Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Çok yakında,CRX (D16A9 veya B16A1)+Eaton m45 0,7 bar ve 750 kg,Sizce nasıl?

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Çok yakında,CRX (D16A9 veya B16A1)+Eaton m45 0,7 bar ve 750 kg,Sizce nasıl?

    Arkadaşlar asıl projem 1970 Mını clubman 1300 gt ye B16A1 montajlamaktı ancak kasasını ve şasesini bulduğum MINI yi maalesef yedek parçaların hepsinin Avrupadan gelecek olması ve maalesef yeni gümrük kanunları ile bir çoğunun gümrükte takılacağından ötürü iptal oldu.Maalesef projenin tüm adımlarını planlamıştım ancak Türkiye'de böyle şeyler yapmak için daha çok erkenmiş onu anladım.Projemiz illaki MINI olacaksa admin arkadaşlar konuyu silebilirler sıkıntı yapmam.uzun yıllardır MINI sahibi olarak bu sefer gençlik aşkım olan 205 1.9 gti ve CRX üzerine birşeyler yapayım dedim.Artık MINI yi eşime veriyorum.Zaten o kullanacak diye r55 almıştım.laf arasında r55 den inanılmaz mutluyum.zaten SW araçları hep zevkle kullanmışımdır ama MINI olunca daha bir güzel oluyor.
    Neyse artık eski aşkıma vakit ayıracağım.Seçimim CRX den yana oldu.Bu araçların fabrika çıkış ağırlıkları 900 kg civarı ben bunu 750 kg hedefliyorum.Tabi bu rakama rollbar dahil.Nasıl yapaçaksınız demeyin camlar bie fiber olacak .Eğer yapabilirsem homologasyonlu olacak .Standart D16A9 130 hp bide eaton m45 0,7-0,8 bar,tabi üst kapak oldukça işlem görecek subaplara kadar büyültcez.hedef 200 hp civarı bu şekilde 266hp/ton olacak.tabi şu anda tamamen yüzeysel anlattım.Proje ilerledikçe beraber fikir paylaşımları yaparız.herkese selam

    #2
    Hayirli olsun kardeşim projen
    sigpic[FONT=Arial Black][/FONT]

    Yorum Yap


      #3
      hayırlı olsun abi enteresan proje amaç pist filan mı var mı bi kategorin?
      pek detaylı bilgim yok japonlar hakkında ama bence d16 dansa b16a2 makina tercih et, her şekilde daha başarılı verimli ve internalleri aşırı beslemeye basınca daha dayanıklı bir motor d ye göre.. d16 ların özellikle piston kolları pek dayanıklı değil, çok yüksek bir hedefin yok gerçi güç olarak ama yine de baş ağrıtmasın bi kere yaptın mı.. ayrıca m45 yerine b16 için hazır jackson racing sc kitleri var bolt on olarak 0.5-0.6 bar da 200+ bhp alınıyor ki uygulaması da tamamen custom bir şekilde m45 takmaktan da daha kolay olacaktır.. fiyatları da çok ucuz 1500-2000 lira gibi birşeye başka forumda ilan vardı birkaç gün önce..

