Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Sabah modifikasyona gidiyorum mümkünse acil yardım :)

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    #16
    kolay gelsin kazasız belasız tadını çıkarın ben modlar hakkında yektanın lafı üstüne laf söyleyecek ne bilgiye nede tecrübeye sahibimdir fakat hepsini aynı anda yaptırmak yerine keşke hepsini aynı anda alıp birkaç gün arayla yada haftayla taktırsaydınız. belki buna hiç gerek yok, şuanda öncelik bu diyeceğiniz birşey çıkabilir. yada hepimizin arabası(r53-r52) minimum 30bin-40bin kmde ve 6 yıllık belki bir problem olursa sorunu çözmesi daha kolay olabilir. ben bunu taktım böyle oldu gibisinden. benimki sadece bir fikir karşı çıkan da onaylayan da olabilir. mesela kasnak ve headers takılıyor sanırım şuan. hangisinden nekadar performans aldığınızı asla bilemeyeceksiniz ben ölsem aynı anda yaptırmazdım belki herkes benim kadar meraklı değildir ama ben yaptığım her modifiyenin arabaya artısını eksisini parça parça görmek isterim. kolay gelsin iyi modlar.

    Yorum Yap


      #17
      Aslı kaganaydin tarafından gönderilmiş Mesajı göster
      kolay gelsin kazasız belasız tadını çıkarın ben modlar hakkında yektanın lafı üstüne laf söyleyecek ne bilgiye nede tecrübeye sahibimdir fakat hepsini aynı anda yaptırmak yerine keşke hepsini aynı anda alıp birkaç gün arayla yada haftayla taktırsaydınız. belki buna hiç gerek yok, şuanda öncelik bu diyeceğiniz birşey çıkabilir. yada hepimizin arabası(r53-r52) minimum 30bin-40bin kmde ve 6 yıllık belki bir problem olursa sorunu çözmesi daha kolay olabilir. ben bunu taktım böyle oldu gibisinden. benimki sadece bir fikir karşı çıkan da onaylayan da olabilir. mesela kasnak ve headers takılıyor sanırım şuan. hangisinden nekadar performans aldığınızı asla bilemeyeceksiniz ben ölsem aynı anda yaptırmazdım belki herkes benim kadar meraklı değildir ama ben yaptığım her modifiyenin arabaya artısını eksisini parça parça görmek isterim. kolay gelsin iyi modlar.
      headers egzoz modifiyesini ztn çok anlamazsınız kasnak en çok değiştiricek olan ,ztn ilk gaza bastığında kasnaktan dolayı yüzünde gülümseme olcak yeni bir araba almış kadar sevincek

      hayırlı olsun parçalar

      Yorum Yap


        #18
        ben belki biraz fazla meraklı ve dikkatli olduğumdan olabilir ama dikkatli birisi headers, egzost hatta hava filtresinin değişikliğini bile anlayabilir. mesela yakın zamanda kendi aracıma gp intercooler taktım ve farkı hissettim. şöyle bir fark aracım otomatik olduğu için manuel kadar devir çeviremiyorum fakat vites sonlarına doğru arabanın bir tık daha rahat ettiğini hissettim basınçtaki düşüşe rağmen. iki araba getirin biri intercoolerlı biri normal olsun farkı anlarım konuyu toparlamak adına headersla ilgili yorumlarınızı bekliyorum.

        Yorum Yap


          #19
          Aslı kaganaydin tarafından gönderilmiş Mesajı göster
          ben belki biraz fazla meraklı ve dikkatli olduğumdan olabilir ama dikkatli birisi headers, egzost hatta hava filtresinin değişikliğini bile anlayabilir. mesela yakın zamanda kendi aracıma gp intercooler taktım ve farkı hissettim. şöyle bir fark aracım otomatik olduğu için manuel kadar devir çeviremiyorum fakat vites sonlarına doğru arabanın bir tık daha rahat ettiğini hissettim basınçtaki düşüşe rağmen. iki araba getirin biri intercoolerlı biri normal olsun farkı anlarım konuyu toparlamak adına headersla ilgili yorumlarınızı bekliyorum.
          basınç ne kadar düşüyordu gp cooleri ile bnde basınç saati yok sadece o yüzden göremiyorumda

          Yorum Yap


            #20
            basınç saati bende de yok. sadece basınç kesinlikle düşer mantığıyla düşer dedim sonuçta hacim artıyor. ama yektaya sormuştum aldığımda hissedemeyeceğin kadar küçüktür demişti. aslında hacimin nekadar arttığını bulsak hesaplayabiliriz sanırım dimi? bende merak ettim şimdi

