Ufuk 50000 kelimeyle anlattigimi 100 km ile daha iyi aciklamis. Tesekkurler doktor
Duyuru
Çöküş
Henüz duyuru yok
Üst Kapaktaki Kurum Problemi Hakkında
Çöküş
X
-
En son düzenleyen Kekuti; 08-01-17, 17:23.1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD
-
Umut km'de kac kurus yakiyor
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildidoayen!
1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14
Yorum Yap
-
Yeni konu açmak yerine konuyu hortlatayım
Sübap kafalarında ve özellikle emme tarafında biriken kurum problemi için seafoam denilen bir çözüm var.
Örnek videolar :
1 yıl önce silindir kapak temizliği yapmıştım fakat catch can ve methanol olmasına rağmen sübap kafaları simsiyah oldu ve hatta üzerinde kurum parçaları oluşmaya başladı. Seafoam denilen maddeyi biraz araştırırken bir çok farklı karışım ile buna benzer bir madde elde edebileceğimizi farkettim ve tabiki kendi aracımda deneyeme giriştim hemen.
Öncelikle endoskopi kamera ve göz ile emme manifoldunu söküp sübaplardaki kurum seviyesine baktım. 1 yıl içersinde sübapların metal kısımları tamamen kurum ile kaplıydı. Seafoam benzeri temizleyicileri araştırırken enjektör temizleyicilerin ve su buharının kullanılabileceğini öğrendim ve kendi karışımımı yapmaya giriştim.
Önce,
Bir kağıt/plastik bardak içerisine;
1 birim benzin katkısı
0,5 birim kaynar su
geri kalanıda enjektör temizleyi koyarak iyice karıştırdım ve örnekteki videolarda uygulandığı gibi, emme manifolduna giden hattan içer araç 1000 - 1500 devir arasında çalışırken damla damla döktüm ve araç beyaz duman atmaya başladığı yani karışımı yakmaya başladığı anda aracı stop ettim. 15 dk bekleyip aracı çalıştırdığımda bembeyaz duman atmayı bitene kadar aracı 2000 - 5000 devir arası artan sabit devirde tuttum. Duman atma bittikten sonra aracı tekrar stop edip, 15 dk daha bekleyip olabildiğince yüksek devirlerde kullandım.
Aynı işlemi 2 gün sonra karışım içerisine 0,5 birim methanol katarak tekrarladım. Dün emme manifoldunu söküp sübap ve piston kafalarına baktığımda işe yaradığını gördüm. Karbon birikiminden görünmeyen sübap ve piston kafalarının parladığını gördüm. Methanol ile yaptığım karışımı haftada bir kez deneyerek ve şuanki resimlerini ekleyerek tekrar edeceğim.
Yorum Yap
-
cok guzel paylasim eline saglikdoayen!
1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14
Yorum Yap
-
Aslı SRKNZCN tarafından gönderilmiş Mesajı gösterYeni konu açmak yerine konuyu hortlatayım
Sübap kafalarında ve özellikle emme tarafında biriken kurum problemi için seafoam denilen bir çözüm var.
1 yıl önce silindir kapak temizliği yapmıştım fakat catch can ve methanol olmasına rağmen sübap kafaları simsiyah oldu ve hatta üzerinde kurum parçaları oluşmaya başladı. Seafoam denilen maddeyi biraz araştırırken bir çok farklı karışım ile buna benzer bir madde elde edebileceğimizi farkettim ve tabiki kendi aracımda deneyeme giriştim hemen.
Öncelikle endoskopi kamera ve göz ile emme manifoldunu söküp sübaplardaki kurum seviyesine baktım. 1 yıl içersinde sübapların metal kısımları tamamen kurum ile kaplıydı. Seafoam benzeri temizleyicileri araştırırken enjektör temizleyicilerin ve su buharının kullanılabileceğini öğrendim ve kendi karışımımı yapmaya giriştim.
