Arkadaşlar selamlar,
R60 ALL4 Countryman S sahibiyim.
Aracımı satın aldığım dönem yılsonu olması sebebiyle iyi bir indirimden faydalanmıştım fakat dezavantaj olarak stokta çok fazla araba kalmamıştı ve ben de istediğime en yakın olan seçimi yaparak Royal Grey + Chili Paket ve iç mekanda Piano Black full kaplama ve Chrome Line olan aracımı çok da severek aldım.
O dönem stokta bulunmadığı için aracımda keşke olsaydı dediğim 2 tane eksiklik sözkonusu. Birincisi Navigasyon ekranı ki yokluğunu çok aradığımı söyleyemeyeceğim, orjinale eşdeğer bir çözümü olmadığı için onu sonradan uygulamayı hiç düşünmüyorum.
İkincisi ise Jantlar. Benim aracımda 18" Turbofan jantlar var ve bu jantın tasarımını zaten seviyorum. Siyah jant alıp almamak konusunda tereddüt etmiştim ve stoktaki aracın Antrasit jantlı versiyonu olsaydı sanırım onu tercih edebilirdim. Kosifler'i biraz zorlasam başka bir araçtan alarak benimkine geçirerek verebilirlerdi fakat aracın opsiyon listesi ile farklı olmasını da istemediğim için bunun üzerinde pek durmadım.
Şimdi 3 yıl gümüş rengi jantlarımı kullandıktan sonra acaba jantları siyah renge boyatsam mı gibi bir düşüncem var.
AYN otonun yan tarafındaki dükkanda bu tip işlemler yapılıyor ancak ben boyatmak konusunda biraz tereddüt ediyorum. Bu konuda tecrübesi olanlar aşağıdaki sorularıma fikirlerini yazabilir mi acaba?
-Orjinali gibi olur mu ve geri dönüşü mümkün olur mu?
-Sürtersem boyası atıp alttan gri renk görünür ve can sıkıcı bir hal alır mı?
-Orjinali gibi mat antrasit rengi mi tercih edilmeli yoksa piano black parlak siyah mı yapılmalı? MINI'nin 17" de parlak siyah jantı var ancak Countryman'lerde bir dengi yok ve sadece Antrasit mat siyah bulunuyor.
-Jant boyama işleminin aşağı yukarı maliyeti nedir?
* * *
Aklımdaki diğer ufak modifikasyon ise 2013 modellerle birlikte gelen arka kaputtaki COUNTRYMAN logosu. Bu logoyu ben çok seviyorum ve arabayı daha dinamik gösterdiğini düşünüyorum. Zaten jantları siyaha boyatmam söz konusu olursa arka kaputun böyle bomboş görünmesini de kabul edemem sanırım
COUNTRYMAN logosunu Ertürk'te sordum ve 110 TL gibi bir fiyatı olduğunu öğrendim. Ancak dikkat ederseniz 2012'ye kadar olanlarda Cooper S logosu alt tarafta olduğundan Countryman logosu uygulanırsa Cooper S logosu da bagaj kaputunun üst kısmına çıkıyor.
Sorularım şu şekilde:
-COUNTRYMAN logosunu alırsam kolay ve sağlam bir şekilde yapıştırılabiliyor mu? İleride harflerin dökülmesi söz konusu olur mu?
-Logonun tam olarak olması gereken yere yapılmasını nasıl sağlıyoruz?
-Cooper S logosunun yeri değişmesi gerektiği için, mevcut logo sökülerek üst kısıma yine aynı sağlamlıkta taşınabilir mi? Yoksa bir de Cooper S logosu alarak üst kısıma yenisi mi uygulanmalı?
* * *
Üçüncü olarak, MINI'nin egzoz çıkışlarını biraz küçük buluyorum. Mevcut tampona uyacak şekilde sadece egzoz çıkışı uygulayabilir miyiz? Tercihen orjinal bir çözümü var mıdır ve aracın sesine çok az olsun etki eder mi? Fazla ses yapacak bir seçenek düşünmüyorum.
* * *
Ve son olarak, bu konuda çok fikrim yok ve ısrarcı da değilim ama basitçe Chip Tunning uygulaması yapmak istesem en pratik çözüm ne olabilir? Açıkçası aracın ileride motor, şanzıman, turbo vb sorunu çıkarma riski söz konusuysa buna girmeyi hiç istemem.
Ayrı ayrı konu açmaktansa tek yerde sormak istedim, görüşlerinizi alabilir miyim?
Teşekkürler,
Sevgiler.
