Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

R56 Egsoz , Yazılım ve Filtre kiti tavsiyeleri

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    #16
    Aslı Melih Özlem tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Kerem Altadan neden uzak durulsun? Biraz daha açabilir misin zararlı mıdır? Bende komple Alta var, kendim yaptırmadım o yüzden merak ettim
    Melihcim şyleki ;

    Alta filtre etrafında heatshield ile gelir orjinalde, ancak üzerinde herhangi bir kapalı kutu vs olmadığından ve motor içi dar oldugundan sıcağa çok fazla maruz kalıyor. Bizzat BMC filtre söküp, Alta'nın filtresini aracıma taktığımda 2 boy geriye gittiğini gördüm. Rx8 ile denerken (Aren şahittir)
    Kutu içi BMC filtre tek yerden soğuk çekiyor. Sıcak maruzu yok. O yüzden maliyetine göre süper performans verir.

    AEM kiti Dyno üzerinde veri artışı 1 hp'yi geçmez. Ancak ben yolda deneyipte verim alabilecek zaman bulamadım Gürkan'ın aracında var. Şuana kadar gördüğüm en iyi yürüyen Bolt-on R56 olduğunu soyleyebilirim. Kutu içi ve AEM kıyaslamasını onun araçta yapamadık. Ancak scoop'dan ekstra bir bağlantı olması ve ekstra hava çekmesi + verim sağlayacaktır diye düşünüyorum..
    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

    Yorum Yap


      #17
      açık simota hava filtresi taksa çokmu apaçi olur ??

      Yorum Yap


        #18
        Aslı GRKM tarafından gönderilmiş Mesajı göster
        Ozetle guclendirme icin yazilim ve downpipe yeterli .Sona kadar egzoz tercih meselesi cunku yeterince gucu orjinal borularınla da alabilirsin. Turbo buyutene kadar da seni tatmin edecektir.

        Benim aracımda iskender DP, orta susturucu iptali ve Ecufast yazılım vardı.

        Hızlanma videosunu ve icerdeki sesi asagida gorebilirsin :

        3. vites


        3.vites



        100-160 hızlanması kotu vites atısımla 7 kusurlu saniyeler de ki pek cok bolt on r53 ten iyi bir süre diyebilirim .. Iyi ki varsın Ecufast
        Bilgiler ve videolar icin cok tesekkurler inanilmaz faydali oldu . Bir tek filtrede israrciyim bugun yurtdisindan aem filtre kitni siparis edecegim

        Yorum Yap


          #19
          Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
          Melihcim şyleki ;

          Alta filtre etrafında heatshield ile gelir orjinalde, ancak üzerinde herhangi bir kapalı kutu vs olmadığından ve motor içi dar oldugundan sıcağa çok fazla maruz kalıyor. Bizzat BMC filtre söküp, Alta'nın filtresini aracıma taktığımda 2 boy geriye gittiğini gördüm. Rx8 ile denerken (Aren şahittir)
          Kutu içi BMC filtre tek yerden soğuk çekiyor. Sıcak maruzu yok. O yüzden maliyetine göre süper performans verir.

          AEM kiti Dyno üzerinde veri artışı 1 hp'yi geçmez. Ancak ben yolda deneyipte verim alabilecek zaman bulamadım Gürkan'ın aracında var. Şuana kadar gördüğüm en iyi yürüyen Bolt-on R56 olduğunu soyleyebilirim. Kutu içi ve AEM kıyaslamasını onun araçta yapamadık. Ancak scoop'dan ekstra bir bağlantı olması ve ekstra hava çekmesi + verim sağlayacaktır diye düşünüyorum..
          Aem filtre kiti yurtdisi sitelerde ve dyno uzerinde 10 hp guc artislarindan bahsediyor , bu islerde eski biri ve az cok bilgiye sahip biri olarak bu bana inandirici gelmiyor ancak dun powershop ile bir gorusme yaptim . 160 lik sciroccoda aem filtre kiti ile 10 hp aldiklarini soylediler. Bende cooper s lerde aem filtrenin 10 hp verdigini soyluyorlar dedim , kendilerinde bir cooper s oldugunu once ve sonra dyno yapip cooper s te de deneyeceklerini soyledi.

