Merhaba, MINI Club TR 'ye Hoş Geldiniz. Yeni konu açabilmek yada var olan konulara yanıt yazabilmek için üyeliğiniz varsa Giriş yapmalı, üyeliğiniz yoksa Kayıt olmalısınız.
Karda araç kullanmayı biliyor muyuzKış aylarını yaşadığımız şu günlerde kar ve buz bazı sürücülerin korkulu rüyası haline gelebiliyor. Yazıda bahsedeceğimiz birkaç sürüş tekniği ile kaygan zeminde araç kullanmayı daha kolay hale getirebilirsiniz.
Karlı zeminlerde en iyi tutunmayı kış lastikleri sağlıyorlar. Ayrıca bu lastiklerin sadece kar ve buzlu zeminde değil, hava sıcaklığının +7 derecenin altına düştüğü durumlarda daha iyi frenleme ve tutunma performansı verdiğini unutmamalıyız.
Karda araç kullanırken dikkat etmeniz gereken en önemli unsur sürüş stilinizi değiştirmek olmalı. Aracınızı asfaltta kullandığınız şekilde kullanmanız kontrolü kaybetmenizi kolaylaştıracaktır. Fren ve gaz pedalının sert kullanımından ve ani direksiyon hareketlerinden kaçınmalısınız. ABS sistemine sahip bir aracınız varsa frene sonuna kadar basmaktan çekinmeyin. Sistem tekerleklerinizin kilitlenmesini önleyecektir ve yönlendirme imkanı bulabileceksiniz. Eğer aracınız eski tip fren sistemine sahipse, fren pedalına hafif hafif dokunarak lastiklerin kilitlenmesini engellemeye çalışın.
Manuel vitesli bir araç kullanıyorsanız debriyajın sert kullanımı aracın dengesini bozabilir. Bu sebeple fren ve gaz pedalında olduğu gibi debriyaj pedalını da olabildiğince yumuşak kullanın. Vites geçişlerini devir yükseltmeden yapmanız patinaja düşmenizi engelleyecektir. Patinaja düştüğünüz durumlarda ise ayağınızı gaz pedalından çekin ve aracın tekrar yere tutunmasını bekleyin.
Yokuş aşağı indiğiniz durumlarda ise inişe başlamadan hızınızı ayarlayın ve kontrolsüz bir şekilde yokuşa girmeyin. Aracın motor fren gücünden yararlanmak ve lastikleri kilitlemeden hafif fren yapmak iniş için en uygunu.
Karlı zeminlerde yolculuğa başlamadan uygun bir alanda ani fren yapmanız zeminin kayganlığı hakkında fikir vereceğinden sürüş stilinizi ayarlamanıza yardımcı olacaktır.
Yağış durumunda trafikte diğer sürücüleri uyarmak için sis lambalarınızı ve farlarınız yakmanız doğru bir davranış. Don olayının yaşandığı bölgelerde, silecekler ile camın arasına bir karton koymanız cama yapışmalarını engelleyecek ve daha hızlı bir şekilde yola çıkabilmenize imkan sağlar. Görüş alanınızı tamamen kapatan buğu ise kış günlerinin diğer sıkıntısı. Camlarınızda oluşan buğudan, araç kaloriferinden gelen sıcak havayı ön cama üfleterek kurtulabilirsiniz. Klimalı araçlarda ise klimayı çalıştırıp ön cama üfletmeniz yeterli olacaktır. Yeni model araçların çoğunda bu sorundan tek bir düğmeye basarak kurtulabiliyorsunuz zaten.
Kar lastiği şart
Kışın kar yağmasa da, aracınız elektronik ve mekanik gelişmiş çekiş sistemleriyle de donatılsa da 7 derecenin altındaki sıcaklıklarda kış lastiği kullanılmalıdır. Bunun nedeni sadece kış lastiklerinin yaz lastiklerine göre özel profillerinin olması değildir. Yaz lastiklerinin malzemesi düşük sıcaklıkta sertleştiği için yola tutunması zayıflar. Kış lastiklerinin ise üretildikleri malzeme daha yumuşaktır ve soğuk hava şartlarında kuru asfalt veya karda tutunmayı artırır.