R60 ALL4 Countryman S sahibiyim.
Aracımı satın aldığım dönem yılsonu olması sebebiyle iyi bir indirimden faydalanmıştım fakat dezavantaj olarak stokta çok fazla araba kalmamıştı ve ben de istediğime en yakın olan seçimi yaparak Royal Grey + Chili Paket ve iç mekanda Piano Black full kaplama ve Chrome Line olan aracımı çok da severek aldım.
O dönem stokta bulunmadığı için aracımda keşke olsaydı dediğim 2 tane eksiklik sözkonusu. Birincisi Navigasyon ekranı ki yokluğunu çok aradığımı söyleyemeyeceğim, orjinale eşdeğer bir çözümü olmadığı için onu sonradan uygulamayı hiç düşünmüyorum.
İkincisi ise Jantlar. Benim aracımda 18" Turbofan jantlar var ve bu jantın tasarımını zaten seviyorum. Siyah jant alıp almamak konusunda tereddüt etmiştim ve stoktaki aracın Antrasit jantlı versiyonu olsaydı sanırım onu tercih edebilirdim. Kosifler'i biraz zorlasam başka bir araçtan alarak benimkine geçirerek verebilirlerdi fakat aracın opsiyon listesi ile farklı olmasını da istemediğim için bunun üzerinde pek durmadım.
Şimdi 3 yıl gümüş rengi jantlarımı kullandıktan sonra acaba jantları siyah renge boyatsam mı gibi bir düşüncem var.
AYN otonun yan tarafındaki dükkanda bu tip işlemler yapılıyor ancak ben boyatmak konusunda biraz tereddüt ediyorum. Bu konuda tecrübesi olanlar aşağıdaki sorularıma fikirlerini yazabilir mi acaba?
-Orjinali gibi olur mu ve geri dönüşü mümkün olur mu?
-Sürtersem boyası atıp alttan gri renk görünür ve can sıkıcı bir hal alır mı?
-Orjinali gibi mat antrasit rengi mi tercih edilmeli yoksa piano black parlak siyah mı yapılmalı? MINI'nin 17" de parlak siyah jantı var ancak Countryman'lerde bir dengi yok ve sadece Antrasit mat siyah bulunuyor.
-Jant boyama işleminin aşağı yukarı maliyeti nedir?
* * *
Aklımdaki diğer ufak modifikasyon ise 2013 modellerle birlikte gelen arka kaputtaki COUNTRYMAN logosu. Bu logoyu ben çok seviyorum ve arabayı daha dinamik gösterdiğini düşünüyorum. Zaten jantları siyaha boyatmam söz konusu olursa arka kaputun böyle bomboş görünmesini de kabul edemem sanırım
COUNTRYMAN logosunu Ertürk'te sordum ve 110 TL gibi bir fiyatı olduğunu öğrendim. Ancak dikkat ederseniz 2012'ye kadar olanlarda Cooper S logosu alt tarafta olduğundan Countryman logosu uygulanırsa Cooper S logosu da bagaj kaputunun üst kısmına çıkıyor.
Sorularım şu şekilde:
-COUNTRYMAN logosunu alırsam kolay ve sağlam bir şekilde yapıştırılabiliyor mu? İleride harflerin dökülmesi söz konusu olur mu?
-Logonun tam olarak olması gereken yere yapılmasını nasıl sağlıyoruz?
-Cooper S logosunun yeri değişmesi gerektiği için, mevcut logo sökülerek üst kısıma yine aynı sağlamlıkta taşınabilir mi? Yoksa bir de Cooper S logosu alarak üst kısıma yenisi mi uygulanmalı?
* * *
Üçüncü olarak, MINI'nin egzoz çıkışlarını biraz küçük buluyorum. Mevcut tampona uyacak şekilde sadece egzoz çıkışı uygulayabilir miyiz? Tercihen orjinal bir çözümü var mıdır ve aracın sesine çok az olsun etki eder mi? Fazla ses yapacak bir seçenek düşünmüyorum.
* * *
Ve son olarak, bu konuda çok fikrim yok ve ısrarcı da değilim ama basitçe Chip Tunning uygulaması yapmak istesem en pratik çözüm ne olabilir? Açıkçası aracın ileride motor, şanzıman, turbo vb sorunu çıkarma riski söz konusuysa buna girmeyi hiç istemem.
Ayrı ayrı konu açmaktansa tek yerde sormak istedim, görüşlerinizi alabilir miyim?
Teşekkürler,
Sevgiler.
Yorum Yap