Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

R56 Filtre Sistemleri Hakkında

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    #16
    Aslı erk1n tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    JCW lerde nasıl bir filtre sistemi kullanılıyor?
    Standart kutu ici filtre sistemi mevcut. Sadece kutusu biraz daha buyuk
    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

    Yorum Yap


      #17
      Markası ne ola ki?

      BMW mühendisleri modifiyeyi bizden daha iyi biliyordur diye düşünüyorum. O zaman doğrusu daha büyük bir kutu ve bu kutu içerisinde daha büyük ve daha kaliteli bir filtre

      [FONT=Impact]BORN FROM JETS[/FONT]

      Yorum Yap


        #18
        Bmw muhendislerinin ayrica dusunmek zorunda oldugu bir butce de var M3 u yapanlarda bmw muhendisleri

        GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
        sigpic

        Yorum Yap


          #19
          Aslı erk1n tarafından gönderilmiş Mesajı göster
          Markası ne ola ki?

          BMW mühendisleri modifiyeyi bizden daha iyi biliyordur diye düşünüyorum. O zaman doğrusu daha büyük bir kutu ve bu kutu içerisinde daha büyük ve daha kaliteli bir filtre
          OEM. Kullandiklari ic filtre ayni. Sunger bildiginizm kutusu biraz daha hacimli, uzerinde jcw logo var. Yoksa ic filtre cekis sistemi fln JCWye ozel degil
          1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
          2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

          [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
          4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
          5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

          Yorum Yap


            #20
            Aslı Talha tarafından gönderilmiş Mesajı göster
            M3 u yapanlarda bmw muhendisleri
            M3 dede mantık aynı diye biliyorum. Daha büyük bir kutu ve bu kutunun içerisinde daha büyük ve daha kaliteli bir filtre. Yanılıyor muyum?

            [FONT=Impact]BORN FROM JETS[/FONT]

            Yorum Yap


              #21
              Aslı erk1n tarafından gönderilmiş Mesajı göster
              M3 dede mantık aynı diye biliyorum. Daha büyük bir kutu ve bu kutunun içerisinde daha büyük ve daha kaliteli bir filtre. Yanılıyor muyum?
              Filtreye ornek olsun diye m3 demek istemedim.420 hp guc uretetigi icin m3 ornegini verdim.neticede muhendisten bahsediyoduk.

              GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
              sigpic

              Yorum Yap


                #22
                Aslı Talha tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                Filtreye ornek olsun diye m3 demek istemedim.420 hp guc uretetigi icin m3 ornegini verdim
                Anladım. O araçta mühendislerin aşırı bir bütçe sıkıntısı olduğunu düşünmüyorum. Ona rağmen kutu içi..

                Formula 1, WRC, Nascar, FIA GT1, Le Mans 24 Saat Yarışı... Bu yarışlarda kullanılan otomobillerde açık hava filtresi kullanan gördünüz mü?

                Demek ki bir yanlışlık var bu açık hava filtrelerinde.
                En son düzenleyen erk1n; 14-12-13, 03:28.

                [FONT=Impact]BORN FROM JETS[/FONT]

                Yorum Yap


                  #23
                  Cok yanlis dusunuyorsunuz.
                  Mevcutta 184 hp crank yere verdigi guc 160-165 araliginda bir arabadan bahsediyoruz. 3000cc twinturbo makina deil, nascar hic deil
                  1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                  2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                  [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                  4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                  5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                  Yorum Yap


                    #24
                    Bu araçlar daha fazla güç neden almak istemesinler?

                    Bir BMW M3, AUDI S4..

                    O zaman küçük motorlu araçlarda örnek verelim. Bu araçlarda küçük motorlardan maksimum güç elde edilmek istenmiş.

                    Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi Quadrifoglio Verde - 235hp

                    Seat Ibıza Cupra 1.4 - 180hp

                    Peugeot RCZ 1.6 THP - 200hp

                    Hyundai Veloster 1.6 GDi - 205hp

                    Opel Corsa OPC 1.6 - 192hp

                    Nissan Pulsar VZ-R N1 - 200hp

                    Aklıma gelenler bunlar.. Daha çoğaltılabilir örnekler. Bu araçların hiç birinde açık hava filresi yok.

                    Ralli araçlarında yok, F1 de yok, Nascar'da yok, Le Mans da yok. Sadece sokakta yapılan modifiye uygulamalarında görülüyor. Motordaki sesi dışarı verdiği için tercih edildiğini düşünüyorum.

