Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Üst Kapaktaki Kurum Problemi Hakkında

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Üst Kapaktaki Kurum Problemi Hakkında

    Tekrar sürükleyici bir konuyla karşınızda olma çabasındayım
    Konu üst kapakta, sübap kafasında oluşan kurum problemi, aynı zamanda karbon problemi diye de geçiyor yabancı forumlarda..
    Ahanda resimide budur


    Son zamanlarda, özellikle CooperS ve JCW N14'lerde duyduğum bir problem.
    Nedir bu kurum problemi ?

    Tam bir nedeni yok aslında. Tüm motorlarda oluşabilecek bir sıkıntı ancak N14'lerde N18'lere göre daha fazla göze çarpmaktadır.
    Sorun basit aslında, kötü yakıt ve performanssız yağın uzun süre kullanımıyla oluşabilir. Sübabların üst kafa bölümünde biriken kurum, yağın yanmasıyla ortaya çıkabiliyor. Yağın buharı bu hale getiriyor. AFR'nin zengin olmasıda bir etken, ayrıca oluşması gereken mevcut yanmayı azaltıyor.. Sonuçlarıda, performansta düşüklük, rolanti problemi, yağ yakmanın fazlalaşması gibi çeşitlendirilebilir. Hatta motor ışığını yakan araçlar bile oluyor bu yüzden. Zamanla da Piston ve segmanlara da zarar verebiliyor.

    Neden olur ? (Performanslı kullanım olduğu taktirde)
    - Tavsiye edilmeyen bir yağ kullanımı
    - Rodaj yağıyla uzun süreli kullanım.
    - Değişimin uzun vadede olması

    Örneklerle devam edeyim




    Nasıl engel olunabilir ?
    Aklıma gelen bazı çözümler var ancak ilk kalıcı çözüm aracın bakımlarını eksik etmemek. Şahsen ilk aldığım R56 N18 motorlu aracımda bile, ilk rodaj yağımı 1800 km'de değiştim. Periyodlarıda genelde 3000-4000km de bir kontrol, kararma olduğu taktirde kısa sürede değişimle çözmeye çalıştım.
    Yağımı önce mobil denedim. Fena bir yağ değil, ancak eksiltme yaptığı dönem olunca Motul kullanmaya başladım. Castrol ilk aldığımda kullandım ancak kararma vs çabuk olduğundan pek hoşuma gitmedi. Yabancı forumlarda da bu şekilde bilgiler aldık ve AYN'nin tavsiyesi Motul'e kaydım

    Yağ kontrol periyodlarının yanı sıra, Oil Catch Can önerilebilecek bir çözüm.
    Mantığı basit, üst kapakta oluşan yap buharının tahliye edilmesini, haznesinde birikmesini sağlar OCC. Bir çoğumuza gereksiz gelsede, özellikle N14'lerde çok işe yaradığını duyduk, tecrübe ettik. Araca yaptığınız kontrollerin yanı sıra maliyeti max 500 tl olan bu parçayı almak iyi bir seçim olabilir. (Markaya göre maliyet değişir)
    Bu kesinlikle kullanıcı hatasından oluşan bir problemler değildir. Düşük hacimli ve aşırı besleme olan araçların çoğunda başına gelebilir kullanıcıların. Sadece emniyetli olmamız gerekiyor. N14'lerde özellikle kronik bir hastalık olan Kurum Problemini engellemek için kontrollerin çoğaltılması, doğru yağ kullanımı ve OCC aklıma gelen çözümlerdir.

    N18'lerin kafası biraz daha rahat
    Oil catch can'in de çalışma prensibinden bahsedeceğim yeni başlık altında. Özellikle Sponsorumuz ve ustalarımız AYN Auto ekibinden bu konuda bilgi ve deneyimlerini de paylaşmalarını rica ederim..

