Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

R60 Dizel Zincir Sorunu ve Servis Önerisi (Acemi arkadaşa yardım)

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    R60 Dizel Zincir Sorunu ve Servis Önerisi (Acemi arkadaşa yardım)

    Arkadaşlar merhaba,

    Uzun yıllardır Mini'leri daima beğenirdim. Yakın zamanda açıkçası biraz da denk gelmesi ile 2012 model Mini Countryman R60 dizel araç sahibi oldum. Aracım 154.000 KM'de. Araçta yazılım var. Ekspertizde dynoda 3 defa ölçüldü. 142 HP güç üretiyor. Bilindik bazı chiptuning firmalarının artış değerlerini baz alarak motorun da iyi olduğunu düşünerek aracı aldım. (siyah duman atma gibi birşey kesinlikle yok)

    Fakat bazı sorunlarım var ve Mini araçlara çok ama çok yabancıyım ve internette de doğru düzgün bilgi bulamadım. Durum şu ki bu araçlarda triger kayışı değil zincir mevcutmuş. Aracı Maslak sanayide duyulmuş bir özel servise götürdüm. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yakıt filtresini, fren balatalarını, aküsünü değiştirdim. Aracı lifte aldıklarında usta araca göz atarken krank kasnağının yeni olduğunu, yakın zamanda yenilenmiş olduğunu söyledi. Zincir konusunu da orada öğrendim. Bir kaç yer ile yaptığım görüşmelerde zincir için kayış gibi sabit bir değişim km'si olmadığı, genelde 120-130 bim kmlerde değiştiğini söylediler. Bu konu tam olarak nasıl oluyor? Değişim vaktiği geldiği neye göre belirleniyor? Şakırtı sesi gelirse değişim zamanı gelmiştir diyorlar ama o şakırtı nasıl bir ses? Bariz yüksek bir ses mi? Şu an aracıma ne yazık ki korka korka biniyorum. Bu zincirin değişip değişmediğini nasıl anlayabilirim? (Aracı galeriden aldım, eski sahibine bir şekilde ulaşabilsek bile doğru söyleyip söylemediğinden %100 emin olamam) İstanbulda gittiğim bir kaç serviste Mini aracı görünce sürekli bir kitleme hali oluyor sanki. İşinin ehli, deneyimli ve dürüst bir servise ihtiyacım var. Bir de eğer değişmesi gerekirse bu işi daha önce yaptırmış olan arkadaşlar fiyat bilgisi paylaşabilir mi? Bu araçlarda deneyimli güvendiğim bir servisim yok ve aracı konusunda pimpirikli birisi olarak şu an gerçekten sıkıntı içerisindeyim. Yardımlarınızı bekliyorum. Herkese selamlar.

    #2
    Şakırtı olarak nitelendirdikleri ses genellikle kendini ilk olarak araç rolantideyken belli eder ve daima bu ses çıkar, araç ısınınca ses kesildi vb. bir durum oluşmaz. Örneğin kırmızıda beklerken gerginliği biraz azalmış bir zincir şakırtısı duyarsınız rolantide, biraz gaz verdiğinizde kesilir. Bunun ilk nedeni zincir setinde bulunan gergi pistonunun artık işlevini yitirmesi ve zincirin serbest hareket etmeye başlamasıdır. Bu size bir mesajdır aslında değişim vakti için ve değişim tüm zincir setinin yenilenmesi ile gerçekleştirilir. Eğer umursanmaz ve bu şekilde kullanım devam ederse Mininiz dizel olduğundan dolayı torklu da bir araç olduğu için zaman içerisinde kolaylıkla sente ayarı bozulup çok büyük masraflara yol açacaktır. Zincir değişimini işini seven bir usta yapmışsa eğer ya da aracın sahibi bu konulara biraz vakıfsa, aracın bir yerine mutlaka bu bilgiyi iliştirirdi. Kitapçığa not etme, torpido gözüne bir kağıda yazarak bırakma ya da zincir kapağının üstüne etiketleme yaparak gibi.. Korkmanızı gerektiren bir durum yok.
    İstanbulda bildiğim kadarıyla forumdaki arkadaşlar garaj475, ayn auto ya da MINAuto'ya emanet ediyorlar Mini'lerini.
    Umarım en kısa zamanda soru işaretleriniz bir çözüme kavuşur ve Mininizi keyifle kullanmaya başlarsınız.

    -Kendinizi ve Mininizi de tanışma başlıkları altında bizlere tanıtırsanız seviniriz. Keyifli ve aktif forumlar.
    sigpic

    Yorum Yap

    Hazırlanıyor...
    X