      Yorum Yap


        #4
        Aslı YEKTA tarafından gönderilmiş Mesajı göster
        hayırlı olsun abi enteresan proje amaç pist filan mı var mı bi kategorin?
        pek detaylı bilgim yok japonlar hakkında ama bence d16 dansa b16a2 makina tercih et, her şekilde daha başarılı verimli ve internalleri aşırı beslemeye basınca daha dayanıklı bir motor d ye göre.. d16 ların özellikle piston kolları pek dayanıklı değil, çok yüksek bir hedefin yok gerçi güç olarak ama yine de baş ağrıtmasın bi kere yaptın mı.. ayrıca m45 yerine b16 için hazır jackson racing sc kitleri var bolt on olarak 0.5-0.6 bar da 200+ bhp alınıyor ki uygulaması da tamamen custom bir şekilde m45 takmaktan da daha kolay olacaktır.. fiyatları da çok ucuz 1500-2000 lira gibi birşeye başka forumda ilan vardı birkaç gün önce..
        Evet Yektacım amaç tamamen pist.Ancak herhangi bir kategori değil.Biliyorsun bizim İzmir yarış pisti herzaman girip time-trial veya süperstage yapabileceğin bir pist.Körfez gibi girmek için 50 kişi ve deli paralar toplamıyorsun.Benim amacım superde ve time da en iyi dereceleri almak.R53 ile epey yaklaşmıştım üstelik kasnaksız ve egzantriksiz katalitikli r53 ile hemde. önümde 3 şeçenek var ya homolog bir ford ka rally aracı hazır ve nazır beni bekliyor.rollbar,Proflex hepsi var.Ancak 1.3 ile ne yapabiliriz orası biraz muamma.Peki Yektacım 205 1.9 için ne düşünüyorsun.Oda aslında şeçeneklerimden biriydi ve aslında yoltutuş olarak CRX den çok daha iyi olacağı garanti ancak 1.9 motoru hiç kullanmadım geçmişte.nasıl verimli mi bilmiyorum.O araçtanda sc ile 180 falan elde edebilir gibi geliyor bana.

        Yorum Yap


          #5
          hadı hayırlısı şimdiden elimizden geldiğince fıkır alış verişi vs. yardımcı olmaya çalışırız kardeş...

          Yorum Yap


            #6
            Aslı ONUR tarafından gönderilmiş Mesajı göster
            Evet Yektacım amaç tamamen pist.Ancak herhangi bir kategori değil.Biliyorsun bizim İzmir yarış pisti herzaman girip time-trial veya süperstage yapabileceğin bir pist.Körfez gibi girmek için 50 kişi ve deli paralar toplamıyorsun.Benim amacım superde ve time da en iyi dereceleri almak.R53 ile epey yaklaşmıştım üstelik kasnaksız ve egzantriksiz katalitikli r53 ile hemde. önümde 3 şeçenek var ya homolog bir ford ka rally aracı hazır ve nazır beni bekliyor.rollbar,Proflex hepsi var.Ancak 1.3 ile ne yapabiliriz orası biraz muamma.Peki Yektacım 205 1.9 için ne düşünüyorsun.Oda aslında şeçeneklerimden biriydi ve aslında yoltutuş olarak CRX den çok daha iyi olacağı garanti ancak 1.9 motoru hiç kullanmadım geçmişte.nasıl verimli mi bilmiyorum.O araçtanda sc ile 180 falan elde edebilir gibi geliyor bana.
            valla abi bizim nesil onlara pek yetişemedi onun için detaylı bilgim yok
            neden biraz daha yeniye 106gti a filan yönelmiyorsun? bence tam senin projene uygun araba.. hafif hızlı, yol tutuşu orjinalinde bile fazlasıyla iyi ve parça olarak zibilyon tane firma ve ürün var temizini, kasası düzgün olanını bulma ihtimalin de çok daha yüksek.. atmosferik olarak bile 180bhp gibi güçleri yakalayibilirsin, sc olarak da tr de hiç yok ama yurtdışında 200whp lerde var bikaç tane 106 özellikle ingilterede hastası çok
            istersen tırmanma yarışında kullanılan satılıklar da var ki yapacağın birçok işi ve masraftan da kurtulmuş olursun roll cage koltuk vs.

