
Duyuru
Çöküş
Henüz duyuru yok
34 AT 991 R53 MINI Cooper S Project
Çöküş
X
-
Son durum nedir haluk arabada parçaların geldilermi nezaman marş basacaz ?
Bir yorum yaz:
-
@yekta bıtırdın benı
balans konusunda ve olcu konusunda sıkıntım olmayacaktır dıye dusundugumden aslıdna gırıp ugrasmak ıstedım..cunku mm nın 10.000 de 1 ini olcebılecek cmm var+ 0,005 hassaiyetle calışabilceği makina var..
Eksik oldugum kısımlar tamamıyle uretımı degılde tasarım konusunda..tabi arastırılarak yapılmayacak şey yoktur umarım zamanla bende istediğim bilgilere ulaşabilirim.. teknık anlamda uzun uzun tartısmak keyifli olacaktır
Bir yorum yaz:
-
@aren: kanka biliyorum seninkinin ne şekilde yapıldığını kaanla sürekli konuşuyorduk zaten.. ben senin araba için yazmamıştım genel olarak yazmıştım ki zaten senin arabada da yazdıklarıma paralel bir işlem yapıldı biliyorumo diğer mevzu da senin bahtsızlığın harbiden, yanlış anlama öyle bir hata yapabilecek birisi değil ama olmuştur illaki birşey insan yapımı sonuçta
[/QUOTE]
Kanka yanlış anlaşılıcak bir şey yok hahatalihsizliğim 7 cihanı aştı sadece araba meselesi değil
vaftiz suyum eksik galiba
Olur kanka sorun yok zaten isim vermedim o konuları açmanın anlamı yok , derdim artık bu son olsun başka bir şey istemiyorum
Bir yorum yaz:
-
Aslı Twstrr tarafından gönderilmiş Mesajı gösterTamamdır acıklamalar gayet yeterlı oldu zaten bana..flow ıslerı ıcınde kendıme bı flowbench yapacagım ılerıde ufaktan bu ıslere kafa yormak ıstıyorum deneye deneye bakacagız isteportlara gıden hava olayınla ılgılıde bır program var sımulasyon olarak gosterıyor yaptıgın her degısıklıgın nasıl etkıledıgını gorebılıyorsun..
http://www.facebook.com/photo.php?v=451996954838437
sonra flow saglaması gıbı oluyor bunu yapınca..
Birde Titanium kollar hakkında ne dusunuyorsunuz ? hem performansa katkısı hemde dayanıklılık acısından ıyı olur..bana malıyeetı 4 tanesı 500 gıbı bır rakama maloluyor
[ATTACH=CONFIG]710[/ATTACH]yani ne kadar büyük, ne kadar çok hava o kadar iyi diye birşey yok.. o havanın giriş açısı, emme manifoldunda benzin ile havanın homojene en yakın şekilde karışmasını sağlayacak türbülansı yaratabilmek, tabi bunları egzantiriğin ve genel olarak motorun karakteristiği ile paralel bir şekilde yapabilmek gerçekten çok yüksek mühendislik, tecrübe ve emek isteyen birşey.. yani sadece cnc kullanabilmek, akışkanlar dinamiğini bilmek bile yetmeyebilir benim gözümde.. motor mekanik bilgisinin üst seviyede olması, neyin ne şekilde tepki vereceğini kestirebilmek adına gerçekten çok önemli.. he yapılır, orjinalden de iyi olur ama olmayadabilir kapak işinde.. tabiki denemeden bilmek zor ama açıkçası ben gözden çıkardığım bir motor olmadığı sürece pek cesaret edemezdim senin gibi bu konularda bilgim olsa bile..
