Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

R56 Yazılım Tavsiyesi

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

  • onur_s
    yanıtladı
    Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    en sevdiğim sohbet uhauhasuhasas Teknik konulara bayılıyorum

    Şimdi konu şöyle;

    Yalan yok N18'de benim doanın veya çevremde yükleyenlerden 265'i geçeni görmedim.
    Bir tek bir countryman 285 almıştı eski FIM plaka suan nerde bilmiyorum ama...

    Stok motor stok turbo, kapak işli, meth ve yakıt katkılı 291 hp alan LAM plaka vardı kırmızı aracımız. Mert Sonadın aracı.
    Düzgün kullanımlarda çok uzun ömürlü olur ama soğuk motor bizim mert gibi bakkala bile giderken meth basıp gidersen 7.000 km'de kırıyor

    Seçkin pistonları değişip aynı setupda 300.6 hp almıştı misal. O araç çok fazla düzgün kullanımla, sırf yanlış vites attı, alttan bastı diye blok kırdı ama nerdeyse 25-30 bin km'de..

    Ben kapak işliydi, stok motor JCW turbo ile (cooper S'di aracım tuningkitli) 270'e yakın birşey cıkarttım ama 35 derece havada falan yani takriben denemelerinden de belli olduğu üzere 280 civarındaydı o araçta. 11.000 km kullandım. Gazladım da ve yavaş binmedim hiç kırılmadan motoru açtım yeni projeye geçtim.
    Motoru açtım pistonları değiştirirken, kafası ortadan ikiye bölündü kırılmadan açmış ve motora zarar vermmeiş oldum

    Forged'li şekilde de GTX2871 turbo ile yaklaşık 10.000 km bindim, yeni sahibi 2000 bindi. Kompresyon değerlerini ölçtürdüm ve hala stabildi
    Muhtemelen kırarsa kullanıcı hatalı kırılacak veya blok patlatacak

    Yani 1.6 cc'li bir araçtan ne bekliyorsunuz daha fazla bilmiyorum ama o güçlerde bir mini'ye 10.000 deli gibi gazlanıp kırmıyorsanız, alabileceğiniz en büyük hazzı alırsınız

    ve özet olarak; MANIC'in tüm verileri (APPROVED by me ) gerçektir....

    Hatta biraz daha odaklanırlarsa rekorları da çıkartırdılar.. Ama uğraşmadık, bide para bitti korktuk

    Misal 2.1 bar 7.200 devir dönüp 400+ hp çıkarttık benim eski aracımda, egzantrik şu bu herşey hazırdı. 7.500-7.800 civarı döndürsek 15-20 daha sıkışırdı araya bence
    selam, bende teknik konuyu çok severim, kapaksız muhabbetini öne sürmemin sebebi;


    Kapak açıldı, guide lar, keçeler, lastikler vs değişecek, güzel kurum bağlamış üşenmesem yüklerim resimleri, altta pek bişey çıkmadı çıksaydı forged piston alacaktım. Temizlik Allah'ın emri olmuş, port polish muhabbeti benim için risk olur, istanbulda olsam düşünebilirdim. Belki egzoz manifoldunu ve turbonun manifoldla birleştiği yeri hem temizlik hem camiaya katkım olsun diye bi kaç milim alabilirim o da neye yarar bilinmez. Ben bilinçli kullanırım çok ama yine de bu pcv ye kafayı taktım, araba bile kabul etmiyor o kötü pcv yi sürekli kaçak yapıyor , şu hava filtre borusuna giren pcv den gelen boruyu aşşağı salıcam zaten, öbür emme tarafına gideni ne yapacağız orası meçhul, sökünce direk araba sapıtıyor emmeye bağlı olduğu için, körlesem karter basıncı artıyormuş yağ çubuğu fırlarmış, bilemedim, heralde direk meth takıp devam edicem, şuan dv ve meth kitim eksik, ancak açmışken zincir değişsem mi diye düşünüyorum usta zincirde uzama vs yok iyi, zincir işine girersen palet vs değişecek masraflı olur dedi, sadece zincir değimiyor mu eski vag tsi ımda sadece zincir değişiyordu palet vs değişmeden.
    sonuç olarak gayet saglıklı bi n14 jcw de 265 hp geçmek zor sanırım bu speclerde (aem cai,dv,meth,63 mm turboback,cooler) pompa yakıtı ile. Aklımda yunanlılar, powershop custom ve manic var ama manic' e o parayı vermeyeceğim gibi duruyor çünkü iyi bi yazılımla aynı verim alınabilmesi lazım. Şöyle bi alternatifim de var; sport moduna toluen map yapılabiliyor, yani sps olmadan çift map. Normal modda pompa benzini, sport mod 100 oktan setup vs.
    En son düzenleyen onur_s; 23-05-17, 23:51.

