Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

34 AT 991 R53 MINI Cooper S Project

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

  • ALIENLOVE
    yanıtladı
    Resmen ağzımın suyu aktı

    Bir yorum yaz:


  • GOKHAN
    yanıtladı
    Oooooo hadi bakalım beklemedeyiz

    Bir yorum yaz:


  • ARENIMO
    yanıtladı
    Neredeyse bitmek uzere tadimlik bir foto atiyim

    Bir yorum yaz:


  • GOKHAN
    yanıtladı
    Son durum nedir haluk arabada parçaların geldilermi nezaman marş basacaz ?

    Bir yorum yaz:


  • Twstrr
    yanıtladı
    @yekta bıtırdın benı
    balans konusunda ve olcu konusunda sıkıntım olmayacaktır dıye dusundugumden aslıdna gırıp ugrasmak ıstedım..cunku mm nın 10.000 de 1 ini olcebılecek cmm var+ 0,005 hassaiyetle calışabilceği makina var..

    Eksik oldugum kısımlar tamamıyle uretımı degılde tasarım konusunda..tabi arastırılarak yapılmayacak şey yoktur umarım zamanla bende istediğim bilgilere ulaşabilirim.. teknık anlamda uzun uzun tartısmak keyifli olacaktır

    Bir yorum yaz:


  • ARENIMO
    yanıtladı
    @aren: kanka biliyorum seninkinin ne şekilde yapıldığını kaanla sürekli konuşuyorduk zaten.. ben senin araba için yazmamıştım genel olarak yazmıştım ki zaten senin arabada da yazdıklarıma paralel bir işlem yapıldı biliyorum o diğer mevzu da senin bahtsızlığın harbiden, yanlış anlama öyle bir hata yapabilecek birisi değil ama olmuştur illaki birşey insan yapımı sonuçta [/QUOTE]

    Kanka yanlış anlaşılıcak bir şey yok haha talihsizliğim 7 cihanı aştı sadece araba meselesi değil vaftiz suyum eksik galiba

    Olur kanka sorun yok zaten isim vermedim o konuları açmanın anlamı yok , derdim artık bu son olsun başka bir şey istemiyorum

    Bir yorum yaz:


  • Yekta
    yanıtladı
    Aslı Twstrr tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Tamamdır acıklamalar gayet yeterlı oldu zaten bana..flow ıslerı ıcınde kendıme bı flowbench yapacagım ılerıde ufaktan bu ıslere kafa yormak ıstıyorum deneye deneye bakacagız iste portlara gıden hava olayınla ılgılıde bır program var sımulasyon olarak gosterıyor yaptıgın her degısıklıgın nasıl etkıledıgını gorebılıyorsun..

    http://www.facebook.com/photo.php?v=451996954838437

    sonra flow saglaması gıbı oluyor bunu yapınca..
    Birde Titanium kollar hakkında ne dusunuyorsunuz ? hem performansa katkısı hemde dayanıklılık acısından ıyı olur..bana malıyeetı 4 tanesı 500 gıbı bır rakama maloluyor

    [ATTACH=CONFIG]710[/ATTACH]
    yanlış anlama amacım heves kırmak değil ama sadece flow bench ile bitmiyor yani ne kadar büyük, ne kadar çok hava o kadar iyi diye birşey yok.. o havanın giriş açısı, emme manifoldunda benzin ile havanın homojene en yakın şekilde karışmasını sağlayacak türbülansı yaratabilmek, tabi bunları egzantiriğin ve genel olarak motorun karakteristiği ile paralel bir şekilde yapabilmek gerçekten çok yüksek mühendislik, tecrübe ve emek isteyen birşey.. yani sadece cnc kullanabilmek, akışkanlar dinamiğini bilmek bile yetmeyebilir benim gözümde.. motor mekanik bilgisinin üst seviyede olması, neyin ne şekilde tepki vereceğini kestirebilmek adına gerçekten çok önemli.. he yapılır, orjinalden de iyi olur ama olmayadabilir kapak işinde.. tabiki denemeden bilmek zor ama açıkçası ben gözden çıkardığım bir motor olmadığı sürece pek cesaret edemezdim senin gibi bu konularda bilgim olsa bile..