    Keyifli forumlar
    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD


    #2
    Resimler yurtdışı kaynaklıdır. AYN'de görseller var ise onlarıda paylaşacağım

    Bu da DEV'den bir kaç kare..
    Çok vahim değildi durum ancak sıfırladık sübapları, zaten portladığımız için üst kapağıda bu sıkıntıyı çözmüş olduk.
    Konuyu açtım ancak hala bir OCC alamadım


    Görmüş olduğunuz gibi, 65000 km'de söktüğüm üst kapak. Sübap kafalarına bakarsanız kararmayı rahatlıkla görebilirsiniz.
    Ama inanın bu kare çok vahim değil.. Beklediğimden iyi çıktı.
    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

    Yorum Yap


      #3
      Eline saglik guzel paylasim olmus. Ben de bir oil catch can kullanicisiyim. İki aracimda da vardi, alma sebebim ise 1, LAMin kapagini actigimizda karsimiza cikan goruntu, 2, aracimin standart gucunun (henuz 15k km'de olmasina ragmen) 7hp dusuk cikmasiydi. (Ki LAMin kapagini actigimizda arac 25k kmdeydi)
      Catchcan ve yag seciminin yanisira, surekli methanol basmakta kurum isini azaltmak ve kapagi temiz tutmak icin bir yontemdir onu da eklemis olalim


      iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
      doayen!

      1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
      2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
      3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
      4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
      5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
      6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
      7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
      8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14

      Yorum Yap


        #4
        Üst Kapaktaki Kurum Problemi Hakkında

        Güzel paylaşım Kerem abi,Kurumda kısaca pis yakıtın,kötü yağın etkisi çok.Kurum olan araçta aşırı performans düşüklüğü,sabah ilk marşta/rolantide vuruntu yapıp çalışır.Önüne geçmek için aracın 1 şişe deposuna tüm sistem temizleyici katkı koyup uzun yolda 5-10dk arası performanslı sabit gidip çoğu temizlenir.Bunu yanlış hatırlamıyorsam 5.000 yada 10.000de 1 yapmak lazım.Özellikle 97 gittiği için 95 oktan aşırı kurum yapar.Artık bu katkıları kullanmak şart ben 1.000km sonra kendi aracıma atacağım.


        iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
        En son düzenleyen OGZ59; 30-08-14, 00:30.

        Yorum Yap


          #5
          Aslı OGZ59 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
          Güzel paylaşım Kerem abi,Kurumda kısaca pis yakıtın,kötü yağın etkisi çok.Kurum olan araçta aşırı performans düşüklüğü,sabah ilk marşta/rolantide vuruntu yapıp çalışır.Önüne geçmek için aracın 1 şişe deposuna tüm sistem temizleyici katkı koyup uzun yolda 5-10dk arası performanslı sabit gidip çoğu temizlenir.Bunu yanlış hatırlamıyorsam 5.000 yada 10.000de 1 yapmak lazım.Özellikle 97 gittiği için 95 oktan aşırı kurum yapar.Artık bu katkıları kullanmak şart ben 1.000km sonra kendi aracıma atacağım.
          Aslında hiç tasvip etmiyorum, ne biliim ekstra toluen(yakıt) dışında depoya birşey koymak hoşuma gitmiyorda
          1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
          2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

          [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
          4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
          5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

          Yorum Yap


            #6
            Üst Kapaktaki Kurum Problemi Hakkında

            Öyle deme abi inan etkisi var özellikle 95 oktan ile kullanılan performanslı araca biz bi abimizin tavsiyesi üzerine 2şişe tüm sistem temizleyici attık.(70lt depo)Kullandıktan sonra depo bitince 97 oktana dönmüştü makina rahat nefes alıp gaz tepkisi "net" değişti.


            iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

            Yorum Yap


              #7
              Paylaşım için teşekkürler oil catch tankin kullanılması gerektiğini düşünüyorum şahsen

              Yorum Yap


                #8
                Kerem eline sağlık harika bir konu olmuş. N14 lerde baş belası denebilcek bir sorun. Bu arada senin kapak gayet temiz çıkmış
                34 NAD 99 '06 JCW
                34 AR 3221 '11 JCW
                34 EK 391 '09 MCS

                Yorum Yap


                  #9
                  Karbon birikimini temizlemek için kullanılan wallnut shell (ceviz kabuğu) isimi bir yöntem var. TR de bu uygulamayı yapan bir yer bulamamıştım. Ancak çok işe yaradığına dair bir çok yazı okudum.

