Merhaba, MINI Club TR 'ye Hoş Geldiniz. Yeni konu açabilmek yada var olan konulara yanıt yazabilmek için üyeliğiniz varsa Giriş yapmalı, üyeliğiniz yoksa Kayıt olmalısınız.
Forumda bir yerde Volantin degistirilmek yerine tamir edilmesi daha iyi yazıyordu. Çünkü yeni takilan volaninda kronik hataya sahip oldugu ve kisa sure sonra bozulabilecegi yaziyordu. Bunun icin me dersiniz?
Baski balata seti markasi neyse volantinda o marka mi olmasi gerekir?
1nci jenerasyon S ile 2nci jenerasyon S aynı volanti mi kullaniyor yoksa farkli mi? Kronik hata 2 jenerasyonda da var mi?
Kronik volan sorunu zaten sadece R56'larda var, R53'lerde boyle bir sorun yok.
Ben eski R53'umde 95binde ilk debriyajini degistirirken volani taslayip devam etmistik.
Evet volan tamir edilebilir durumda ise tamir ettirmek yenisini almaktan daha mantıklı hem maliyet hemde alınacak yeni parçadan daha uzun soluklu ve sağlam oluyor .
Baskı balata markasıyla volan markası aynı olucak diye bi durum yok genelde baskı balata valeo kullanılıyor ama valeo'nun volanı tr'de yok diğer marka araçlarda da valeo marka volan görmedim .
r53 ve r56 debriyaj sistemi birbirinden tamamen farklıdır kronik arızalarıda farklıdır .
R53 lerde debriyaj değiştirirken sadece volan üzerinde bulunan sabitleme pimlerine iyileştirme yapıyoruz
R56 larda volanı kendi sistemine müdahele ediyoruz.
Bende volantı değiştirmeyi düşünüyorum ama bir türlü tam bilgi alamadım ayrdım lütfen. "0" orjinal volant alsak yine sorun yaşama şansımız vardır anlıyorum ben ? Bu parçada bir düzeltme falan yapılmadımı ?
R56 volantlarinda herhangi bir düzeltme ve güncelleme yapılmadı maalesef r56 volantlarinda ses problemi "0" volantta alsaniz kısa bir süre sonra ses yine ortaya çıkar volantta derin çatlaklar veya kendi kendini kurumasında bir problem varsa değiştirilmesini öneriyoruz bunun dışında debriyaj degistirilirken volantin yüzeyinde yanma varsa sadece yüzeyine zımpara veya torna da taşlama işlemi uygulanır.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aslı A.Y.N. Auto Service tarafından gönderilmiş
Mesajı göster
R56 volantlarinda herhangi bir düzeltme ve güncelleme yapılmadı maalesef r56 volantlarinda ses problemi "0" volantta alsaniz kısa bir süre sonra ses yine ortaya çıkar volantta derin çatlaklar veya kendi kendini kurumasında bir problem varsa değiştirilmesini öneriyoruz bunun dışında debriyaj degistirilirken volantin yüzeyinde yanma varsa sadece yüzeyine zımpara veya torna da taşlama işlemi uygulanır.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Peki volantın ses yapmasını engelleyecek şekilde tamiri mümkünmüdür ? İstanbulda olsam size gelicem ama ankaradayım ?
Tamirini yapan bir kaç yer var sorsan sesi kesilir diyorlar ama maalesef ses kesilmiyor dediğim gibi volantin yüzeyinde derin çatlaklar yoksa ve kurumasında da bir problem yoksa volantin yenilenmesine gerek yok
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aslı A.Y.N. Auto Service tarafından gönderilmiş
Mesajı göster
Tamirini yapan bir kaç yer var sorsan sesi kesilir diyorlar ama maalesef ses kesilmiyor dediğim gibi volantin yüzeyinde derin çatlaklar yoksa ve kurumasında da bir problem yoksa volantin yenilenmesine gerek yok
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2008 R56 nin 43.000 km de baski balatasi bitti.Degistirdim, yeni takilani da 51.000 km de tekrar bitti.Arabayi da 33.000km de almistim.Yani bana 10.000km ancak dayaniyor mini nin baski balatasi bitecegine yakin kalkislarda ince bir cinlama yapiyor oradan anlayabilirsiniz.Volantta da kilcal catlaklar olusmus ancak degistirmeye gerek olmadigini soylemisti servis (bursa bem oto).
benim jcw nin baskı + volant 23k da borusanda değişmiş, ben 45k da aldım ve artık zamanı gelmişti. volant vuruntu yapıyordu ve baskı kaçırmaya başlamıştı. 48k da geçen gün değiştirdim baskı + volantı. yeniden pamuk gibi ve sorunsuz oldu
Yorum Yap