Sevgili Arkadaslar,
Aramizda iki jenerasyon MINI 'yi de kullanan arkadaslarimiz var ancak yeni MINI sahibi olan, olacak arkadaslarimizin sevdasi cabuk tukenmemesi icin boyle bir konu hazirlamayi dusundum. Amacim simdiye kadar karsilastigimiz , kroniklesen, cozulmeyen problemleri vurgulayip , ozellikle kafasinda soru isareti olan kisilerin servislerine bu konuda bir daha ozen gostertmesi ..
R56, 2007 yilinda uretilen ve gunumuze gelene kadar pek cok sorunu cozulmus bir arac. Bu aracta ki ozellikle 1.6 thp turbo motor pek cok MINI aracinda bunun yani sira PSA grubu Citroen ve Peugeot firmasinda kullanilmakta. Baslica özellikle 2007 ve ilk seri araclarda aklima gelen teknik sorunlarla basliyorum ..
1- Turbo Basinc Valfi Arizasi :
Icerinde basit bir yay mekanizmasi bulunan bu parca, kullaniminiz nasil olursa olsun LCI kasalara kadar mutlaka 50bin km ye kadar bir kere de olsa bozulabiliyor. Bu parcanin orjinalini kullanmaya ozen gosterin. Fiyati tam emin olmamakla birlikte 200TL civari birsey diye hatirliyorum. Bu parcanin ariza aracta zaman zaman turbonun basinc basmamasini sagliyor ve en kotu surucunun bile aracin gucsuzlugunu isteksizligini hissedecek duzeye indiriyor.
2- SU Devirdaim Pompasi :
R56 da baslica problemlerden biriydi. Ben yasamadim ama gerek servislere gelen sikayetler, gerekse kullanici yorumlari yuzunden servis bu parcada revizeye gitti. Fiyat olarak emin degilim. Ariza sonucu aracin hararet yapma ve yolda kalma durumunuz olabilir.
3- Benzin Basinc Pompasi :
Ozellikle 2007-2008 modellerde karsilasilan problem ve parca maliyeti oldukca fazla. Motorda , sol tekere bakan tarafta yanda metal ve parlak olarak filtre borusu altindan rahatlikla gorebilirsiniz. Arizali benzin pompalari, benzin sizdirarak yuksek isidaki kaput altinda yangin anlaminda buyuk bir tehlike arz etmektedir. Bildigim kadariyla henuz (allah korusun) boyle tatsiz bir durumla karsilasilmadi ama risk her zaman var. Kontrolu icin belirttigim parcayi peceteyle sildiginizde benizn kuruntularini gorebilirsiniz, hatta motor sicakligi normal seviyeye geldikten sonra kapali bir ortamda sol silecegin onunden kaputa dogru egilip koklarsaniz benzin kokusu alabilirsiniz. Parcanin yanilmiyorsam fiyati 900TL civari birseydi. Degistirip ayni sorunu yasayan kullanicilar da oldu. Bu yuzden parcacidan mutlaka degisim, iade garantisi isteyin !
4- Bobin Arizasi :
Bobin arizasi model fark etmeksizin yasanan arizalardan biri. Yasamadim, karsilasmadim ama siklikla duydugum icin eklemek istedim. Parca fiyatini ogrenip size belirtecegim.
5- Viraj Demiri Korukleri :
Bu parca zaman icerisinde guzel Istanbul'umun guzel yollarina dayanamayip yirtilabiliyor ve icerisinden yag atabiliyor. Zaman icerisinde ses yapma , direksiyon hissiyatinda bozukluk yaratabiliyor. Sanirim r56 nin yürüyen aksaminda en hassas parcasi. Cok maliyetli degildi.
Atmosferik Cooperlarin kronik arizalarina malesef hakim degilim. Konu altina yorumlarinizi ekledikce bu mesaji da edileteyecegiz.
Turbo araci, atmosferik araciniz gibi kullanabilirsiniz ancak uzun omurlu olmasini diliyorsaniz hareket etmeden once stop etmeden once kisa bir sure aracinizi rolanti de dinlendirip, yaglamayi sakin yapmasini saglamaktan geciyor.
Iyi surusler !