Kış lastikler yola daha iyi tutundukları için yaz lastiklerine göre durma mesafesini de yarı yarıya düşürmektedir.
Burada yazılanlar karda araç kullanırken dikkat etmeniz gereken ve hayatınızı kolaylaştıran ufak ipuçları. Ancak siz yine de karlı günlerde mecbur kalmadıkça otomobilinizi kullanmayın ve toplu taşımayı tercih edin./ Selim ERKEK
Fiyat uygun gelirse Nokian al direk, en iyi diyebilirim
Onun dışında tüm kış lastikleri karda-buzda benzer performans gösterir, hiç yolda kalmazsın.
Kuruda ve ıslaktaki performansları fark edebiliyor
Ama en kötü lastikte bile öyle tehlikeli bir durum yaşatmıyor kuruda ve yağmurda. Zorlamak için performans lastiklerimiz var diyerek sabrediyoruz
Bizim ordaki Şok'un arkasında kalan Michelin'den alıyorduk hep, bu sefer ordan mı başka dükkandan mı ne Petlas almış babam Starmaxx, çatır çutur gidiyor buzda, kuruda viraj yapmaya gelmiyor sadece. Lastik başı 100-120 lira daha uygundu 225/55/16'da
• 1st place - Nokian WR D3
• 2nd place - Continental ContiWinterContact TS 850
• 3rd place - Goodyear UltraGrip 8 Performance
ben Nokian WR D3 kullanıyorum
bir diğer tabloda Nokian WR D3 olmaması ilginç ama yine bana lastikçimin önerdiği Nokian Hakkapelita serisi 1. olmuş...
yalnız yine lastikçim şunu söyledi, hakkapelita sünger gibi elinle bile sıkarsın çok yumuşak lastik ama aynı derecede çabuk biter erir gider ve o kadarına gerek yok... dolayısıyla WR D3 verdi bana...
testlere bakın araştırın, hangisine inanırsanız artık
şu anda vaktim yok, oturup test açıklamalarını okumadım, bu kadar farklı sonuçlar olması belki test kriterlerine bağlıdır. gerisini lastik alacaklara bırakıyorum
Sagol Evrim Bu arada hakkapelita norvec isvec danimarka filan gibi biryerde yasamıyorsanız cok da gerekli degil malum bizim istanbul havaları -10 larda filan olmadıgından bana göre lassa bile aynı işi görür, eskiden lada nivam vardı 18 li yaşlarda ondaki lassa ile abs filan da yok o zamanlar tabi uludaga cıkar inerdim rahat rahat. bence kış lastigi olması yeterli cok fazla inanmayın bu testlere
Ben gecen sene Countryman'ime Nokian almıstım, ilk basta guzel gibi gelmişti ama birkac kere kaydım vs. Simdi R57'ime Michelin Alpin aldım, su an icin problem yok. Hatta bir iki sefer kalkısta şaşırttı beni baya, arabanın gidisi degisti gibi hissettim.
Ozan Alpin çok güzel, ama karda kışta - derecelerde sürekli kullanıyorsan çok inceledim Nokian'ın üzerine yok.
Ama bizim memlekete Alen'in dediği gibi Nokian bir beden büyük gibi
Ben sırf günlük kullanımda daha makbul ve iyi yol tuttuğu için Sottozero tercih ettim ama sottozero hakkında ikinci sene şikayet etmeye başlarsınız gibi yorumlar okuyorum, bakalım seneye
Bu arada Evrim D3 için çok iyi yorumlar var heryerde sanırım satılan en iyi kış lastiği... Ama havalar artıya çıkınca yol tutuşunu bir daha değerlendirmek lazım. 10-14 derece ortalama olmadan sökülmez kış lastiği malum..