            Yorum Yap


              #21
              bugün karşılaştık arkadaşla ayn auto da hayırlı olsun
              [LEFT][CENTER]'06 Mini Cooper S 245.2 HP@Dyno Dynamics W/ 97 Octane Pump Fuel [/CENTER][/LEFT]
              [LEFT][CENTER]May the supercharger be with you[/CENTER][/LEFT]

              Yorum Yap


                #22
                Aslı ToygarEgemen tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                Birde kasnak yorarmi intercooler gerektirir mi 17 lik ? Byrioo emil ustada komple egzos 1200 ile 1500 tl arasinda degisiyor
                i.c. gerektirmez, almazsan hiç bir sorun olmaz ama güzel kaliteli birşey bulup alırsan tabiki faydasını görürsün.. diğer konularda yazılmıştı zaten de fiyat/performans olarak en başarılısı orjinal gp intercooler düşünebilirsin..
                hayırlı olsun bu arada ilk izlenimleri yazarsın

                Yorum Yap


                  #23
                  Aslı kaganaydin tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                  kolay gelsin kazasız belasız tadını çıkarın ben modlar hakkında yektanın lafı üstüne laf söyleyecek ne bilgiye nede tecrübeye sahibimdir fakat hepsini aynı anda yaptırmak yerine keşke hepsini aynı anda alıp birkaç gün arayla yada haftayla taktırsaydınız. belki buna hiç gerek yok, şuanda öncelik bu diyeceğiniz birşey çıkabilir. yada hepimizin arabası(r53-r52) minimum 30bin-40bin kmde ve 6 yıllık belki bir problem olursa sorunu çözmesi daha kolay olabilir. ben bunu taktım böyle oldu gibisinden. benimki sadece bir fikir karşı çıkan da onaylayan da olabilir. mesela kasnak ve headers takılıyor sanırım şuan. hangisinden nekadar performans aldığınızı asla bilemeyeceksiniz ben ölsem aynı anda yaptırmazdım belki herkes benim kadar meraklı değildir ama ben yaptığım her modifiyenin arabaya artısını eksisini parça parça görmek isterim. kolay gelsin iyi modlar.
                  bende aynı mantıktayım onun için zaten ilk mesajda öyle yazdım, herşeyi göre göre yapmak bence çok daha verimli, keyfi de cabası

                  i.c ve basınç konusunda da, sadece hacim hesabıyla düşünmek biraz düz mantık olur bence, yoksa hacimi hesaplamak çok kolay, ikisini de çıkarıp içine su doldurun oldu bitti ya da 2 petek daha kalın jcw ordan da hesap yapılır istendikten sonra..
                  peki basınç niye düşer? artan ic hacim ve havanın daha çok yüzeyi görmesi ve sürtünmesi, ama artan hacim ile birebir doğru orantılı değişmeyecektir coolerın verimi, bence daha düşük olacaktır doğru orantıyla çıkacak değerden yani hacime orantılı verimi daha yüksek çıkacaktır gp coolerın.. ayrıca hacim hesabından basınca geçmek için stock i.c nin verimini, ne kadar kayıp yarattığını da bilmemiz lazım he ayrıca daha büyük olunca illa basınç düşecek diye birşey de yok, iç tasarımı verimi stock i.c den daha yüksek daha iyi olan bir cooler ile basınç artabilir bile karışık işler valla en azından beni aşıcak hesaplar

                  Yorum Yap


                    #24
                    Aslı Yekta tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                    bende aynı mantıktayım onun için zaten ilk mesajda öyle yazdım, herşeyi göre göre yapmak bence çok daha verimli, keyfi de cabası

                    i.c ve basınç konusunda da, sadece hacim hesabıyla düşünmek biraz düz mantık olur bence, yoksa hacimi hesaplamak çok kolay, ikisini de çıkarıp içine su doldurun oldu bitti ya da 2 petek daha kalın jcw ordan da hesap yapılır istendikten sonra..
                    peki basınç niye düşer? artan ic hacim ve havanın daha çok yüzeyi görmesi ve sürtünmesi, ama artan hacim ile birebir doğru orantılı değişmeyecektir coolerın verimi, bence daha düşük olacaktır doğru orantıyla çıkacak değerden yani hacime orantılı verimi daha yüksek çıkacaktır gp coolerın.. ayrıca hacim hesabından basınca geçmek için stock i.c nin verimini, ne kadar kayıp yarattığını da bilmemiz lazım he ayrıca daha büyük olunca illa basınç düşecek diye birşey de yok, iç tasarımı verimi stock i.c den daha yüksek daha iyi olan bir cooler ile basınç artabilir bile karışık işler valla en azından beni aşıcak hesaplar
                    yekta ztn bunu hesaplıcak olsanız bnm kel kuzenle master yapıodunuz

