Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Mini Cooper S R53 Rektefiye :/

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Mini Cooper S R53 Rektefiye :/

    Merhaba arkadaşlar, tanıtım başlığımda bahsettiğim gibi 2003 r53 S 233.000 km de lpg li cooper'ımı ailem doğum günüm için almıştı 22 Mayısta aracı aldığımdan beri yaklaşım 1.000 km yaptım memnundum klimada performans biraz düşüyordu, akslar titreme yapıyordu ve dsc çalışmıyordu açı sensörü kırılmış ama onun dışında büyük bir problemi yoktu. taa ki 15 temmuz gününe kadar, Antalya batı çevreyolundan 120 ile yukarı doğru çıkıyordum biraz dikleştikten sonra motor birden tıkır tıkır sesler gelmeye başladı ve araba gaza bassam bile 60 km ye kadar düştü çekmedi resmen. Neyse videosunu çektim bu olay 1 kez daha olmuştu stop edip tekrar çalıştığında geçmişti benzinliğe çekip stop ettim biraz bekleyip tekrar çalıştırdım olmadı. Ertesi gün arabayı babam Sanayiye götürdü silindirlerden 1 tanesi çalışmıyormuş. Motoru komple söktü ve motorun bazı parçalarını Samfixle(ağaç tutkalı) yapıştırdıklarını öğrendik. Motor çok kötü durumdaymış şuan Rektefiye ye girdi ve gözüken masraf 13bin şuanlık orijinal pistonlar 6000tl olduğu için bizde 2000 tl ye güçlendirilmiş piston gibi birşey varmış r53 lere uygun 400 beygire kadar kaldırır gibisinden birşeyler yazıyordu, ondan almayı düşünüyoruz daha piston işi belli değil. Tavsiye ettiğiniz şeyler var mıdır? Yardımcı olursanız sevinirim.

    #2
    Çok geçmiş olsun.... Ağaç tutkalı ile tamirat yapmak nasıl bir mantıktır anlayamadım gerçekten... Keşke aracı almadan önce detaylı baktırsaydınız...

    İstanbulda olsanız AYN Auto en uygun şekilde gerekenleri yapardı.. Yinede kendilerine telefon ile ulaşıp destek ve yardım almanızı tavsiye ederim.
    34 NAD 99 '06 JCW
    34 AR 3221 '11 JCW
    34 EK 391 '09 MCS

    Yorum Yap


      #3
      Teşekkürler aslında expertize soktuk daha sonra ustamıza gösterdik aks oynaması dışında bir kusur görmedi daha sonrasında aldık fakat motor içinde olduğu için göremedi sanırım. Maalesef yani yaptırdıktan sonra gönül rahatlığı ile binerim en azından

      Yorum Yap


        #4
        233 bınde ve lpg li bi arac alarak bomba almıssınız eskı tıp dreksiyon bide o da buyuk sorun

        Yorum Yap


          #5
          Evet haklısınız keşke alırlarken km ye biraz daha dikkat etselerdi çok ucuza aldıkları için fırsat olarak gördüler sanırım değere sokup birşey de görmeyince. Şuan masraf 9-10 bine düştü silindir değiştirmeye gerek yok dedik segman ları değiştiricez silindir hariç komple yapılacak motor

          Yorum Yap


            #6
            Öncelikle geçmiş olsun, hazır motor falan açılmış rektefiye işleri başlamışken LPG sistemini söktürmenizi öneririm. Yaşadığınız bu sorunda maalesef LPG'nin etkisi bir hayli büyük. Doğası gereği benzinli bir motorun olması gerekeninden çok daha yüksek bir sıcaklıkta yanma gerçekleştirdiği için R53'lerdeki gibi ısınmayı seven, + supercharger beslemeli bir motorda kesinlikle uzak durulması gerekiyor. Servislerde LPG kaynaklı blok çatlatan subap eğen çok R53'e rastladım. Aynı zamanda aracın olası diğer kronik arızalarına bir önlem olması için servisinize bir detaylı check-up yaptırmanızı da tavsiye ederim. Yaşadığınız bu olay bir kez daha gösteriyor ki MINI marka bir otomobil alınacağı zaman hele ki ilk jenerasyon bir MINI alınacaksa o aracın boya-kaza durumundan ziyade bakım geçmişi, önceki sahibi-kullanıldığı koşullar hakkında da bilgi sahibi olmak lazım.
            sigpic

            Yorum Yap


              #7
              Aslı Murat tarafından gönderilmiş Mesajı göster
              Öncelikle geçmiş olsun, hazır motor falan açılmış rektefiye işleri başlamışken LPG sistemini söktürmenizi öneririm. Yaşadığınız bu sorunda maalesef LPG'nin etkisi bir hayli büyük. Doğası gereği benzinli bir motorun olması gerekeninden çok daha yüksek bir sıcaklıkta yanma gerçekleştirdiği için R53'lerdeki gibi ısınmayı seven, + supercharger beslemeli bir motorda kesinlikle uzak durulması gerekiyor. Servislerde LPG kaynaklı blok çatlatan subap eğen çok R53'e rastladım. Aynı zamanda aracın olası diğer kronik arızalarına bir önlem olması için servisinize bir detaylı check-up yaptırmanızı da tavsiye ederim. Yaşadığınız bu olay bir kez daha gösteriyor ki MINI marka bir otomobil alınacağı zaman hele ki ilk jenerasyon bir MINI alınacaksa o aracın boya-kaza durumundan ziyade bakım geçmişi, önceki sahibi-kullanıldığı koşullar hakkında da bilgi sahibi olmak lazım.
              Her kelimesine katiliyorum.
              LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