          Bende bu noktada kararsiz kaliyorum , kit kaputa takilan scooptan gelen soguk havayi direk aliyor bu etkili olabilir , 10 degil 5ede raziyim alirim ama net bilgi yok.

          Bmc yerine KN kutu ici nasildir kullanan varmi acaba ? Ebayden kargo dahil 50 usd civarina geliyor , pipercross ta ayni sekilde

          Yorum Yap


            #20
            Valla bende Powershoptan alıp taktım diğer işlemlerde orada yapıldı. Yurt dışında +14hp gibi bir ifade var, kendileri de bana o kadar olmayacağını fakat +9-10hp etkisi olacağını ifade ettiler. Peteği komple çıkardım ben kiti takınca, gayet memnunum. Kerem'in dediği gibi Dyno'da ne verir, yolda ne etki eder bilemem

            Yorum Yap


              #21
              Aslı c.A.n tarafından gönderilmiş Mesajı göster
              Valla bende Powershoptan alıp taktım diğer işlemlerde orada yapıldı. Yurt dışında +14hp gibi bir ifade var, kendileri de bana o kadar olmayacağını fakat +9-10hp etkisi olacağını ifade ettiler. Peteği komple çıkardım ben kiti takınca, gayet memnunum. Kerem'in dediği gibi Dyno'da ne verir, yolda ne etki eder bilemem
              Ses nasil aem kitte

              Yorum Yap


                #22
                Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                Melihcim şyleki ;

                Alta filtre etrafında heatshield ile gelir orjinalde, ancak üzerinde herhangi bir kapalı kutu vs olmadığından ve motor içi dar oldugundan sıcağa çok fazla maruz kalıyor. Bizzat BMC filtre söküp, Alta'nın filtresini aracıma taktığımda 2 boy geriye gittiğini gördüm. Rx8 ile denerken (Aren şahittir)
                Kutu içi BMC filtre tek yerden soğuk çekiyor. Sıcak maruzu yok. O yüzden maliyetine göre süper performans verir.

                AEM kiti Dyno üzerinde veri artışı 1 hp'yi geçmez. Ancak ben yolda deneyipte verim alabilecek zaman bulamadım Gürkan'ın aracında var. Şuana kadar gördüğüm en iyi yürüyen Bolt-on R56 olduğunu soyleyebilirim. Kutu içi ve AEM kıyaslamasını onun araçta yapamadık. Ancak scoop'dan ekstra bir bağlantı olması ve ekstra hava çekmesi + verim sağlayacaktır diye düşünüyorum..
                Benim araba eşoğlueşek o zaman Eski sahibi komple alta yapmış. İlerleyen zamanlarda değişiklik yapmak gerekecek anlaşılan

                Yorum Yap


                  #23
                  Aslı GTCihad tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                  Aem filtre kiti yurtdisi sitelerde ve dyno uzerinde 10 hp guc artislarindan bahsediyor , bu islerde eski biri ve az cok bilgiye sahip biri olarak bu bana inandirici gelmiyor ancak dun powershop ile bir gorusme yaptim . 160 lik sciroccoda aem filtre kiti ile 10 hp aldiklarini soylediler. Bende cooper s lerde aem filtrenin 10 hp verdigini soyluyorlar dedim , kendilerinde bir cooper s oldugunu once ve sonra dyno yapip cooper s te de deneyeceklerini soyledi.

                  Bende bu noktada kararsiz kaliyorum , kit kaputa takilan scooptan gelen soguk havayi direk aliyor bu etkili olabilir , 10 degil 5ede raziyim alirim ama net bilgi yok.

                  Bmc yerine KN kutu ici nasildir kullanan varmi acaba ? Ebayden kargo dahil 50 usd civarina geliyor , pipercross ta ayni sekilde
                  kutu içi ne takarsan tak after market bir filtre iş yapıyor. 10 hp filtreden almak çok zor.. hangi dyno vs ?
                  bmc ile aem filtre arasında dyno üzerinde güç farkını anlayamazsınız... anca 100km/h sonra bu fark hissedilir. çift hava kanalı oluyor

                  boşverin verileri. Paraya bakın
                  1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                  2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                  [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                  4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                  5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                  Yorum Yap


                    #24
                    şunu da belirteyim.

