Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Kapak olayina girmek istesem eğer?

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Kapak olayina girmek istesem eğer?

    Arkadaşlar bu aralar kaşıntı başladı birazcık ben güneş yanıklarıma bağlıyorum ama değil gibi.Diyorumki kapak taşlama poliş midir nedir onu yapmak istesek sadece kapağı taşlamamı diyosunuz ne sadece omu olacak yoksa ona bağlı daha bi sürü eklenti olacakmı bu kapak taşlamasının devamında?
    Birde olduki karar verdim ve yaptırıcam kime? yaptırmakta fayda vardır ve ne kadar maliyetlidir? ayrıca bu işlemlerden sonra benim bi ayağımın sürekli sanayide olmasımı gerekecek.
    IS IT LOVE?

    www.MINIClubTR.com

    sigpic

    #2
    kapak taşlama olayı başka birşeydir abi, silindir kapağının bloğa oturan kısmından alınmak suretiyle sıkıştırılma artırılması için kapak taşlanır ya da hararet görüp kapak yüzeyini yamultan araçlarda tamir amaçlı yapılır.. sıkıntı olmadan yapılması pek akıl karı değildir bence

    mevzu bahis olay ise port&polish yani silindir kapağındaki emme ve egsoz portlarının sübap yuvalarının orjinal çaplarının büyütülmesi, ve yüzeylerin hava akışını daha elverişli hale getirecek şekilde pürüzsüzleştirilmesidir. yani daha rahat nefes alma ve vermektir amaç. buna bağlı bir sürü eklentiyi istersen hazır kapak açılmış ve içi dağıtılmışken yaptırabilirsin, örneğin oversize (yüzey alanı daha geniş) sübaplar, egzantirik, sübap yayları, iticilerin revizyonu veya değişimi vb. ama yaptırmadan eğer ki sağlamsa orjinal parçalarla geri de toplanabilir.
    artıları, modifiye edilen araçların en büyük sıkıntısı olan yüksek ısınma problemini büyük ölçüde çözer (yağ harareti ve EGT), performans olarak büyük artısı vardır, uzun soluklu hızlanmalarda ısıya bağlı olarak yüksek hızlarda olan tabiri caizse şişmenin en büyük ilacıdır
    eğer işi bilen birisi tarafından yapılırsa bilinen bir eksisi, yan etkisi yoktur

    maliyet olarak sadece bu işlem 1500 tl civarı bir fiyat tutacaktır, yeni conta takımı alınacak, kapak sökme ve toplama işçiliği ve ayrıca port&polish işçiliği ile birlikte. kime yaptıracağın tercih meselesi abi ben zamanında paşaoğlunda yaptırdım çok şükür hiç bir sıkıntı yaşamadım, alternatif olarak peak garage serdar usta işinde gerçekten çok iyidir, çok titizdir ve bilgilidir ama biraz daha tuzlu çalışır. ayrıca müsait zamanını yakalamak biraz zor her iki ustanın da daha önce bu işi tecrübe etmiş birisini seçmen çok daha iyi olacaktır çünkü öyle görüldüğü gibi sadece delikleri büyütelim bitti gitti den ibaret değil olay ayrıca en iyi ihtimalle 3-4 gün yatacaktır araba.. istersen RMW gibi bir firmadan hazır yapılmış bir kapak alıp onu da takabilirsin hem beklemezsin hem daha da verimli olur içi dolu şekilde alırsan ama bunun maliyeti çok daha yüksek olacaktır
    bu saatte kabaca bu şekilde anlatıyorum, daha detay isterseniz müsait bi zamanda yazayım tekrar

    Yorum Yap


      #3
      Ağzına saglık yekta
      sigpic[FONT=Arial Black][/FONT]

      Yorum Yap


        #4
        yaw uğraşma şunla gel bi gp alalım
        1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
        2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

        [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
        4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
        5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

        Yorum Yap


          #5
          Aslı YEKTA tarafından gönderilmiş Mesajı göster
          kapak taşlama olayı başka birşeydir abi, silindir kapağının bloğa oturan kısmından alınmak suretiyle sıkıştırılma artırılması için kapak taşlanır ya da hararet görüp kapak yüzeyini yamultan araçlarda tamir amaçlı yapılır.. sıkıntı olmadan yapılması pek akıl karı değildir bence

