Merhaba, MINI Club TR 'ye Hoş Geldiniz. Yeni konu açabilmek yada var olan konulara yanıt yazabilmek için üyeliğiniz varsa Giriş yapmalı, üyeliğiniz yoksa Kayıt olmalısınız.
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12 2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13 3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13 4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06 5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13 6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06 7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05 8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14
Sübap kafalarında ve özellikle emme tarafında biriken kurum problemi için seafoam denilen bir çözüm var.
Örnek videolar :
1 yıl önce silindir kapak temizliği yapmıştım fakat catch can ve methanol olmasına rağmen sübap kafaları simsiyah oldu ve hatta üzerinde kurum parçaları oluşmaya başladı. Seafoam denilen maddeyi biraz araştırırken bir çok farklı karışım ile buna benzer bir madde elde edebileceğimizi farkettim ve tabiki kendi aracımda deneyeme giriştim hemen.
Öncelikle endoskopi kamera ve göz ile emme manifoldunu söküp sübaplardaki kurum seviyesine baktım. 1 yıl içersinde sübapların metal kısımları tamamen kurum ile kaplıydı. Seafoam benzeri temizleyicileri araştırırken enjektör temizleyicilerin ve su buharının kullanılabileceğini öğrendim ve kendi karışımımı yapmaya giriştim.
Önce,
Bir kağıt/plastik bardak içerisine;
1 birim benzin katkısı
0,5 birim kaynar su
geri kalanıda enjektör temizleyi koyarak iyice karıştırdım ve örnekteki videolarda uygulandığı gibi, emme manifolduna giden hattan içer araç 1000 - 1500 devir arasında çalışırken damla damla döktüm ve araç beyaz duman atmaya başladığı yani karışımı yakmaya başladığı anda aracı stop ettim. 15 dk bekleyip aracı çalıştırdığımda bembeyaz duman atmayı bitene kadar aracı 2000 - 5000 devir arası artan sabit devirde tuttum. Duman atma bittikten sonra aracı tekrar stop edip, 15 dk daha bekleyip olabildiğince yüksek devirlerde kullandım.
Aynı işlemi 2 gün sonra karışım içerisine 0,5 birim methanol katarak tekrarladım. Dün emme manifoldunu söküp sübap ve piston kafalarına baktığımda işe yaradığını gördüm. Karbon birikiminden görünmeyen sübap ve piston kafalarının parladığını gördüm. Methanol ile yaptığım karışımı haftada bir kez deneyerek ve şuanki resimlerini ekleyerek tekrar edeceğim.
1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12 2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13 3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13 4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06 5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13 6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06 7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05 8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14
Sübap kafalarında ve özellikle emme tarafında biriken kurum problemi için seafoam denilen bir çözüm var.
1 yıl önce silindir kapak temizliği yapmıştım fakat catch can ve methanol olmasına rağmen sübap kafaları simsiyah oldu ve hatta üzerinde kurum parçaları oluşmaya başladı. Seafoam denilen maddeyi biraz araştırırken bir çok farklı karışım ile buna benzer bir madde elde edebileceğimizi farkettim ve tabiki kendi aracımda deneyeme giriştim hemen.
Öncelikle endoskopi kamera ve göz ile emme manifoldunu söküp sübaplardaki kurum seviyesine baktım. 1 yıl içersinde sübapların metal kısımları tamamen kurum ile kaplıydı. Seafoam benzeri temizleyicileri araştırırken enjektör temizleyicilerin ve su buharının kullanılabileceğini öğrendim ve kendi karışımımı yapmaya giriştim.
Önce,
Bir kağıt/plastik bardak içerisine;
1 birim benzin katkısı
0,5 birim kaynar su
geri kalanıda enjektör temizleyi koyarak iyice karıştırdım ve örnekteki videolarda uygulandığı gibi, emme manifolduna giden hattan içer araç 1000 - 1500 devir arasında çalışırken damla damla döktüm ve araç beyaz duman atmaya başladığı yani karışımı yakmaya başladığı anda aracı stop ettim. 15 dk bekleyip aracı çalıştırdığımda bembeyaz duman atmayı bitene kadar aracı 2000 - 5000 devir arası artan sabit devirde tuttum. Duman atma bittikten sonra aracı tekrar stop edip, 15 dk daha bekleyip olabildiğince yüksek devirlerde kullandım.
