Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

R50-52-53 ve Kronik Problemler

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    R50-52-53 ve Kronik Problemler

    Sevgili Arkadaslar,

    Aramizda iki jenerasyon MINI 'yi de kullanan arkadaslarimiz var ancak yeni MINI sahibi olan, olacak arkadaslarimizin sevdasi cabuk tukenmemesi icin boyle bir konu hazirlamayi dusundum. Amacim simdiye kadar karsilastigimiz , kroniklesen, cozulmeyen problemleri vurgulayip , ozellikle kafasinda soru isareti olan kisilerin servislerine bu konuda bir daha ozen gostertmesi ..

    R53, 2002 yilinda uretilmeye baslanan, 2005 yilinda kucuk bir makyaj gibi gorunse de buyuk bir teknik revizyon geciren ve 2008 yili sonuna kadar oldukca dayanikli olan motoru ve kendine has surusuyla on plana cikmis fenomen bir arac. Edindigimiz bilgiler ve tecrubelerimize gore size teknik arizalardan bahsetmek istedim :

    1- Direksiyon Pompasi :

    Ozellikle 2002-2004 yillari arasinda daha sik yasanan buyuk bir ariza denilebilir. Direksyon pompasinin kendine has sesini bilmeyen 1. Gen Mini kullanicisi yoktur. Bu ses hic gelmez, kesik kesik gelmeye baslarsa anlayin ki direksiyon pompaniz size bir mesaj veriyor. Direksiyonu , araci calistirmadan onceki sertlikte bulmaniz an meselesi ve malesef oldukca maliyetli bir parca ( yanilmiyorsam 1500tl gibi bir parca) . Tamiri soz konusu ama verdiginiz para, parca fiyatinin 1/3 u oluyor ve malesef uzun omurlu degil. Kazali araclardan cikma bulma ihtimaliniz var ama parca omru bu garantisini kimse veremez.

    2- Amortisor Takozlari :

    Ozellikle R53 un sert yuruyen yapisina , kisa yay yada amortisor kitleri eklerseniz bilin ki basiniz bu parcayla belada. Ses disinda ( lak lak lak gibi ) yan etkisi yok ama ufak bozukluklar da dahil iceriye ses veren yapisi var. Pahali bir parca degil ama her bakim da degistirmeniz gerekbiliyor.

    3- Silindir kapagi contasi , Karter contasi :

    Motorun onemli parcalarindan biri olan contalar , ozellikle guclendirilmis r53 lerin yuksek calisma isisina yenik dusebiliyor ve yag terlemeleri yaratabiliyor. Buyuk yag eksiltmeler olmasa da insanin aklini kurcalayan goruntuler gorebilirsiniz. Parca pahali degil ama isciligi pahali diyelim.

    4- Fan Musuru & Termostat :

    Kimi R53 te kronik olsa da kimisinde hic sorun yaratmayan parcalar. Blok yapisindan dolayi sicak calismayi seven motor, soguma sistemlerine diger araclara gore daha cok ihtiyac duyuyor. Dolayisiyla fan arizalari ve sogutma arizalari gorulup, zaman zaman yolda birakabiliyor. Bakimlarda kontrolu sart olan bir parca.

    5- Bobin ve atesleme kablolari :

    Standart araclarda dahil sorun yaratabilen elektrik parcalarindan biri. Bobinde olusan paslanma aracin ateslemesini kesebiliyor. Yolda birakmiyor ama tadinizi kacirmaya yetiyor. Bu durumda yalnizca bobin kontrolu yetmiyor. Sirf su ariza icin 3 haftada maslakta 15 gun gecirmisligim var. Sorun, sifir bobinim olmasina ragmen 3 numarali kablonun arizasindan cikiyor. Dikkat !

    6- Merkezi Kilit Sistemi :

    Yine yil fark etmeksizin , mekanizmada olusan bir ariza sebebiyle ya kapilardan biri yada bagaj acilmiyor. Gordugum her ariza farkli kapilari etkilemisti Cozumu zor degil, iyi bir elektrikci hallediyor ama parca degisimi sart olabiliyor.


    7- Debriyaj Bilyasi :

    Ilginc bir sekilde siz aracinizi normal bir sekilde kullansanizda debriyaja basmadiginiz zamanlarda ses cikarabilen bir parca. Standartindan , modifiyelisine, fabrikadan cikmis ilk debriyajla aracinizi kullandiginizda , baski balata bitmemis bile olsa , debriyaja basmadiginiz surece tikir tikir sesler duyabilirsiniz. Ses disinda bir zarari yok ama durup beklediginiz yerlerde sinirizi bozabiliyor. Baski balata bitene kadar degistirmeseniz de olur

    Atmosferik Cooperlarin kronik arizalarina malesef hakim degilim. Konu altina yorumlarinizi ekledikce bu mesaji da edileteyecegiz.