    Bir yorum yaz:


  • Kekuti
    yanıtladı
    Aslı onur_s tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Ben de oyle dusundum de heralde occ takmayacagim. Methanol sart n18 i bilmiyorum ama n14 te sart, hele ki temizlik sonrasi en mantikli yapilacaklardan.. bu arada yazilim konusunda manic in videolari bana gercek disi geliyor guc acisindan. Ya da gercekten oyleyse helal olsun; stock kapak-stock turbo, bolton olarak pompa benzini 287 bg cikiyorsa cok cok iyi, benim gordugum kapak yapilmis jcw ler o gucleri gorebiliyorlar ve pek uzun omurlu olmuyor sanirim forged degilse..heralde aem intake-cooler-meth ivir zivir vs 260bg filan oluyor jcw ler.
    en sevdiğim sohbet uhauhasuhasas Teknik konulara bayılıyorum

    Şimdi konu şöyle;

    Yalan yok N18'de benim doanın veya çevremde yükleyenlerden 265'i geçeni görmedim.
    Bir tek bir countryman 285 almıştı eski FIM plaka suan nerde bilmiyorum ama...

    Stok motor stok turbo, kapak işli, meth ve yakıt katkılı 291 hp alan LAM plaka vardı kırmızı aracımız. Mert Sonadın aracı.
    Düzgün kullanımlarda çok uzun ömürlü olur ama soğuk motor bizim mert gibi bakkala bile giderken meth basıp gidersen 7.000 km'de kırıyor

    Seçkin pistonları değişip aynı setupda 300.6 hp almıştı misal. O araç çok fazla düzgün kullanımla, sırf yanlış vites attı, alttan bastı diye blok kırdı ama nerdeyse 25-30 bin km'de..

    Ben kapak işliydi, stok motor JCW turbo ile (cooper S'di aracım tuningkitli) 270'e yakın birşey cıkarttım ama 35 derece havada falan yani takriben denemelerinden de belli olduğu üzere 280 civarındaydı o araçta. 11.000 km kullandım. Gazladım da ve yavaş binmedim hiç kırılmadan motoru açtım yeni projeye geçtim.
    Motoru açtım pistonları değiştirirken, kafası ortadan ikiye bölündü kırılmadan açmış ve motora zarar vermmeiş oldum

    Forged'li şekilde de GTX2871 turbo ile yaklaşık 10.000 km bindim, yeni sahibi 2000 bindi. Kompresyon değerlerini ölçtürdüm ve hala stabildi
    Muhtemelen kırarsa kullanıcı hatalı kırılacak veya blok patlatacak

    Yani 1.6 cc'li bir araçtan ne bekliyorsunuz daha fazla bilmiyorum ama o güçlerde bir mini'ye 10.000 deli gibi gazlanıp kırmıyorsanız, alabileceğiniz en büyük hazzı alırsınız

    ve özet olarak; MANIC'in tüm verileri (APPROVED by me ) gerçektir....

