Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Yukseltilerde sekme problemi

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    #16
    Aslı Cooperscem tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Sen bilirsin abi bence bastığın zaman güzel duruyor ama bi anlamı kalmıyor CM olmasının ama genede karar senin tabiki
    yok zaten basmak istemem hatta suspansyondan cok memnunum CM in genel bir body roll olayı var yukseklikten dolayı benim arabada yok mesela.
    LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

    sigpic

    www.MINIClubTR.com

    Instagram

    Yorum Yap


      #17
      Admin'im Alen ( ) R60 larda sway bar kullanilmiyor mu ?

      P.S: Sekme diyince direct 'sek sek sekerek mahmure' dilime dolandi!!!

      Yorum Yap


        #18
        Aslı ALIENLOVE tarafından gönderilmiş Mesajı göster
        sekme oyle boyle degil arabanın arkası virajın ters yönüne 10 cm oynuyor en az
        Eğer doğru anladıysam; yol üzerindeki köprü klipsleri, küçük çatlak ve kırıklar, yamanmış noktalar vb yerlerden geçtiğinde direksiyonda 1 sn lik bir gevşeme ve arka tarafın virajın dışına doğru yüzde 5 civarında atmasını kastediyor olabiliriz ?

        Uzun süredir r56 kullanmıyordum ve tam MINI sürmeyi unuttum mu acaba diye hayıflanırken 2012 model bir MINI Cooper r56 'nın direksiyonunda 5000 km geçirdim. Daha 1. km 'de yukarıda anlatmaya çalıştığım olay ile yüzyüze kaldım. Yanılıyorumdur, bana öyle gelmiştir derken bu durumu onlarca kez tekrarlayan 2012 model MINI 'nin süspansiyon ayarlarında birtakım değişiklikler mi oldu acaba diye her seferinde kendime sorar oldum.

        Farklı bir durum var sanki, Ama keyifli olmuş Ben beğendim

        Yorum Yap


          #19
          Bizim iki r56 da da boyle birsey yoktu, Fatih ve ben tam dedigin seyi yasiyorum ne tur bir iyilestirmedir anlamadim
          LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

          sigpic

          www.MINIClubTR.com

          Instagram

          Yorum Yap


            #20
            Hızlı giderken bazen korkutuyor bu durum, hele ki uzun soluklu bir viraj içerisindeyken; ama normal seyirde bi süre sonra ben klipselerden geçerken eğlenmeye başladım

            Bir kaç 2012 'den daha geri bildirim alıp araştırılabilir, tecrübeler ışık tutacaktır zamanla herhalde.

            Yorum Yap


              #21
              NAM 'da konusu bile var ve herkes rahatsizliks duyuyor acikcasi yesilyurt hava harp okulunun onundeki kopruden her geciste yan seride kayicak saniyorum bir de benim CM normalden daha sert oldugundan daha cok hissettiriyor.
              LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

              sigpic

              www.MINIClubTR.com

              Instagram

              Yorum Yap


                #22
                Fatih cok guzel ifade etmis! Ayni seyi surekli yasiyorum. Ozellikle hizliysam bi de yol darsa bos bulunup urkuyorum, direksiyon hakimiyetini kaybetmis hissi yaratio. Sizin r56 larda olmamasina cok sadirdim alen abi ben butun hepsinde oldugunu zannediyodum..

                Yorum Yap


                  #23
                  R56 dakinden daha farklı emin ol
                  LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                  sigpic

                  www.MINIClubTR.com

                  Instagram

                  Yorum Yap


                    #24
                    Merhabalar.
                    İlk Minim. CM D. 4 ayda toplam 15000 km yaptım. İlk aldığım gün uzun yola çıktım. Söz konusu durum / olay sekme değil kesinlikle. Yaptığım araştırmalar ve test sürüşleri denemeler sonucunda bu olay sadece
                    DSC ve/veya DSC+DTC kontrolünden kaynaklanıyor. Çok kısa zaman aralığında, çok küçük bir boşluk algılayan sensörler kayma dışa savrulma hissettiği için fren yapıyor arka tekerlere. Bu da bir sekme hissi uyandırıyor. ALL4 da DTC de devreye girince daha fazla sekme olur gibi geliyor bana.

                    Ama hızlı gidiyorsanız ve keskin viraja giriyorsanız dikkatli olmanızı yine de öneririm.