    kol konusunda da yine olumsuz konuşucam kızmazsan aslında bunları ayrı konuda tartışsak çok daha iyi olurdu ama neyse
    sanırım bu konular ile ilgili bilgin ve tecrüben var, imkanın da var ama motor kolu gibi can alıcı bir noktayı baştan yapmak da riskli birşey.. çünkü H beam I beam vs. birçok çeşidi var en basidinden ve onların bile karakterleri farklı.. bunların stress hesabını yapmak yine bir nebze kolay olabilir tecrübende varsa ama ufak bir balans hatası bile krankta gömleklerde ve pistonda ciddi tahribata yol açabilir.. yakın bir arkadaşım bile eagle markasından aldığı kol üretim hatalı çıktı, içerden kılcal çatlak varmış ve bloğuna elveda dedi fabrikasyonda bile böyle şeyler olabilirken bence çok gereği olmayan bir parça için gerek yok maceraya.. he hafif kolun artısı yok mu, tabiki var motor içindeki yükü azaltıyorsun ve pistonların ivmelenmesi yani bir nevi arabanın gücü artacaktır ama düşen ağırlık sebebiyle moment yani tork kaybı yaşanacaktır.. ayrıca bizim orjinal kollar zaten forged malzemeden üretiliyor ve 300 hp ye kadar sıkıntısız destekliyor.. o güçlere de zaten orjinal sc ile ulaşabilmek biraz hayal.. metalurji bilgin ne şekilde bilemiyorum ama en uygun materyali bulabilmek bile zor bir iş ki buna daha sonra yapılması gereken ısıl işlemler de cabası
    yine çenem düştü umarım heves kırmam ama bence daha basit ve riski az şeylere yönelmen daha iyi olabilir.. önerim, gaz kelebeği olabilir.. dbw sistem biraz komplike ama yapabilir ve başarılı olabilirsen yurtdışına bile satabilirsin..

    @aren: kanka biliyorum seninkinin ne şekilde yapıldığını kaanla sürekli konuşuyorduk zaten.. ben senin araba için yazmamıştım genel olarak yazmıştım ki zaten senin arabada da yazdıklarıma paralel bir işlem yapıldı biliyorum o diğer mevzu da senin bahtsızlığın harbiden, yanlış anlama öyle bir hata yapabilecek birisi değil ama olmuştur illaki birşey insan yapımı sonuçta

    Bir yorum yaz:


  • ARENIMO
    yanıtladı
    Motor içinde kilo atmak büyük fayda sonuçta motor içinde atılan kilo krankın daha hızlı dönmesine yarar buda senin oldukça hızlanmana sebep olur örneğin hafif piston hafif kol hatta rally ve pro. yarış takımlarının krankta hafifletmeye gittiklerini bizzat gözüm ile gördüm krankta taşlama ne kadar faydalı bilemem fakat yarışlarda sezonda götürse yetiyor fakat piston ve kolda hafiflemek sana büyük ölçüde hızlanma ve ömründen herhangi bir kayıp yaşatmayacaktır

    Bir yorum yaz:


  • Twstrr
    yanıtladı
    Tamamdır acıklamalar gayet yeterlı oldu zaten bana..flow ıslerı ıcınde kendıme bı flowbench yapacagım ılerıde ufaktan bu ıslere kafa yormak ıstıyorum deneye deneye bakacagız iste portlara gıden hava olayınla ılgılıde bır program var sımulasyon olarak gosterıyor yaptıgın her degısıklıgın nasıl etkıledıgını gorebılıyorsun..

    http://www.facebook.com/photo.php?v=451996954838437

    sonra flow saglaması gıbı oluyor bunu yapınca..
    Birde Titanium kollar hakkında ne dusunuyorsunuz ? hem performansa katkısı hemde dayanıklılık acısından ıyı olur..bana malıyeetı 4 tanesı 500 gıbı bır rakama maloluyor

    734726_506773779360754_928206497_n.jpg

    Bir yorum yaz:


  • ARENIMO
    yanıtladı
    Aslı Twstrr tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    @Kekuti uğraşmak değil zevk alıyorum aslında yapmaktan..dısarıdan almaktansa kendım ugrasmak ıstıyorum..
    @arenimo pekı getırısı ıyı oluyormu sence ? pmden falan atsan resımlerı bıraz ıncelesem modellesem falan
    Resim paylaşmam etik olmaz nedeni yapan kişi istemiyor , rızası olur ise seve seve ama kapak olmadan emme büyütmenin bir faydası yok zaten Yekta açıklamış

