Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Çok nadir olan gaz yememe.

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Çok nadir olan gaz yememe.

    Arkadaşlar çok nadir başıma geliyor yani son 1 haftadır her çıktıgımda oluyor ama şöyle saatlerce sürdüysem 1 kere oluyor.Oda devirlenirken motor oluyor dipgaz gazladığımda bir anlıgına tıkanmış gibi patatpatata ediyor gaz yemiyor saniyenin onda birinde oluyor ama sonra gazı yiyip devam ediyor.Afr değerleri normal hiçbir hata yok araçta acaba diyorum benzin yapar mı ? Kirli benzin yani... veya 60.000 e geldi araç bir enjeksiyon temizliği veya atıyorum kelebek temizliği gibi bişeylerin temizliği yapılıyor mu bizim araçlarda ? Yoksa çok takmayayım mı bi enjeksion temizlici atıp unutayım mı


    Birde ikinci olarak bazen dumpvalve nin ara sıra sesi değişiyor gibi oluyor sizce bunun sebebi ne olabilir ? Şimdi forge DV var bildiğiniz gibi sesi "ÇUFFF" ediyor yalnız son zamanlarda bazen çuflarken "CİBİCİBİBİ" gibide bir ses çıkarıyor ( biraz komik oldu ama nasıl anlatıcamı bilemedim ) sanki hks li Evo gibi ses çıkarıyor... Bence muhteşem bir ses ama neden sesi değişir anlamadım...

    #2
    Gaz yememe veya tekleme basima gelenlerden tecrubeyle soyluyorum yuksek basinc pompasi olabilir gaz kelebegi olabilir. Ufak ihtimal belki bobin. Valve hakkinda fikrim yok malesef


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

    Yorum Yap


      #3
      hahaha ses orneklemeleri guzel olmus dv'in bagantilarini kontrol etmekte fayda var, ara sira tikanma da en masum benzin sebebiyle olabilir. onu da kontrol ettirmeni oneririm
      doayen!

      1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
      2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
      3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
      4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
      5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
      6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
      7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
      8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14

      Yorum Yap


        #4
        Düşük devir yüksek viteste mi oluyor peki yoksa her devir bandında olabiliyormu? Emme valflerinde karbon birikintisi olabilir, 40-50k kmleri aşan her r56da mutlaka kirlenme vardır, az yada çok. OBD okuyucu varsa benzin pompasının sağlıklı çalışıp çalışmadığı çok rahat test edilebilir, ben öyle yapmıştım.

        Yorum Yap


          #5
          Devire dikkat etmedim de 3-4 kere oldu zaten hepsinde e-5 çıktıgımda trafikde yoksa gaza köklenirsin ya bir anda hızlanırsın işte o anda oldu.Ama genelde e-5'e ilk çıktıgım anda önüm boşken gazı köklediğimde oluyor ondan sonra kapatıp gidiyorum son devirlerde son hızlarda banamısın demiyor.. Onun harici normal hızlanmalarda trafikte hiç sorun yok mesela bu konuyu açtıgımdan beri daha olmadı..

          Obd okuyucu derken 2 tane var arabada biri wireless biri bluetooth obd2 cihazı.O mu bahsettiğiniz ?

          Yorum Yap


            #6
            Tamam, bence obdyi bağlayın (iosta dashcommand programı paralı ama tavsiye ederim) "fuel rail pressure" kısmında tam gazda okunan psi değerine bakın. 1800psi civarıysa hpfp (high pressure fuel pump) arızasını devreden çıkarırsınız. Sanırım benzin pompası sorunluysa sabahlarıda zor çalışıyormuş araçlar. Birde 4. viteste 60la giderken dip gaz yapın 80e kadar hzlansın, bakalım yine yapacakmı.

            Yorum Yap


              #7
              Motor üzerinde bulunan benzin regülatörü oldugunu düşünüyorum. fiyatı 900 1100 lira arasında birşey. İlerleyen zamanlarda dahada artacaktır. Bi zaman sonra hiç çalışmayacak..

