Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

R53 Modifikasyonu Hakkında Genel Bilgi

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    R53 Modifikasyonu Hakkında Genel Bilgi

    Eskiden de R53 mod konuları vardı ancak R53 mod trendi düştükce, bilgiler kaybolmaya başladı..
    Hem güncel çekmek, hemde yeni üyelerimizi yönlendirecek bir konu olmasını temenni ediyorum
    R53 ile olan bağım malesef talihsiz bir kaza sonucu kısa sürsede, Aren sağolsun üzerinde master yaptırdı bizlere
    Benden daha tecrübeli arkadaşlar da R53 ile ilgili destek verirler ise, daha değerli bilgilerin yer alacağını düşünüyorum..

    Aracımızı Standart Cooper S R53 olarak ele alalım.. (GP'ler ve tuningkitliler farklı sistem olduğu için ona ayrıca bakarız)

    İlk aşamalar;

    Herhangi bir yazılım atmadan, mekanik olarak sağlam güç alan araçlardır R53'ler.. Bunda tabiki SuperCharger'ın etkisi büyük..
    '' Size neler güç katacaktır ? '' sorusunu cevaplandıralım..

    1.Aşama;
    - %17'lik Kasnak : Alta marka kullandım, heralde de en çok tutulan versiyondur. %16 ve %19 olanlarda var
    - Filtre: Kutu içide olabilir ancak OEM'i değişinde ne olursa olsun Cam önü baby scoop ile hava alması desteklenebilir.. (Keza ben GP'ye bile yapmıştım)
    - İyi bir Headers : Tavsiye edebileceğim, RMW Race Headers veya İskender Abinin yapmış olduğu RMW'nin geliştirilmiş versiyonu (Longtube)
    - Mutlaka One-Ball veya JCW egsoz.
    - Intercooler : Tavsiyem bulabilirseniz ki çok zor GRS Intercooler alınması. En pahalı ve en iyi değerleri veren el yapımı bir Intercooler'dır. Yoksa GP Intercooler'dan şaşmayınız..

    Bu aşamalar çok baz modifiye olduğu için, JCW Egsoz yeterli olacaktır. Çapı büyütmediğiniz ve standart devir döndüğünüz için aracın alt devirlerini öldürmeyecektir.
    Yine de iyi bir headers'dan sonra One Ball sistemi yani tek susturuculu sistem, aracın sesini ciddi anlamda güzelleştiriyor ve belkide en sağlam MINI sesini alıyorsunuz..

    Yazılım+Enjektör+Iridium Buji ile desteklenebilir..
    Beklenen güç, doğru yazılımla 200+ olacaktır.

    2.Aşama;
    - Egzantrik
    - 450cc enjektör (Aşama-1'de 380cc JCW enjektörü yeterli ancak sonrası için 450'ye geçmekte fayda var)
    - Tekrar Yazılım güncellemesi

    Egzantrik yapıldıktan sonra hem devirleri güçlendirme işlemi, hemde daha yüksek devir dönüşü sağlanabilir (Doğru ayar ile) Ancak R53 üst kapak portları çok küçük olduğundan EGT görme olasılığı yükselir. Dolayısıyla herhangi bir port polish işlemi yapılmayacak ise, Meth desteği verilebilir..
    - Meth. Kit ; AEM yeterli olur, bulabilirseniz Aquamistte olur

    ve en zevkli aşama; Proje aşamamız
    3. Aşama
    - Race Cylindir Head ; Port ve polish yapılmış race üst kapak. Bu sistem ile çok ciddi güç alınmaktadır ve soğutma daha kolay olmaktadır.
    - Intake Manifold ; Orj manifold üzerinde işlem yapılarak emiş kuvvetlendirilebilir..
    - Üst kapak Oversize yay+şapka+sübap ; Malum Egzantrik alındı. Kapak yapıldı ve portlar genişledi.. Üst kapak üzerinde de iyileştirme şart olacaktır.
    - Yine Yazılım
    Bu işlemler yapıldığında baz modifiyeden çıkılıyor ve OEM beyin ile doğru dürüst yazılım hala bulunamadığını düşündüğümden custom bir beyin alınması çok mantıklı olacaktır. Böylelikle MAP yapılırken, tüm değerler detaylı şekilde ayarlanabilir ve motorun ömrünü uzatırsınız.

