Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Far Ayarı Sorunsalı (Günlük Sporumu Yaptım Mini Sayesinde :) )

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Far Ayarı Sorunsalı (Günlük Sporumu Yaptım Mini Sayesinde :) )

    Bildiğiniz gibi R50 'imi yeni aldım. Aldığımda farlar resmen yerleri gösteriyordu. Bugün kendime boş bi zaman yaratıp yakındaki elektrikçiye uğradım farları ayarlatmak için. Ve akşam sporumuz başladı

    - Kaputu açar mısınız?
    - Anıl sağ kapıyı aç, kaput açma kolunu çek, tamam.. (sadece benim kaputum mu yolcu tarafından açılıyor yoksa tüm minilerde mi? bu da ayrı bi konuda tartışılır )
    - Elektrikçi yükseklik ayar vidalarıyla oynar önce, hangisi yukarı kaldırıyor, hangisi aşağı indiriyor.
    - Kaput kapatılır. Hımm demekki şu vida yukarı kaldırıyor der elektrikçi. Tekrar kaputu açalım lütfen. 1. set 2. tekrar..
    - İlk ayar verilir kaput tekrar kapatılır. Farklar bu sefer tepeye bakar
    - Tekrar kaput açılır, kaput kaldırılır 1. set 3. tekrar.. (bu arada megane ile sırasını bekleyen 2 genç gülüşmeye başlar. La farlar kaputla kalkıyo şuna bak derler )
    - 3. set 4. tekrarda sol far ayarlanır Aç kapa aç kapa benimle birlikte elektrikçide deliye döner.
    - Sıra sağ fara gelir. Kaput açılır, yukarı kaldırılır. İlk ayar verilir. Kapat. Olmadı aç. Kapat. Azcık yukarı oldu. Aç. Çok kaldırdık azıcık indirelim kapat. Aç. Az yukarı aldınmı tamamdır. Kapat. Aç. Son ayar kapat. Aç. (abi ufak bi küfür sallar gülümseyerek ) şimdi tamam der. Kapat. Fazla kaçırmışız. Aç. Şimdi tamam. kapat.

    - Sonunda iş biter ama beni bitiren abinin son cümlesi olur. "Servise gitsen bunu ayarlamaz direkt ayarlı yeni far takarlar walla, dua et ben yaptım )
    - Abi borcumuz : Gönlünden ne koparsa..


    Elektrikçiden çıkıp eve doğru giderken derin düşüncelere dalınır. Hımmm demekki bu araba İngiliz asıllı bi arabaysa ve sağdan direksiyon olarak tasarlandıysa kaput açma kolu ondan sağda demekki.. Soldan direksiyonlar için tasarım değişikliğine gidilmemiş ya da unutulmuş öylece kalmış.. Varsın kalsın, sanki yılda kaç kere kaputu açıcam.

    Peki farlar, neden yeni kasalardaki gibi kaput kalkarken farlardan ayrılmıyor? neden R50 'de böyle tasarlanmış acaba? diye düşüncelere dalmışken eve gelinir.

    Ana Fikir : Far ayarınızı sabırlı elektrikçilerde yaptırın. Kaputunuzla beraber farlarınızda göğe doğru yükseliyorsa siz diğerlerinden farklısınız

    İyi geceler

    #2
    Yakında olsak ben kendım ayarlardım senın farlarını sıfır sapma ıle gecmıstım muayeneden kendı ayarımla İyi ayarlamadan yuru gıt bılader dememıs sana ayarlamıs sabırlıymıs yınede
    IS IT LOVE?

    www.MINIClubTR.com

    sigpic

    Yorum Yap


      #3
      Paşam bunu yazdınya şimdi muayene öncesi bende dahil herkes sana 1 günlüğüne uğrayacağız :P

      ama R50 ile olan aşkımızın arasına ne elektrikçi ne kaput ne de farlar girebilir

      Yorum Yap


        #4
        Merdiven altı atolyeme beklerım Ayar sırasında elektrıkcının yanında olmak ısterdım
        IS IT LOVE?

        www.MINIClubTR.com

        sigpic

        Yorum Yap


          #5
          Ugra ayn ye dertler cozulsun. Sponsorlar bunun icindir
          1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
          2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

          [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
          4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
          5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

          Yorum Yap


            #6
            Hiç bu yönden düşünmemiştim farların kaputla bütünleşik olmasını. Hatta aracımın (r56) kaputunu ilk açtığımda hayal kırıklığına uğramıştım. Ama şimdi düşünüyorum da, şanslıymışım
            (Tabi sizinki yine de çok havalı)

            Yorum Yap


              #7


              bundan dolayı böyle
              1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
              2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

              [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
              4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
              5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

              Yorum Yap


                #8
                Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster


                bundan dolayı böyle
                Olay budur

                Yorum Yap


                  #9
                  Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                  Ugra ayn ye dertler cozulsun. Sponsorlar bunun icindir
                  Sponsorumuzla daha bu cumartesi tanışacağım Bütün forum ayn 'den sonuna kadar memnun olduğuna göre kuşkusuz tek adresim artık orası olacak

                  Yorum Yap


                    #10
                    Aslinda EMGnin ki cok guzeldi agresif.. ama bulamadim rssmi
                    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                    Yorum Yap


                      #11
                      Sanslisin farlarin eskiyipte yansitmasi azalmamis yada far cami matlasmamis. Ben aldigimda hic goremiyor gibiydim onumu!