Önce,
Bir kağıt/plastik bardak içerisine;
1 birim benzin katkısı
0,5 birim kaynar su
geri kalanıda enjektör temizleyi koyarak iyice karıştırdım ve örnekteki videolarda uygulandığı gibi, emme manifolduna giden hattan içer araç 1000 - 1500 devir arasında çalışırken damla damla döktüm ve araç beyaz duman atmaya başladığı yani karışımı yakmaya başladığı anda aracı stop ettim. 15 dk bekleyip aracı çalıştırdığımda bembeyaz duman atmayı bitene kadar aracı 2000 - 5000 devir arası artan sabit devirde tuttum. Duman atma bittikten sonra aracı tekrar stop edip, 15 dk daha bekleyip olabildiğince yüksek devirlerde kullandım.
Aynı işlemi 2 gün sonra karışım içerisine 0,5 birim methanol katarak tekrarladım. Dün emme manifoldunu söküp sübap ve piston kafalarına baktığımda işe yaradığını gördüm. Karbon birikiminden görünmeyen sübap ve piston kafalarının parladığını gördüm. Methanol ile yaptığım karışımı haftada bir kez deneyerek ve şuanki resimlerini ekleyerek tekrar edeceğim.
Üst kapak açtırmaktansa bu temizlik işine girişeceğim.
Würth enjetör temizleyici siparişi vereceğim. Fakat anlamadığım kısım ölçeklendirmeyi birim olarak vermişsiniz plastik bardak 180ml hacime sahip buna göre 120ml enjektör temizleyici ve 60ml su karışımı mı oluşturacağım ?
ikinci karışımı oluştururken su yerine methanol mü koyacağız ? Yoksa 90ml enjektör temizleyici 45ml su 45ml methanöl olarak mı hazırlayacağız ?
Yorum Yap
-
Aslı Deniz tarafından gönderilmiş Mesajı gösterSanırım bende kurumlandım artık N14 sonuçta. Kalkışta titreme ve yakıt artışı söz konusu. Bir kerede 1. silindirde missfire hatası aldım. Bütün bu tanılar biriken kurumu işaret ediyor.
Üst kapak açtırmaktansa bu temizlik işine girişeceğim.
Würth enjetör temizleyici siparişi vereceğim. Fakat anlamadığım kısım ölçeklendirmeyi birim olarak vermişsiniz plastik bardak 180ml hacime sahip buna göre 120ml enjektör temizleyici ve 60ml su karışımı mı oluşturacağım ?
ikinci karışımı oluştururken su yerine methanol mü koyacağız ? Yoksa 90ml enjektör temizleyici 45ml su 45ml methanöl olarak mı hazırlayacağız ?
Böylece eğiklik, çatlak vs var ise görülmüş olunur.
Kimyasal temizlik bana hiç bir zaman güvenli gelmemiştir eski kafalıyım sanırım hahaa1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD
Yorum Yap
-
Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı gösterYani daha pahalı olsa da ben şahsen kapağı açtırırdım.
Böylece eğiklik, çatlak vs var ise görülmüş olunur.
Kimyasal temizlik bana hiç bir zaman güvenli gelmemiştir eski kafalıyım sanırım hahaa
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum Yap
-
BEN tüm işlemlerimi komple yaptırdığımdan net fiyat veremeyebilirim ama 2000-2500 arası tutar diye tahmin ediyorum hersey dahil1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD
Yorum Yap
-
Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı gösterYani daha pahalı olsa da ben şahsen kapağı açtırırdım.
Böylece eğiklik, çatlak vs var ise görülmüş olunur.
Kimyasal temizlik bana hiç bir zaman güvenli gelmemiştir eski kafalıyım sanırım hahaa
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum Yap
-
Aslı SRKNZCN tarafından gönderilmiş Mesajı gösterEn saglikli yontem tabiki fiziksel temizlik. Kapak altinda neyle karsilasilacagi mechul. Egik yada hasar gormus parcalarin hepsi elden gecer boylece. Kimyasal temizlik ise fiziksel islemden sonra belirli araliklarla yapilirsa faydali olur diye dusunuyorum. Yuksek km deki motorlarda cok fazla birikim olacagi icin kimyasal temizlik fatda yerine daha cok zarar verebilir
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum Yap
-
Aslı Savas Yetgin tarafından gönderilmiş Mesajı gösterÖncesi ve sonrası bu şekilde oldu.Port işlemi yapıldı.Kapak taşlandı.Gayet temiz oldu sonuçlar.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yorum Yap
Yorum Yap