            Yorum Yap


              #7
              Aslı YEKTA tarafından gönderilmiş Mesajı göster
              valla abi bizim nesil onlara pek yetişemedi onun için detaylı bilgim yok
              neden biraz daha yeniye 106gti a filan yönelmiyorsun? bence tam senin projene uygun araba.. hafif hızlı, yol tutuşu orjinalinde bile fazlasıyla iyi ve parça olarak zibilyon tane firma ve ürün var temizini, kasası düzgün olanını bulma ihtimalin de çok daha yüksek.. atmosferik olarak bile 180bhp gibi güçleri yakalayibilirsin, sc olarak da tr de hiç yok ama yurtdışında 200whp lerde var bikaç tane 106 özellikle ingilterede hastası çok
              istersen tırmanma yarışında kullanılan satılıklar da var ki yapacağın birçok işi ve masraftan da kurtulmuş olursun roll cage koltuk vs.
              Valla ben 1999 ve 2003 arası yanılmıyorsam 6 tane 106 gti ve saxo vts kullandım.hatta bir tanesi ile drag 1.liğim bile var.o zamanlarda ayna mahruti komple süpersprint ve süperchips yazılım ile birinci olunuyordu Ozamanlarda efsaneydi ancak bende o efsane olma etkisini hiçbir zaman bırakmadı.bende efsanevi etki sırayla lancia delta hf integrale,toyota celica gt 16 vs vs.sokaklarda ise CRX ve 205 gti lar benim efsanelerim.o sebepten ya crx yada 205 gti olacak.hatta şu anda 205 bir adım önde sanki

              Yorum Yap


                #8
                Pek japon motorlarından anlamadım için yorum yapamıyorum ama güzel bı konu olcak ve öğrencez
                RMW tuned.... is yours?

                Yorum Yap


                  #9
                  Crx yerine daha iyi yol tutan civic eg daha basarili bi secenek olabilir aslinda fantastik bisi olaun derseniz gonlumden del sol geciyor direk

                  Yorum Yap


                    #10
                    Grkm

                    Benim hayalimi yapiyorsun bende crx 4 kisiligi yada o seneki civic dusundum ama senden farkliben type r 2.0 motoru dusundum sanzimanla vede turbo ile desteklenen motorda araba gecilmesi zor bir araca donusuyor

                    Ama belli olmaz bende yapailirim

                    Ama tercihim peak garage da yapmak

                    40-50 bin tl ir butce ayirdigimda bu projeye adam atacam

                    Aracin yapim asamasini paylasirsan sanayide oldugum icinde yerini soyleyp gormemi saglarsan sevinirim


                    Sent from my iPad using Tapatalk HD

                    Yorum Yap


                      #11
                      Notdel sol temizi bulmak cok zor ve pahali

                      Ankarada bir 92 crx var11 istiyordu 10 a razi 2 sahibinden techturkeyde idd adamlada konustum 06 ya yada 06 ay idi basi


                      Sent from my iPad using Tapatalk HD

                      Yorum Yap


                        #12
                        Aslı ONUR tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        Valla ben 1999 ve 2003 arası yanılmıyorsam 6 tane 106 gti ve saxo vts kullandım.hatta bir tanesi ile drag 1.liğim bile var.o zamanlarda ayna mahruti komple süpersprint ve süperchips yazılım ile birinci olunuyordu Ozamanlarda efsaneydi ancak bende o efsane olma etkisini hiçbir zaman bırakmadı.bende efsanevi etki sırayla lancia delta hf integrale,toyota celica gt 16 vs vs.sokaklarda ise CRX ve 205 gti lar benim efsanelerim.o sebepten ya crx yada 205 gti olacak.hatta şu anda 205 bir adım önde sanki
                        her ne kadar japonlardan pek hoşlaşmasam da parça bolluğu açısından tercihim crx veya oluru varsa görkemin dediği gibi eg civic olurdu benim heralde abi eğer başka seçenek yok diyorsan
                        bence yine de sen bi 106 yı düşün derim ama ısrarla hem metal yorgunluğu az nispeten yeni ve düzgünü bulma ihtimalin çok daha yüksek, hem parça çokluğu hemde projenın amacına uygunluğu açısından.. Allah korusun olası bi tatsız durumu filan da göz önüne alırsan o kadar eski ve nadir bulunan araçlarda normal parça bulmak bile ilerde sıkıntı olabilir.. şimdiden kolay gelsin istanbuldan yardımcı olunabilecek birşey olursa seve seve..

                        Yorum Yap


                          #13
                          106 yerine 205 gti 1.9 efsanedir 93-95 senesi arasind aracimdi


                          Sent from my iPad using Tapatalk HD

                          Yorum Yap

                          Hazırlanıyor...
                          X