                    Yorum Yap


                      #25
                      bu baglamda dsc ve dtc yi kapatırsam bu his ortadan kalkacak yani? bu sekilde denediniz mi?
                      LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                      sigpic

                      www.MINIClubTR.com

                      Instagram

                      Yorum Yap


                        #26
                        Kapatirsaniz bu bir savrulma ve all 4 da cekis kaybina neden olur. Bu onerilmeyen bir islem zAten uyari ikaz veriyor.
                        Onerim bu hissi azaltmak istemek yuksek hizlarda kucuk cukur ve kasislerden kacmak bu da kaza riski demek.
                        Biraz surus yaparak ozellikle donuslerde kucuk kasis ve cukurlardan gecerek 2 ve 3 vites 40 -50 km hizlarda ve bos yolda bu fonksiyonu aktive edecek bir kac kullanim size olayi anlamanizi ve hissetmenizi saglayacaktir. Yuksek hizda tekerin bosta kalma suresi asili kalmasi daha uzun oldugundan bu his daha fazla olacaktir.

                        KESİNLİKLE DSC+DTC FONKSİYONUNU KAPATMAYİNİZ

                        KESİNLİKLE BU FONKSİYONA GUVENİP VİRAJLARA HİZLİ GİRMEYİNİZ

                        BU BİR DEVRE BİR ELEKTRİKLİ ALET OLDUGUNDAN UZERİNİZDE SONSUZ BİR GUVEN YARATMASİN

                        BİR KAC DENEYİMDEN SONRA SANİRİM BU KONUYU İLERİDE HİSSETMEYECEKSİNİZ BİLE.

                        ARABADA YA DA SUSPANSİYONDA BİR HATA OLDUGUNU SANMİYORUM.

                        AMA YİNE DE SERVİSE GOTURUP BİR KONTROL ETTİRİNİZ DERİM.

                        GUVENLİK ONLEMLERİ SADECE RİSKLERİ AZALTMAKTADİR. BİR KORUMA SAGLAMAYABİLİR.

                        USLUP İCİN OZUR DİLERİM. KENDİMİ EMEKLİ MEMUR GİBİ HİSSETTİM BİR AN.

                        SAYGİLAR

                        Yorum Yap


                          #27
                          Aracımda MINI Spor suspansyon kiti var yani normal Countrymanlerden 1 cm daha yere yakın ve viraj demirleri dahil suspansyon sistemi ön arka kollar dahil degisik (Hurmak Gokhan kodları bulur musun sana zahmet) o yuzden aracım bizim diger Cm e göre biraz daha sert (bir de siyah S ALL4 umuz var) , daha önceki MINI lerimde boyle birsey yasamadım kaldı ki R56 ımda da eibach vardı ki onun sekmesi normaldi, North American Motoringdeki ilgili konuya bakarsanız bunun daha cok sasenin r56 ya göre uzun ve agırlık merkezinin yukarıda olmasından kaynaklanıyor, kulubumuzde Coilover takmıs bir Countryman S ALL4 sahibi varsa denemek isterim acıkcası. Bu arada önerileriniz icin tesekkur ederim ben genelde elektronik mudahele sistemlerini kapatırım acıkcası (arabada cocugum olması haricinde tabii ki)

                          Guvenli sürüsler dilerim.
                          LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                          sigpic

                          www.MINIClubTR.com

                          Instagram

                          Yorum Yap


                            #28
                            Aynı sorun bendede var evet yeşilyurttaki virajdada yapıyor bende standart r60 cooper var daha önce bende c180 vardı oda böyle yapmaya başlamıştı ön amortisörleri değiştirdim düzeldi garip ama ön amortisörler arızalı olunca böyle oluyor zamanla artıyor bende biraz artmasını bekliyorumki garantiden değiştireyim.

                            Yorum Yap


                              #29
                              acıkcası runflat lastikleri degistirdiginiz zaman bu problem yok olmuyor ama azalıyor, bizde iki tane countyrman var biri spor suspansyon paketli bir standart suspansyonlu ikiside S All4 ikisi de aynı seyi yapıyor. NAM da okudugum kadarıyla onlar da aynı sekmeyi yasıyorlar ve runflatden kurtulunca problemi hissetmiyorsunuz diyorlar.
                              LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                              sigpic

                              www.MINIClubTR.com

                              Instagram

                              Yorum Yap


                                #30
                                Bende zaten run flat yok

                                Yorum Yap

                                Hazırlanıyor...
                                X