Merhaba arkadaşlar , malumunuz R53 Türkiye ve dünyada 100 'lerce değişik setuplar yapıldı ve herkes bu araçtan büyük güçler aldı
Sebep olarak oem olarak çıkan motor potansiyelli , fakat bir aracın üst kapağı fabrikadan bu kadar verimsiz çıkabilir motor olarak pt cruiser ile aynı motoru kullanmaktayız aynı motorumuz cooper ve one modellerindede kullanılmaktadır
One ile cooper arasındaki tek fark yazılım
Türkiyede R53 gönül veren birisi olarak sayısız spec denedik gerek eski aracımda gerekse EMG de
Kapak ile alakalı büyük sorunlar yaşadım konuyu bilen arkadaşlarım sanırım çoktur
perişan edilen üst kapağımızdan sonra yeni aldığımız kapağımızı yaz başı maslak sanayide peak garage Serdar usta tarafından yapıldı
Malumunuz şu anda setup değişikliğine gidiyorum yeni setup ımızda ,biraz daha portları büyüterek oversize subaplarımızın ve egzantriğimizden faydalanacağız
şu an kapağımız PPR MOTORSPORT Kaan'ın elinde kapağımız normal porting işlemlerinden biraz daha farklı portlanıcak hava akımını biraz daha dik vereceğiz
Kapak CNC de işleneceği için eldeki kayma ve heryerin eşit şartta portlanmasını sağlayacağız bu işlem ile yapılan kapağa racehead diyebiliyoruz
oem olarak portlarımızın valve seat lere daha yatay uşamaktayken race head big ported kapağımızda daha dik ulaşmasını sağlıyoruz sadece portları genişletmiyoruz
EMG kısmet olursa önümüzdeki hafta cumartesi gününe hazır olacak rodaj bölümümüz var rodaj için ayrıca bir konu açacağım
Esasında arabama binmemeye yeminliydim fakat arkadaşlarım aklımı biraz çeldi bakalım rodajımızı yapıp dyno verilerini bir görelim
paylaşacağım resimde aşşağıda race head ve oem portların farkını hem görsel o hemde flowbench değerini görebilirsiniz
Kapak ile alakalı aklınıza takılan bir konu olur ise mutlaka bana sorunuz R53 kasada en büyük güç kasnak dan sonra alablieceğiniz en büyük güç + olarak EGT probleminizide büyük ölçüde azaltırsınız iyi portlanmış bir kapak max 700 derece görmektedir ve ayağınızı gazdan almanız ile ile değerin 600 lere ve altına inmesi an meselesi olmakta
Herkese keyifli sürüşler
Sebep olarak oem olarak çıkan motor potansiyelli , fakat bir aracın üst kapağı fabrikadan bu kadar verimsiz çıkabilir motor olarak pt cruiser ile aynı motoru kullanmaktayız aynı motorumuz cooper ve one modellerindede kullanılmaktadır
One ile cooper arasındaki tek fark yazılım
Türkiyede R53 gönül veren birisi olarak sayısız spec denedik gerek eski aracımda gerekse EMG de
Kapak ile alakalı büyük sorunlar yaşadım konuyu bilen arkadaşlarım sanırım çoktur
perişan edilen üst kapağımızdan sonra yeni aldığımız kapağımızı yaz başı maslak sanayide peak garage Serdar usta tarafından yapıldı
Malumunuz şu anda setup değişikliğine gidiyorum yeni setup ımızda ,biraz daha portları büyüterek oversize subaplarımızın ve egzantriğimizden faydalanacağız
şu an kapağımız PPR MOTORSPORT Kaan'ın elinde kapağımız normal porting işlemlerinden biraz daha farklı portlanıcak hava akımını biraz daha dik vereceğiz
Kapak CNC de işleneceği için eldeki kayma ve heryerin eşit şartta portlanmasını sağlayacağız bu işlem ile yapılan kapağa racehead diyebiliyoruz
oem olarak portlarımızın valve seat lere daha yatay uşamaktayken race head big ported kapağımızda daha dik ulaşmasını sağlıyoruz sadece portları genişletmiyoruz
EMG kısmet olursa önümüzdeki hafta cumartesi gününe hazır olacak rodaj bölümümüz var rodaj için ayrıca bir konu açacağım
Esasında arabama binmemeye yeminliydim fakat arkadaşlarım aklımı biraz çeldi bakalım rodajımızı yapıp dyno verilerini bir görelim
paylaşacağım resimde aşşağıda race head ve oem portların farkını hem görsel o hemde flowbench değerini görebilirsiniz
Kapak ile alakalı aklınıza takılan bir konu olur ise mutlaka bana sorunuz R53 kasada en büyük güç kasnak dan sonra alablieceğiniz en büyük güç + olarak EGT probleminizide büyük ölçüde azaltırsınız iyi portlanmış bir kapak max 700 derece görmektedir ve ayağınızı gazdan almanız ile ile değerin 600 lere ve altına inmesi an meselesi olmakta
Herkese keyifli sürüşler
Yorum Yap