kol konusunda da yine olumsuz konuşucam kızmazsanaslında bunları ayrı konuda tartışsak çok daha iyi olurdu ama neyse
sanırım bu konular ile ilgili bilgin ve tecrüben var, imkanın da var ama motor kolu gibi can alıcı bir noktayı baştan yapmak da riskli birşey.. çünkü H beam I beam vs. birçok çeşidi var en basidinden ve onların bile karakterleri farklı.. bunların stress hesabını yapmak yine bir nebze kolay olabilir tecrübende varsa ama ufak bir balans hatası bile krankta gömleklerde ve pistonda ciddi tahribata yol açabilir.. yakın bir arkadaşım bile eagle markasından aldığı kol üretim hatalı çıktı, içerden kılcal çatlak varmış ve bloğuna elveda dedifabrikasyonda bile böyle şeyler olabilirken bence çok gereği olmayan bir parça için gerek yok maceraya.. he hafif kolun artısı yok mu, tabiki var motor içindeki yükü azaltıyorsun ve pistonların ivmelenmesi yani bir nevi arabanın gücü artacaktır ama düşen ağırlık sebebiyle moment yani tork kaybı yaşanacaktır.. ayrıca bizim orjinal kollar zaten forged malzemeden üretiliyor ve 300 hp ye kadar sıkıntısız destekliyor.. o güçlere de zaten orjinal sc ile ulaşabilmek biraz hayal.. metalurji bilgin ne şekilde bilemiyorum ama en uygun materyali bulabilmek bile zor bir iş ki buna daha sonra yapılması gereken ısıl işlemler de cabası
yine çenem düştüumarım heves kırmam ama bence daha basit ve riski az şeylere yönelmen daha iyi olabilir.. önerim, gaz kelebeği olabilir.. dbw sistem biraz komplike ama yapabilir ve başarılı olabilirsen yurtdışına bile satabilirsin..
@aren: kanka biliyorum seninkinin ne şekilde yapıldığını kaanla sürekli konuşuyorduk zaten.. ben senin araba için yazmamıştım genel olarak yazmıştım ki zaten senin arabada da yazdıklarıma paralel bir işlem yapıldı biliyorumo diğer mevzu da senin bahtsızlığın harbiden, yanlış anlama öyle bir hata yapabilecek birisi değil ama olmuştur illaki birşey insan yapımı sonuçta
Bir yorum yaz:
-
Motor içinde kilo atmak büyük fayda sonuçta motor içinde atılan kilo krankın daha hızlı dönmesine yarar buda senin oldukça hızlanmana sebep olur örneğin hafif piston hafif kol hatta rally ve pro. yarış takımlarının krankta hafifletmeye gittiklerini bizzat gözüm ile gördüm krankta taşlama ne kadar faydalı bilemem fakat yarışlarda sezonda götürse yetiyor fakat piston ve kolda hafiflemek sana büyük ölçüde hızlanma ve ömründen herhangi bir kayıp yaşatmayacaktır
Bir yorum yaz:
-
Tamamdır acıklamalar gayet yeterlı oldu zaten bana..flow ıslerı ıcınde kendıme bı flowbench yapacagım ılerıde ufaktan bu ıslere kafa yormak ıstıyorum deneye deneye bakacagız isteportlara gıden hava olayınla ılgılıde bır program var sımulasyon olarak gosterıyor yaptıgın her degısıklıgın nasıl etkıledıgını gorebılıyorsun..
http://www.facebook.com/photo.php?v=451996954838437
sonra flow saglaması gıbı oluyor bunu yapınca..
Birde Titanium kollar hakkında ne dusunuyorsunuz ? hem performansa katkısı hemde dayanıklılık acısından ıyı olur..bana malıyeetı 4 tanesı 500 gıbı bır rakama maloluyor
734726_506773779360754_928206497_n.jpg
Bir yorum yaz:
-
Aslı Twstrr tarafından gönderilmiş Mesajı göster@Kekuti uğraşmak değil zevk alıyorum aslında yapmaktan..dısarıdan almaktansa kendım ugrasmak ıstıyorum..
