Herkese merhaba,
2011 Mini One 1.6 98 HP benzinli otomatik şanzıman araç sahibiyim,
Aracı 57.000 km'de bakımları yapılı ve tertemiz olarak ikinci el almıştım, şu anda 67.000'de ve bakımlarını yeni yaptırdım (Hengst Hava filtresi, Mann Yağ Filtresi, Castrol EDGE 0w-40 Tam Sentetik Yağ ve 4 adet Iridium Bosch Buji),
Mini One'ın karakteristiklerini tam olarak bilmemekle birlikte, son 1-2 haftadır genelde düşük vitesler sırasındaki geçişlerde araçta devir kaybı ve hızlanma problemi var gibi hissediyorum, özellikle ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda araba resmen gitmek istemiyor, yığılıyor (bende Yürü be artık! diyerek hafifçe gaza abanıyorum). Bundan önce farklı manuel arabalar kullandım, bu ilk otomatik arabam, dolayısı ile manuele kıyasla gaz pedalına bastıktan sonraki tepki süresi de ben çok tatmin etmiyor, manuel kadar seri değil gibi, ama otomatik arabalarda bu normal herhalde.
Bakım sırasında bilgisayara bağlatmak, yakıt filtresi ve şanzıman yağına baktırmak aklıma gelmedi (önceki sahibinin değiştirdiğini sanmıyorum), boşuna masrafta yapmak istemiyorum fakat bu hantallık rahatsız edici boyutlara ulaştı, düşük viteslerdeki çekişi arttırması amacı ile chip tunning bile düşünüyorum bazen (okuduğum kadar One motorları Cooper ile aynı özelliklere sahip fakat downtune edilmiş, chip tunning ile motorun tam potansiyeline ulaşmak mümkün deniyor ama ne kadar doğru bilemiyorum tabi),
Bunun sebebi ne olabilir? Yoksa otomatik One modellerinde bu hantallık normal midir, ben mi paranoyak davranıyorum?
P.S: Merak ettiğim başka bir soru; Normal seyir halindeyken gazı ani bir şekilde kökleyip 100+ km/h hızlara ulaştıktan sonra frene basmaksızın ayağımı gazdan çekerek yavaşlamaya başladığımda garip bir yanık kokusu geliyor (frene basmadığım için balata kokusu olamaz) bunun sebebini de bilen birileri varsa önerilere açığım,
Aydınlatabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkürler!
2011 Mini One 1.6 98 HP benzinli otomatik şanzıman araç sahibiyim,
Aracı 57.000 km'de bakımları yapılı ve tertemiz olarak ikinci el almıştım, şu anda 67.000'de ve bakımlarını yeni yaptırdım (Hengst Hava filtresi, Mann Yağ Filtresi, Castrol EDGE 0w-40 Tam Sentetik Yağ ve 4 adet Iridium Bosch Buji),
Mini One'ın karakteristiklerini tam olarak bilmemekle birlikte, son 1-2 haftadır genelde düşük vitesler sırasındaki geçişlerde araçta devir kaybı ve hızlanma problemi var gibi hissediyorum, özellikle ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda araba resmen gitmek istemiyor, yığılıyor (bende Yürü be artık! diyerek hafifçe gaza abanıyorum). Bundan önce farklı manuel arabalar kullandım, bu ilk otomatik arabam, dolayısı ile manuele kıyasla gaz pedalına bastıktan sonraki tepki süresi de ben çok tatmin etmiyor, manuel kadar seri değil gibi, ama otomatik arabalarda bu normal herhalde.
Bakım sırasında bilgisayara bağlatmak, yakıt filtresi ve şanzıman yağına baktırmak aklıma gelmedi (önceki sahibinin değiştirdiğini sanmıyorum), boşuna masrafta yapmak istemiyorum fakat bu hantallık rahatsız edici boyutlara ulaştı, düşük viteslerdeki çekişi arttırması amacı ile chip tunning bile düşünüyorum bazen (okuduğum kadar One motorları Cooper ile aynı özelliklere sahip fakat downtune edilmiş, chip tunning ile motorun tam potansiyeline ulaşmak mümkün deniyor ama ne kadar doğru bilemiyorum tabi),
Bunun sebebi ne olabilir? Yoksa otomatik One modellerinde bu hantallık normal midir, ben mi paranoyak davranıyorum?
P.S: Merak ettiğim başka bir soru; Normal seyir halindeyken gazı ani bir şekilde kökleyip 100+ km/h hızlara ulaştıktan sonra frene basmaksızın ayağımı gazdan çekerek yavaşlamaya başladığımda garip bir yanık kokusu geliyor (frene basmadığım için balata kokusu olamaz) bunun sebebini de bilen birileri varsa önerilere açığım,
Aydınlatabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkürler!
Yorum Yap