Merhaba, MINI Club TR 'ye Hoş Geldiniz. Yeni konu açabilmek yada var olan konulara yanıt yazabilmek için üyeliğiniz varsa Giriş yapmalı, üyeliğiniz yoksa Kayıt olmalısınız.
Standart kutu ici filtre sistemi mevcut. Sadece kutusu biraz daha buyuk
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
BMW mühendisleri modifiyeyi bizden daha iyi biliyordur diye düşünüyorum. O zaman doğrusu daha büyük bir kutu ve bu kutu içerisinde daha büyük ve daha kaliteli bir filtre
BMW mühendisleri modifiyeyi bizden daha iyi biliyordur diye düşünüyorum. O zaman doğrusu daha büyük bir kutu ve bu kutu içerisinde daha büyük ve daha kaliteli bir filtre
OEM. Kullandiklari ic filtre ayni. Sunger bildiginizm kutusu biraz daha hacimli, uzerinde jcw logo var. Yoksa ic filtre cekis sistemi fln JCWye ozel degil
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
Cok yanlis dusunuyorsunuz.
Mevcutta 184 hp crank yere verdigi guc 160-165 araliginda bir arabadan bahsediyoruz. 3000cc twinturbo makina deil, nascar hic deil
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
Aklıma gelenler bunlar.. Daha çoğaltılabilir örnekler. Bu araçların hiç birinde açık hava filresi yok.
Ralli araçlarında yok, F1 de yok, Nascar'da yok, Le Mans da yok. Sadece sokakta yapılan modifiye uygulamalarında görülüyor. Motordaki sesi dışarı verdiği için tercih edildiğini düşünüyorum.
Öyleyse açık hava filtre sistemlerinin zaafı var.
İstenilen filtrelemeyi yapamıyor olabilir (dolayısıyla motor ömrünün kısalmasına sebep olabilir), veya performans olarak kaliteli bir kutu içi sistemden daha zayıf olabilir. Bilen arkadaşlar varsa aydınlatsınlar lütfen.
Craven'le ben yagmurda kullanmiyorum cunku filtre islaniyor, yikamalarda bile yikamadan ciktigimda gaz pedalini oksayarak kullanmak gerekiyor bir süre
Seri uretim araclarda her turlu hava ve yol kosulunda mukemmel calismak zorunda, bu yuzden kapali kutu her daim daha guvenli.
Motorsporlarindaki sistemlerde de sorunsuzluk 1. derecede oneme sahip hak verirsiniz ki, yaris sirasinda yagmur yagmayacagimi veya bir yerden 1 damla olsun su gelmeyecegini kimse garanti edemez
Yabancı forumlarda kutu içi filtrelerde köpük olanı tavsiye ediyorlar. K&N ler çok toz geçiriyoruş. Köpüklerin yağlanmasını iyi yapmak gerekiyormuş. Ne fazla ne az..
Siz ne dersiniz bu konu hakkında?
Köpük filtre (kutu içi) olarak ITG var bildiğim.. Başka var mı?
Açık filtre olarak hem sağlıklı hem performanslı bildiğim filtrelerden en iyisi AEM Dryflow, yagsiz oldugu icin temizligi de kolay, sensorlere zarar verme riski de yok. Gecirgenlik cok oldugu için ses anlaminda da etkisi basarili
Kutuici'nde BMC en performansli diye biliyorum ancak tecrubem yok, ITG de cok iyi marka ancak dedigim gibi hic kutuici filtre alip kullanmadim
Kutuici tercih edecekseniz yagsiz olan varsa bence en iyisi yagsiz filtreler.
Yukaridaki orijinalci tutumlarinizdan yola cikarsak da orijinal filtrenin kuru oldugunu hatirlatayim
Modifiye taraftarıyım tabii ki. Neden aracımdan daha fazla güç almak istemeyeyim ki? Ama bunu yaparken fabrikalar nasıl yapıyor buna bakıyorum. Çünkü onlar bu işi bilimsel olarak yapıyorlar. Mühendislik hesapları ve denemeler ile...
O yüzden mümkün olduğunca JCW nin izinden gitme taraftarıyım.
Filtre çok önemli bir ekipman. Kimse motora toz toprak karışarak silindirlere ve yanma odalarına zarar versin istemez. Bu zarar hemen bugün kendisini göstermez ama ileride gösterebilir.
Iyide benim bahsettigim firmalarida bence arastirmalisiniz. Fikirtepe sanayide cirak degil yani adamlar bu islere nasil bir arge yatirimi yaptiklari sitelerinde yazio. Ozellikle Grouppe M Aem ve M7 ye bakin yeterli olur
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
Yorum Yap