Kemerburgaz Göktürk tarafında oturduğumdan 1 ay evvel aracımı alır almaz kar lastiği taktırdım. r60'da istepne yok dolayısıyla runflat 205 55 17 de olan çok az seçenek arasından pirelli de karar kıldım. bugün tüm gün aracı denedim. All4 yardımı da olsa gerek buz dahil araç her yerde normal yolda gibi gitti ve durdu...
1) 34 HK 5302 - ROYAL GREY '12 R60 Cooper S ALL4 SOLD
2) 34 BU 5370 - BLAZING RED'13 R60 Cooper S ALL4 SOLD
Sagol Evrim Bu arada hakkapelita norvec isvec danimarka filan gibi biryerde yasamıyorsanız cok da gerekli degil malum bizim istanbul havaları -10 larda filan olmadıgından bana göre lassa bile aynı işi görür, eskiden lada nivam vardı 18 li yaşlarda ondaki lassa ile abs filan da yok o zamanlar tabi uludaga cıkar inerdim rahat rahat. bence kış lastigi olması yeterli cok fazla inanmayın bu testlere
kış lastiği olsun taştan olsun diyosun hakkapelita bizim için fazlaymış evet bana da öyle denildi zaten
Ben gecen sene Countryman'ime Nokian almıstım, ilk basta guzel gibi gelmişti ama birkac kere kaydım vs. Simdi R57'ime Michelin Alpin aldım, su an icin problem yok. Hatta bir iki sefer kalkısta şaşırttı beni baya, arabanın gidisi degisti gibi hissettim.
valla Ozan alpin çok başarılı diyorlar. hatta alpin diye gitmiştim ama stokta bulamayınca, nokian öneri üzerine aldım.
Ozan Alpin çok güzel, ama karda kışta - derecelerde sürekli kullanıyorsan çok inceledim Nokian'ın üzerine yok.
Ama bizim memlekete Alen'in dediği gibi Nokian bir beden büyük gibi
Ben sırf günlük kullanımda daha makbul ve iyi yol tuttuğu için Sottozero tercih ettim ama sottozero hakkında ikinci sene şikayet etmeye başlarsınız gibi yorumlar okuyorum, bakalım seneye
Bu arada Evrim D3 için çok iyi yorumlar var heryerde sanırım satılan en iyi kış lastiği... Ama havalar artıya çıkınca yol tutuşunu bir daha değerlendirmek lazım. 10-14 derece ortalama olmadan sökülmez kış lastiği malum..
Baran geçen sene söktürdüğümde havalar kaç derecelerdeydi hatırlamıyorum, ben herhangi bir sorun yaşamadım yol tutuşuyla ilgili ama bu sene testler devam ediyor
Bugun Petlas Starmaxx'lari epey test ettim, yagmurda zorlayinca cok daha fazla birakiyor Michelin'e gore, ancak karli zeminde frenleme dahil performans normal kullanimda ayni
Sanki kontrollu drift esnasinda Michelinlerle daha rahat hakimiyet kuruyordum gibi geldi ama, yanilgi da olabilir.
Ben de biraz once benim yeni lastiklerle bir cıktım, biyerde 10 cm'lik bir kar birikintisine park etmem gerekti arabayı, hic banamısın demeden girdim ve sonrasında da cıktım. kesinlikle zorlanmadı.
Ben de biraz once benim yeni lastiklerle bir cıktım, biyerde 10 cm'lik bir kar birikintisine park etmem gerekti arabayı, hic banamısın demeden girdim ve sonrasında da cıktım. kesinlikle zorlanmadı.
adeta bir keçi
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
Bugun Petlas Starmaxx'lari epey test ettim, yagmurda zorlayinca cok daha fazla birakiyor Michelin'e gore, ancak karli zeminde frenleme dahil performans normal kullanimda ayni
Sanki kontrollu drift esnasinda Michelinlerle daha rahat hakimiyet kuruyordum gibi geldi ama, yanilgi da olabilir.
Yorum Yap