    Devam edeceğim
    En son düzenleyen Kekuti; 13-12-14, 00:56.
    1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
    2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

    [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
    4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
    5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD


    #2
    Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
    Eskiden de R53 mod konuları vardı ancak R53 mod trendi düştükce, bilgiler kaybolmaya başladı..
    Hem güncel çekmek, hemde yeni üyelerimizi yönlendirecek bir konu olmasını temenni ediyorum
    R53 ile olan bağım malesef talihsiz bir kaza sonucu kısa sürsede, Aren sağolsun üzerinde master yaptırdı bizlere
    Benden daha tecrübeli arkadaşlar da R53 ile ilgili destek verirler ise, daha değerli bilgilerin yer alacağını düşünüyorum..

    Aracımızı Standart Cooper S R53 olarak ele alalım.. (GP'ler ve tuningkitliler farklı sistem olduğu için ona ayrıca bakarız)

    İlk aşamalar;

    Herhangi bir yazılım atmadan, mekanik olarak sağlam güç alan araçlardır R53'ler.. Bunda tabiki SuperCharger'ın etkisi büyük..
    '' Size neler güç katacaktır ? '' sorusunu cevaplandıralım..

    1.Aşama;
    - %17'lik Kasnak : Alta marka kullandım, heralde de en çok tutulan versiyondur. %16 ve %19 olanlarda var
    - Filtre: Kutu içide olabilir ancak OEM'i değişinde ne olursa olsun Cam önü baby scoop ile hava alması desteklenebilir.. (Keza ben GP'ye bile yapmıştım)
    - İyi bir Headers : Tavsiye edebileceğim, RMW Race Headers veya İskender Abinin yapmış olduğu RMW'nin geliştirilmiş versiyonu (Longtube)
    - Mutlaka One-Ball veya JCW egsoz.
    - Intercooler : Tavsiyem bulabilirseniz ki çok zor GRS Intercooler alınması. En pahalı ve en iyi değerleri veren el yapımı bir Intercooler'dır. Yoksa GP Intercooler'dan şaşmayınız..

    Bu aşamalar çok baz modifiye olduğu için, JCW Egsoz yeterli olacaktır. Çapı büyütmediğiniz ve standart devir döndüğünüz için aracın alt devirlerini öldürmeyecektir.
    Yine de iyi bir headers'dan sonra One Ball sistemi yani tek susturuculu sistem, aracın sesini ciddi anlamda güzelleştiriyor ve belkide en sağlam MINI sesini alıyorsunuz..

    Yazılım+Enjektör+Iridium Buji ile desteklenebilir..
    Beklenen güç, doğru yazılımla 200+ olacaktır.

    2.Aşama;
    - Egzantrik
    - 450cc enjektör (Aşama-1'de 380cc JCW enjektörü yeterli ancak sonrası için 450'ye geçmekte fayda var)
    - Tekrar Yazılım güncellemesi

    Egzantrik yapıldıktan sonra hem devirleri güçlendirme işlemi, hemde daha yüksek devir dönüşü sağlanabilir (Doğru ayar ile) Ancak R53 üst kapak portları çok küçük olduğundan EGT görme olasılığı yükselir. Dolayısıyla herhangi bir port polish işlemi yapılmayacak ise, Meth desteği verilebilir..
    - Meth. Kit ; AEM yeterli olur, bulabilirseniz Aquamistte olur

    ve en zevkli aşama; Proje aşamamız
    3. Aşama
    - Race Cylindir Head ; Port ve polish yapılmış race üst kapak. Bu sistem ile çok ciddi güç alınmaktadır ve soğutma daha kolay olmaktadır.
    - Intake Manifold ; Orj manifold üzerinde işlem yapılarak emiş kuvvetlendirilebilir..
    - Üst kapak Oversize yay+şapka+sübap ; Malum Egzantrik alındı. Kapak yapıldı ve portlar genişledi.. Üst kapak üzerinde de iyileştirme şart olacaktır.
    - Yine Yazılım
    Bu işlemler yapıldığında baz modifiyeden çıkılıyor ve OEM beyin ile doğru dürüst yazılım hala bulunamadığını düşündüğümden custom bir beyin alınması çok mantıklı olacaktır. Böylelikle MAP yapılırken, tüm değerler detaylı şekilde ayarlanabilir ve motorun ömrünü uzatırsınız.

    Devam edeceğim
    Çok teşekkür ederim gerçekten böyle bi r53 bilgisine ihtiyaçım vardı


    Egemen ÖZBEYLER

    Yorum Yap


      #3
      Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
      Eskiden de R53 mod konuları vardı ancak R53 mod trendi düştükce, bilgiler kaybolmaya başladı..
      Hem güncel çekmek, hemde yeni üyelerimizi yönlendirecek bir konu olmasını temenni ediyorum
      R53 ile olan bağım malesef talihsiz bir kaza sonucu kısa sürsede, Aren sağolsun üzerinde master yaptırdı bizlere
      Benden daha tecrübeli arkadaşlar da R53 ile ilgili destek verirler ise, daha değerli bilgilerin yer alacağını düşünüyorum..

      Aracımızı Standart Cooper S R53 olarak ele alalım.. (GP'ler ve tuningkitliler farklı sistem olduğu için ona ayrıca bakarız)

      İlk aşamalar;

      Herhangi bir yazılım atmadan, mekanik olarak sağlam güç alan araçlardır R53'ler.. Bunda tabiki SuperCharger'ın etkisi büyük..
      '' Size neler güç katacaktır ? '' sorusunu cevaplandıralım..

      1.Aşama;
      - %17'lik Kasnak : Alta marka kullandım, heralde de en çok tutulan versiyondur. %16 ve %19 olanlarda var
      - Filtre: Kutu içide olabilir ancak OEM'i değişinde ne olursa olsun Cam önü baby scoop ile hava alması desteklenebilir.. (Keza ben GP'ye bile yapmıştım)
      - İyi bir Headers : Tavsiye edebileceğim, RMW Race Headers veya İskender Abinin yapmış olduğu RMW'nin geliştirilmiş versiyonu (Longtube)
      - Mutlaka One-Ball veya JCW egsoz.
      - Intercooler : Tavsiyem bulabilirseniz ki çok zor GRS Intercooler alınması. En pahalı ve en iyi değerleri veren el yapımı bir Intercooler'dır. Yoksa GP Intercooler'dan şaşmayınız..

      Bu aşamalar çok baz modifiye olduğu için, JCW Egsoz yeterli olacaktır. Çapı büyütmediğiniz ve standart devir döndüğünüz için aracın alt devirlerini öldürmeyecektir.
      Yine de iyi bir headers'dan sonra One Ball sistemi yani tek susturuculu sistem, aracın sesini ciddi anlamda güzelleştiriyor ve belkide en sağlam MINI sesini alıyorsunuz..

      Yazılım+Enjektör+Iridium Buji ile desteklenebilir..
      Beklenen güç, doğru yazılımla 200+ olacaktır.

      2.Aşama;
      - Egzantrik
      - 450cc enjektör (Aşama-1'de 380cc JCW enjektörü yeterli ancak sonrası için 450'ye geçmekte fayda var)
      - Tekrar Yazılım güncellemesi

      Egzantrik yapıldıktan sonra hem devirleri güçlendirme işlemi, hemde daha yüksek devir dönüşü sağlanabilir (Doğru ayar ile) Ancak R53 üst kapak portları çok küçük olduğundan EGT görme olasılığı yükselir. Dolayısıyla herhangi bir port polish işlemi yapılmayacak ise, Meth desteği verilebilir..
      - Meth. Kit ; AEM yeterli olur, bulabilirseniz Aquamistte olur

      ve en zevkli aşama; Proje aşamamız
      3. Aşama
      - Race Cylindir Head ; Port ve polish yapılmış race üst kapak. Bu sistem ile çok ciddi güç alınmaktadır ve soğutma daha kolay olmaktadır.
      - Intake Manifold ; Orj manifold üzerinde işlem yapılarak emiş kuvvetlendirilebilir..
      - Üst kapak Oversize yay+şapka+sübap ; Malum Egzantrik alındı. Kapak yapıldı ve portlar genişledi.. Üst kapak üzerinde de iyileştirme şart olacaktır.
      - Yine Yazılım
      Bu işlemler yapıldığında baz modifiyeden çıkılıyor ve OEM beyin ile doğru dürüst yazılım hala bulunamadığını düşündüğümden custom bir beyin alınması çok mantıklı olacaktır. Böylelikle MAP yapılırken, tüm değerler detaylı şekilde ayarlanabilir ve motorun ömrünü uzatırsınız.

      Devam edeceğim
      Eline sağlık gerçekten işeme yarıyacak bilgiler buldum

      Yorum Yap


        #4
        R53'ü fazla bızıklamicam diyerek aldım ama keremin bu yazısından sonra kaşıntılar başladı �� hemde konuyu hortlatmış olayım
        34 NAD 99 '06 JCW
        34 AR 3221 '11 JCW
        34 EK 391 '09 MCS

        Yorum Yap


          #5
          abiiiii bızıklanmaz mı yaaa
          doayen!

          1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
          2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
          3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
          4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
          5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
          6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
          7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
          8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14

          Yorum Yap


            #6
            Aslı DOA29 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
            abiiiii bızıklanmaz mı yaaa
            ilk adım headersla başlicam bakalım abi neler olcak hep beraber görcez
            34 NAD 99 '06 JCW
            34 AR 3221 '11 JCW
            34 EK 391 '09 MCS

            Yorum Yap


              #7
              r53 ün büyük kasnaklı olanı gaza yüklenince zııı diye uzaması efsane fakat yakıtları inanılmaz fala diyorlar r53s lerin nedir ne değildir ?
              Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

              instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

              Yorum Yap


                #8
                Aslı SRKNZCN tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                ilk adım headersla başlicam bakalım abi neler olcak hep beraber görcez
                ooo guzel guzel geliyor yavas yavas gergin jcwmiz
                doayen!

                1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
                2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
                3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
                4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
                5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
                6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
                7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
                8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14

                Yorum Yap


                  #9
                  Aslı mannerboy tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                  r53 ün büyük kasnaklı olanı gaza yüklenince zııı diye uzaması efsane fakat yakıtları inanılmaz fala diyorlar r53s lerin nedir ne değildir ?
                  kesinlikle çok yakıyor
                  doayen!

                  1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
                  2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
                  3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
                  4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
                  5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
                  6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
                  7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
                  8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14

                  Yorum Yap


                    #10
                    Coook yakmak mi ??? Hahahahahh [emoji23][emoji23][emoji23] vicdansiz tam anlamiyla


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    34 NAD 99 '06 JCW
                    34 AR 3221 '11 JCW
                    34 EK 391 '09 MCS

                    Yorum Yap


                      #11
                      Standart halimle bir depoyla 400 km anca yapıyorum. İyi yakıyor


                      Sent from my iPad using Tapatalk

                      Yorum Yap


                        #12
                        Daha tam denemelerim bulunmuyor fakat Ankara içi 8.5 lt civarı geziyorum gazlayınca 11.6 oluyor ortalamam, Bence yakmıyor kokluyor

                        Tabi herhangi bir modifiye bulunmuyor aracımda.

                        Yorum Yap


                          #13
                          Aslı cem meric tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                          Daha tam denemelerim bulunmuyor fakat Ankara içi 8.5 lt civarı geziyorum gazlayınca 11.6 oluyor ortalamam, Bence yakmıyor kokluyor

                          Tabi herhangi bir modifiye bulunmuyor aracımda.
                          Sizin motor R56 Turbo olmasın
                          1) [FONT=Palatino Linotype]34 Y 7475 - R56 WhiteSilver CooperS "JCW" SOLD
                          2) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P[/FONT]

                          [FONT=Palatino Linotype]3) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" project400! [/FONT]
                          4) 34 BKS 66 - R58 Cooper S "JCW" SOLD
                          5) 34 AL 7749 - R52 Cooper S - [FONT=Arial Black]EmreMOR[/FONT] SOLD

                          Yorum Yap


                            #14
                            Aslı Kekuti tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                            Sizin motor R56 Turbo olmasın
                            R53 Sc eminim

                            Ben cidden ekonomi yapacağım zaman yumurta misali basıyorum gaza ondan yakıt değerlerim her arabada düşük oluyor

                            Kıyamıyorum gereksiz zorlamaya,

                            Arada bir üst devir gezip yüzüme gülümsemeyi yapıştırıp normal moda geçiyorum

                            Yorum Yap


                              #15
                              Aslı cem meric tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                              Daha tam denemelerim bulunmuyor fakat Ankara içi 8.5 lt civarı geziyorum gazlayınca 11.6 oluyor ortalamam, Bence yakmıyor kokluyor

                              Tabi herhangi bir modifiye bulunmuyor aracımda.
                              Cidden ne guzel degerler ya caktirmadan r56 motoru koymuslar bence de


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              doayen!

                              1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
                              2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
                              3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
                              4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
                              5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
                              6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
                              7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
                              8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X