Herkese merhabalar,
Yardımınızı isteyeceğim 2 konu var.Biraz uzun tuttuğum için kusura bakmayın lütfen.
Bugün sınav haftası yoğunluğuna rağmen ertelemedim ve İzmir'e bir ustamızın mekanına gittim.Servisi Mini kullanıcısı bir arkadaşım önerdi kendisi sürekli görüştüğü işlerini yaptırıp memnun kaldığı bir servisti.Zaten 2 nesil aynı dükkanda usta-çırak gibi çalışıyorlar ve bu konuda ilk izlenimlerim fazlasıyla olumlu.
Araçta direksiyonu biraz fazla çevirdiğimde bir ses duyuluyordu sanki birşey zorla sürtüyormuş gibi.Aracı sabahları ilk çalıştırdığımda sorun yoktu.Benim aklıma araç ısındıkça direksiyon pompasının nazlanabileceği gelmişti.Ama aynı dönüşlerde debriyaja basarak dönünce yani boşta dönünce ses gelmiyordu.Bu tezim çürümüş gibiydi kendimce.Bugün gerçek sorunun ihtimallerini 2'ye düşürdük.(Tüm sürüş testlerinde vs. direksiyon ile ilgili bir problem olmadığını farkettik bu arada)
Sorun motor yükteyken dönüşlerde bir yere sürtüyordu.Motor kulak değişimi + şanzıman kulağı değişimi 1.seçeneğimiz.(Ustamız motor kulağında problem olduğunu motorun emniyette durduğunu söyledi söküldüğünde tamamen göreceğiz gerçek sorunu)
2.seçenek aksta oluşan bir problem ki aracı lifte kaldırdığımızda ustamız aksla ilgili bir işlem yapılıp geri toplandığını farketti.Bugün geç vakit olması sebebiyle Manisa'ya geri döndüm.Cuma gününe sözleştik bakalım iş o zaman netleşecek.
Buna benzer bir sorunla karşılaşan tecrübeli arkadaşlar yorumlarıyla bilgi verebilirse çok sevinirim.
Tüm bunlara tuz biber olacak şekilde aracın üzerindeki lastik ebatlarının orjinal olmadığını farkettik.Araçta 215/55/R17 lastik takılıymış.Lastik değişimi yapacaktım zaten ama önceki sahibinin bu ebatlardan bahsetmemesi canımı sıktı.Sol arka lastikte tel kırığı farkettik.Lastik değişimini hızlandırmam gerekiyor.Üstüne üstlük bu kadar kötü durumdaki lastiklerde tam 40 PSI hava basılıydı.Onları lastikçi arkadaş engin bilgisine güvenip(!) 28 PSI'a çekti.Benim kafamda 32-34 PSI vardı o konuyu bakalım nasıl netleştireceğiz.
Bu durumda en pahalısı değil, en ucuzu hiç değil, en iyi fiyat/performans ürünü diyebileceğiniz bir lastik varsa önerilerinizi bekliyorum.
Konuyu okurken harcadığınız efor için ve şimdiden vereceğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Yardımınızı isteyeceğim 2 konu var.Biraz uzun tuttuğum için kusura bakmayın lütfen.
Bugün sınav haftası yoğunluğuna rağmen ertelemedim ve İzmir'e bir ustamızın mekanına gittim.Servisi Mini kullanıcısı bir arkadaşım önerdi kendisi sürekli görüştüğü işlerini yaptırıp memnun kaldığı bir servisti.Zaten 2 nesil aynı dükkanda usta-çırak gibi çalışıyorlar ve bu konuda ilk izlenimlerim fazlasıyla olumlu.
Araçta direksiyonu biraz fazla çevirdiğimde bir ses duyuluyordu sanki birşey zorla sürtüyormuş gibi.Aracı sabahları ilk çalıştırdığımda sorun yoktu.Benim aklıma araç ısındıkça direksiyon pompasının nazlanabileceği gelmişti.Ama aynı dönüşlerde debriyaja basarak dönünce yani boşta dönünce ses gelmiyordu.Bu tezim çürümüş gibiydi kendimce.Bugün gerçek sorunun ihtimallerini 2'ye düşürdük.(Tüm sürüş testlerinde vs. direksiyon ile ilgili bir problem olmadığını farkettik bu arada)
Sorun motor yükteyken dönüşlerde bir yere sürtüyordu.Motor kulak değişimi + şanzıman kulağı değişimi 1.seçeneğimiz.(Ustamız motor kulağında problem olduğunu motorun emniyette durduğunu söyledi söküldüğünde tamamen göreceğiz gerçek sorunu)
2.seçenek aksta oluşan bir problem ki aracı lifte kaldırdığımızda ustamız aksla ilgili bir işlem yapılıp geri toplandığını farketti.Bugün geç vakit olması sebebiyle Manisa'ya geri döndüm.Cuma gününe sözleştik bakalım iş o zaman netleşecek.
Buna benzer bir sorunla karşılaşan tecrübeli arkadaşlar yorumlarıyla bilgi verebilirse çok sevinirim.
Tüm bunlara tuz biber olacak şekilde aracın üzerindeki lastik ebatlarının orjinal olmadığını farkettik.Araçta 215/55/R17 lastik takılıymış.Lastik değişimi yapacaktım zaten ama önceki sahibinin bu ebatlardan bahsetmemesi canımı sıktı.Sol arka lastikte tel kırığı farkettik.Lastik değişimini hızlandırmam gerekiyor.Üstüne üstlük bu kadar kötü durumdaki lastiklerde tam 40 PSI hava basılıydı.Onları lastikçi arkadaş engin bilgisine güvenip(!) 28 PSI'a çekti.Benim kafamda 32-34 PSI vardı o konuyu bakalım nasıl netleştireceğiz.
Bu durumda en pahalısı değil, en ucuzu hiç değil, en iyi fiyat/performans ürünü diyebileceğiniz bir lastik varsa önerilerinizi bekliyorum.
Konuyu okurken harcadığınız efor için ve şimdiden vereceğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Yorum Yap