Arkadaşlar merhaba,
Uzun yıllardır Mini'leri daima beğenirdim. Yakın zamanda açıkçası biraz da denk gelmesi ile 2012 model Mini Countryman R60 dizel araç sahibi oldum. Aracım 154.000 KM'de. Araçta yazılım var. Ekspertizde dynoda 3 defa ölçüldü. 142 HP güç üretiyor. Bilindik bazı chiptuning firmalarının artış değerlerini baz alarak motorun da iyi olduğunu düşünerek aracı aldım. (siyah duman atma gibi birşey kesinlikle yok)
Fakat bazı sorunlarım var ve Mini araçlara çok ama çok yabancıyım ve internette de doğru düzgün bilgi bulamadım. Durum şu ki bu araçlarda triger kayışı değil zincir mevcutmuş. Aracı Maslak sanayide duyulmuş bir özel servise götürdüm. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresini, fren balatalarını, aküsünü değiştirdim. Aracı lifte aldıklarında usta araca göz atarken krank kasnağının yeni olduğunu, yakın zamanda yenilenmiş olduğunu söyledi. Zincir konusunu da orada öğrendim. Bir kaç yer ile yaptığım görüşmelerde zincir için kayış gibi sabit bir değişim km'si olmadığı, genelde 120-130 bim kmlerde değiştiğini söylediler. Bu konu tam olarak nasıl oluyor? Değişim vaktiği geldiği neye göre belirleniyor? Şakırtı sesi gelirse değişim zamanı gelmiştir diyorlar ama o şakırtı nasıl bir ses? Bariz yüksek bir ses mi? Şu an aracıma ne yazık ki korka korka biniyorum. Bu zincirin değişip değişmediğini nasıl anlayabilirim? (Aracı galeriden aldım, eski sahibine bir şekilde ulaşabilsek bile doğru söyleyip söylemediğinden %100 emin olamam) İstanbulda gittiğim bir kaç serviste Mini aracı görünce sürekli bir kitleme hali oluyor sanki. İşinin ehli, deneyimli ve dürüst bir servise ihtiyacım var. Bir de eğer değişmesi gerekirse bu işi daha önce yaptırmış olan arkadaşlar fiyat bilgisi paylaşabilir mi? Bu araçlarda deneyimli güvendiğim bir servisim yok ve aracı konusunda pimpirikli birisi olarak şu an gerçekten sıkıntı içerisindeyim. Yardımlarınızı bekliyorum. Herkese selamlar.
Uzun yıllardır Mini'leri daima beğenirdim. Yakın zamanda açıkçası biraz da denk gelmesi ile 2012 model Mini Countryman R60 dizel araç sahibi oldum. Aracım 154.000 KM'de. Araçta yazılım var. Ekspertizde dynoda 3 defa ölçüldü. 142 HP güç üretiyor. Bilindik bazı chiptuning firmalarının artış değerlerini baz alarak motorun da iyi olduğunu düşünerek aracı aldım. (siyah duman atma gibi birşey kesinlikle yok)
Fakat bazı sorunlarım var ve Mini araçlara çok ama çok yabancıyım ve internette de doğru düzgün bilgi bulamadım. Durum şu ki bu araçlarda triger kayışı değil zincir mevcutmuş. Aracı Maslak sanayide duyulmuş bir özel servise götürdüm. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresini, fren balatalarını, aküsünü değiştirdim. Aracı lifte aldıklarında usta araca göz atarken krank kasnağının yeni olduğunu, yakın zamanda yenilenmiş olduğunu söyledi. Zincir konusunu da orada öğrendim. Bir kaç yer ile yaptığım görüşmelerde zincir için kayış gibi sabit bir değişim km'si olmadığı, genelde 120-130 bim kmlerde değiştiğini söylediler. Bu konu tam olarak nasıl oluyor? Değişim vaktiği geldiği neye göre belirleniyor? Şakırtı sesi gelirse değişim zamanı gelmiştir diyorlar ama o şakırtı nasıl bir ses? Bariz yüksek bir ses mi? Şu an aracıma ne yazık ki korka korka biniyorum. Bu zincirin değişip değişmediğini nasıl anlayabilirim? (Aracı galeriden aldım, eski sahibine bir şekilde ulaşabilsek bile doğru söyleyip söylemediğinden %100 emin olamam) İstanbulda gittiğim bir kaç serviste Mini aracı görünce sürekli bir kitleme hali oluyor sanki. İşinin ehli, deneyimli ve dürüst bir servise ihtiyacım var. Bir de eğer değişmesi gerekirse bu işi daha önce yaptırmış olan arkadaşlar fiyat bilgisi paylaşabilir mi? Bu araçlarda deneyimli güvendiğim bir servisim yok ve aracı konusunda pimpirikli birisi olarak şu an gerçekten sıkıntı içerisindeyim. Yardımlarınızı bekliyorum. Herkese selamlar.
Yorum Yap