Limited Edition ve performanslı MINI modellerine ayrı bir ilgi duyan MINIseverlerin merakla beklediği Yeni MINI GP hakkında bir bilgi havuzu ve paylaşım noktası oluşturmak güzel olur diye düşündüm.
R56 gövdesi üzerine tasarlanan yeni MINI GP 'den yine r53 'te olduğu gibi 2000 adet üretilecek.
İlk olarak MINI United 2012 Le Castellet ile görücüye çıkan bu sınırlı sayıdaki MINI, daha sonra MTTS (MINI Takes The States) ile heyecanı arttırdı.
Güncel bir bilgi ile devam edeyim. Yeni MINI JCW GP 'den ülkemize 25 adet gelmesi planlanıyor. 2013 'ün ilk çeyreğinde satışta olacak. Mart gibi showroomlarımızda olması muhtemel.
MINI Baş Tasarımcısı Anders Warming güzel bir teaser video eşliğinde detaylardan bahsediyor:
Merak edilen başlıca noktalar koltuk sayısı, beygir gücü, numaralandırma yeri ve belki de en önemlisi fiyatı... Çok spekülasyonlar var bu konularda. Doğaldır. MINI JCW GP II bu
MINI United ve MTTS 'deki araç bir lansman prototipi olduğundan çok net bilgiler yansıtımıyordu. Bahsi geçen araç 4 koltuklu. Ama orjinalinde nasıl gelir.. 2 koltuklu klasik GP devam mı eder, yoksa 4 koltuk seçeneği opsiyon mu olur hep birlikte zaman içerisinde öğreneceğiz.
Numaralandırma, r53 GP 'de tavanda yer almakta idi. Ancak r56 special ve limited editionlarda MINI artık numaralandırmayı Side Scuttle dedğimiz yan panellere almaya başlamıştı: Örn; MINI WC50 (önce 250 sonra 500 adet), MINI E (önce 500 sonra 850 adet) ve MINI Monte-Carlo (200 adet)... Yeni MINI JCW GP için de bu yeni yaklaşımın devam edeceğini düşünüyorum. Ama tavandaki GP style stickerlar üzerinde ekstra bir numaralandırma olur mu, neden olmasın.. ( Uluslararası Otomotiv yazarları, aracın her yerinde sticker ve yazılarla GP vurgusu yapıldığına dair küçük eleştrileri göz önüne alınırsa şayet, bence side scuttle numaralandırma daha baskın gibi görünüyor. Bakalım nasıl olacak)
Güç konusuna gelince ilk GP 218 hp iken, yeni GP 'nin muazzam Nürburgring tur zamanı düşünüldüğünde beygir gücü artışı muhtemel gibi duruyor. Ama derseniz ki yeni stil arka tampon difüzörleri ve kanat ile bu başarıldı, ve ayarlanabilir süspansiyonlarla desteklenen bir tur derecesi geldi; o halde şu Aeropaket konusuna bir video ile göz atabiliriz:
Renk olarak Thunder Blue gövde ve Pure Silver tavan beraberinde aero bileşenlerinde Parlak Kırmızı detaylar ile karşımıza çıkan GP 'nin; bir paket seçeneğine dahil olup olmayacağı, tamamen standart spec ile mi geleceği gibi konular da gündemde konuşulanlar... Bi-Xenon farlar, Recaro koltuklar, 18 inç Yeni GP Jantları... Peki baz alınan model olarak düşündüğümüzde MINI Cooper S 'in Şeker paket standardı ile gelen MINI Visual Boost GP 'de yer alabilir mi? Eğer WC50 modeli bunlara olanak tanıdıysa; MINI GP için de bazı esneklikler geliyor olabilir mi? Bkz. Bi-Xenon 'lar bir işaret midir?
Fiyat konusuna girmiyorum. Ülkemizdeki yüksek vergileri ve tolere edilebilir seviyede bir sınırlı sayıdaki araç fiyatını düşündüğümüzde; Yeni MINI JCW GP, umarım ulaşılabilir bir araç olur. İlk müşterisi ben olmak istiyorum.