                      WM

                      Yorum Yap


                        #12
                        Aslı 4eva tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        Bildiğiniz gibi R50 'imi yeni aldım. Aldığımda farlar resmen yerleri gösteriyordu. Bugün kendime boş bi zaman yaratıp yakındaki elektrikçiye uğradım farları ayarlatmak için. Ve akşam sporumuz başladı

                        - Kaputu açar mısınız?
                        - Anıl sağ kapıyı aç, kaput açma kolunu çek, tamam.. (sadece benim kaputum mu yolcu tarafından açılıyor yoksa tüm minilerde mi? bu da ayrı bi konuda tartışılır )
                        - Elektrikçi yükseklik ayar vidalarıyla oynar önce, hangisi yukarı kaldırıyor, hangisi aşağı indiriyor.
                        - Kaput kapatılır. Hımm demekki şu vida yukarı kaldırıyor der elektrikçi. Tekrar kaputu açalım lütfen. 1. set 2. tekrar..
                        - İlk ayar verilir kaput tekrar kapatılır. Farklar bu sefer tepeye bakar
                        - Tekrar kaput açılır, kaput kaldırılır 1. set 3. tekrar.. (bu arada megane ile sırasını bekleyen 2 genç gülüşmeye başlar. La farlar kaputla kalkıyo şuna bak derler )
                        - 3. set 4. tekrarda sol far ayarlanır Aç kapa aç kapa benimle birlikte elektrikçide deliye döner.
                        - Sıra sağ fara gelir. Kaput açılır, yukarı kaldırılır. İlk ayar verilir. Kapat. Olmadı aç. Kapat. Azcık yukarı oldu. Aç. Çok kaldırdık azıcık indirelim kapat. Aç. Az yukarı aldınmı tamamdır. Kapat. Aç. Son ayar kapat. Aç. (abi ufak bi küfür sallar gülümseyerek ) şimdi tamam der. Kapat. Fazla kaçırmışız. Aç. Şimdi tamam. kapat.

                        - Sonunda iş biter ama beni bitiren abinin son cümlesi olur. "Servise gitsen bunu ayarlamaz direkt ayarlı yeni far takarlar walla, dua et ben yaptım )
                        - Abi borcumuz : Gönlünden ne koparsa..


                        Elektrikçiden çıkıp eve doğru giderken derin düşüncelere dalınır. Hımmm demekki bu araba İngiliz asıllı bi arabaysa ve sağdan direksiyon olarak tasarlandıysa kaput açma kolu ondan sağda demekki.. Soldan direksiyonlar için tasarım değişikliğine gidilmemiş ya da unutulmuş öylece kalmış.. Varsın kalsın, sanki yılda kaç kere kaputu açıcam.

                        Peki farlar, neden yeni kasalardaki gibi kaput kalkarken farlardan ayrılmıyor? neden R50 'de böyle tasarlanmış acaba? diye düşüncelere dalmışken eve gelinir.

                        Ana Fikir : Far ayarınızı sabırlı elektrikçilerde yaptırın. Kaputunuzla beraber farlarınızda göğe doğru yükseliyorsa siz diğerlerinden farklısınız

                        İyi geceler
                        Valla bir an Wishman'ın yorumlarını okur gibi hissettim Senin ayarı çok bozukmuş normalde en fazla 1 2 kere açıp kapatılsa ayarı tamamdı
                        Kaputu açma kolunda doğru tespit yapmışsın birde farların yukarı doğru kalkması çok havalı bence apartmandaki evin içine bile sellektör yapabiliyosun

                        Yorum Yap


                          #13
                          Aslı WISHMAN tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                          Sanslisin farlarin eskiyipte yansitmasi azalmamis yada far cami matlasmamis. Ben aldigimda hic goremiyor gibiydim onumu!

                          WM
                          Wishcim farların çizikse veya matlaşmışsa hallediyolar hemen 1 gününü ayırman yeterli sıfır far oluyo bizim r50 leri açması zor gerçi kimisi keserek yapıyo ama bu pek sağlıklı değil ben güzel temizlettirdim orjinalliğini bozmadan. Tabii r56 larda çok daha kolay sanayi fönüyle ısıtıp lak diye açıyolar temizliyolar lak diye takıyolar

                          Yorum Yap


                            #14
                            Nerde ve ne kadara yaptirdin ben sordum siviyla yaptirma krom parcalar sim siyah olur dediler diger sekildede far başına 100tl istediler :/

                            GT-I9500 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

                            Yorum Yap


                              #15
                              Aslı feritsafa tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                              Nerde ve ne kadara yaptirdin ben sordum siviyla yaptirma krom parcalar sim siyah olur dediler diger sekildede far başına 100tl istediler :/

                              GT-I9500 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
                              Bahçelievler'de yapıyo usta sadece bu iş ile ilgileniyo yaptırıcağın zaman telefonum var sende ara beni müsaitsem beraber gideriz. Benim yaptırdığım adam randevu usulü çalışıyo range farından tut lincoln navigatora kadar yapıyo normalde bana uyguna yapıyo gene senin yaptıracağından nerdeyse yarı yarıya yaptı. Birde bizim farları sökmek gerçekten zor ben yaptığında başında durdum adam gerçek bi işçilik yapıyo silip takmıyo en kalından en inceye zımpara atıyo sonra en kalın pastadan en ince pasta sonrada cilayı bi atıyo camları pırıl pırıl içinide özel ilaçla temizliyo hiçbi sıkıntı yok rengi atmış krom parça oluyo ampul bazı araçlarda rengini atıyo bazen bu durumda da krom bant var adamda onlarıda çekince tamirini yapmış oluyo

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X