Aynı işlemi 2 gün sonra karışım içerisine 0,5 birim methanol katarak tekrarladım. Dün emme manifoldunu söküp sübap ve piston kafalarına baktığımda işe yaradığını gördüm. Karbon birikiminden görünmeyen sübap ve piston kafalarının parladığını gördüm. Methanol ile yaptığım karışımı haftada bir kez deneyerek ve şuanki resimlerini ekleyerek tekrar edeceğim.
Sanırım bende kurumlandım artık N14 sonuçta. Kalkışta titreme ve yakıt artışı söz konusu. Bir kerede 1. silindirde missfire hatası aldım. Bütün bu tanılar biriken kurumu işaret ediyor.
Üst kapak açtırmaktansa bu temizlik işine girişeceğim.
Würth enjetör temizleyici siparişi vereceğim. Fakat anlamadığım kısım ölçeklendirmeyi birim olarak vermişsiniz plastik bardak 180ml hacime sahip buna göre 120ml enjektör temizleyici ve 60ml su karışımı mı oluşturacağım ?
ikinci karışımı oluştururken su yerine methanol mü koyacağız ? Yoksa 90ml enjektör temizleyici 45ml su 45ml methanöl olarak mı hazırlayacağız ?
Sanırım bende kurumlandım artık N14 sonuçta. Kalkışta titreme ve yakıt artışı söz konusu. Bir kerede 1. silindirde missfire hatası aldım. Bütün bu tanılar biriken kurumu işaret ediyor.
Üst kapak açtırmaktansa bu temizlik işine girişeceğim.
Würth enjetör temizleyici siparişi vereceğim. Fakat anlamadığım kısım ölçeklendirmeyi birim olarak vermişsiniz plastik bardak 180ml hacime sahip buna göre 120ml enjektör temizleyici ve 60ml su karışımı mı oluşturacağım ?
ikinci karışımı oluştururken su yerine methanol mü koyacağız ? Yoksa 90ml enjektör temizleyici 45ml su 45ml methanöl olarak mı hazırlayacağız ?
Yani daha pahalı olsa da ben şahsen kapağı açtırırdım.
Böylece eğiklik, çatlak vs var ise görülmüş olunur.
Kimyasal temizlik bana hiç bir zaman güvenli gelmemiştir eski kafalıyım sanırım hahaa
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
Yani daha pahalı olsa da ben şahsen kapağı açtırırdım.
Böylece eğiklik, çatlak vs var ise görülmüş olunur.
Kimyasal temizlik bana hiç bir zaman güvenli gelmemiştir eski kafalıyım sanırım hahaa
Üst kapak açtırıp kurum temizlemenin maliyeti nedir ortalama ?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
BEN tüm işlemlerimi komple yaptırdığımdan net fiyat veremeyebilirim ama 2000-2500 arası tutar diye tahmin ediyorum hersey dahil
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
Yani daha pahalı olsa da ben şahsen kapağı açtırırdım.
Böylece eğiklik, çatlak vs var ise görülmüş olunur.
Kimyasal temizlik bana hiç bir zaman güvenli gelmemiştir eski kafalıyım sanırım hahaa
En saglikli yontem tabiki fiziksel temizlik. Kapak altinda neyle karsilasilacagi mechul. Egik yada hasar gormus parcalarin hepsi elden gecer boylece. Kimyasal temizlik ise fiziksel islemden sonra belirli araliklarla yapilirsa faydali olur diye dusunuyorum. Yuksek km deki motorlarda cok fazla birikim olacagi icin kimyasal temizlik fatda yerine daha cok zarar verebilir
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
En saglikli yontem tabiki fiziksel temizlik. Kapak altinda neyle karsilasilacagi mechul. Egik yada hasar gormus parcalarin hepsi elden gecer boylece. Kimyasal temizlik ise fiziksel islemden sonra belirli araliklarla yapilirsa faydali olur diye dusunuyorum. Yuksek km deki motorlarda cok fazla birikim olacagi icin kimyasal temizlik fatda yerine daha cok zarar verebilir
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ben kurum için kapak açtırmaktan ziyade kimyasal temizliği tercih ederim. Çünkü motor kurcalatmak beni iğreti ediyor. Motoru kurcalanmış araba almak keza aynı. He çok elzemdir mecbur yapılacaktır o ayrı bir durum ona sözüm yok çünkü bakımını hiçbir zaman eksik etmem arabanın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum Yap