                    Öyleyse açık hava filtre sistemlerinin zaafı var.

                    İstenilen filtrelemeyi yapamıyor olabilir (dolayısıyla motor ömrünün kısalmasına sebep olabilir), veya performans olarak kaliteli bir kutu içi sistemden daha zayıf olabilir. Bilen arkadaşlar varsa aydınlatsınlar lütfen.

                    [FONT=Impact]BORN FROM JETS[/FONT]

                    Yorum Yap


                      #25
                      En basit problem, su çekebilme "ihtimali"

                      Craven'le ben yagmurda kullanmiyorum cunku filtre islaniyor, yikamalarda bile yikamadan ciktigimda gaz pedalini oksayarak kullanmak gerekiyor bir süre

                      Seri uretim araclarda her turlu hava ve yol kosulunda mukemmel calismak zorunda, bu yuzden kapali kutu her daim daha guvenli.

                      Motorsporlarindaki sistemlerde de sorunsuzluk 1. derecede oneme sahip hak verirsiniz ki, yaris sirasinda yagmur yagmayacagimi veya bir yerden 1 damla olsun su gelmeyecegini kimse garanti edemez

                      Yorum Yap


                        #26
                        Tarık Bey teşekkürler..

                        Yabancı forumlarda kutu içi filtrelerde köpük olanı tavsiye ediyorlar. K&N ler çok toz geçiriyoruş. Köpüklerin yağlanmasını iyi yapmak gerekiyormuş. Ne fazla ne az..

                        Siz ne dersiniz bu konu hakkında?

                        Köpük filtre (kutu içi) olarak ITG var bildiğim.. Başka var mı?

                        [FONT=Impact]BORN FROM JETS[/FONT]

                        Yorum Yap


                          #27
                          Köpükten kastedilen ne bunu hiç bilmiyorum.

                          Açık filtre olarak hem sağlıklı hem performanslı bildiğim filtrelerden en iyisi AEM Dryflow, yagsiz oldugu icin temizligi de kolay, sensorlere zarar verme riski de yok. Gecirgenlik cok oldugu için ses anlaminda da etkisi basarili

                          Kutuici'nde BMC en performansli diye biliyorum ancak tecrubem yok, ITG de cok iyi marka ancak dedigim gibi hic kutuici filtre alip kullanmadim

                          Kutuici tercih edecekseniz yagsiz olan varsa bence en iyisi yagsiz filtreler.

                          Yukaridaki orijinalci tutumlarinizdan yola cikarsak da orijinal filtrenin kuru oldugunu hatirlatayim

                          Yorum Yap


                            #28
                            Modifiye taraftarıyım tabii ki. Neden aracımdan daha fazla güç almak istemeyeyim ki? Ama bunu yaparken fabrikalar nasıl yapıyor buna bakıyorum. Çünkü onlar bu işi bilimsel olarak yapıyorlar. Mühendislik hesapları ve denemeler ile...

                            O yüzden mümkün olduğunca JCW nin izinden gitme taraftarıyım.

                            Filtre çok önemli bir ekipman. Kimse motora toz toprak karışarak silindirlere ve yanma odalarına zarar versin istemez. Bu zarar hemen bugün kendisini göstermez ama ileride gösterebilir.

                            [FONT=Impact]BORN FROM JETS[/FONT]

                            Yorum Yap


                              #29
                              Iyide benim bahsettigim firmalarida bence arastirmalisiniz. Fikirtepe sanayide cirak degil yani adamlar bu islere nasil bir arge yatirimi yaptiklari sitelerinde yazio. Ozellikle Grouppe M Aem ve M7 ye bakin yeterli olur
                              1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                              2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                              [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                              4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                              5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                              Yorum Yap


                                #30
                                şöyle düşün; hiçbir firma geliştirdiği aracı 3-5 hp arttırmak için satış fiyatını 600-800 € yükseltmek istemez.

                                filtre sistemleri güç kazanmakta bizim için önemli bir parametre olsa da firmalar için çok küçük bir parametre

                                örnek;
                                fiat punto t-jet > standart filtre
                                fiat punto t-jet abarth > standart filtre
                                fiat punto t-jet abarth essesse > BMC kutu içi

                                Yorum Yap

                                Hazırlanıyor...
                                X