    Hatta biraz daha odaklanırlarsa rekorları da çıkartırdılar.. Ama uğraşmadık, bide para bitti korktuk

    Misal 2.1 bar 7.200 devir dönüp 400+ hp çıkarttık benim eski aracımda, egzantrik şu bu herşey hazırdı. 7.500-7.800 civarı döndürsek 15-20 daha sıkışırdı araya bence

    Bir yorum yaz:


  • Kekuti
    yanıtladı
    stok kapak oldugunu kim söyledi

    Bir yorum yaz:


  • onur_s
    yanıtladı
    Aslı DOA29 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    kapak actiktan sonra surekli methanol basicaksaniz gerek olmayabilir occ'e. ama ben olsam ne olur ne olmaz takardim yine de..
    Ben de oyle dusundum de heralde occ takmayacagim. Methanol sart n18 i bilmiyorum ama n14 te sart, hele ki temizlik sonrasi en mantikli yapilacaklardan.. bu arada yazilim konusunda manic in videolari bana gercek disi geliyor guc acisindan. Ya da gercekten oyleyse helal olsun; stock kapak-stock turbo, bolton olarak pompa benzini 287 bg cikiyorsa cok cok iyi, benim gordugum kapak yapilmis jcw ler o gucleri gorebiliyorlar ve pek uzun omurlu olmuyor sanirim forged degilse..heralde aem intake-cooler-meth ivir zivir vs 260bg filan oluyor jcw ler.

    Bir yorum yaz:


  • Kekuti
    yanıtladı
    kapak açıldıktan sonra temizlenecektir heralde. Ayrıca porting yapıldığında ekstra güçte çıkar
    Ancak burada mühim olan uzun vadede problem yaratmaması adına, doğru yakıt ve doğru yağın kullanımıdır.

    OCC güzel mesele ama hiç bir arabama takamadım 3 kere satın almama rağmen Meth basılırsa OCC'ye gerek olmayacaktır ama aklınızda olsun

    Bir yorum yaz:


  • DOA29
    yanıtladı
    kapak actiktan sonra surekli methanol basicaksaniz gerek olmayabilir occ'e. ama ben olsam ne olur ne olmaz takardim yine de..

    Bir yorum yaz:


  • onur_s
    yanıtladı
    Aslı selim.ilgaz.5 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Occ oncesi bi kac resim (arac n14)
    DP tikanmisti. Ve motor hasar almaya baslamisti. Motor yenilendi ve occ takildi. Dikkat edilirse 2 giris 2 cikisli cift tuplu



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Selamlar, occ takmayi tavsiye etmeyenler var beyaz dumana sebep olmasi yuzunden, sizin tecrubeleriniz ne yondedir? Bende suan kapak actim ciddi bir kurum var ,methanol takacagim bi daha kurum olmasin diye, occ de dusunmuyor degilim.

    Bir yorum yaz:


  • kaganaydin
    yanıtladı
    Aslı SRKNZCN tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Walnut shell uygulamasi yapan bir yer bulamamistim ben istanbulda


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
    Kendim yapacağım, yurtdışından intake adaptörü sipariş ettim. İstanbulda istediğimiz granülde ceviz kabuğu da buldum, zaten geriye kompresör vs gibi rahat bulacağım malzemeler kalıyor. Tamamlanınca ayrı bir DIY konusu açarım ama merak ettiğim şey methanolle bu işi yapmadan çözüp çözemeyeceğimdi.

    Bir yorum yaz:


  • SRKNZCN
    yanıtladı
    Aslı kaganaydin tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Tamam ozaman methi erteliyorum, temizlik konusunu ise başka şekilde çözeceğim kendim havalar ısınınca. (Walnut shell). Teşekkürler bilgi için.
    Walnut shell uygulamasi yapan bir yer bulamamistim ben istanbulda


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

    Bir yorum yaz:


