Merhaba, MINI Club TR 'ye Hoş Geldiniz. Yeni konu açabilmek yada var olan konulara yanıt yazabilmek için üyeliğiniz varsa Giriş yapmalı, üyeliğiniz yoksa Kayıt olmalısınız.
özellikle ekranlı araclarda kol dayamada snap in adaptor varsa bendeki gibi video göstermesi için y kabloya ihtiyac kalmıyor, en önemlisi arabadaki arada ne zaman olacagı belli olmayan silkeleme problemi kesinlikle gitti ve daha canlılastı sanki araba.
bende ekran varda, kol dayamada kablo yok abi ? bende olmuyormu o yaw ?
silkeleme problemini update'le nasıl çözdüler onu anlamadım ama
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
simdi gayet objektif yaklasmak istiyorum olaya .. ben kendi aracimdan yola cikicam ve ornekler vericem.
aracimi tamamen standart aldim. klasik 2007 sorunlariyla ne ben karsilastim ne de cok sukur simdiki sahibi.
3 bin km stock bindim. ilk yaptigim islem yazilim oldu. oyle ne cikartacak acaba degil. ikinci yapilan r56 ydi ecufast tarafindan yapilan. baktik araba abuk subuk calismiyor vs bi 500 km kullandim. saka degil kasnakli headersli r53 un nasil gittigini bilirsiniz .. kafa burun gidiyordum , uzunda acarak geciyoedum.
bKtik herhangi bir abukluK yok , downpipe yaptirdim iskenderde. cok kolay bi is degil bilin , iskender abi saolsun ugrasti. sonuclarinda 26 derece havada 2 run sonunda 209 hp 300nm guc cikardi. gucten ziyade guc bandi o kdr guzel gidiyordu ki ne araba kesiliyordu motoru sinirlarini zorluyordu .
fine tuning icin ozgunle calisacaktik ama ben gunluk kullandigim arabami yeterli buldugum icin bozmak istemedim. aracimla yazilimla 10bin km yaptim. bu surecte kil yapimdan oturuviki kere buji filtrevyag bakimlari yapildi.
motorumuzun dili bujilerdir. karisimin fakirligini , zenginligini, detonasyonu, asiri isinmalari kullanilmis bujiden cok iyi bi sekilde gorebilirsiniz. aracin herşeyi olmasi gibiydi.
su an bildigim fine tuningli olan arac talhanin beyaz r56 si. otomatik olmasina ragmen gordugum butun manuellerden hizliydi
evotechli r56 yla deneyecektik ama kismet olmamisti.
bir de tavsiye : filtre olarak kutu icinden vazgecmeyin.
Kerem north american motoringe girip r60 problemleri altinda stumblemwhen accelarating konusunu bul orada cok daha detayli anlatiyor ama ben elimden geldigince anlatiyim, r60larda motor isi yakmayan log atmayan bir silkeleme problemi olustu ve bu problemin ne zaman ortaya cikacagi kestirilemiyordu yani on defa ayni stilde kullansan da belki 20. De belki de 5 . De ortaya cikiyordu problem neydi? Problem 90 la 145 arasi hard accelerate yaptigin zaman araba bir anda 145 den 130'a dusup sonra kendine geliyordu bende bu problem ilk bodruma giderken sollarken oldu MINI Turkiye o siralarda bu problemden habersizdi daha sonra bende 3 defa daha olunca arabayi biraktİm Borusana ve birakmadan da NAM daki butun yazismalari gonderdim MINI den delegeler gelip arabami inceledi ve o aRada da MINI AG yeni bir guncelleme acikladi sadece bu problem icin cunku PUMA da yuksek basinc dusuk basinc benzin pompalari buji degisimleri vs butun hersey denenmis ve sonuc problemin yazilimsal bir bugdan kaynaklandigi.gorulmus. Yazilimin aracima atildigindan beri ki 2011 lerrin hepsinenguncelleme geldi hic problem yasamadim. Bu arada devir saatinin altindaki ekranda trip km ve toplam km yan yana duruyorsa senin de guncellemen oldugu anlamina geliyor zira artik trip km ve toplam km ust uste duruyor. Sase nonu soyleyip aracina guncelleme olup olmadigini telefondan ogrenebilirsin.
