Tekrar sürükleyici bir konuyla karşınızda olma çabasındayım
Konu üst kapakta, sübap kafasında oluşan kurum problemi, aynı zamanda karbon problemi diye de geçiyor yabancı forumlarda..
Ahanda resimide budur
Son zamanlarda, özellikle CooperS ve JCW N14'lerde duyduğum bir problem.
Nedir bu kurum problemi ?
Tam bir nedeni yok aslında. Tüm motorlarda oluşabilecek bir sıkıntı ancak N14'lerde N18'lere göre daha fazla göze çarpmaktadır.
Sorun basit aslında, kötü yakıt ve performanssız yağın uzun süre kullanımıyla oluşabilir. Sübabların üst kafa bölümünde biriken kurum, yağın yanmasıyla ortaya çıkabiliyor. Yağın buharı bu hale getiriyor. AFR'nin zengin olmasıda bir etken, ayrıca oluşması gereken mevcut yanmayı azaltıyor.. Sonuçlarıda, performansta düşüklük, rolanti problemi, yağ yakmanın fazlalaşması gibi çeşitlendirilebilir. Hatta motor ışığını yakan araçlar bile oluyor bu yüzden. Zamanla da Piston ve segmanlara da zarar verebiliyor.
Neden olur ? (Performanslı kullanım olduğu taktirde)
- Tavsiye edilmeyen bir yağ kullanımı
- Rodaj yağıyla uzun süreli kullanım.
- Değişimin uzun vadede olması
Örneklerle devam edeyim
Nasıl engel olunabilir ?
Aklıma gelen bazı çözümler var ancak ilk kalıcı çözüm aracın bakımlarını eksik etmemek. Şahsen ilk aldığım R56 N18 motorlu aracımda bile, ilk rodaj yağımı 1800 km'de değiştim. Periyodlarıda genelde 3000-4000km de bir kontrol, kararma olduğu taktirde kısa sürede değişimle çözmeye çalıştım.
Yağımı önce mobil denedim. Fena bir yağ değil, ancak eksiltme yaptığı dönem olunca Motul kullanmaya başladım. Castrol ilk aldığımda kullandım ancak kararma vs çabuk olduğundan pek hoşuma gitmedi. Yabancı forumlarda da bu şekilde bilgiler aldık ve AYN'nin tavsiyesi Motul'e kaydım
Yağ kontrol periyodlarının yanı sıra, Oil Catch Can önerilebilecek bir çözüm.
Mantığı basit, üst kapakta oluşan yap buharının tahliye edilmesini, haznesinde birikmesini sağlar OCC. Bir çoğumuza gereksiz gelsede, özellikle N14'lerde çok işe yaradığını duyduk, tecrübe ettik. Araca yaptığınız kontrollerin yanı sıra maliyeti max 500 tl olan bu parçayı almak iyi bir seçim olabilir. (Markaya göre maliyet değişir)
Bu kesinlikle kullanıcı hatasından oluşan bir problemler değildir. Düşük hacimli ve aşırı besleme olan araçların çoğunda başına gelebilir kullanıcıların. Sadece emniyetli olmamız gerekiyor. N14'lerde özellikle kronik bir hastalık olan Kurum Problemini engellemek için kontrollerin çoğaltılması, doğru yağ kullanımı ve OCC aklıma gelen çözümlerdir.
N18'lerin kafası biraz daha rahat
Oil catch can'in de çalışma prensibinden bahsedeceğim yeni başlık altında. Özellikle Sponsorumuz ve ustalarımız AYN Auto ekibinden bu konuda bilgi ve deneyimlerini de paylaşmalarını rica ederim..
Keyifli forumlar
Konu üst kapakta, sübap kafasında oluşan kurum problemi, aynı zamanda karbon problemi diye de geçiyor yabancı forumlarda..
Ahanda resimide budur
Son zamanlarda, özellikle CooperS ve JCW N14'lerde duyduğum bir problem.
Nedir bu kurum problemi ?
Tam bir nedeni yok aslında. Tüm motorlarda oluşabilecek bir sıkıntı ancak N14'lerde N18'lere göre daha fazla göze çarpmaktadır.
Sorun basit aslında, kötü yakıt ve performanssız yağın uzun süre kullanımıyla oluşabilir. Sübabların üst kafa bölümünde biriken kurum, yağın yanmasıyla ortaya çıkabiliyor. Yağın buharı bu hale getiriyor. AFR'nin zengin olmasıda bir etken, ayrıca oluşması gereken mevcut yanmayı azaltıyor.. Sonuçlarıda, performansta düşüklük, rolanti problemi, yağ yakmanın fazlalaşması gibi çeşitlendirilebilir. Hatta motor ışığını yakan araçlar bile oluyor bu yüzden. Zamanla da Piston ve segmanlara da zarar verebiliyor.
Neden olur ? (Performanslı kullanım olduğu taktirde)
- Tavsiye edilmeyen bir yağ kullanımı
- Rodaj yağıyla uzun süreli kullanım.
- Değişimin uzun vadede olması
Örneklerle devam edeyim
Nasıl engel olunabilir ?
Aklıma gelen bazı çözümler var ancak ilk kalıcı çözüm aracın bakımlarını eksik etmemek. Şahsen ilk aldığım R56 N18 motorlu aracımda bile, ilk rodaj yağımı 1800 km'de değiştim. Periyodlarıda genelde 3000-4000km de bir kontrol, kararma olduğu taktirde kısa sürede değişimle çözmeye çalıştım.
Yağımı önce mobil denedim. Fena bir yağ değil, ancak eksiltme yaptığı dönem olunca Motul kullanmaya başladım. Castrol ilk aldığımda kullandım ancak kararma vs çabuk olduğundan pek hoşuma gitmedi. Yabancı forumlarda da bu şekilde bilgiler aldık ve AYN'nin tavsiyesi Motul'e kaydım
Yağ kontrol periyodlarının yanı sıra, Oil Catch Can önerilebilecek bir çözüm.
Mantığı basit, üst kapakta oluşan yap buharının tahliye edilmesini, haznesinde birikmesini sağlar OCC. Bir çoğumuza gereksiz gelsede, özellikle N14'lerde çok işe yaradığını duyduk, tecrübe ettik. Araca yaptığınız kontrollerin yanı sıra maliyeti max 500 tl olan bu parçayı almak iyi bir seçim olabilir. (Markaya göre maliyet değişir)
Bu kesinlikle kullanıcı hatasından oluşan bir problemler değildir. Düşük hacimli ve aşırı besleme olan araçların çoğunda başına gelebilir kullanıcıların. Sadece emniyetli olmamız gerekiyor. N14'lerde özellikle kronik bir hastalık olan Kurum Problemini engellemek için kontrollerin çoğaltılması, doğru yağ kullanımı ve OCC aklıma gelen çözümlerdir.
N18'lerin kafası biraz daha rahat
Oil catch can'in de çalışma prensibinden bahsedeceğim yeni başlık altında. Özellikle Sponsorumuz ve ustalarımız AYN Auto ekibinden bu konuda bilgi ve deneyimlerini de paylaşmalarını rica ederim..
Keyifli forumlar
Yorum Yap