Aramizda iki jenerasyon MINI 'yi de kullanan arkadaslarimiz var ancak yeni MINI sahibi olan, olacak arkadaslarimizin sevdasi cabuk tukenmemesi icin boyle bir konu hazirlamayi dusundum. Amacim simdiye kadar karsilastigimiz , kroniklesen, cozulmeyen problemleri vurgulayip , ozellikle kafasinda soru isareti olan kisilerin servislerine bu konuda bir daha ozen gostertmesi ..
R56, 2007 yilinda uretilen ve gunumuze gelene kadar pek cok sorunu cozulmus bir arac. Bu aracta ki ozellikle 1.6 thp turbo motor pek cok MINI aracinda bunun yani sira PSA grubu Citroen ve Peugeot firmasinda kullanilmakta. Baslica özellikle 2007 ve ilk seri araclarda aklima gelen teknik sorunlarla basliyorum ..
1- Turbo Basinc Valfi Arizasi :
Icerinde basit bir yay mekanizmasi bulunan bu parca, kullaniminiz nasil olursa olsun LCI kasalara kadar mutlaka 50bin km ye kadar bir kere de olsa bozulabiliyor. Bu parcanin orjinalini kullanmaya ozen gosterin. Fiyati tam emin olmamakla birlikte 200TL civari birsey diye hatirliyorum. Bu parcanin ariza aracta zaman zaman turbonun basinc basmamasini sagliyor ve en kotu surucunun bile aracin gucsuzlugunu isteksizligini hissedecek duzeye indiriyor.
2- SU Devirdaim Pompasi :
R56 da baslica problemlerden biriydi. Ben yasamadim ama gerek servislere gelen sikayetler, gerekse kullanici yorumlari yuzunden servis bu parcada revizeye gitti. Fiyat olarak emin degilim. Ariza sonucu aracin hararet yapma ve yolda kalma durumunuz olabilir.
3- Benzin Basinc Pompasi :
Ozellikle 2007-2008 modellerde karsilasilan problem ve parca maliyeti oldukca fazla. Motorda , sol tekere bakan tarafta yanda metal ve parlak olarak filtre borusu altindan rahatlikla gorebilirsiniz. Arizali benzin pompalari, benzin sizdirarak yuksek isidaki kaput altinda yangin anlaminda buyuk bir tehlike arz etmektedir. Bildigim kadariyla henuz (allah korusun) boyle tatsiz bir durumla karsilasilmadi ama risk her zaman var. Kontrolu icin belirttigim parcayi peceteyle sildiginizde benizn kuruntularini gorebilirsiniz, hatta motor sicakligi normal seviyeye geldikten sonra kapali bir ortamda sol silecegin onunden kaputa dogru egilip koklarsaniz benzin kokusu alabilirsiniz. Parcanin yanilmiyorsam fiyati 900TL civari birseydi. Degistirip ayni sorunu yasayan kullanicilar da oldu. Bu yuzden parcacidan mutlaka degisim, iade garantisi isteyin !
4- Bobin Arizasi :
Bobin arizasi model fark etmeksizin yasanan arizalardan biri. Yasamadim, karsilasmadim ama siklikla duydugum icin eklemek istedim. Parca fiyatini ogrenip size belirtecegim.
5- Viraj Demiri Korukleri :
Bu parca zaman icerisinde guzel Istanbul'umun guzel yollarina dayanamayip yirtilabiliyor ve icerisinden yag atabiliyor. Zaman icerisinde ses yapma , direksiyon hissiyatinda bozukluk yaratabiliyor. Sanirim r56 nin yürüyen aksaminda en hassas parcasi. Cok maliyetli degildi.
Atmosferik Cooperlarin kronik arizalarina malesef hakim degilim. Konu altina yorumlarinizi ekledikce bu mesaji da edileteyecegiz.
Turbo araci, atmosferik araciniz gibi kullanabilirsiniz ancak uzun omurlu olmasini diliyorsaniz hareket etmeden once stop etmeden once kisa bir sure aracinizi rolanti de dinlendirip, yaglamayi sakin yapmasini saglamaktan geciyor.
Iyi surusler !
Yorum Yap