Sevgili Arkadaslar,
Aramizda iki jenerasyon MINI 'yi de kullanan arkadaslarimiz var ancak yeni MINI sahibi olan, olacak arkadaslarimizin sevdasi cabuk tukenmemesi icin boyle bir konu hazirlamayi dusundum. Amacim simdiye kadar karsilastigimiz , kroniklesen, cozulmeyen problemleri vurgulayip , ozellikle kafasinda soru isareti olan kisilerin servislerine bu konuda bir daha ozen gostertmesi ..
R53, 2002 yilinda uretilmeye baslanan, 2005 yilinda kucuk bir makyaj gibi gorunse de buyuk bir teknik revizyon geciren ve 2008 yili sonuna kadar oldukca dayanikli olan motoru ve kendine has surusuyla on plana cikmis fenomen bir arac. Edindigimiz bilgiler ve tecrubelerimize gore size teknik arizalardan bahsetmek istedim :
1- Direksiyon Pompasi :
Ozellikle 2002-2004 yillari arasinda daha sik yasanan buyuk bir ariza denilebilir. Direksyon pompasinin kendine has sesini bilmeyen 1. Gen Mini kullanicisi yoktur. Bu ses hic gelmez, kesik kesik gelmeye baslarsa anlayin ki direksiyon pompaniz size bir mesaj veriyor. Direksiyonu , araci calistirmadan onceki sertlikte bulmaniz an meselesi ve malesef oldukca maliyetli bir parca ( yanilmiyorsam 1500tl gibi bir parca) . Tamiri soz konusu ama verdiginiz para, parca fiyatinin 1/3 u oluyor ve malesef uzun omurlu degil. Kazali araclardan cikma bulma ihtimaliniz var ama parca omru bu garantisini kimse veremez.
2- Amortisor Takozlari :
Ozellikle R53 un sert yuruyen yapisina , kisa yay yada amortisor kitleri eklerseniz bilin ki basiniz bu parcayla belada. Ses disinda ( lak lak lak gibi ) yan etkisi yok ama ufak bozukluklar da dahil iceriye ses veren yapisi var. Pahali bir parca degil ama her bakim da degistirmeniz gerekbiliyor.
3- Silindir kapagi contasi , Karter contasi :
Motorun onemli parcalarindan biri olan contalar , ozellikle guclendirilmis r53 lerin yuksek calisma isisina yenik dusebiliyor ve yag terlemeleri yaratabiliyor. Buyuk yag eksiltmeler olmasa da insanin aklini kurcalayan goruntuler gorebilirsiniz. Parca pahali degil ama isciligi pahali diyelim.
4- Fan Musuru & Termostat :
Kimi R53 te kronik olsa da kimisinde hic sorun yaratmayan parcalar. Blok yapisindan dolayi sicak calismayi seven motor, soguma sistemlerine diger araclara gore daha cok ihtiyac duyuyor. Dolayisiyla fan arizalari ve sogutma arizalari gorulup, zaman zaman yolda birakabiliyor. Bakimlarda kontrolu sart olan bir parca.
5- Bobin ve atesleme kablolari :
Standart araclarda dahil sorun yaratabilen elektrik parcalarindan biri. Bobinde olusan paslanma aracin ateslemesini kesebiliyor. Yolda birakmiyor ama tadinizi kacirmaya yetiyor. Bu durumda yalnizca bobin kontrolu yetmiyor. Sirf su ariza icin 3 haftada maslakta 15 gun gecirmisligim var. Sorun, sifir bobinim olmasina ragmen 3 numarali kablonun arizasindan cikiyor. Dikkat !
6- Merkezi Kilit Sistemi :
Yine yil fark etmeksizin , mekanizmada olusan bir ariza sebebiyle ya kapilardan biri yada bagaj acilmiyor. Gordugum her ariza farkli kapilari etkilemisti Cozumu zor degil, iyi bir elektrikci hallediyor ama parca degisimi sart olabiliyor.
7- Debriyaj Bilyasi :
Ilginc bir sekilde siz aracinizi normal bir sekilde kullansanizda debriyaja basmadiginiz zamanlarda ses cikarabilen bir parca. Standartindan , modifiyelisine, fabrikadan cikmis ilk debriyajla aracinizi kullandiginizda , baski balata bitmemis bile olsa , debriyaja basmadiginiz surece tikir tikir sesler duyabilirsiniz. Ses disinda bir zarari yok ama durup beklediginiz yerlerde sinirizi bozabiliyor. Baski balata bitene kadar degistirmeseniz de olur
Atmosferik Cooperlarin kronik arizalarina malesef hakim degilim. Konu altina yorumlarinizi ekledikce bu mesaji da edileteyecegiz.
Turbo aracta oldugu gibi SCli R53unuzu atmosferik araciniz gibi kullanabilirsiniz ancak uzun omurlu olmasini diliyorsaniz hareket etmeden once stop etmeden once kisa bir sure aracinizi rolanti de dinlendirip, yaglamayi sakin yapmasini saglamaktan geciyor.
Iyi surusler !