R56 gövdesi üzerine tasarlanan yeni MINI GP 'den yine r53 'te olduğu gibi 2000 adet üretilecek.
İlk olarak MINI United 2012 Le Castellet ile görücüye çıkan bu sınırlı sayıdaki MINI, daha sonra MTTS (MINI Takes The States) ile heyecanı arttırdı.
Güncel bir bilgi ile devam edeyim. Yeni MINI JCW GP 'den ülkemize 25 adet gelmesi planlanıyor. 2013 'ün ilk çeyreğinde satışta olacak. Mart gibi showroomlarımızda olması muhtemel.
MINI Baş Tasarımcısı Anders Warming güzel bir teaser video eşliğinde detaylardan bahsediyor:
Merak edilen başlıca noktalar koltuk sayısı, beygir gücü, numaralandırma yeri ve belki de en önemlisi fiyatı... Çok spekülasyonlar var bu konularda. Doğaldır. MINI JCW GP II bu
MINI United ve MTTS 'deki araç bir lansman prototipi olduğundan çok net bilgiler yansıtımıyordu. Bahsi geçen araç 4 koltuklu. Ama orjinalinde nasıl gelir.. 2 koltuklu klasik GP devam mı eder, yoksa 4 koltuk seçeneği opsiyon mu olur hep birlikte zaman içerisinde öğreneceğiz.
Numaralandırma, r53 GP 'de tavanda yer almakta idi. Ancak r56 special ve limited editionlarda MINI artık numaralandırmayı Side Scuttle dedğimiz yan panellere almaya başlamıştı: Örn; MINI WC50 (önce 250 sonra 500 adet), MINI E (önce 500 sonra 850 adet) ve MINI Monte-Carlo (200 adet)... Yeni MINI JCW GP için de bu yeni yaklaşımın devam edeceğini düşünüyorum. Ama tavandaki GP style stickerlar üzerinde ekstra bir numaralandırma olur mu, neden olmasın.. ( Uluslararası Otomotiv yazarları, aracın her yerinde sticker ve yazılarla GP vurgusu yapıldığına dair küçük eleştrileri göz önüne alınırsa şayet, bence side scuttle numaralandırma daha baskın gibi görünüyor. Bakalım nasıl olacak)
Güç konusuna gelince ilk GP 218 hp iken, yeni GP 'nin muazzam Nürburgring tur zamanı düşünüldüğünde beygir gücü artışı muhtemel gibi duruyor. Ama derseniz ki yeni stil arka tampon difüzörleri ve kanat ile bu başarıldı, ve ayarlanabilir süspansiyonlarla desteklenen bir tur derecesi geldi; o halde şu Aeropaket konusuna bir video ile göz atabiliriz:
Renk olarak Thunder Blue gövde ve Pure Silver tavan beraberinde aero bileşenlerinde Parlak Kırmızı detaylar ile karşımıza çıkan GP 'nin; bir paket seçeneğine dahil olup olmayacağı, tamamen standart spec ile mi geleceği gibi konular da gündemde konuşulanlar... Bi-Xenon farlar, Recaro koltuklar, 18 inç Yeni GP Jantları... Peki baz alınan model olarak düşündüğümüzde MINI Cooper S 'in Şeker paket standardı ile gelen MINI Visual Boost GP 'de yer alabilir mi? Eğer WC50 modeli bunlara olanak tanıdıysa; MINI GP için de bazı esneklikler geliyor olabilir mi? Bkz. Bi-Xenon 'lar bir işaret midir?
Fiyat konusuna girmiyorum. Ülkemizdeki yüksek vergileri ve tolere edilebilir seviyede bir sınırlı sayıdaki araç fiyatını düşündüğümüzde; Yeni MINI JCW GP, umarım ulaşılabilir bir araç olur. İlk müşterisi ben olmak istiyorum.
Yorum Yap