              sigpic

              www.MINIClubTR.com

              Instagram

              Yorum Yap


                #8
                Aslı Murat tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                Öncelikle geçmiş olsun, hazır motor falan açılmış rektefiye işleri başlamışken LPG sistemini söktürmenizi öneririm. Yaşadığınız bu sorunda maalesef LPG'nin etkisi bir hayli büyük. Doğası gereği benzinli bir motorun olması gerekeninden çok daha yüksek bir sıcaklıkta yanma gerçekleştirdiği için R53'lerdeki gibi ısınmayı seven, + supercharger beslemeli bir motorda kesinlikle uzak durulması gerekiyor. Servislerde LPG kaynaklı blok çatlatan subap eğen çok R53'e rastladım. Aynı zamanda aracın olası diğer kronik arızalarına bir önlem olması için servisinize bir detaylı check-up yaptırmanızı da tavsiye ederim. Yaşadığınız bu olay bir kez daha gösteriyor ki MINI marka bir otomobil alınacağı zaman hele ki ilk jenerasyon bir MINI alınacaksa o aracın boya-kaza durumundan ziyade bakım geçmişi, önceki sahibi-kullanıldığı koşullar hakkında da bilgi sahibi olmak lazım.
                Her kelimesine katiliyorum.
                LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                sigpic

                www.MINIClubTR.com

                Instagram

                Yorum Yap


                  #9
                  üzüldüm araçtan soğumazsınız umarım....

                  Yorum Yap


                    #10
                    @canberk07 geçmiş olsun konuya biraz geç dahil oldum son durum nedir aracında bunu sorabilirmiyim? Ağaç tutkalını kullanan adamıtanımak isterim nasıl bir zekaya sahip acaba araba motorunda tutkal kullanmak nedir çok merak ediyorum ve şaşkınımda tutkallı bi motor kaç km ilerleyebilir orada bi yanlışlık olduğu aklıma geliyor direkt olarak neyse daha da yazıcama ama öncelikle son durumunu merak ediyorum
                    IS IT LOVE?

                    www.MINIClubTR.com

                    sigpic

                    Yorum Yap


                      #11
                      Şuan 34. Gündeyiz bayramdan sonraya kaldı motoru komple 0ladık rektefiye de tam alacağımız gün yağ kaçağı oldu şanzıman tarafında öyle söylediler bayramdan sonra motoru indirip kaçağı bulmaya çalışacaklar. Dediğim gibi tutkallı bir motor yaklaşık 1000 km dayandı çok özledim arabayı bende bu kadar uzun süreceği hiç aklıma gelmedi. Yağ kaçağı dışında bir kaç sorunu daha vardı onları da hallettik iç kısım hariç motor ve alt takım 0 gibi birşey olacak bittiğinde

                      Yorum Yap


                        #12
                        Aslı canberk07 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        Şuan 34. Gündeyiz bayramdan sonraya kaldı motoru komple 0ladık rektefiye de tam alacağımız gün yağ kaçağı oldu şanzıman tarafında öyle söylediler bayramdan sonra motoru indirip kaçağı bulmaya çalışacaklar. Dediğim gibi tutkallı bir motor yaklaşık 1000 km dayandı çok özledim arabayı bende bu kadar uzun süreceği hiç aklıma gelmedi. Yağ kaçağı dışında bir kaç sorunu daha vardı onları da hallettik iç kısım hariç motor ve alt takım 0 gibi birşey olacak bittiğinde
                        Aracını aldığında sorunsuz olsun 34 günler önemli değil bende arabamdan yaklaşık 120 gün ayrı kaldım ama sonucu mükemmel oldu beklemenin sabret derim sana ama dediğim gibi sorunsuz kullanılacak hale gelsin yeterki


                        Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
                        IS IT LOVE?

                        www.MINIClubTR.com

                        sigpic

                        Yorum Yap


                          #13
                          Geçmiş olsun 120 gün ne oldu neyi beklediniz ya öyle ? Sorunsuz olacağını umuyorum gördüğümüz her sorunu yaptırıyoruz yani Ekim gibi Ankara’ya gidicem son bir dönemim kaldı mezun olmak için en azından orada bir sorun çıkartmadı usta falan da tanımıyorum Ankara’da umarım sorun çıkarmaz 4 ayda

                          Yorum Yap


                            #14
                            Aslı canberk07 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                            Geçmiş olsun 120 gün ne oldu neyi beklediniz ya öyle ? Sorunsuz olacağını umuyorum gördüğümüz her sorunu yaptırıyoruz yani Ekim gibi Ankara’ya gidicem son bir dönemim kaldı mezun olmak için en azından orada bir sorun çıkartmadı usta falan da tanımıyorum Ankara’da umarım sorun çıkarmaz 4 ayda
                            Komple elektril tesisatı DSC ünitesi değişti ve bikaç bakalit parça araştırma karara bağlama aşaması 1.5 ay kadar sürdü daha sonrasıda arızanın tam tespiti , parça temini montaj vs toplamda bukadar bir süre aldı ayrıca arabam kasko şirketinin kendi anlaşmalı mini servisinde yapılacaktı o firma beni epeyce oyaladı ve saçma sapan şeyler söyledi daha sonrasında benim talebim ile AYN ye aldım arabayı ve neticelendirdik, bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı bizler AYN yi herkese tavsiye ediyoruz
                            IS IT LOVE?

                            www.MINIClubTR.com

                            sigpic

                            Yorum Yap

                            Hazırlanıyor...
                            X