              Yorum Yap


                #8
                [QUOTE=kaganaydin;118217] Birde 4. viteste 60la giderken dip gaz yapın 80e kadar hzlansın, bakalım yine yapacakmı.[/

                Bunu kesinlikle yapmayın

                Hele ki arızalı bir araçta. Bildiğim kadarıyla yazılım vs birşeylerde var araçta. Alt devir peak vurdukmak kadar tehlikeli birşey yok Turbo araçlar için. Allah korusun blok bile kırarsınız. Örnekleri mevcuttur
                1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                Yorum Yap


                  #9
                  1 haftadır olmadı , hatta bugun baya gazladım hiç banamısın demedi.. Yurtdışından 1-2 parçam var onlarda gelsin intercooler , metanol falan taktırmak için AYN ye gidicem tekrardan.Orda baktırırım.Yalnız sanırım bakılarak anlaşılacak birşey değil bu tarz sorunlar.. Belkide kirli benzinden yaptı.. Neyse yakında ortaya çıkar

                  Yorum Yap


                    #10
                    [QUOTE=Kekuti;118310]
                    Aslı kaganaydin tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                    Birde 4. viteste 60la giderken dip gaz yapın 80e kadar hzlansın, bakalım yine yapacakmı.[/

                    Bunu kesinlikle yapmayın

                    Hele ki arızalı bir araçta. Bildiğim kadarıyla yazılım vs birşeylerde var araçta. Alt devir peak vurdukmak kadar tehlikeli birşey yok Turbo araçlar için. Allah korusun blok bile kırarsınız. Örnekleri mevcuttur
                    Bu tip karbon birikitilerini anlamak için preignition dediğimiz şey böyle anlaşılıyor benim bildiğim, sağlıklı mı? bence de değil, ama bahsettiğim hız ve devirde blok kırıldığını duymamıştım hiç. Denemeyin ozaman. OBD'den devam hatta obd de misfire hata kodları oluşuyor, P2D52,P2DCB,P2DCB gibi. EOBD-Facile programı bu hataları buluyor. Bi kontrol edin, bakalım vermişmi bu hataları bugüne kadar.

                    Yorum Yap


                      #11
                      o sorunu hem minimde hemde dizel leonumda yaşıyorum arada mini 80k leonda 50k da ama çok takmıyorum takmam mı gerek?
                      38 KD 903 Cooper S '10

                      Yorum Yap


                        #12
                        EOBD-Facile programı ile okuttum hiçbir eski yeni hata bulamadı... Bugun sahilde 2 araç ile yarıştım (sırf denemek için , normalde asla basmam) aracı max zorladım hiçbir sorun veya tekleme olmadı.Ben genelde çok sakin yavaş kullanan biriyim.Aracım şu an meth hariç maximumda içi açılmadan yapılabilecek herşey yapıldı.. Acaba yavaş kullanarak hata mı yapıyorum ara ara basmak mı lazım hani bi geyik vardırya yavaş kullanırsan kurum oluşur falan gibi o geldi aklıma ?

                        Yorum Yap


                          #13
                          Arıza kodu yoksa benim dediğim problem olma ihtimali çok çok az. Bu arada dediğiniz de doğru. Özellikle n14 motorlar evden işe kapa aç şeklinde 15-20 dklık yolculukları sevmeyen bir motor n18e göre. Ara ara mutlaka sıkıştırın, sonrasında soğumasına da izin verin.

                          Yorum Yap


                            #14
                            N18 benim motor dediğin gibi ara ara saglam yapıstırayım. Dün enj. temizlici ekledim biraz bastım heralde işe yarar. Bu temizlici katkılı benzin bitene kadar biraz sert kullanım iyice açsın..

                            Yorum Yap


                              #15
                              Problemi çözebildiniz mi bilemiyorum, yakın zamanda aynı durumla karşılaşmıştım, gaza bastığımda öksürüyor gaz yemiyordu araba. Bende yüksek basınç pompası arızalıydı. Parçanın yan sanayii gibi muadilleri yok N18 motor PSA olduğu için Peugeot - Citroen parçacılarında BMW'ye göre çok uygun fiyatlarda bulabileceğiniz bir parça. 5,200 TL fiyat almıştık. Antalya'da bir parçacıdan 1,750 TL'ye aldım.

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X