Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Mini One Hantallık Problemi

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Mini One Hantallık Problemi

    Herkese merhaba,

    2011 Mini One 1.6 98 HP benzinli otomatik şanzıman araç sahibiyim,

    Aracı 57.000 km'de bakımları yapılı ve tertemiz olarak ikinci el almıştım, şu anda 67.000'de ve bakımlarını yeni yaptırdım (Hengst Hava filtresi, Mann Yağ Filtresi, Castrol EDGE 0w-40 Tam Sentetik Yağ ve 4 adet Iridium Bosch Buji),

    Mini One'ın karakteristiklerini tam olarak bilmemekle birlikte, son 1-2 haftadır genelde düşük vitesler sırasındaki geçişlerde araçta devir kaybı ve hızlanma problemi var gibi hissediyorum, özellikle ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda araba resmen gitmek istemiyor, yığılıyor (bende Yürü be artık! diyerek hafifçe gaza abanıyorum). Bundan önce farklı manuel arabalar kullandım, bu ilk otomatik arabam, dolayısı ile manuele kıyasla gaz pedalına bastıktan sonraki tepki süresi de ben çok tatmin etmiyor, manuel kadar seri değil gibi, ama otomatik arabalarda bu normal herhalde.

    Bakım sırasında bilgisayara bağlatmak, yakıt filtresi ve şanzıman yağına baktırmak aklıma gelmedi (önceki sahibinin değiştirdiğini sanmıyorum), boşuna masrafta yapmak istemiyorum fakat bu hantallık rahatsız edici boyutlara ulaştı, düşük viteslerdeki çekişi arttırması amacı ile chip tunning bile düşünüyorum bazen (okuduğum kadar One motorları Cooper ile aynı özelliklere sahip fakat downtune edilmiş, chip tunning ile motorun tam potansiyeline ulaşmak mümkün deniyor ama ne kadar doğru bilemiyorum tabi),

    Bunun sebebi ne olabilir? Yoksa otomatik One modellerinde bu hantallık normal midir, ben mi paranoyak davranıyorum?

    P.S: Merak ettiğim başka bir soru; Normal seyir halindeyken gazı ani bir şekilde kökleyip 100+ km/h hızlara ulaştıktan sonra frene basmaksızın ayağımı gazdan çekerek yavaşlamaya başladığımda garip bir yanık kokusu geliyor (frene basmadığım için balata kokusu olamaz) bunun sebebini de bilen birileri varsa önerilere açığım,

    Aydınlatabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkürler!
    En son düzenleyen BoraArkun; 16-02-17, 00:43. Sebep: Ekleme

    #2
    Bu arada aracı aldığım günden beri Shell V-Power benzin kullanıyorum, soran olursa diye belirtmek istedim.

    Yorum Yap


      #3
      Selamlar. Ben de yeniyim. Ama bayağı okudum forumu. Okuduğum kadarıyla O koku onceki egzosa yapisan yağ ya da kaçakları vb. Sebeplerle normal. Hemen hemen herkeste varmis 1. Jenerasyonda. Bir arkadasim coopera has koku diyor hatta 😃 chip olayida en azından benim aracim gibi olacaktir. Ben de hic sıkıntı yasamiyorum. Yalnız arac cvt şanzıman olduğu icin ivmelenemiyor. Devir sabitken hiz artiyor görmüşsünüzdür. Daha atik olmasi icin. D konumundayken sağa cekip manuel tarafa alın. Ekranda goreceksiniz SD yazacak. Sport drive modu yani. Vites gecisleri daha aralikli olacak bu sayede bir nebze daha iyi ivmelenecek. Hayırlı olsun. Uzun oldu..

      LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

      Yorum Yap


        #4
        Değerli yorumun için teşekkürler

        Benim araç 2. jenerasyon olmalı (2011 R56 kasa) ama yinede Mini'ye has bir koku ise problem yok :P Bugün yine zorladım biraz hemen koku geldi, sanki ön taraftan böyle plastik yanığını andırıyor.