@arenimo pekı getırısı ıyı oluyormu sence ? pmden falan atsan resımlerı bıraz ıncelesem modellesem falan
Bir yorum yaz:
-
Aslı Yekta tarafından gönderilmiş Mesajı göstersadece emmeyi portlamak pek bir işe yaramaz, çünkü kapaktaki emme portları aynı kaldığı için giren hava miktari pek değişmeyecektir hatta daha bile kötü olma ihtimali var.. ayrıca her bir porttan geçecek hava miktarı eşit olmazsa ilerde vuruntu problemi yaşayabilirsin.. hepsini eşit ölçüde genişletmek de çözüm değil çünkü manifolda tek bir taraftan hava girişi olduğu için ilk ve son portlardaki basınç ve havanın debisi farklı olacaktır.. uğraşmaya uğraşılır ama gerçekten çok detaylı bir iş, değişkenleri çokayrıca yeni baştan yapayım dersen de bizim sistem biraz kompakt olduğundan dolayı birçok yerden ölçü almak gerek yeni yapılacak emmeyi sıkıntısız takabilmek için.. ben 2mm teflon conta koydum birde enjektörlerim orjinalden az birşey uzun onda bile regülatör coolera çarptı takana kadar kafayı yedirtti bana..
bence büyük charger işine girmeden o işe girmek fazla zahmetli ve getirisi nispeten düşük ve riskli olur.. p&p kapak yapılırsa ama onunla beraber muhakkak manifoldunda işlenmesi gerekli, biri olmadan diğeri pek bir işe yaramayacaktır yani..
daha sonra kaynatıldı Kapakdaki portların girişine görede emme tam bire bire oturtuldu daha önce ilk ismini vermek istemediğim kişi portlarken emmeyi 4. porta giden yerde o kadar büyük bir hata yapmış ki sana anlatamam havanın bildiğin akışını rahtlatmak değil kesmek adına bir işlem olmuş
Sanayide falan denk gelirsek anlatırım kanka
Bir yorum yaz:
-
sadece emmeyi portlamak pek bir işe yaramaz, çünkü kapaktaki emme portları aynı kaldığı için giren hava miktari pek değişmeyecektir hatta daha bile kötü olma ihtimali var.. ayrıca her bir porttan geçecek hava miktarı eşit olmazsa ilerde vuruntu problemi yaşayabilirsin.. hepsini eşit ölçüde genişletmek de çözüm değil çünkü manifolda tek bir taraftan hava girişi olduğu için ilk ve son portlardaki basınç ve havanın debisi farklı olacaktır.. uğraşmaya uğraşılır ama gerçekten çok detaylı bir iş, değişkenleri çokayrıca yeni baştan yapayım dersen de bizim sistem biraz kompakt olduğundan dolayı birçok yerden ölçü almak gerek yeni yapılacak emmeyi sıkıntısız takabilmek için.. ben 2mm teflon conta koydum birde enjektörlerim orjinalden az birşey uzun onda bile regülatör coolera çarptı takana kadar kafayı yedirtti bana..
bence büyük charger işine girmeden o işe girmek fazla zahmetli ve getirisi nispeten düşük ve riskli olur.. p&p kapak yapılırsa ama onunla beraber muhakkak manifoldunda işlenmesi gerekli, biri olmadan diğeri pek bir işe yaramayacaktır yani..
Bir yorum yaz:
-
@Kekuti uğraşmak değil zevk alıyorum aslında yapmaktan..dısarıdan almaktansa kendım ugrasmak ıstıyorum..
@arenimo pekı getırısı ıyı oluyormu sence ? pmden falan atsan resımlerı bıraz ıncelesem modellesem falan
Bir yorum yaz:
-
Ben PPR Kaan ile gorusup yaptirdim baya bir islemi var bende resimleri vs var baya buyuk oemden fakat resimlerin yaynlanmasini istemedigi icin yukleyemiyorum
Bir yorum yaz:
Bir yorum yaz: