Eskiden de R53 mod konuları vardı ancak R53 mod trendi düştükce, bilgiler kaybolmaya başladı..
Hem güncel çekmek, hemde yeni üyelerimizi yönlendirecek bir konu olmasını temenni ediyorum
R53 ile olan bağım malesef talihsiz bir kaza sonucu kısa sürsede, Aren sağolsun üzerinde master yaptırdı bizlere
Benden daha tecrübeli arkadaşlar da R53 ile ilgili destek verirler ise, daha değerli bilgilerin yer alacağını düşünüyorum..
Aracımızı Standart Cooper S R53 olarak ele alalım.. (GP'ler ve tuningkitliler farklı sistem olduğu için ona ayrıca bakarız)
İlk aşamalar;
Herhangi bir yazılım atmadan, mekanik olarak sağlam güç alan araçlardır R53'ler.. Bunda tabiki SuperCharger'ın etkisi büyük..
'' Size neler güç katacaktır ? '' sorusunu cevaplandıralım..
1.Aşama;
- %17'lik Kasnak : Alta marka kullandım, heralde de en çok tutulan versiyondur. %16 ve %19 olanlarda var
- Filtre: Kutu içide olabilir ancak OEM'i değişinde ne olursa olsun Cam önü baby scoop ile hava alması desteklenebilir.. (Keza ben GP'ye bile yapmıştım)
- İyi bir Headers : Tavsiye edebileceğim, RMW Race Headers veya İskender Abinin yapmış olduğu RMW'nin geliştirilmiş versiyonu (Longtube)
- Mutlaka One-Ball veya JCW egsoz.
- Intercooler : Tavsiyem bulabilirseniz ki çok zor GRS Intercooler alınması. En pahalı ve en iyi değerleri veren el yapımı bir Intercooler'dır. Yoksa GP Intercooler'dan şaşmayınız..
Bu aşamalar çok baz modifiye olduğu için, JCW Egsoz yeterli olacaktır. Çapı büyütmediğiniz ve standart devir döndüğünüz için aracın alt devirlerini öldürmeyecektir.
Yine de iyi bir headers'dan sonra One Ball sistemi yani tek susturuculu sistem, aracın sesini ciddi anlamda güzelleştiriyor ve belkide en sağlam MINI sesini alıyorsunuz..
Yazılım+Enjektör+Iridium Buji ile desteklenebilir..
Beklenen güç, doğru yazılımla 200+ olacaktır.
2.Aşama;
- Egzantrik
- 450cc enjektör (Aşama-1'de 380cc JCW enjektörü yeterli ancak sonrası için 450'ye geçmekte fayda var)
- Tekrar Yazılım güncellemesi
Egzantrik yapıldıktan sonra hem devirleri güçlendirme işlemi, hemde daha yüksek devir dönüşü sağlanabilir (Doğru ayar ile) Ancak R53 üst kapak portları çok küçük olduğundan EGT görme olasılığı yükselir. Dolayısıyla herhangi bir port polish işlemi yapılmayacak ise, Meth desteği verilebilir..
- Meth. Kit ; AEM yeterli olur, bulabilirseniz Aquamistte olur
ve en zevkli aşama; Proje aşamamız
3. Aşama
- Race Cylindir Head ; Port ve polish yapılmış race üst kapak. Bu sistem ile çok ciddi güç alınmaktadır ve soğutma daha kolay olmaktadır.
- Intake Manifold ; Orj manifold üzerinde işlem yapılarak emiş kuvvetlendirilebilir..
- Üst kapak Oversize yay+şapka+sübap ; Malum Egzantrik alındı. Kapak yapıldı ve portlar genişledi.. Üst kapak üzerinde de iyileştirme şart olacaktır.
- Yine Yazılım
Bu işlemler yapıldığında baz modifiyeden çıkılıyor ve OEM beyin ile doğru dürüst yazılım hala bulunamadığını düşündüğümden custom bir beyin alınması çok mantıklı olacaktır. Böylelikle MAP yapılırken, tüm değerler detaylı şekilde ayarlanabilir ve motorun ömrünü uzatırsınız.
Devam edeceğim
Hem güncel çekmek, hemde yeni üyelerimizi yönlendirecek bir konu olmasını temenni ediyorum
R53 ile olan bağım malesef talihsiz bir kaza sonucu kısa sürsede, Aren sağolsun üzerinde master yaptırdı bizlere
Benden daha tecrübeli arkadaşlar da R53 ile ilgili destek verirler ise, daha değerli bilgilerin yer alacağını düşünüyorum..
Aracımızı Standart Cooper S R53 olarak ele alalım.. (GP'ler ve tuningkitliler farklı sistem olduğu için ona ayrıca bakarız)
İlk aşamalar;
Herhangi bir yazılım atmadan, mekanik olarak sağlam güç alan araçlardır R53'ler.. Bunda tabiki SuperCharger'ın etkisi büyük..
'' Size neler güç katacaktır ? '' sorusunu cevaplandıralım..
1.Aşama;
- %17'lik Kasnak : Alta marka kullandım, heralde de en çok tutulan versiyondur. %16 ve %19 olanlarda var
- Filtre: Kutu içide olabilir ancak OEM'i değişinde ne olursa olsun Cam önü baby scoop ile hava alması desteklenebilir.. (Keza ben GP'ye bile yapmıştım)
- İyi bir Headers : Tavsiye edebileceğim, RMW Race Headers veya İskender Abinin yapmış olduğu RMW'nin geliştirilmiş versiyonu (Longtube)
- Mutlaka One-Ball veya JCW egsoz.
- Intercooler : Tavsiyem bulabilirseniz ki çok zor GRS Intercooler alınması. En pahalı ve en iyi değerleri veren el yapımı bir Intercooler'dır. Yoksa GP Intercooler'dan şaşmayınız..
Bu aşamalar çok baz modifiye olduğu için, JCW Egsoz yeterli olacaktır. Çapı büyütmediğiniz ve standart devir döndüğünüz için aracın alt devirlerini öldürmeyecektir.
Yine de iyi bir headers'dan sonra One Ball sistemi yani tek susturuculu sistem, aracın sesini ciddi anlamda güzelleştiriyor ve belkide en sağlam MINI sesini alıyorsunuz..
Yazılım+Enjektör+Iridium Buji ile desteklenebilir..
Beklenen güç, doğru yazılımla 200+ olacaktır.
2.Aşama;
- Egzantrik
- 450cc enjektör (Aşama-1'de 380cc JCW enjektörü yeterli ancak sonrası için 450'ye geçmekte fayda var)
- Tekrar Yazılım güncellemesi
Egzantrik yapıldıktan sonra hem devirleri güçlendirme işlemi, hemde daha yüksek devir dönüşü sağlanabilir (Doğru ayar ile) Ancak R53 üst kapak portları çok küçük olduğundan EGT görme olasılığı yükselir. Dolayısıyla herhangi bir port polish işlemi yapılmayacak ise, Meth desteği verilebilir..
- Meth. Kit ; AEM yeterli olur, bulabilirseniz Aquamistte olur
ve en zevkli aşama; Proje aşamamız
3. Aşama
- Race Cylindir Head ; Port ve polish yapılmış race üst kapak. Bu sistem ile çok ciddi güç alınmaktadır ve soğutma daha kolay olmaktadır.
- Intake Manifold ; Orj manifold üzerinde işlem yapılarak emiş kuvvetlendirilebilir..
- Üst kapak Oversize yay+şapka+sübap ; Malum Egzantrik alındı. Kapak yapıldı ve portlar genişledi.. Üst kapak üzerinde de iyileştirme şart olacaktır.
- Yine Yazılım
Bu işlemler yapıldığında baz modifiyeden çıkılıyor ve OEM beyin ile doğru dürüst yazılım hala bulunamadığını düşündüğümden custom bir beyin alınması çok mantıklı olacaktır. Böylelikle MAP yapılırken, tüm değerler detaylı şekilde ayarlanabilir ve motorun ömrünü uzatırsınız.
Devam edeceğim
Yorum Yap