                    Stock filtreye göre tabiki emiş farkı olacaktır. Ancak 10 hp ciddi gücler.

                    Ben BMC kutu içi filtre, DP + Eisenmann egsoz ve Ecufast yazılımla, dynodynamics üzerinde 208hp almıştım. O dyno standart diğer dynolara göre az ve gerçekci gücü ölcmektedir..

                    208 x 1.13 gibi bir değer çıkar tahmini 220'lerde yani başka dynolarda.. AEM koysaydım dyno üzerinde bu farkı belki 1hp olurdu. o farkı dynoda sabit hızda hava vurdugunuz için filtreye hissedemezsiniz. Anca yolda hissedilir..
                    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                    Yorum Yap


                      #25
                      Aslı GTCihad tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                      Ses nasil aem kitte
                      sesi farkedemezsin, kutu içi mantığı çalışır kaput kapalıyken
                      1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                      2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                      [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                      4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                      5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                      Yorum Yap


                        #26
                        Aslı GTCihad tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        Arkadaşlar araca yavaş yavaş dokunmaya başlamak istiyorum ancak fazla birşey yapmayacağım kafamdakileri aşağıda belirttim sizden fikir bekliyorum ;

                        -Yazılım : Kesin Ecufastte yaptıracağım daha önce 106 GTI aracımda kullandım. Bu konuda tereddütüm yok ancak bilgi ve fikirlerinize açığım.

                        -Hava filtresi kiti : Alta veya AEM komple kit arasında kaldım. Aem komple kiti DD tune getiriyor sanırım Türkiyede (Filtre , boruları , cooper s havalandırma ilave kanal parçası , motor üstü sıcaklığını tutmak için saç parça) ancak fiyat çok yüksek 1.200 TL civarı. Ebay de 350 USD civarlarında + shipping gelecek. Bu konuda tavsiyelerinizi bekliyorum.

                        Egsoz : Hafif bir egsoz sesi istiyorum , yeni bir bebeğimiz var Cooper her ne kadar 2. araçta olsa günlük kullanmak istiyorum , gazlamadığım zaman çok rahatsızlık vermeyecek gazlayınca hafif güzel bir ses alabileceğim egsoz modifikasyonları nedir. Kafamda son susturucuya dokunmadan sadece orta ve kat iptali var.

                        Fikir ve yardımlarınızı bekliyorum , teşekkürler.

                        P.S.: Yazılım işine filtre ve egsozu hallettikten sonra gireceğim.
                        Merhaba Cihad, buradan da hayırlı olsun aracın.Ben senin ne istediğini ve ne kadar aşağı yukarı bütçe ayırmak istediğini bildiğim için buna göre sana özel reçete yazacağım

                        Sana stage 1 düzeyinde kurulum öneririm.Şöyleki ; hava filtresi,downpipe,forge dumpvalve ve en son yazılım. Bu kurulum ile piyasanın ciddi giderli minilerden biri olmazsın ama aracının boynu bükük kalmaz ve keyifli olur

                        Hava filtresi BMC olsun (kendim aem kullanıyorum ama dediğim gibi şu an sana özel yazıyorum).
                        Egsoz işine şimdilik girme.Onun yerine downpipe hem aracını rahatlatır hem de istediğin sesi alırsın.İskenderde yaptırabilirsin (benimde çocuğum var, yeri geliyo arkada uyuyor bunu unutma).
                        Forge dompvalve olmazsa olmazımız çünkü sana yazılım ile güzel bir basınç açabilmeleri için ve bu basınçla yürüyebilmen için bu parça şart.
                        Yazılım (zaten ecu fast) hepsi yapıldıktan sonra bunlara göre yapılır ve sonuçta gayet keyifli bir aracın olur hatta sen bile tanıyamazsın.