    Turbo aracta oldugu gibi SCli R53unuzu atmosferik araciniz gibi kullanabilirsiniz ancak uzun omurlu olmasini diliyorsaniz hareket etmeden once stop etmeden once kisa bir sure aracinizi rolanti de dinlendirip, yaglamayi sakin yapmasini saglamaktan geciyor.

    Iyi surusler !

    #2
    dedıklerinin hepsi bende mevcut nerden baslıcam bılmıyorum ama aractan sogutucak seyler

    Yorum Yap


      #3
      Aslı byrioo tarafından gönderilmiş Mesajı göster
      dedıklerinin hepsi bende mevcut nerden baslıcam bılmıyorum ama aractan sogutucak seyler
      sen daha baslamadınmı ozgur?


      Grkm paylaşım için teşekkürler dikkat etmemiz gereken her konu açıklıkla anlatılmış .
      IS IT LOVE?

      www.MINIClubTR.com

      sigpic

      Yorum Yap


        #4
        Birde direksyondan gelen tıkırtılar oluyorya onları birde fan ın kademe arızasını kronik olarak ekleyebilirmiyiz bu sorunlara ? onlarda bu kategoriye dahil olabilecek arızalarmıdır görkem ?
        IS IT LOVE?

        www.MINIClubTR.com

        sigpic

        Yorum Yap


          #5
          Cok faydali bir paylasim teşekkürler

          Yorum Yap


            #6
            Tabikide kroniklesmis herseyi ilk mesaja ekleyebilir ki herkes gorebilsin

            Yorum Yap


              #7
              Supercarger'da eklenmesi gerek bence bu listeye..


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              sigpic[FONT=Arial Black][/FONT]

              Yorum Yap


                #8
                gökhan abi daha başlayamadım aracı yatırıyorum .... annem ameliyat oldu kartları onun için boşalttım o yuzden suan beklemede

                Yorum Yap


                  #9
                  Aslı YAGCI tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                  Supercarger'da eklenmesi gerek bence bu listeye..


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Aynen ali başkan supercharger duyduğum hastalıklardan r53 için
                  IS IT LOVE?

                  www.MINIClubTR.com

                  sigpic

                  Yorum Yap


                    #10
                    Bence supercharger kesinlikle kronik bir problem değildir. hatta ve hatta turbodan çok çok daha dayanıklı bir parçadır. kronik problem olması için bence 10 aracın minimum 3-4ünde görülmesi gerekir. kasnak vs takarak sıcak havalarda gazlayarak gitmemize rağmen çoğu arabada gık demiyor.

                    Yorum Yap


                      #11
                      benim ekleyeceğim kronik olduğunu düşündüğüm bir problem ise 2005 öncesi modellerde bypassvalfidir. onuda 2005de düzelttiler. 2005 den önce alanlar bence çalışıp çalışmadığına bakmadan değiştirebilirler. yo-yo effect denen şeye sebep oluyor.

                      Yorum Yap


                        #12
                        Aslı kaganaydin tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        Bence supercharger kesinlikle kronik bir problem değildir. hatta ve hatta turbodan çok çok daha dayanıklı bir parçadır. kronik problem olması için bence 10 aracın minimum 3-4ünde görülmesi gerekir. kasnak vs takarak sıcak havalarda gazlayarak gitmemize rağmen çoğu arabada gık demiyor.
                        2005 ve 2006 modellerde bu sorunu çözdüler.


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        sigpic[FONT=Arial Black][/FONT]

                        Yorum Yap


                          #13
                          Hep derim ztn ilk surumlerden uzak duracaksin.bunu r 53 ler icin demiyorm sdc.araba ve araba olmayan bicok elektronik v.s. icin...

                          GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
                          sigpic

                          Yorum Yap


                            #14
                            cok karsılasılan sıvı genlesme tankının plastık olusundan dolayı cıkan problemler (catlama,su kacırma)
                            aynı sekılde su radyatorunun yan malzemelerının plastık olusundan dolayı zamanla su kacırmaya baslaması..

                            yakın zamanda yasadıgım ve kronık hastalıklara gıren problemler o2 sensoru arızasındanda cok bahsedıyorlar

                            Yorum Yap


                              #15
                              bu olayarı gördukten sonra 2004 ü satıp model yükseltesim geldi .

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X