Bildiğiniz gibi R50 'imi yeni aldım. Aldığımda farlar resmen yerleri gösteriyordu. Bugün kendime boş bi zaman yaratıp yakındaki elektrikçiye uğradım farları ayarlatmak için. Ve akşam sporumuz başladı
- Kaputu açar mısınız?
- Anıl sağ kapıyı aç, kaput açma kolunu çek, tamam.. (sadece benim kaputum mu yolcu tarafından açılıyor yoksa tüm minilerde mi? bu da ayrı bi konuda tartışılır )
- Elektrikçi yükseklik ayar vidalarıyla oynar önce, hangisi yukarı kaldırıyor, hangisi aşağı indiriyor.
- Kaput kapatılır. Hımm demekki şu vida yukarı kaldırıyor der elektrikçi. Tekrar kaputu açalım lütfen. 1. set 2. tekrar..
- İlk ayar verilir kaput tekrar kapatılır. Farklar bu sefer tepeye bakar
- Tekrar kaput açılır, kaput kaldırılır 1. set 3. tekrar.. (bu arada megane ile sırasını bekleyen 2 genç gülüşmeye başlar. La farlar kaputla kalkıyo şuna bak derler )
- 3. set 4. tekrarda sol far ayarlanır Aç kapa aç kapa benimle birlikte elektrikçide deliye döner.
- Sıra sağ fara gelir. Kaput açılır, yukarı kaldırılır. İlk ayar verilir. Kapat. Olmadı aç. Kapat. Azcık yukarı oldu. Aç. Çok kaldırdık azıcık indirelim kapat. Aç. Az yukarı aldınmı tamamdır. Kapat. Aç. Son ayar kapat. Aç. (abi ufak bi küfür sallar gülümseyerek ) şimdi tamam der. Kapat. Fazla kaçırmışız. Aç. Şimdi tamam. kapat.
- Sonunda iş biter ama beni bitiren abinin son cümlesi olur. "Servise gitsen bunu ayarlamaz direkt ayarlı yeni far takarlar walla, dua et ben yaptım )
- Abi borcumuz : Gönlünden ne koparsa..
Elektrikçiden çıkıp eve doğru giderken derin düşüncelere dalınır. Hımmm demekki bu araba İngiliz asıllı bi arabaysa ve sağdan direksiyon olarak tasarlandıysa kaput açma kolu ondan sağda demekki.. Soldan direksiyonlar için tasarım değişikliğine gidilmemiş ya da unutulmuş öylece kalmış.. Varsın kalsın, sanki yılda kaç kere kaputu açıcam.
Peki farlar, neden yeni kasalardaki gibi kaput kalkarken farlardan ayrılmıyor? neden R50 'de böyle tasarlanmış acaba? diye düşüncelere dalmışken eve gelinir.
Ana Fikir : Far ayarınızı sabırlı elektrikçilerde yaptırın. Kaputunuzla beraber farlarınızda göğe doğru yükseliyorsa siz diğerlerinden farklısınız
İyi geceler
- Kaputu açar mısınız?
- Anıl sağ kapıyı aç, kaput açma kolunu çek, tamam.. (sadece benim kaputum mu yolcu tarafından açılıyor yoksa tüm minilerde mi? bu da ayrı bi konuda tartışılır )
- Elektrikçi yükseklik ayar vidalarıyla oynar önce, hangisi yukarı kaldırıyor, hangisi aşağı indiriyor.
- Kaput kapatılır. Hımm demekki şu vida yukarı kaldırıyor der elektrikçi. Tekrar kaputu açalım lütfen. 1. set 2. tekrar..
- İlk ayar verilir kaput tekrar kapatılır. Farklar bu sefer tepeye bakar
- Tekrar kaput açılır, kaput kaldırılır 1. set 3. tekrar.. (bu arada megane ile sırasını bekleyen 2 genç gülüşmeye başlar. La farlar kaputla kalkıyo şuna bak derler )
- 3. set 4. tekrarda sol far ayarlanır Aç kapa aç kapa benimle birlikte elektrikçide deliye döner.
- Sıra sağ fara gelir. Kaput açılır, yukarı kaldırılır. İlk ayar verilir. Kapat. Olmadı aç. Kapat. Azcık yukarı oldu. Aç. Çok kaldırdık azıcık indirelim kapat. Aç. Az yukarı aldınmı tamamdır. Kapat. Aç. Son ayar kapat. Aç. (abi ufak bi küfür sallar gülümseyerek ) şimdi tamam der. Kapat. Fazla kaçırmışız. Aç. Şimdi tamam. kapat.
- Sonunda iş biter ama beni bitiren abinin son cümlesi olur. "Servise gitsen bunu ayarlamaz direkt ayarlı yeni far takarlar walla, dua et ben yaptım )
- Abi borcumuz : Gönlünden ne koparsa..
Elektrikçiden çıkıp eve doğru giderken derin düşüncelere dalınır. Hımmm demekki bu araba İngiliz asıllı bi arabaysa ve sağdan direksiyon olarak tasarlandıysa kaput açma kolu ondan sağda demekki.. Soldan direksiyonlar için tasarım değişikliğine gidilmemiş ya da unutulmuş öylece kalmış.. Varsın kalsın, sanki yılda kaç kere kaputu açıcam.
Peki farlar, neden yeni kasalardaki gibi kaput kalkarken farlardan ayrılmıyor? neden R50 'de böyle tasarlanmış acaba? diye düşüncelere dalmışken eve gelinir.
Ana Fikir : Far ayarınızı sabırlı elektrikçilerde yaptırın. Kaputunuzla beraber farlarınızda göğe doğru yükseliyorsa siz diğerlerinden farklısınız
İyi geceler
Yorum Yap