                        Bir de bütçe halen uygunsa iyi bir lastik şart.Şunu unutma lastik bir araca komple egsoz veya yazlımın kattığı kadar katkı sağlar.Discovery 5. vites programında bu durum pistte test edilmiştir.İsteyen araştırabilir.

                        Keyifli sürüşler...
                        sigpic

                        Yorum Yap


                          #27
                          Aslı talha tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                          Merhaba Cihad, buradan da hayırlı olsun aracın.Ben senin ne istediğini ve ne kadar aşağı yukarı bütçe ayırmak istediğini bildiğim için buna göre sana özel reçete yazacağım

                          Sana stage 1 düzeyinde kurulum öneririm.Şöyleki ; hava filtresi,downpipe,forge dumpvalve ve en son yazılım. Bu kurulum ile piyasanın ciddi giderli minilerden biri olmazsın ama aracının boynu bükük kalmaz ve keyifli olur

                          Hava filtresi BMC olsun (kendim aem kullanıyorum ama dediğim gibi şu an sana özel yazıyorum).
                          Egsoz işine şimdilik girme.Onun yerine downpipe hem aracını rahatlatır hem de istediğin sesi alırsın.İskenderde yaptırabilirsin (benimde çocuğum var, yeri geliyo arkada uyuyor bunu unutma).
                          Forge dompvalve olmazsa olmazımız çünkü sana yazılım ile güzel bir basınç açabilmeleri için ve bu basınçla yürüyebilmen için bu parça şart.
                          Yazılım (zaten ecu fast) hepsi yapıldıktan sonra bunlara göre yapılır ve sonuçta gayet keyifli bir aracın olur hatta sen bile tanıyamazsın.

                          Bir de bütçe halen uygunsa iyi bir lastik şart.Şunu unutma lastik bir araca komple egsoz veya yazlımın kattığı kadar katkı sağlar.Discovery 5. vites programında bu durum pistte test edilmiştir.İsteyen araştırabilir.

                          Keyifli sürüşler...
                          Bilgiler için çok teşekkürler , düşüncelerime tercüman olmuş yazınız

                          Downpipe kesin yaptıracağım ilk uygulamam bu olacak , eğer ses az gelir ise ilave olarak orta iptalide yaptırabilirim ilerde.

                          Hava filtresi bende son olarak BMC de karar kıldım . Ebayden kargo dahil 150 tl ye geliyor , ama 100 tl için riske değermi sizce , yoksa direk Türkiyeden mi almalıyım ?

                          Dupmvalve hiç düşünmemiştim açıkçası araştıracağım şimdi .

                          Lastiklerim zaten çok kötü kesin değişecek artık miyadını doldurmuş ...

                          Yorum Yap


                            #28
                            Birde dumpvalve ile Blow off aynı işlevi görüyor değil mi ? Hangisi daha mantıklı ve farkları nedir acaba ?

                            Yorum Yap


                              #29
                              Downpipe sonrasında orta iptali yaparsan değil aile, sen bile arabada duramazsın öyle çirkin ve yüksek bir sesin eşi benzeri yok yani zaten sanayi çıkışında da arabanı bağlar polis. Dumpvalve ile blow-off aynı şeyi yapıyor denemez. Dumpvalve basınç değerini ayarlıyor, blow-off ise havayı sesli şekilde dışarı atıyor.

                              Yorum Yap


                                #30
                                Dumpvalve ile blow off aslinda tam olarak ayni sey degil ya da soyle soyleyebiliriz, eger aracinizda yazilim varsa ve basinc acilmissa aracin uzerindeki dumpvalve in gucu basinci tutmaya yetmiyor ve araciniz guc kazanacagina guc kaybediyor, bu yuzden forge un mesela re circulation valve denilen aparati takiliyor dumpvalve yerine ve bunun ses cikaran modeli de var kendinden blow off lu yani. Boylece basinc kacmiyor ve istediginiz an ayaginizin altinda hazir bekliyor.
                                LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                                sigpic

                                www.MINIClubTR.com

                                Instagram

                                Yorum Yap

                                Hazırlanıyor...
                                X