Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Agustosta yasadigim 'balata sismesi' paylasimi ve gorusleriniz.

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Agustosta yasadigim 'balata sismesi' paylasimi ve gorusleriniz.

    Merhabalar Arkadaslar;

    Simdiye kadar Giovanni ile cok buyuk problemler yasamadik ama Agustosta basima gelen olayi burdan paylasmak isterim.

    Bazilarinizin da bildigi gibi guzel bir Guney Ege gezisi ayarlamistim. Gezinin bir ayagida Oludeniz'di. O gun Izmir'den sabah yola ciktik. Yavas yavas Aydin Otobanindan Aydin'a kadar geldik, hatta otoban cikisi 'Kahve Bahane'de kahvalti ettik. Sonrasinda devam ettik. Bircogonuz biliyordur Marmaris yakinlarinda unlu 'Sakar Gecidi' vardir, buradan da cok guzel motor frenli, hizli degil ama virajlarda azicik G-force hissettirmeli donerekten asagi indik. Yola devam ettik. Bu arada ben belirteyim, genelde uygun hizlarda, keyifli ve mesafeli MINI kullanmayi sevdigim icin cok fazla fren ile hasir nesir olmam.

    Neyse Oludeniz sapagina girdikten sonra (bu benim ilk Oludeniz ziyaretimdi.) Merkezden sahilin oldugu yere kadar da yaklasik bir 6 km'lik inis oldugunu gordum. Bu yokusuda yavas kathettim cunku hotelin nerede oldugunu bulmak icin tabelalari kontrol ediyordum. (Burda hata yapip ayagimi yavas da olsa fren ustunde tutmus olabilirim.)

    En son yokus bitigi yerde -ki hizim sanirim 40 km/h kadardi- frene bastigimda sanki fren pedali iyice esnedi. Otomatikman el frenini yavasca cektim. Artik frene bastigim icin mi yoksa el freninden mi olsa gerek Giovanni guvenle durdu. Zaten duze cikmistik, artik hemen otele gittim. Park yerinde de yine el freni destekli durmam gerekti.

    Giovanni'de celik hortum var, bu yuzden fren pedali basincini daha guzel hissediyorum. Gecen senede EBC hava kanalli on-arka disklerimizi degistirip, yesil stuff balatalardan takmistik. Sanirim disk-balata uyumlarida tamamlandi cunku ilk baslarda hafif frenlemelerde gelen ses kayboldu.

    Giovanni'yi parkettikten sonra jantlarina hafifce elimi yaklastirdigimda cok fazla isinma hissettim. Yekta'yi (=kole teknik moderator), Agus Gokhan'i (=Izmir MINI servisimiz) aradim. Abi olur bole seyler dediler, kafana takma tatilini yap, yarina bas git dediler. Hatta Yekta 'cok fren yapmasanda, yokuslu iniste yavas gittigin icin bu sicakta balatalarin yeterli soguma yapamaz' dedi ki bence dogru...

    Hatta oranin yerli halki ile yaptigim sohbette 'OOOO Abi, sen bilsen, burayi bilmeyen tatilciler bu yolun sonunda ya ondekinin yardimi ile duruyor, ya da arabalarini menfeze dusuruyor, sen yavasta olsa durabilmissin' dediler.

    Ne dersiniz, bir yorumunuz var midir, tabiiki usta bir sofor degilim ama sorun benlik midir? EBC'lik midir? Oludeniz yokusuluk mudur?

    En azindan hos bir ani olarak kalacak. Birseyler yazarsaniz da sevinirim.

    Wishman
    En son düzenleyen WISHMAN; 30-08-12, 19:22. Sebep: sicaklik hissedilmez, isi hissedilir. degistirildi.

    #2
    D şıkkı hepsi diyeceğim ama abı senlık bir şey yok,evet oraya gidenler o yolu katedenler genelde o sıkıntıyı yaşıyorlar.JCW fren kıtı ve çelik fren hortumuna dünyanın parasını bayıldığımda sormuştum ustaya ne fakı bunların bu kadar pahalı diye ısınmıyorlar demişti ya da çok geç ısınıyorlar gıbı bır şey söylemışti kı kıt takıldıktan sonrakı frenaj olayı bır haylı gelişmişti

    Yorum Yap


      #3
      diyeceğim o ki senın fulller fulu Giovanni'ye jcw kıt takalım

      Yorum Yap


        #4
        Demekki benim 'teknik yazi' yazmamam gerekiyormus. Bu da mi geyik gibi !?!

        Oyle ise yikil Wishman......

        Wishilgisizliktenmustaripman
        En son düzenleyen WISHMAN; 31-08-12, 11:11.

        Yorum Yap


          #5
          Ölüdenize inen virajlı yokuslu yerlerde ufak ufak da olsa frene basa basa gitmen balataları ısıtmıs olabilir bir de havanın kac derece oldugunu dusunursek tabi daha da fena. Arabandaki frenler benimkilerden iyi sonucta çelik fren hortumu ebc diskler ebc balata yani yok yok Hatta bir cooper için fazlası var arabanı alan yaşadı bir de çok fonksyonlu 3 kollu bir direksyon alsan ne guzel olurdu
          LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

          sigpic

          www.MINIClubTR.com

          Instagram

          Yorum Yap


            #6
            Aslı ALIENLOVE tarafından gönderilmiş Mesajı göster
            Ölüdenize inen virajlı yokuslu yerlerde ufak ufak da olsa frene basa basa gitmen balataları ısıtmıs olabilir bir de havanın kac derece oldugunu dusunursek tabi daha da fena. Arabandaki frenler benimkilerden iyi sonucta çelik fren hortumu ebc diskler ebc balata yani yok yok Hatta bir cooper için fazlası var arabanı alan yaşadı bir de çok fonksyonlu 3 kollu bir direksyon alsan ne guzel olurdu
            Giovanni satilik degil, olsa olsa bir Ayhan ona bakabilir ama O'da vintage ile ilgilenmiyor. Ayrica ormanda Giovanni icin 10 cita hizindadir derler ama ben hala 'sport' tusunu bulamadim. Nedenmis bakalim Cooper icin fazlasi? Cooper uvey evlat mi? Atmosferik Mini'lerde de bir performans kriteri yaratmaliyiz bence.... ;-) Ayrica bence eski iki kollu direksiyonlarin tutus hacmi ve sekilli yapisi yeni uc kollulardan daha guzel, uc kollularin gorunumu cok guzel.

            Deyip, sizi balata sismesi konusuna geri cagiriyorum, bana gercekten yorum/dusunce lazim. Aslinda aklim karismadi degil bu olaydan sonra....

            Wishman
            En son düzenleyen WISHMAN; 31-08-12, 12:18.

            Yorum Yap

            Hazırlanıyor...
            X