Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

R56 Filtre Sistemleri Hakkında

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    R56 Filtre Sistemleri Hakkında

    Arkadaşlar merhaba,

    Malumunuz bu bölüm modifikasyon kısmı. Çoğu genç ve hızlı yaşamayı seven arkadaşlarımızın kısmı...
    En basit modifiye yöntemi olan filtreler hakkında bir kaç yazı yazmak istedim.
    Öncelikle kullanılabilecek 3 çeşit filtre mevcut.

    1 ) Kutu içi filtre sistemleri ;
    OEM Filtre

    Yetersiz olduğunu düşündüğüm, en ucuz ve karakteri itibariyle kolayca pislenen bir filtre.

    Bu filtreler , mevcut OEM filtreniz yerine ''cuk'' diye oturan cinsten. Pislenmesi daha zor, hava petekleri daha geniş ve karakteristik olarak daha fazla emiş özelliğine sahip yağlı filtreler.
    Çeşitli temizlik malzemeleri mevcut. Ancak en ucuz yöntemi 2000-3000 KM'de bir temizlemek diye düşünüyorum. (Ucuz yöntem)
    OEM filtreler gibi bakımdan bakıma pislenme özelliği yoktur, düzgün ve temiz bakıldığı taktirde sorunsuz uzun KM'lerce kullanılabilir.

    Markalara örnek olarak 3 markayı ele alacağım.

    - K&N


    - BMC


    - ITG


    Aslında hepsi performans filtresi. Kullanım amacı aynı, ancak karakteristik olarak bakıldığında temizlik kolaylığı ve hava çekme olarak ben K&N ve BMC'yi beğeniyorum.
    ITG filtre yağlı, zamanla bu kısımda bulunan sensörlerde yağlanmadan ötürü sorunlar yaşattığı hakkında yazılar mevcut.

    BMC ve K&N daha rahat temizlenebilirlik özelliği ile başı çekmekteler.
    Fiyat performans olarak 150-250TL aralığında fiyatları var, fiyat performansa bakıldığında diğer filtre kitlerine oranla başarılı buluyorum. BMC eski R56'ımda kullandım. Gaza bastığınızda hava emiş sesini duymakta güçlük çekmiyorsunuz. K&N Keza öyle..
    Puanlama yaparsak ;
    BMC 8,5/10
    K&N 8/10
    ITG 6/10
    OEM 1/10

    2) Açık hava filtreleri

    - M7 Panel Filtre

    Gördüğüm en saçma filtre
    MINI Kaput içi genel anlamda çok fazla sıcağa maruz kalıyor. Açık filtre, trafik esnasında ilk gaza bastığınızda sıcak hava çekiyor.
    Tasarımı şahsen çok yanlış buluyorum. Fiyatlarına bakacak olursak, mantıksızlık.
    Adı üzerinde Cold Air Intake, Soğuk çekmesi gerekiyor. Ama fazlasıyla sıcağa ve pisliğe maruz kalıyor.

    - Alta CAI

    Keza Alta'nında pek farklı yok. Ses olarak çok tatminkar, ancak sıcak dışında bir hava çekmiyor.
    Kendi aracımda kullandığımda, Kutu İçi BMC'den sonra ses gayet başarılıydı, ancak aracımı denemeye çıktığımda net 2-3 boy farkettiğini söyleyebilirim.
    + güç yerine, sizi geriye götürüyor.

    İki filtreyede puanlama yapamayacağım..

    3) Kit Sistemler
    3 Markayı ön plana atacağım. Performansa bakıldığında en çok güç alınan filtreler.

