Klasikleşmiş bir modifiye amacımız daha soğuk ve daha fazla havayı çekebilmek. ama aynı zamanda motor için gerekli olan filtrelemeyi (toz pislik vb) de gerektiği kadar yapabilmek. Neden soğuk hava? Çünkü soğuk hava daha yoğundur ve yoğunluk arttığı için içinde daha fazla miktarda oksijen vardır. Daha fazla oksijen de doğal olarak daha iyi, kaliteli bir yanma demektir.
(C.A.I. = Cold Air Intake kit )
Fabrikalar bütün iklim koşullarına (toz, yoğun yağmur, kar, çamur vb.), bakım şartlarına ve periyotlarına (20.000km bakıma gitmeyen, gittiğinde 20 liralık filtreyi temizleyip geri takan ) vb kriterlere uygun olarak araçları tasarladığı ve performanstan daha çok maliyet ön planda olduğu için filtrelerimiz kutu içinde ve normal kağıt filtrelerdir. Fakat bu soğuk hava kitleri genelde açık tiptir (kendi hava odaları bulunan modellerde vardır) Bizim araçarımız için birçok markanın hazır kitleri satılmakta, veya custom yani el emeği göz nuru da yapılabilmektedir. Zaten çok fazla bir yer ve çeşit alternatifimiz yok. üretilen bütün kitler aynı yerde ve hemen hemen aynı şekillerdedir. Kimi markada silikon veya metal emme borusu gelmektedir, kimi ise orjinal boru ile kullanılır. Var ise silikon hortum kullanmak daha verimli olacaktır ısı yalıtımı açısından.
Craven speed cai örneği:
Alta cai örneği
R50 mini cooper lar için bir örnek:
Custom yapacaklar için bir tavsiye, mümkün olduğunca motorun sıcağından ve pisliğinden yalıtın. Yoksa + yerine - olarak bile geri dönebilir size.
Kullanılan filtre olarak da iki tip malzeme seçeneği vardır. Sünger filtreler ve kağıt filtreler
Alta, craven, itg, bmc vb bir çok marka sünger filtre kullanmaktadır. İsminden de anlaşılacağı üzere süngerdir, yağlıdır ses olarak kağıt filtrelerden genelde daha başarılılar
başta aem olmak üzere k&n vb bazı markalar da kağıt filtre üretmektedir. Kimilerine göre toz tutuculuğu süngerlerden daha verimlidir, ama bu bağlamda hava geçirgenliği de daha düşüktür. Ben her iki çeşidini de kullandım bir fark hissetmedim açıkçası
(C.A.I. = Cold Air Intake kit )
Fabrikalar bütün iklim koşullarına (toz, yoğun yağmur, kar, çamur vb.), bakım şartlarına ve periyotlarına (20.000km bakıma gitmeyen, gittiğinde 20 liralık filtreyi temizleyip geri takan ) vb kriterlere uygun olarak araçları tasarladığı ve performanstan daha çok maliyet ön planda olduğu için filtrelerimiz kutu içinde ve normal kağıt filtrelerdir. Fakat bu soğuk hava kitleri genelde açık tiptir (kendi hava odaları bulunan modellerde vardır) Bizim araçarımız için birçok markanın hazır kitleri satılmakta, veya custom yani el emeği göz nuru da yapılabilmektedir. Zaten çok fazla bir yer ve çeşit alternatifimiz yok. üretilen bütün kitler aynı yerde ve hemen hemen aynı şekillerdedir. Kimi markada silikon veya metal emme borusu gelmektedir, kimi ise orjinal boru ile kullanılır. Var ise silikon hortum kullanmak daha verimli olacaktır ısı yalıtımı açısından.
Craven speed cai örneği:
Alta cai örneği
R50 mini cooper lar için bir örnek:
Custom yapacaklar için bir tavsiye, mümkün olduğunca motorun sıcağından ve pisliğinden yalıtın. Yoksa + yerine - olarak bile geri dönebilir size.
Kullanılan filtre olarak da iki tip malzeme seçeneği vardır. Sünger filtreler ve kağıt filtreler
Alta, craven, itg, bmc vb bir çok marka sünger filtre kullanmaktadır. İsminden de anlaşılacağı üzere süngerdir, yağlıdır ses olarak kağıt filtrelerden genelde daha başarılılar
başta aem olmak üzere k&n vb bazı markalar da kağıt filtre üretmektedir. Kimilerine göre toz tutuculuğu süngerlerden daha verimlidir, ama bu bağlamda hava geçirgenliği de daha düşüktür. Ben her iki çeşidini de kullandım bir fark hissetmedim açıkçası
Yorum Yap