          mevzu bahis olay ise port&polish yani silindir kapağındaki emme ve egsoz portlarının sübap yuvalarının orjinal çaplarının büyütülmesi, ve yüzeylerin hava akışını daha elverişli hale getirecek şekilde pürüzsüzleştirilmesidir. yani daha rahat nefes alma ve vermektir amaç. buna bağlı bir sürü eklentiyi istersen hazır kapak açılmış ve içi dağıtılmışken yaptırabilirsin, örneğin oversize (yüzey alanı daha geniş) sübaplar, egzantirik, sübap yayları, iticilerin revizyonu veya değişimi vb. ama yaptırmadan eğer ki sağlamsa orjinal parçalarla geri de toplanabilir.
          artıları, modifiye edilen araçların en büyük sıkıntısı olan yüksek ısınma problemini büyük ölçüde çözer (yağ harareti ve EGT), performans olarak büyük artısı vardır, uzun soluklu hızlanmalarda ısıya bağlı olarak yüksek hızlarda olan tabiri caizse şişmenin en büyük ilacıdır
          eğer işi bilen birisi tarafından yapılırsa bilinen bir eksisi, yan etkisi yoktur

          maliyet olarak sadece bu işlem 1500 tl civarı bir fiyat tutacaktır, yeni conta takımı alınacak, kapak sökme ve toplama işçiliği ve ayrıca port&polish işçiliği ile birlikte. kime yaptıracağın tercih meselesi abi ben zamanında paşaoğlunda yaptırdım çok şükür hiç bir sıkıntı yaşamadım, alternatif olarak peak garage serdar usta işinde gerçekten çok iyidir, çok titizdir ve bilgilidir ama biraz daha tuzlu çalışır. ayrıca müsait zamanını yakalamak biraz zor her iki ustanın da daha önce bu işi tecrübe etmiş birisini seçmen çok daha iyi olacaktır çünkü öyle görüldüğü gibi sadece delikleri büyütelim bitti gitti den ibaret değil olay ayrıca en iyi ihtimalle 3-4 gün yatacaktır araba.. istersen RMW gibi bir firmadan hazır yapılmış bir kapak alıp onu da takabilirsin hem beklemezsin hem daha da verimli olur içi dolu şekilde alırsan ama bunun maliyeti çok daha yüksek olacaktır
          bu saatte kabaca bu şekilde anlatıyorum, daha detay isterseniz müsait bi zamanda yazayım tekrar
          Teknik Modlar calısıyor valla gece 3 de aklınıza gelen soruyu sorun 7/24 hizmetinizde hehe Yektacım agzına saglık bu saatte bu kadar yazabildgne gore daha mantıklı bir saatte neler yapablirsin hayal bile edemyorum
          LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

          sigpic

          www.MINIClubTR.com

          Instagram

          Yorum Yap


            #6
            Gecenin 3unde hakikaten tebrik ettim

            Yorum Yap


              #7
              demek port polish işi bu oluyomuş , öğrenmiş oldum
              sigpic

              Yorum Yap


                #8
                Yekta gece gece zahmetlere girmişin tesekkurler acıklama ıcın arabamın yatması sorun değilde işte sadece devamında sureklı sanayı yollarında olmayayım bısey daha vardı ama aklıma gelınce sorarım artık.
                IS IT LOVE?

                www.MINIClubTR.com

                sigpic

                Yorum Yap


                  #9
                  ne demek görevimiz
                  dediğim gibi daha önce bu işi yapmış birisi olursa sıkıntı yaşatacak birşeyi yok aksine baya faydalı bir işlem.. benim tavsiyem eğer maddi olarak sıkıntı olmayacaksa ve ilerde daha da yüklemeyi düşünüyorsan bütün parçalarını toplayıp o şekilde bu işe girilmesi çok daha iyi olur.. yeni egzantrik, sübap yayları vs..

                  Yorum Yap


                    #10
                    Aslı YEKTA tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                    ne demek görevimiz
                    dediğim gibi daha önce bu işi yapmış birisi olursa sıkıntı yaşatacak birşeyi yok aksine baya faydalı bir işlem.. benim tavsiyem eğer maddi olarak sıkıntı olmayacaksa ve ilerde daha da yüklemeyi düşünüyorsan bütün parçalarını toplayıp o şekilde bu işe girilmesi çok daha iyi olur.. yeni egzantrik, sübap yayları vs..
                    Yekta gözünü seveyim ilk kurbanı olmak istemem zaten yapacak ustanın parçalar dediğin nelerdir senin bide daha fazla yükleme yapmam sanırım bana yeterli yanii bu.
                    IS IT LOVE?