  • kaganaydin
    yanıtladı
    Aslı SRKNZCN tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    üst kapak temizliği için en sağlıklı yöntem kapak açmak. meth kapak içinin pislenmesini engeller ve çok kötü durumda değilse az da olsa temizler. yurt dışında sea foam denilen bir sıvı var, motorun pcv emiş hortumundan içeri basılıyor ve kurumları temizliyor. youtube ve google da bir çok örneği var uygulamasının. ancak bu sıvı tr de bulunmadığı için bende içeriğini araştırıp benzer bir sıvı yaparak eski aracımda denemiştim. endoskopik kamera ile bakınca 3. - 4. denemeden sonra gözle görülür şekilde temizlendiğini gördüm. karışım içeriğini yazmayı çok uygun bulmuyorum, sonuçta kendi riskimi alıp denedim. bu işlemi yaptıktan ve yüksek devir bir kaç kullanımdan sonra araç kurum birikintilerini egzozdan atıyor. fakat kurum parçacıkları bir yerleri tıkayabiliyor.
    Tamam ozaman methi erteliyorum, temizlik konusunu ise başka şekilde çözeceğim kendim havalar ısınınca. (Walnut shell). Teşekkürler bilgi için.

    Bir yorum yaz:


  • selim.ilgaz.5
    yanıtladı
    Occ oncesi bi kac resim (arac n14)
    DP tikanmisti. Ve motor hasar almaya baslamisti. Motor yenilendi ve occ takildi. Dikkat edilirse 2 giris 2 cikisli cift tuplu



    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Bir yorum yaz:


  • SRKNZCN
    yanıtladı
    Aslı Lucky Jackal tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Araç 65 binde şu an, kat yok iskender downpipe var, listeyi yukarıda yazmıştım. Ortalama lafı biraz göreceli dedğiniz gibi aracın bakımı motor durumu yazılım vs herşey etkili olabilir. Herşey yolunda varsayarak ne alırız bi de illa catch can alayım diyorum,ne dersiniz? Marka model tavsiyeniz olur mu

    E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    n14 motorların en büyük sorunu kurum toplaması bununda sebebi pcv (positive crankcase valve) sistemi. oil catch can bu havalandırma sisteminde bulunan yağ buharını toplayarak yeniden emme sistemine gitmesini engelliyor. böylece kurum oluşumunun ciddi şekilde önüne geçiyor. ben her iki kanala da takmıştım catch can. birisi mishimoto markaydı diğerini ise tornacıda yaptırmıştım. marka model çok fark etmeyecektir. sadece işlevsel olması yeterli

    Bir yorum yaz:


  • Lucky Jackal
    yanıtladı
    Aslı selim.ilgaz.5 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Ufff bu konu dipsiz kuyu ) n14 80,000 uzerinde isi ve katalizorunuz varsa oncelikle kaldirip bir kenara atiniz muhtemelen gecirgenligi azalmis ve performasinizi etkiler duruma gelmistir[emoji13]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Araç 65 binde şu an, kat yok iskender downpipe var, listeyi yukarıda yazmıştım. Ortalama lafı biraz göreceli dedğiniz gibi aracın bakımı motor durumu yazılım vs herşey etkili olabilir. Herşey yolunda varsayarak ne alırız bi de illa catch can alayım diyorum,ne dersiniz? Marka model tavsiyeniz olur mu

    E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

    Bir yorum yaz:


  • selim.ilgaz.5
    yanıtladı
    Ufff bu konu dipsiz kuyu ) n14 80,000 uzerinde isi ve katalizorunuz varsa oncelikle kaldirip bir kenara atiniz muhtemelen gecirgenligi azalmis ve performasinizi etkiler duruma gelmistir[emoji13]


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Bir yorum yaz:


  • SRKNZCN
    yanıtladı
    Aslı Lucky Jackal tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Düşüneyim biraz, en son onun yerine oil catch can alayım diye tasarladım. Sonuçta roll/drag vs hiç işim yok, çok ucuza denk geldiği için almış olmak için alcaktım o da kaçtı zaten, en azından catch can'in faydasını görürüz, alınık uygun fiyatlı 2. el Oil Catch Can bu arada
    benim bu setup la ne kadar güç alırız tahminen n14 den? tecrübe eden var mı
    n14 için catch can bence öncelikli olmalı zaten

    Bir yorum yaz:

Hazırlanıyor...
X