Bu arada devir saatinin altindaki ekranda trip km ve toplam km yan yana duruyorsa senin de guncellemen oldugu anlamina geliyor zira artik trip km ve toplam km ust uste duruyor. Sase nonu soyleyip aracina guncelleme olup olmadigini telefondan ogrenebilirsin.
Teşekkür ederim abicim. Ekstra birşey oldumu sanzıman hızlandı mı mesela ? Ayrıca ücretsiz mi bu işlem ?
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
Konuyu biraz okudum fakat ben borusan oto istinyede gayet memnunum her isimi hallettiler bugune kadar sagolsunlar. Yaklasik 5 yildir R56 kullanıyorum Cooper ve Cooper S olmak uzere. Yazilim konusundada acikcasi cok bekledim Alta acces port'un R56 EU versiyon arabalar içinde çıkmasını fakat bir türlü cikmadi ama cikmis olsaydi muhtemelen Dr.ecu'da veya RMW tercih ederdim. Sonucta bu tip seylerde aracın degerlerine gore yapilan seyler daha saglikli olur diye dusunuyorum.
Teşekkür ederim abicim. Ekstra birşey oldumu sanzıman hızlandı mı mesela ? Ayrıca ücretsiz mi bu işlem ?
Evet bariz bir ataklık geldi ama psikolojik de olabilir, işlem ucretsiz eger şase numaranız bu listenin içindeyse. Ben vites degisim hızını seviyorum ama hicbiri benim gibi atamaz o ayrı sonucta çift debriyaj olmadıgı surece vites atım hızı limitli kalıyor.
Evolve yazılım hakkında biraz bilgi veriyim.Yazılım bize avrupa standartlarında gönderilmiyor.Evolve yetkilileri türkiyedeki benzin kalitesinden haberdarlar bu nedenle gönderdikleri yazılımları türkiye şartlarına adapte ediyorlar. Şirket mini için gerçekten ar-ge çalışmaları yapıyor.Bir adet cooper s bir adet jcw pist araçları var bu miniler sadece pist ortamında evolve parçalarıyla kilometre yapıyor. Youtube ta araştırırsanız pist zamanları performansları hakkında az çok fikriniz olur.
Bunun yanında jcw yazılımı ile ilgili bildiğim bir konudan bahsediyim eminim hoşunuza gidecektir. Herhangi bir yerde yazılım yaptırdığınız zaman basıncısınızı belli bir oranda yükseltirler. Her viteste cont peak değerleriniz yüksektir. Evolve r56 jcw nin 1. ve 2. viteslerde yere neredeyse optimum gücü verdiğini düşünerek küçük vitesleslerde güç kaybı yaşamamanız için, bu viteslerde stock basıncınıza dokunmuyor.Yazılım 3. vitesle etkisini gösteriyor 4,5,6 devam ediyor. Bu fonksiyonla şehir içi trafikte sıkça kullandığımız 1. 2. viteslerde minimizi zorlamamış oluyoruz.
kaç kere arabanı 3. viteste kaldırıp denedin zekicim
custom map'leri istediğin gibi ayarlayabilirsin. Evolve'ye özel bir durum değil bu. Mesela Alptug'nun arabasıda 1. vites 3500-4000rpm'de vites atıyordu. 2. vites 1.5 3 vitesten sonrada 1.5+ basınç basıyordu.. aynı şekilde bendede öyle. 1. viteste kesici yok bende tek fark o, zaten asılmıyorum ondada
1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]
[FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT]SOLD
Kerem arabayı 3. viteste kaldırmaya gerek yok jcw lerin 1. ve 2. vitesti gerçekten optimum. artı basınç güç kaybı yaşatır.Her yazılım firması evolve gibi yapmıyor.Customda da yapılabilir neden olmasın.Ama şu bir gerçekki; Türkiyede evolve kadar mini tunning için ar-ge çalışması yapan bir custom yazılım firması yok.
Yorum Yap