                    www.MINIClubTR.com

                    sigpic

                    Yorum Yap


                      #11
                      yüksek dereceli egzantrik mili, daha fazla devir çevirmeye elverişli sert sübap yayları olabilir, daha geniş sübaplar olabilir ama bunlara girersen yazılım da yapman gerekir.. tabi bunlarla beraber kazanacağın güç çok daha fazla olur eğer ki satmayı düşünmüyorsan ben senin yerinde olsam hepsini beraber yaparım..
                      şu an ne vardı abi senin arabada? yoksa eğer kapak ile birlikte yeni bir headers yaptırman da verimi çok büyük ölçüde arttırır, yanında egsoz da olursa bonusu olur çünkü egsoz portların yani kapağın egsoz tarafı büyüyecek ama egsoz manifoldun dar olduğu için tahliye yine yeterli olmayacak tam verim alamayacaksın.. buluşmaya geleceksen çok daha detaylı anlatırım kanına girerim ben senin hahah

                      Yorum Yap


                        #12
                        Bulusmada kan gövdeyi goturecek potansyeli saklı R53 ler ortalara dokulecek korkun
                        LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                        sigpic

                        www.MINIClubTR.com

                        Instagram

                        Yorum Yap


                          #13
                          Aslı YEKTA tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                          yüksek dereceli egzantrik mili, daha fazla devir çevirmeye elverişli sert sübap yayları olabilir, daha geniş sübaplar olabilir ama bunlara girersen yazılım da yapman gerekir.. tabi bunlarla beraber kazanacağın güç çok daha fazla olur eğer ki satmayı düşünmüyorsan ben senin yerinde olsam hepsini beraber yaparım..
                          şu an ne vardı abi senin arabada? yoksa eğer kapak ile birlikte yeni bir headers yaptırman da verimi çok büyük ölçüde arttırır, yanında egsoz da olursa bonusu olur çünkü egsoz portların yani kapağın egsoz tarafı büyüyecek ama egsoz manifoldun dar olduğu için tahliye yine yeterli olmayacak tam verim alamayacaksın.. buluşmaya geleceksen çok daha detaylı anlatırım kanına girerim ben senin hahah
                          benım arabada %17 alta kasnak headers one ball alta cai bunlar var
                          IS IT LOVE?

                          www.MINIClubTR.com

                          sigpic

                          Yorum Yap


                            #14
                            gökhan bence arabana egzantirik vs takmıycaksan yani hedefinde 250+güçler yoksa kapak işine gimeye gerek yok

                            şimdi diyeceksinki niye gerek yok zaten yekta teknik detaylarını anlatmış bende başka yönden dalayım olaya,şimdi şöyle düşün rolling vs gibi olaylara katılmıyorsan kapak farkını kendin gazlayarak hissetmen bence mümkün deil(tabi kendi kendine yolda gidrken sürekli hızlanıp yavaşlayıp 2-3-4-5 vitesleri bitirmiosan )

                            ısınma sorunu en çok rollinglerde belli oluyor her basmada 1-1.5 boy daha geriye rutin şekilde böle devam eder

                            sonuç olarak diceğim şudur kapak yapıcağına mesela bir coilover yada bir jcw alcantra direksiyon alıp sürüşüne zevk katman bence çok daha mantıklı (tabi tekrar söylüyorum rollingci deilsen )

                            Yorum Yap


                              #15
                              Aslı uzman tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                              gökhan bence arabana egzantirik vs takmıycaksan yani hedefinde 250+güçler yoksa kapak işine gimeye gerek yok

                              şimdi diyeceksinki niye gerek yok zaten yekta teknik detaylarını anlatmış bende başka yönden dalayım olaya,şimdi şöyle düşün rolling vs gibi olaylara katılmıyorsan kapak farkını kendin gazlayarak hissetmen bence mümkün deil(tabi kendi kendine yolda gidrken sürekli hızlanıp yavaşlayıp 2-3-4-5 vitesleri bitirmiosan )

                              ısınma sorunu en çok rollinglerde belli oluyor her basmada 1-1.5 boy daha geriye rutin şekilde böle devam eder

                              sonuç olarak diceğim şudur kapak yapıcağına mesela bir coilover yada bir jcw alcantra direksiyon alıp sürüşüne zevk katman bence çok daha mantıklı (tabi tekrar söylüyorum rollingci deilsen )
                              yok be cem rollinglerle işim olmuyo arada seyrediyoduk işte hızlı arkadaşları gergin arabaları olaya giresim geldi birden ama git-gel lerle yaşıyorum bu aralar .arkadaslar yrumlarınız fıkırlerınız cok bılgılendırıcı cok guzeller her yorumdan bıseyler cıkarırız o yuzden ne kadar farklı fıkır o kadar ıyıdır devam edelım yanı.
                              IS IT LOVE?

                              www.MINIClubTR.com

                              sigpic

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X