                  Örnek bir video :

                  34 NAD 99 '06 JCW
                  34 AR 3221 '11 JCW
                  34 EK 391 '09 MCS

                  Yorum Yap


                    #10
                    Carbon clean ilede temizleniyor sanırım makinaya bagliyorlar aracı falan 150tlye yapiyolardi galiba

                    Yorum Yap


                      #11
                      Soyle bir durum var, Doga'nin da dedigi gibi yuklu araclarda meth basildigi zaman subap ustlerinde bu kirlenme minimuma iniyor.
                      Oil catch tankla da bu sorun giderilebilir. Ancak hali hazirda bu sekilde olan araclar icin Carbon Clean dedikleri uygulamayi bende duydum. Ma ne kadar cozum saglar bilemem
                      1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                      2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                      [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                      4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                      5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                      Yorum Yap


                        #12
                        Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        Soyle bir durum var, Doga'nin da dedigi gibi yuklu araclarda meth basildigi zaman subap ustlerinde bu kirlenme minimuma iniyor.
                        Oil catch tankla da bu sorun giderilebilir. Ancak hali hazirda bu sekilde olan araclar icin Carbon Clean dedikleri uygulamayi bende duydum. Ma ne kadar cozum saglar bilemem
                        carbon clean uygulamasını 40k lardaki aracıma yaptırdım ihtiyacım olduğunu düşünmesemde bir temizlik olsun dedim. elle tutulur bir fark yaratmadı tabiki km düşük olduğu için ancak çok az da olsa fark etti. Aynı işlemi 90k 116i da uyguladık ve gözle görülür elle tutulur bir fark yarattı.
                        34 NAD 99 '06 JCW
                        34 AR 3221 '11 JCW
                        34 EK 391 '09 MCS

                        Yorum Yap


                          #13
                          Ust kapakta biriken krumun sebebi aracin isinan yağinin emmeden iceri girip yanma odasinda oluşan sicakta pişmesi sonucu katilaşarak ust kapak portlarini tikamasidir. Duşuk oktanli yakitlarda yanma daha erken başladigi icin daha uzun sureli yanmaya maruz kalan yağ daha fazla birikime sebep olur. Aracin motorundaki isi yukari dogru hareket ettigi icin ust kapak seviyesinde konumlandirilmis bir oil catch tank bu problemi minimize etmek icin yeterli ve makul fiyatli bir cozumdur. Methanol ise cozucu bir sivi oldugundan dolayi performans etkisinin dişinda motor ici metal bazli parcalarin temizliğini yaparak kullanim omrunun uzamasi acisindan olumlu bir gelistirme olarak gorulebilecek başka bir alternatiftir. Keyifli forumlar...

                          Yorum Yap


                            #14
                            Ufuk noktayi koymus dagilalim


                            iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
                            doayen!

                            1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
                            2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
                            3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
                            4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
                            5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
                            6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
                            7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
                            8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14

                            Yorum Yap


                              #15
                              Ufukum ellerine saglik brom

                              Bir cok mini ile ugrasan yurt disi garajlari bu islemi sikca yapiyor hatta before after ile dynoda olculuyir
                              Bu isleme deco king deniyodu sanirim 800 euro civarida bir ucret talep ediyolardi

                              Bircok arabanin kapagi ayn autoda acildi temizlendi contalar ve yag yenilenerek mutlu bir sekilde ayrildilar meth kit bence sart yoksa bile catch can mutlaka ve mutlaka alinmali

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X