    - AEM Cai Kit

    Fiyat performans açısından en başarılı kitlerin başında geliyor. Scoop bağlantısı ve kitin içerisinden çıkan Turbo Heatshield ile gerçekten başarılı. Yeni tip N18 motorlarda filtre borusu kısmında bazı işlemlerden sonra takılabilsede, ücretini sonuna kadar hakeden bir kit.
    Dyno üzerinde gücunü ölçme fırsatım olmadı ancak kit olarak fiyatına göre çok başarılı bir sistem.
    - M7 Cai Kit (Scoop'lu versiyon)

    Şahsi düşüncem, çok ATARLI duruyor. (carbon versiyonu) Fiber olan ve yarı fiyatı olan kitide mevcut ancak motor üzerine bağlantı olduğundan ve titreşime maruz kaldığından ötürü, üzerinde (fiber olanın) çatlamalar meydana gelebiliyor. Arkasındaki filtre, mantar tip değil panel versiyonu. Kullananların yorumu, ''performans iyi ancak uzun ömürlü değil'' yönünde

    - Grouppe M CAI Kit


    MINI tarihinde üretilmiş bence EN İYİ FİLTRE Sistemi. En çok gücü veren filtre olmasına ayrı bir güzellik katıyor. AEM'in neredeyse 3 katı fiyatı olmasına rağmen, ilerde belki çok zengin olursam alacağım tek ürün. Filtre sistemi tam scoop bağlantı kısmına oturuyor. Etrafındaki kutu geniş olduğundan ötürü, tahminimce daha büyük bir alanda soğuk hava işlemi yaptığından en verimli sistemi sağlıyor. Fiyatını ben söylemiim, sadece araştırın..

    Fiyat Performansa göre puanlamam;
    Grouppe M 9,5/10
    AEM Kit 9/10
    M7 Carbon 8/10

    Yorumları bekliyorum, keyifli forumlar

    Kekuti
    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD


    #2
    Güzel paylaşım olmuş abi teşekkürler.Bilgi sahibi olduk baya.Ben eski aracımda zararlı olduğunu bile bile alta filtre takmıştım ısı kalkanıyla sesi çok hoşuma gidiyordu Düzenli elimden geldiğince 3.000km de 1 falan temizliyordum birde.

    Yorum Yap


      #3
      Aslı OGZ59 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
      Güzel paylaşım olmuş abi teşekkürler.Bilgi sahibi olduk baya.Ben eski aracımda zararlı olduğunu bile bile alta filtre takmıştım ısı kalkanıyla sesi çok hoşuma gidiyordu Düzenli elimden geldiğince 3.000km de 1 falan temizliyordum birde.
      Yani sıcak havaya, ne kadar kalkanı olsada maruz kalıyor.
      Sesi hakkaten güzel ancak stok filtre ile bile daha verimli kullanım sağlayabiliyorsun
      1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
      2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

      [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
      4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
      5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

      Yorum Yap


        #4
        Cok başarılı bir açıklama,Teşekkürler...

        Yorum Yap


          #5
          Tebrik ederim.katilmadigim nokta yok.
          Hatta bu calismayi diger parcalarda da yapsan(intercooler marka tercihleri, methanol tercihleri, dumpvalve tercihleri, egsoz tercihleri v.s.) r 56 nin kitabi yazilmis olur bu forumda

          GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
          sigpic

          Yorum Yap


            #6
            Aslı Talha tarafından gönderilmiş Mesajı göster
            Tebrik ederim.katilmadigim nokta yok.
            Hatta bu calismayi diger parcalarda da yapsan(intercooler marka tercihleri, methanol tercihleri, dumpvalve tercihleri, egsoz tercihleri v.s.) r 56 nin kitabi yazilmis olur bu forumda

            GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
            Her gun yeni bir paylasim niyetim var
            Tesekkur ederim Talhacim.
            1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
            2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

            [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
            4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
            5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

            Yorum Yap


              #7
              R50 ye k&n acik filtre takinca ayni subaru impreza sesi veriyo demisti Alen. Bende en yakin zamanda bunu deneyecegim.

              YC 505 the yellow swap. all4 VTEC supercharged twinturbo Dyno 300 hp, tek tuşla Lambo bodykit, Ecufast 'in dibi, Sarı şimşek, Nişantaşı güzeli, bebeğim aşkımmm..