                    Yorum Yap


                      #25
                      hahahah masterdayız biz uzman haberin yok mu ecufastten alcaz 2. diplomayı

                      Yorum Yap


                        #26
                        evet hertürlü avantajı olduğu kesin. parça parça yapmakta benim en büyük keyif aldığım şey aslında hesaplanması o kadar zor değil ama verim işin içine girmemeli yani orjinal inter mükemmel dünyada bu basıncı aktarır gp bunu aktarır diyip kıyas yapabiliriz fakat verimi hesaplayamayız. sadece iç hacim büyüklüğünden "olması gerekeni" bulabiliriz. yekta birde sanırım iç hacim artınca istediğimiz kadar iç dizaynı değiştirelim içinden geçen havanın hızı sabit kaldığı için basıncı arttırmak teoride zor gibi basınç sadece yükleme alanından ve ağırlıktan yani hızdan etkilenir. ama belki bu bmw iki petek ekleyip iç hacmi aynı bırakmış olabilir mi acaba? neyse çok kıl tüye girdik

                        Yorum Yap


                          #27
                          Aslı Yekta tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                          hahahah masterdayız biz uzman haberin yok mu ecufastten alcaz 2. diplomayı
                          rektörünüzün hastasıyım ecufesstte

                          Yorum Yap


                            #28
                            Aslı kaganaydin tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                            evet hertürlü avantajı olduğu kesin. parça parça yapmakta benim en büyük keyif aldığım şey aslında hesaplanması o kadar zor değil ama verim işin içine girmemeli yani orjinal inter mükemmel dünyada bu basıncı aktarır gp bunu aktarır diyip kıyas yapabiliriz fakat verimi hesaplayamayız. sadece iç hacim büyüklüğünden "olması gerekeni" bulabiliriz. yekta birde sanırım iç hacim artınca istediğimiz kadar iç dizaynı değiştirelim içinden geçen havanın hızı sabit kaldığı için basıncı arttırmak teoride zor gibi basınç sadece yükleme alanından ve ağırlıktan yani hızdan etkilenir. ama belki bu bmw iki petek ekleyip iç hacmi aynı bırakmış olabilir mi acaba? neyse çok kıl tüye girdik
                            hacim artınca hız sabit kalmaz ki düşer tam ters mantıkla bmw nin V motorların egsozunda kullandığı X pipe ların amacı da budur mesela, içinden geçen gazı hızlandırmak..
                            basınç niye artabilir dedim? teoride ihtimal var, verimi daha iyi olan yani kayıbı daha az olan iç direnci daha düşük olan benzer hacimde bir i.c ile sürtünmeden dolayı oluşan kayıp basınç azalacaktır buda bizim gördüğümüz reel basınçta artış demektir
                            stock ile gp i.c lerinin hacmi aynı değildir kesinlikle yoksa bir anlamı yok ki yüzey alanını büyütüp daha iyi soğuma sağlamak için 2 petek daha eklenmiş, genişlik haricinde bütün ebatlar aynı..
                            bunlar benim kendi mantığım gerçi herhangi bir kesinliğim yok tabiki akışkanlar mekaniği üzerine biraz ihtisas lazım heralde daha net konuşabilmek için
                            neyse konu baya saptı intercooler üzerine bi konu açalım hatta testini bulursam paylaşırım da o konu altında detaylı konuşuruz

                            Yorum Yap


                              #29
                              evet şuan o dersi alıyorum da bu konuşulanlardan çok uzağım malesef zaten hacim arttığı için hız ve dolayısıyla hacim düşer bende öyle dedim. tamamdır namda baya detaylı konuşmuş adamlar uçmuşlar. çooook yolumuz var yekta ben senden intercoolerı tampona almayı bekliyorum evet konuya devam hala headersla ilgili görüşlerini bekliyorum konu sahibinin.

                              Yorum Yap


                                #30
                                yok o da verimli değil çok araştırdım zamanında denendi yurtdışında orj supercharger ile hiçbir anlamı yok
                                cooler ile ilgili güzel ufak bi projem var kafada da bakalım bi süre daha kalırsa benle araba yapıp paylaşırım

                                baya hoşuna gitti heralde gazlıyo mu hala acaba

                                Yorum Yap

                                Hazırlanıyor...
                                X