafalıyım sanırım hahaa
                  Üst kapak açtırıp kurum temizlemenin maliyeti nedir ortalama ?


                  Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

                  Yorum Yap


                    #24
                    BEN tüm işlemlerimi komple yaptırdığımdan net fiyat veremeyebilirim ama 2000-2500 arası tutar diye tahmin ediyorum hersey dahil
                    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                    Yorum Yap


                      #25
                      Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                      Yani daha pahalı olsa da ben şahsen kapağı açtırırdım.
                      Böylece eğiklik, çatlak vs var ise görülmüş olunur.
                      Kimyasal temizlik bana hiç bir zaman güvenli gelmemiştir eski kafalıyım sanırım hahaa
                      En saglikli yontem tabiki fiziksel temizlik. Kapak altinda neyle karsilasilacagi mechul. Egik yada hasar gormus parcalarin hepsi elden gecer boylece. Kimyasal temizlik ise fiziksel islemden sonra belirli araliklarla yapilirsa faydali olur diye dusunuyorum. Yuksek km deki motorlarda cok fazla birikim olacagi icin kimyasal temizlik fatda yerine daha cok zarar verebilir


                      Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
                      34 NAD 99 '06 JCW
                      34 AR 3221 '11 JCW
                      34 EK 391 '09 MCS

                      Yorum Yap


                        #26
                        Aslı SRKNZCN tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        En saglikli yontem tabiki fiziksel temizlik. Kapak altinda neyle karsilasilacagi mechul. Egik yada hasar gormus parcalarin hepsi elden gecer boylece. Kimyasal temizlik ise fiziksel islemden sonra belirli araliklarla yapilirsa faydali olur diye dusunuyorum. Yuksek km deki motorlarda cok fazla birikim olacagi icin kimyasal temizlik fatda yerine daha cok zarar verebilir


                        Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
                        Ben kurum için kapak açtırmaktan ziyade kimyasal temizliği tercih ederim. Çünkü motor kurcalatmak beni iğreti ediyor. Motoru kurcalanmış araba almak keza aynı. He çok elzemdir mecbur yapılacaktır o ayrı bir durum ona sözüm yok çünkü bakımını hiçbir zaman eksik etmem arabanın.


                        Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

                        Yorum Yap


                          #27
                          Kurum temizliği için hazırlıklar tamam devamında Aem Meth kith montajı yapılacak.Kurum temizliğinde aşamaları ve detaylarını buradan paylaşırım.

                          SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

                          Yorum Yap


                            #28
                            Öncesi ve sonrası bu şekilde oldu.Port işlemi yapıldı.Kapak taşlandı.Gayet temiz oldu sonuçlar.

                            SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

                            Yorum Yap


                              #29
                              Aslı Savas Yetgin tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                              Öncesi ve sonrası bu şekilde oldu.Port işlemi yapıldı.Kapak taşlandı.Gayet temiz oldu sonuçlar.

                              SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
                              kapak kendine gelmiş, yüzü gözü açılmış maşallah.. güle güle kullan savaş..
                              34 NAD 99 '06 JCW
                              34 AR 3221 '11 JCW
                              34 EK 391 '09 MCS

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X