              Yorum Yap


                #8
                [SIZE=2]Zaten uçak sesi vermiyormu senin sarışın ne yapican Subaru sesini kerem gerçekten güzel anlatım olmuş. Koşup filtre alacaktim bu anlatim üzerine [/SIZE]
                Aslı 4eva tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                R50 ye k&n acik filtre takinca ayni subaru impreza sesi veriyo demisti Alen. Bende en yakin zamanda bunu deneyecegim.

                YC 505 the yellow swap. all4 VTEC supercharged twinturbo Dyno 300 hp, tek tuşla Lambo bodykit, Ecufast 'in dibi, Sarı şimşek, Nişantaşı güzeli, bebeğim aşkımmm..
                En son düzenleyen violen; 12-12-13, 03:16.

                Yorum Yap


                  #9
                  Turbonun agzindaki hidrolik tanki olmasa 207'deki gibi en ideal cozumu oradan asagi boru salip ucuna filtreyi takmak aslinda, minimal maliyete garanti soguk hava Hatta en ucuzve Alta'dan hallice ilik hava cekecek sistem direk turbonun agzina takmak

                  2 sistemi de denemistim 207 GT'm varken. Asagiya saldigim sistem performans olarak cok farketmisti. Aynen bu konuda ALTA - AEM farkinda anlatildigi gibi.

                  Eline saglik Kerem, cok guzel ozetleyip, anlasilir bir uslup kullanmissin, herkes cok fayda gorecektir

                  Yorum Yap


                    #10
                    Eline sağlık Kerem çok güzel bir çalışma olmuş.
                    sigpic

                    Yorum Yap


                      #11
                      "ITG filtre yağlı, zamanla bu kısımda bulunan sensörlerde yağlanmadan ötürü sorunlar yaşattığı hakkında yazılar mevcut"

                      Buna katılmıyorum BMC ve K&N de yağlı itg onlardan daha az yağlıdır bence. Tabi ben kutu içi olan filtre için konuşuyorum diğer sünger filtreleri baya yağlı.
                      En son düzenleyen bukotezo; 12-12-13, 20:41.

                      Yorum Yap


                        #12
                        Aslı bukotezo tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        "ITG filtre yağlı, zamanla bu kısımda bulunan sensörlerde yağlanmadan ötürü sorunlar yaşattığı hakkında yazılar mevcut"

                        Buna katılmıyorum BMC ve K&N de yağlı itg onlardan daha az yağlıdır bence. Tabi ben kutu içi olan filtre için konuşuyorum diğer sünger filtreleri baya yağlı.
                        Olabilir, kendi düşüncem. Çevremden aldığım bilgiler ve yurt dışı forumlarında gördüğüm yorumlar.
                        Hala mesaideyim, çıktığımda örnekleri paylaşırım

                        Şunuda unutmamak lazım, fiyat olarakta en uygunu ITG. Temel farklılıklar olması normal bence..
                        1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                        2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                        [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                        4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                        5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                        Yorum Yap


                          #13
                          Kerem güzel bir paylaşım olmuş.Teşekkürler.
                          Grouppe M e bayıldım.Tahmini fiyatı nedir ? Bilgilendirirsen sevinirim

                          Yorum Yap


                            #14
                            Aslı ersin_srndg tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                            Kerem güzel bir paylaşım olmuş.Teşekkürler.
                            Grouppe M e bayıldım.Tahmini fiyatı nedir ? Bilgilendirirsen sevinirim
                            2500 ile 3000 arasinda
                            En son düzenleyen Kekuti; 13-12-13, 01:18.
                            1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                            2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                            [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                            4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                            5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                            Yorum Yap


                              #15
                              JCW lerde nasıl bir filtre sistemi kullanılıyor?

                              [FONT=Impact]BORN FROM JETS[/FONT]

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X