Tekrar Merhaba,
Filtre konusundan bu yana, bu konuya yönelmeyi istemiştim. Anca vakit oldu
Gerginleri bu konuya bekliyorum, kullananların yorumları da önemli.
Öncelikle Dumpvalve ne işe yarar bundan bahsedelim...
Asıl amacı, Turbo beslemeli otomobillerde ki basınç kaybını minimize etmek ve gaz tepkisini yükseltmektir.
R56 gibi turbo beslemeli araçlarımızda, gazdan ayak çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir.
İçerisinde bulunan havanın gideceği biryer olmadığından ötürü, oluşan basınç yüzünden içerisindeki PAL dediğimiz pervaneler yavaşlar. Bu yavaşlamadan sonra ''STOK VALVE'' olduğunda gaza tekrar basınca, istenilen ''PEAK'' basınç olmayacağından ötürü performansta düşüş ve PEAK'e ulaşması gereken süre uzar.
İşte bu süreyi kısaltmak için ve turbonun bastığı havayı dışarı vermesi, mevcut havanında geri basınç uygulamaması ve istenilen gaz tepkisini geri kazanmak için Dumpvalve uygulaması araca uygulanır..
Çalışma Prensibi
Gazdan ayağınızı çektiğinizde içerisindeki pervaneye güç uygulanmaz ve basınç tepe noktasına ulaşır. Bu şekilde de basınç kaybı azalır. Performans maximuma çıkar.
Ne İşe Yarar ?
- İçerideki sıcak havayı boşaltıp, yeni soğuk havayla çalışmaya devam edeceğinden ötürü artı(+) güç sağlar.
- Turbo pervanesine geri basma olmayacağından ötürü, Turbo Pallerinin ömrünü ve Turbo ömrünü uzatır.
- Basıncı yüksek tutar ve tam performans sağlar.
Bu parça tüm turbo araçların üzerinde bulunmaktadır. Ancak OEM olan versiyonlar(MINI için olanlar), modifiye ve yazılım işlemlerinden sonra verimsiz oluyor. Genelde yüksek basınç ve uzun km'ler sonucunda, yırtılma bozulma yayın gevşemesi gibi sıkıntılar yaşıyor
Bu nedenle, biz ''Gerginler'' bu parçayı aftermarket ürünler ile değiştirmeyi uygun buluyoruz. Marka olarak tercih genelde Forge oluyor.
OEM vs. Forge
FORGE'un bu ürünü; heralde MINI için dünyada en çok sattığı üründür. Fiyat olarak rakibi Alta'ya oranla daha pahalı ancak buna rağmen en çok tercih edilen olmuştur.
Çıkardığı sesin yanı sıra, güç ve gaz tepkisinde ciddi bir artış olmaktadır.
Yapılan yazılıma göre bir güç artışı söylemek güç, ancak uzun süreli performanslı kullanımda OEM'den daha dayanıklı olduğu aşikar.
Bakımı kullanıma göre değişir. Mekanizmanın açılıp/kapandığı bölgede yağlama ile oluşabilecek sorunların önüne geçilir.
Filtre konusunda yaptığım gibi, başka bir ürün kullanmadığımdan puanlama yapamayacağım Ancak fiyat,performans ve takılabilirlik açısından en kolay ve verimli ürün Forge Dumpvalve.
Sesli ve sessiz versiyonları ile, farklı opsiyonlar sunan bu parça. Hem JCW turbosuna, hem OEM Cooper S turbosuna uyumludur.
Parça tedariği konusunda, sponsorumuz Onur-oto.net
Montaj için AYN Auto'dan bilgi alabilirsiniz..
Keyifli forumlar..
Filtre konusundan bu yana, bu konuya yönelmeyi istemiştim. Anca vakit oldu
Gerginleri bu konuya bekliyorum, kullananların yorumları da önemli.
Öncelikle Dumpvalve ne işe yarar bundan bahsedelim...
Asıl amacı, Turbo beslemeli otomobillerde ki basınç kaybını minimize etmek ve gaz tepkisini yükseltmektir.
R56 gibi turbo beslemeli araçlarımızda, gazdan ayak çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir.
İçerisinde bulunan havanın gideceği biryer olmadığından ötürü, oluşan basınç yüzünden içerisindeki PAL dediğimiz pervaneler yavaşlar. Bu yavaşlamadan sonra ''STOK VALVE'' olduğunda gaza tekrar basınca, istenilen ''PEAK'' basınç olmayacağından ötürü performansta düşüş ve PEAK'e ulaşması gereken süre uzar.
İşte bu süreyi kısaltmak için ve turbonun bastığı havayı dışarı vermesi, mevcut havanında geri basınç uygulamaması ve istenilen gaz tepkisini geri kazanmak için Dumpvalve uygulaması araca uygulanır..
Çalışma Prensibi
Gazdan ayağınızı çektiğinizde içerisindeki pervaneye güç uygulanmaz ve basınç tepe noktasına ulaşır. Bu şekilde de basınç kaybı azalır. Performans maximuma çıkar.
Ne İşe Yarar ?
- İçerideki sıcak havayı boşaltıp, yeni soğuk havayla çalışmaya devam edeceğinden ötürü artı(+) güç sağlar.
- Turbo pervanesine geri basma olmayacağından ötürü, Turbo Pallerinin ömrünü ve Turbo ömrünü uzatır.
- Basıncı yüksek tutar ve tam performans sağlar.
Bu parça tüm turbo araçların üzerinde bulunmaktadır. Ancak OEM olan versiyonlar(MINI için olanlar), modifiye ve yazılım işlemlerinden sonra verimsiz oluyor. Genelde yüksek basınç ve uzun km'ler sonucunda, yırtılma bozulma yayın gevşemesi gibi sıkıntılar yaşıyor
Bu nedenle, biz ''Gerginler'' bu parçayı aftermarket ürünler ile değiştirmeyi uygun buluyoruz. Marka olarak tercih genelde Forge oluyor.
OEM vs. Forge
FORGE'un bu ürünü; heralde MINI için dünyada en çok sattığı üründür. Fiyat olarak rakibi Alta'ya oranla daha pahalı ancak buna rağmen en çok tercih edilen olmuştur.
Çıkardığı sesin yanı sıra, güç ve gaz tepkisinde ciddi bir artış olmaktadır.
Yapılan yazılıma göre bir güç artışı söylemek güç, ancak uzun süreli performanslı kullanımda OEM'den daha dayanıklı olduğu aşikar.
Bakımı kullanıma göre değişir. Mekanizmanın açılıp/kapandığı bölgede yağlama ile oluşabilecek sorunların önüne geçilir.
Filtre konusunda yaptığım gibi, başka bir ürün kullanmadığımdan puanlama yapamayacağım Ancak fiyat,performans ve takılabilirlik açısından en kolay ve verimli ürün Forge Dumpvalve.
Sesli ve sessiz versiyonları ile, farklı opsiyonlar sunan bu parça. Hem JCW turbosuna, hem OEM Cooper S turbosuna uyumludur.
Parça tedariği konusunda, sponsorumuz Onur-oto.net
Montaj için AYN Auto'dan bilgi alabilirsiniz..
Keyifli forumlar..
Yorum Yap