Arkadaşlar merhaba,
Malumunuz bu bölüm modifikasyon kısmı. Çoğu genç ve hızlı yaşamayı seven arkadaşlarımızın kısmı...
En basit modifiye yöntemi olan filtreler hakkında bir kaç yazı yazmak istedim.
Öncelikle kullanılabilecek 3 çeşit filtre mevcut.
1 ) Kutu içi filtre sistemleri ;
OEM Filtre
Yetersiz olduğunu düşündüğüm, en ucuz ve karakteri itibariyle kolayca pislenen bir filtre.
Bu filtreler , mevcut OEM filtreniz yerine ''cuk'' diye oturan cinsten. Pislenmesi daha zor, hava petekleri daha geniş ve karakteristik olarak daha fazla emiş özelliğine sahip yağlı filtreler.
Çeşitli temizlik malzemeleri mevcut. Ancak en ucuz yöntemi 2000-3000 KM'de bir temizlemek diye düşünüyorum. (Ucuz yöntem)
OEM filtreler gibi bakımdan bakıma pislenme özelliği yoktur, düzgün ve temiz bakıldığı taktirde sorunsuz uzun KM'lerce kullanılabilir.
Markalara örnek olarak 3 markayı ele alacağım.
- K&N
- BMC
- ITG
Aslında hepsi performans filtresi. Kullanım amacı aynı, ancak karakteristik olarak bakıldığında temizlik kolaylığı ve hava çekme olarak ben K&N ve BMC'yi beğeniyorum.
ITG filtre yağlı, zamanla bu kısımda bulunan sensörlerde yağlanmadan ötürü sorunlar yaşattığı hakkında yazılar mevcut.
BMC ve K&N daha rahat temizlenebilirlik özelliği ile başı çekmekteler.
Fiyat performans olarak 150-250TL aralığında fiyatları var, fiyat performansa bakıldığında diğer filtre kitlerine oranla başarılı buluyorum. BMC eski R56'ımda kullandım. Gaza bastığınızda hava emiş sesini duymakta güçlük çekmiyorsunuz. K&N Keza öyle..
Puanlama yaparsak ;
BMC 8,5/10
K&N 8/10
ITG 6/10
OEM 1/10
2) Açık hava filtreleri
- M7 Panel Filtre
Gördüğüm en saçma filtre
MINI Kaput içi genel anlamda çok fazla sıcağa maruz kalıyor. Açık filtre, trafik esnasında ilk gaza bastığınızda sıcak hava çekiyor.
Tasarımı şahsen çok yanlış buluyorum. Fiyatlarına bakacak olursak, mantıksızlık.
Adı üzerinde Cold Air Intake, Soğuk çekmesi gerekiyor. Ama fazlasıyla sıcağa ve pisliğe maruz kalıyor.
- Alta CAI
Keza Alta'nında pek farklı yok. Ses olarak çok tatminkar, ancak sıcak dışında bir hava çekmiyor.
Kendi aracımda kullandığımda, Kutu İçi BMC'den sonra ses gayet başarılıydı, ancak aracımı denemeye çıktığımda net 2-3 boy farkettiğini söyleyebilirim.
+ güç yerine, sizi geriye götürüyor.
İki filtreyede puanlama yapamayacağım..
3) Kit Sistemler
3 Markayı ön plana atacağım. Performansa bakıldığında en çok güç alınan filtreler.
- AEM Cai Kit
Fiyat performans açısından en başarılı kitlerin başında geliyor. Scoop bağlantısı ve kitin içerisinden çıkan Turbo Heatshield ile gerçekten başarılı. Yeni tip N18 motorlarda filtre borusu kısmında bazı işlemlerden sonra takılabilsede, ücretini sonuna kadar hakeden bir kit.
Dyno üzerinde gücunü ölçme fırsatım olmadı ancak kit olarak fiyatına göre çok başarılı bir sistem.
- M7 Cai Kit (Scoop'lu versiyon)
Şahsi düşüncem, çok ATARLI duruyor. (carbon versiyonu) Fiber olan ve yarı fiyatı olan kitide mevcut ancak motor üzerine bağlantı olduğundan ve titreşime maruz kaldığından ötürü, üzerinde (fiber olanın) çatlamalar meydana gelebiliyor. Arkasındaki filtre, mantar tip değil panel versiyonu. Kullananların yorumu, ''performans iyi ancak uzun ömürlü değil'' yönünde
- Grouppe M CAI Kit
MINI tarihinde üretilmiş bence EN İYİ FİLTRE Sistemi. En çok gücü veren filtre olmasına ayrı bir güzellik katıyor. AEM'in neredeyse 3 katı fiyatı olmasına rağmen, ilerde belki çok zengin olursam alacağım tek ürün. Filtre sistemi tam scoop bağlantı kısmına oturuyor. Etrafındaki kutu geniş olduğundan ötürü, tahminimce daha büyük bir alanda soğuk hava işlemi yaptığından en verimli sistemi sağlıyor. Fiyatını ben söylemiim, sadece araştırın..
Fiyat Performansa göre puanlamam;
Grouppe M 9,5/10
AEM Kit 9/10
M7 Carbon 8/10
Yorumları bekliyorum, keyifli forumlar
Kekuti
Malumunuz bu bölüm modifikasyon kısmı. Çoğu genç ve hızlı yaşamayı seven arkadaşlarımızın kısmı...