    Bir yorum yaz:


  • ARENIMO
    yanıtladı
    Aslı Yekta tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    sadece emmeyi portlamak pek bir işe yaramaz, çünkü kapaktaki emme portları aynı kaldığı için giren hava miktari pek değişmeyecektir hatta daha bile kötü olma ihtimali var.. ayrıca her bir porttan geçecek hava miktarı eşit olmazsa ilerde vuruntu problemi yaşayabilirsin.. hepsini eşit ölçüde genişletmek de çözüm değil çünkü manifolda tek bir taraftan hava girişi olduğu için ilk ve son portlardaki basınç ve havanın debisi farklı olacaktır.. uğraşmaya uğraşılır ama gerçekten çok detaylı bir iş, değişkenleri çok ayrıca yeni baştan yapayım dersen de bizim sistem biraz kompakt olduğundan dolayı birçok yerden ölçü almak gerek yeni yapılacak emmeyi sıkıntısız takabilmek için.. ben 2mm teflon conta koydum birde enjektörlerim orjinalden az birşey uzun onda bile regülatör coolera çarptı takana kadar kafayı yedirtti bana..
    bence büyük charger işine girmeden o işe girmek fazla zahmetli ve getirisi nispeten düşük ve riskli olur.. p&p kapak yapılırsa ama onunla beraber muhakkak manifoldunda işlenmesi gerekli, biri olmadan diğeri pek bir işe yaramayacaktır yani..
    Kanka şöyle söyleyeyim bendeki emme flowbench üzerinde hava akışı hesaplanarak kesildi 2 parça haline geldikten sonra işlem gördü Emme bir miktar büyütüldü

    daha sonra kaynatıldı Kapakdaki portların girişine görede emme tam bire bire oturtuldu daha önce ilk ismini vermek istemediğim kişi portlarken emmeyi 4. porta giden yerde o kadar büyük bir hata yapmış ki sana anlatamam havanın bildiğin akışını rahtlatmak değil kesmek adına bir işlem olmuş

    Sanayide falan denk gelirsek anlatırım kanka

    Bir yorum yaz:


  • Yekta
    yanıtladı
    sadece emmeyi portlamak pek bir işe yaramaz, çünkü kapaktaki emme portları aynı kaldığı için giren hava miktari pek değişmeyecektir hatta daha bile kötü olma ihtimali var.. ayrıca her bir porttan geçecek hava miktarı eşit olmazsa ilerde vuruntu problemi yaşayabilirsin.. hepsini eşit ölçüde genişletmek de çözüm değil çünkü manifolda tek bir taraftan hava girişi olduğu için ilk ve son portlardaki basınç ve havanın debisi farklı olacaktır.. uğraşmaya uğraşılır ama gerçekten çok detaylı bir iş, değişkenleri çok ayrıca yeni baştan yapayım dersen de bizim sistem biraz kompakt olduğundan dolayı birçok yerden ölçü almak gerek yeni yapılacak emmeyi sıkıntısız takabilmek için.. ben 2mm teflon conta koydum birde enjektörlerim orjinalden az birşey uzun onda bile regülatör coolera çarptı takana kadar kafayı yedirtti bana..
    bence büyük charger işine girmeden o işe girmek fazla zahmetli ve getirisi nispeten düşük ve riskli olur.. p&p kapak yapılırsa ama onunla beraber muhakkak manifoldunda işlenmesi gerekli, biri olmadan diğeri pek bir işe yaramayacaktır yani..

    Bir yorum yaz:


  • Twstrr
    yanıtladı
    @Kekuti uğraşmak değil zevk alıyorum aslında yapmaktan..dısarıdan almaktansa kendım ugrasmak ıstıyorum..
    @arenimo pekı getırısı ıyı oluyormu sence ? pmden falan atsan resımlerı bıraz ıncelesem modellesem falan

    Bir yorum yaz:


  • ARENIMO
    yanıtladı
    Ben PPR Kaan ile gorusup yaptirdim baya bir islemi var bende resimleri vs var baya buyuk oemden fakat resimlerin yaynlanmasini istemedigi icin yukleyemiyorum

    Bir yorum yaz:


  • Kekuti
    yanıtladı
    Bnce ugrasmayin, direkt PPR ile gorusun derim.

    Bir yorum yaz:

Hazırlanıyor...
X