        Normal D modunda da SD'ye kıyasla biraz daha smooth bir sürüş keyfi olmalı diye düşünüyorum, ekstra gaza yüklenmem gerekmemeli yani. Şu anda şüphelendiğim parçalar bobin, şanzıman yağı, yazılım veya yakıt filtresi. SD'deki ekstra yakıt tüketiminden bahsetmiyorum bile, D modunda sakin kullanmama rağmen hala 11.6 LT / 100 KM gözüküyor :/

        Yorum Yap


          #5
          Aslı BoraArkun tarafından gönderilmiş Mesajı göster
          Herkese merhaba,

          2011 Mini One 1.6 98 HP benzinli otomatik şanzıman araç sahibiyim,

          Aracı 57.000 km'de bakımları yapılı ve tertemiz olarak ikinci el almıştım, şu anda 67.000'de ve bakımlarını yeni yaptırdım (Hengst Hava filtresi, Mann Yağ Filtresi, Castrol EDGE 0w-40 Tam Sentetik Yağ ve 4 adet Iridium Bosch Buji),

          Mini One'ın karakteristiklerini tam olarak bilmemekle birlikte, son 1-2 haftadır genelde düşük vitesler sırasındaki geçişlerde araçta devir kaybı ve hızlanma problemi var gibi hissediyorum, özellikle ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda araba resmen gitmek istemiyor, yığılıyor (bende Yürü be artık! diyerek hafifçe gaza abanıyorum). Bundan önce farklı manuel arabalar kullandım, bu ilk otomatik arabam, dolayısı ile manuele kıyasla gaz pedalına bastıktan sonraki tepki süresi de ben çok tatmin etmiyor, manuel kadar seri değil gibi, ama otomatik arabalarda bu normal herhalde.

          Bakım sırasında bilgisayara bağlatmak, yakıt filtresi ve şanzıman yağına baktırmak aklıma gelmedi (önceki sahibinin değiştirdiğini sanmıyorum), boşuna masrafta yapmak istemiyorum fakat bu hantallık rahatsız edici boyutlara ulaştı, düşük viteslerdeki çekişi arttırması amacı ile chip tunning bile düşünüyorum bazen (okuduğum kadar One motorları Cooper ile aynı özelliklere sahip fakat downtune edilmiş, chip tunning ile motorun tam potansiyeline ulaşmak mümkün deniyor ama ne kadar doğru bilemiyorum tabi),

          Bunun sebebi ne olabilir? Yoksa otomatik One modellerinde bu hantallık normal midir, ben mi paranoyak davranıyorum?

          P.S: Merak ettiğim başka bir soru; Normal seyir halindeyken gazı ani bir şekilde kökleyip 100+ km/h hızlara ulaştıktan sonra frene basmaksızın ayağımı gazdan çekerek yavaşlamaya başladığımda garip bir yanık kokusu geliyor (frene basmadığım için balata kokusu olamaz) bunun sebebini de bilen birileri varsa önerilere açığım,

          Aydınlatabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkürler!
          Merhaba, konunun dışında olacak pardon ama forum kuralları gereği GARAJ bölümünde aracınızı fotoğraflı bir şekilde tanıtır mısınız lütfen. Umarım sorunuzun cevabını en kısa sürede bulabilirsiniz.
          sigpic

          Yorum Yap


            #6
            Tabi ki Haftasonu ilgileneceğim.

            Yorum Yap


              #7
              Az önce Powershop Acura ile görüştüm. Atmosferik motorlarda yazılım işlemlerinden verim alınamadığı için yaptırmamamı önerdiler. Bu durumda yazılım işini eliyorum sanırım Yakıt sarfiyatını arttırıp, düşük viteslerde ivmelenmeyi arttıracak önerilere açığım arkadaşlar.

              Yorum Yap


                #8
                Sprint booster ise yarayabilir ancak bazi oto araclarda problem cikartabiliyor


                Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
                34 NAD 99 '06 JCW
                34 AR 3221 '11 JCW
                34 EK 391 '09 MCS

                Yorum Yap


                  #9
                  sprint booster bir minimde sansa aracin uzerinde geldi, baya memnundum deneyebilirsiniz
                  doayen!

                  1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
                  2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
                  3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
                  4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
                  5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
                  6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
                  7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
                  8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14

                  Yorum Yap

                  Hazırlanıyor...
                  X