Aramizda iki jenerasyon MINI 'yi de kullanan arkadaslarimiz var ancak yeni MINI sahibi olan, olacak arkadaslarimizin sevdasi cabuk tukenmemesi icin boyle bir konu hazirlamayi dusundum. Amacim simdiye kadar karsilastigimiz , kroniklesen, cozulmeyen problemleri vurgulayip , ozellikle kafasinda soru isareti olan kisilerin servislerine bu konuda bir daha ozen gostertmesi ..
R53, 2002 yilinda uretilmeye baslanan, 2005 yilinda kucuk bir makyaj gibi gorunse de buyuk bir teknik revizyon geciren ve 2008 yili sonuna kadar oldukca dayanikli olan motoru ve kendine has surusuyla on plana cikmis fenomen bir arac. Edindigimiz bilgiler ve tecrubelerimize gore size teknik arizalardan bahsetmek istedim :
1- Direksiyon Pompasi :
Ozellikle 2002-2004 yillari arasinda daha sik yasanan buyuk bir ariza denilebilir. Direksyon pompasinin kendine has sesini bilmeyen 1. Gen Mini kullanicisi yoktur. Bu ses hic gelmez, kesik kesik gelmeye baslarsa anlayin ki direksiyon pompaniz size bir mesaj veriyor. Direksiyonu , araci calistirmadan onceki sertlikte bulmaniz an meselesi ve malesef oldukca maliyetli bir parca ( yanilmiyorsam 1500tl gibi bir parca) . Tamiri soz konusu ama verdiginiz para, parca fiyatinin 1/3 u oluyor ve malesef uzun omurlu degil. Kazali araclardan cikma bulma ihtimaliniz var ama parca omru bu garantisini kimse veremez.
2- Amortisor Takozlari :
Ozellikle R53 un sert yuruyen yapisina , kisa yay yada amortisor kitleri eklerseniz bilin ki basiniz bu parcayla belada. Ses disinda ( lak lak lak gibi ) yan etkisi yok ama ufak bozukluklar da dahil iceriye ses veren yapisi var. Pahali bir parca degil ama her bakim da degistirmeniz gerekbiliyor.
3- Silindir kapagi contasi , Karter contasi :
Motorun onemli parcalarindan biri olan contalar , ozellikle guclendirilmis r53 lerin yuksek calisma isisina yenik dusebiliyor ve yag terlemeleri yaratabiliyor. Buyuk yag eksiltmeler olmasa da insanin aklini kurcalayan goruntuler gorebilirsiniz. Parca pahali degil ama isciligi pahali diyelim.
4- Fan Musuru & Termostat :
Kimi R53 te kronik olsa da kimisinde hic sorun yaratmayan parcalar. Blok yapisindan dolayi sicak calismayi seven motor, soguma sistemlerine diger araclara gore daha cok ihtiyac duyuyor. Dolayisiyla fan arizalari ve sogutma arizalari gorulup, zaman zaman yolda birakabiliyor. Bakimlarda kontrolu sart olan bir parca.
5- Bobin ve atesleme kablolari :
Standart araclarda dahil sorun yaratabilen elektrik parcalarindan biri. Bobinde olusan paslanma aracin ateslemesini kesebiliyor. Yolda birakmiyor ama tadinizi kacirmaya yetiyor. Bu durumda yalnizca bobin kontrolu yetmiyor. Sirf su ariza icin 3 haftada maslakta 15 gun gecirmisligim var. Sorun, sifir bobinim olmasina ragmen 3 numarali kablonun arizasindan cikiyor. Dikkat !
6- Merkezi Kilit Sistemi :
Yine yil fark etmeksizin , mekanizmada olusan bir ariza sebebiyle ya kapilardan biri yada bagaj acilmiyor. Gordugum her ariza farkli kapilari etkilemisti Cozumu zor degil, iyi bir elektrikci hallediyor ama parca degisimi sart olabiliyor.
7- Debriyaj Bilyasi :
Ilginc bir sekilde siz aracinizi normal bir sekilde kullansanizda debriyaja basmadiginiz zamanlarda ses cikarabilen bir parca. Standartindan , modifiyelisine, fabrikadan cikmis ilk debriyajla aracinizi kullandiginizda , baski balata bitmemis bile olsa , debriyaja basmadiginiz surece tikir tikir sesler duyabilirsiniz. Ses disinda bir zarari yok ama durup beklediginiz yerlerde sinirizi bozabiliyor. Baski balata bitene kadar degistirmeseniz de olur
Atmosferik Cooperlarin kronik arizalarina malesef hakim degilim. Konu altina yorumlarinizi ekledikce bu mesaji da edileteyecegiz.
Turbo aracta oldugu gibi SCli R53unuzu atmosferik araciniz gibi kullanabilirsiniz ancak uzun omurlu olmasini diliyorsaniz hareket etmeden once stop etmeden once kisa bir sure aracinizi rolanti de dinlendirip, yaglamayi sakin yapmasini saglamaktan geciyor.
Iyi surusler !
Yorum Yap