En basit modifiye yöntemi olan filtreler hakkında bir kaç yazı yazmak istedim.
Öncelikle kullanılabilecek 3 çeşit filtre mevcut.
1 ) Kutu içi filtre sistemleri ;
OEM Filtre
Yetersiz olduğunu düşündüğüm, en ucuz ve karakteri itibariyle kolayca pislenen bir filtre.
Bu filtreler , mevcut OEM filtreniz yerine ''cuk'' diye oturan cinsten. Pislenmesi daha zor, hava petekleri daha geniş ve karakteristik olarak daha fazla emiş özelliğine sahip yağlı filtreler.
Çeşitli temizlik malzemeleri mevcut. Ancak en ucuz yöntemi 2000-3000 KM'de bir temizlemek diye düşünüyorum. (Ucuz yöntem)
OEM filtreler gibi bakımdan bakıma pislenme özelliği yoktur, düzgün ve temiz bakıldığı taktirde sorunsuz uzun KM'lerce kullanılabilir.
Markalara örnek olarak 3 markayı ele alacağım.
- K&N
- BMC
- ITG
Aslında hepsi performans filtresi. Kullanım amacı aynı, ancak karakteristik olarak bakıldığında temizlik kolaylığı ve hava çekme olarak ben K&N ve BMC'yi beğeniyorum.
ITG filtre yağlı, zamanla bu kısımda bulunan sensörlerde yağlanmadan ötürü sorunlar yaşattığı hakkında yazılar mevcut.
BMC ve K&N daha rahat temizlenebilirlik özelliği ile başı çekmekteler.
Fiyat performans olarak 150-250TL aralığında fiyatları var, fiyat performansa bakıldığında diğer filtre kitlerine oranla başarılı buluyorum. BMC eski R56'ımda kullandım. Gaza bastığınızda hava emiş sesini duymakta güçlük çekmiyorsunuz. K&N Keza öyle..
Puanlama yaparsak ;
BMC 8,5/10
K&N 8/10
ITG 6/10
OEM 1/10
2) Açık hava filtreleri
- M7 Panel Filtre
Gördüğüm en saçma filtre
MINI Kaput içi genel anlamda çok fazla sıcağa maruz kalıyor. Açık filtre, trafik esnasında ilk gaza bastığınızda sıcak hava çekiyor.
Tasarımı şahsen çok yanlış buluyorum. Fiyatlarına bakacak olursak, mantıksızlık.
Adı üzerinde Cold Air Intake, Soğuk çekmesi gerekiyor. Ama fazlasıyla sıcağa ve pisliğe maruz kalıyor.
- Alta CAI
Keza Alta'nında pek farklı yok. Ses olarak çok tatminkar, ancak sıcak dışında bir hava çekmiyor.
Kendi aracımda kullandığımda, Kutu İçi BMC'den sonra ses gayet başarılıydı, ancak aracımı denemeye çıktığımda net 2-3 boy farkettiğini söyleyebilirim.
+ güç yerine, sizi geriye götürüyor.
İki filtreyede puanlama yapamayacağım..
3) Kit Sistemler
3 Markayı ön plana atacağım. Performansa bakıldığında en çok güç alınan filtreler.
- AEM Cai Kit
Fiyat performans açısından en başarılı kitlerin başında geliyor. Scoop bağlantısı ve kitin içerisinden çıkan Turbo Heatshield ile gerçekten başarılı. Yeni tip N18 motorlarda filtre borusu kısmında bazı işlemlerden sonra takılabilsede, ücretini sonuna kadar hakeden bir kit.
Dyno üzerinde gücunü ölçme fırsatım olmadı ancak kit olarak fiyatına göre çok başarılı bir sistem.
- M7 Cai Kit (Scoop'lu versiyon)
Şahsi düşüncem, çok ATARLI duruyor. (carbon versiyonu) Fiber olan ve yarı fiyatı olan kitide mevcut ancak motor üzerine bağlantı olduğundan ve titreşime maruz kaldığından ötürü, üzerinde (fiber olanın) çatlamalar meydana gelebiliyor. Arkasındaki filtre, mantar tip değil panel versiyonu. Kullananların yorumu, ''performans iyi ancak uzun ömürlü değil'' yönünde
- Grouppe M CAI Kit
MINI tarihinde üretilmiş bence EN İYİ FİLTRE Sistemi. En çok gücü veren filtre olmasına ayrı bir güzellik katıyor. AEM'in neredeyse 3 katı fiyatı olmasına rağmen, ilerde belki çok zengin olursam alacağım tek ürün. Filtre sistemi tam scoop bağlantı kısmına oturuyor. Etrafındaki kutu geniş olduğundan ötürü, tahminimce daha büyük bir alanda soğuk hava işlemi yaptığından en verimli sistemi sağlıyor. Fiyatını ben söylemiim, sadece araştırın..
Fiyat Performansa göre puanlamam;
Grouppe M 9,5/10
AEM Kit 9/10
M7 Carbon 8/10
Yorumları bekliyorum, keyifli forumlar
Kekuti
Yorum Yap