Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

R56 ve Kronik Problemler

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    R56 ve Kronik Problemler

    Sevgili Arkadaslar,

    Aramizda iki jenerasyon MINI 'yi de kullanan arkadaslarimiz var ancak yeni MINI sahibi olan, olacak arkadaslarimizin sevdasi cabuk tukenmemesi icin boyle bir konu hazirlamayi dusundum. Amacim simdiye kadar karsilastigimiz , kroniklesen, cozulmeyen problemleri vurgulayip , ozellikle kafasinda soru isareti olan kisilerin servislerine bu konuda bir daha ozen gostertmesi ..

    R56, 2007 yilinda uretilen ve gunumuze gelene kadar pek cok sorunu cozulmus bir arac. Bu aracta ki ozellikle 1.6 thp turbo motor pek cok MINI aracinda bunun yani sira PSA grubu Citroen ve Peugeot firmasinda kullanilmakta. Baslica özellikle 2007 ve ilk seri araclarda aklima gelen teknik sorunlarla basliyorum ..

    1- Turbo Basinc Valfi Arizasi :

    Icerinde basit bir yay mekanizmasi bulunan bu parca, kullaniminiz nasil olursa olsun LCI kasalara kadar mutlaka 50bin km ye kadar bir kere de olsa bozulabiliyor. Bu parcanin orjinalini kullanmaya ozen gosterin. Fiyati tam emin olmamakla birlikte 200TL civari birsey diye hatirliyorum. Bu parcanin ariza aracta zaman zaman turbonun basinc basmamasini sagliyor ve en kotu surucunun bile aracin gucsuzlugunu isteksizligini hissedecek duzeye indiriyor.

    2- SU Devirdaim Pompasi :

    R56 da baslica problemlerden biriydi. Ben yasamadim ama gerek servislere gelen sikayetler, gerekse kullanici yorumlari yuzunden servis bu parcada revizeye gitti. Fiyat olarak emin degilim. Ariza sonucu aracin hararet yapma ve yolda kalma durumunuz olabilir.

    3- Benzin Basinc Pompasi :

    Ozellikle 2007-2008 modellerde karsilasilan problem ve parca maliyeti oldukca fazla. Motorda , sol tekere bakan tarafta yanda metal ve parlak olarak filtre borusu altindan rahatlikla gorebilirsiniz. Arizali benzin pompalari, benzin sizdirarak yuksek isidaki kaput altinda yangin anlaminda buyuk bir tehlike arz etmektedir. Bildigim kadariyla henuz (allah korusun) boyle tatsiz bir durumla karsilasilmadi ama risk her zaman var. Kontrolu icin belirttigim parcayi peceteyle sildiginizde benizn kuruntularini gorebilirsiniz, hatta motor sicakligi normal seviyeye geldikten sonra kapali bir ortamda sol silecegin onunden kaputa dogru egilip koklarsaniz benzin kokusu alabilirsiniz. Parcanin yanilmiyorsam fiyati 900TL civari birseydi. Degistirip ayni sorunu yasayan kullanicilar da oldu. Bu yuzden parcacidan mutlaka degisim, iade garantisi isteyin !

    4- Bobin Arizasi :

    Bobin arizasi model fark etmeksizin yasanan arizalardan biri. Yasamadim, karsilasmadim ama siklikla duydugum icin eklemek istedim. Parca fiyatini ogrenip size belirtecegim.

    5- Viraj Demiri Korukleri :

    Bu parca zaman icerisinde guzel Istanbul'umun guzel yollarina dayanamayip yirtilabiliyor ve icerisinden yag atabiliyor. Zaman icerisinde ses yapma , direksiyon hissiyatinda bozukluk yaratabiliyor. Sanirim r56 nin yürüyen aksaminda en hassas parcasi. Cok maliyetli degildi.

    Atmosferik Cooperlarin kronik arizalarina malesef hakim degilim. Konu altina yorumlarinizi ekledikce bu mesaji da edileteyecegiz.

    Turbo araci, atmosferik araciniz gibi kullanabilirsiniz ancak uzun omurlu olmasini diliyorsaniz hareket etmeden once stop etmeden once kisa bir sure aracinizi rolanti de dinlendirip, yaglamayi sakin yapmasini saglamaktan geciyor.

    Iyi surusler !

    #2
    Gorkem eline saglık bu arada R56 larda direct injection olmalarından dolayı üst kapagın içinin 20000km den sonra kurum baglayıp subapların calısmasını engellemesi ve arabada sarsılmalar yapması guc dusuklugu gorulmesi vardı
    LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

    sigpic

    www.MINIClubTR.com

    Instagram

    Yorum Yap


      #3
      Gorkem eline saglik..

      Bende bu kadar sorun oldugunu bilmiyordum araclarimizda. Umarim 2013'erde (kasa degisirken ) cozmuslerdir.
      www.haktankeskin.com

      Yorum Yap


        #4
        Güzel konu teşekkürler...


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        sigpic[FONT=Arial Black][/FONT]

        Yorum Yap


          #5
          Görkem sağol eline sağlık.

          Bende bi kronik ekliym.Sunrooflu aracınız saatlerce özellikle yazın sıcağın altında ve güneşe direk maruz kaldıysa sunroofunuz muhtememlen açılmayacaktır.Kışın ve geceleri böyle bi problem yok.
          sigpic

          Yorum Yap


            #6
            Benim ee plaka arac gorkem de bilir talhada gitmeme problemi yasiyordu ve kimse cozemiyordu. Problem gorkemin bahsettigi problemlerdi.

            GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

            Yorum Yap


              #7
              Eline sağlık çok yararlı bir konu olmuş
              sigpic[FONT=Comic Sans MS]which is LOVE??? [/FONT]

              Yorum Yap

              Hazırlanıyor...
              X