Avusturya'da iken JCW Countryman önizleme sırasında, ben Heinz Krusche, BMW Sürüş Dinamikleri bolumu bas muhendisi ile biraz zaman geçirmek için bir şansım vardı Sürüş Dinamikleri DSC, DTC, xDrive ve BMW ve MINI hem All4 sistemlerinden sorumlu grubudur. Basın olayının cogu Avusturyanın karlı dağ yollarında MINI'nin All4 sistemini tecrube etmek üzerineydi,JCW Countryman prototipini önizlerken, Herr Krusche sistemin nasıl çalıştığı hakkında detaylı bilgiverdi ve arka tekerleklerin görevlerini yapmak icin ne zaman devreye girdigini gosterdi , Dprtaya cktı ki sistem bize soylendiginden farklı calısıyordu.
Başlangıçta, MINI'nin All4 sistemi çekiş kontrolü yardımı olarak, talep üzerine daha sonra AWD FWD, ilk olarak bize anlatılmıştır. Görünüşe göre, bu tamamen doğru değildi. Evet iken, motor gücünün% 50 kadar FWD değil, gitmek almak için gelen AWD sistemi aslında varsayılan, arka tekerleklere yönlendirilebilir. Arka tekerleklere gücünü% 100 aktaramayabilirsiniz olan ön arka, 70/30 bölünmüş varsayılan ve BMW xDrive sistemi, benzer şekilde, All4 50/50 'da başlar ve gücünü% 100 ön ve arka ekerleklere verebilir. Bu ince bir fark var, ancak sistem anlayışımızı üzerinde oldukça derin etkileri vardır. Ben sadece bir dil engeli de saplanıyor değildi emin olmak için Heinz ile iki ayrı kez bu açıkladı. Her zaman o ısrarcı oldu. AWD için sistem benimsenmiş.
All4 bir başka ilginç açıklama hızı ile ilgisi yoktur. Bir All4 donatılmış MINI otoyol hızlarında, arka tekerlekler daha hızlı gitmek olarak arka tekerleklere daha az ve daha az güç göndererek, giderek kurtarmaya başlar güç gönderir çoklu plakalı ıslak kavrama. 80mph ye ulastıgında, arka tekerlekler verimlilik uğruna tamamen devreden cıkar. Biz sistem FWD rücu hangi bir nokta var olduğunu biliyordum, ama bunu ilerleyici bir süreç olduğunu bulmak için yeni ve ilginç. Yani az 60 mph de güç arka için 60/40 ön olabileceğini söylüyorlar. Sonra 70 mph hızla, daha 80/20 gibi olabilir.
Herr Krusche bize verdiği bir diğer ilginç figürü güç aktarımı sistemi ne kadar güçlü oldu. Arka tahrik mekanizmaları arka tekerleklere tork yaklaşık 300 foot pound göndermek edebilmek için tasarlanmıştır. Başka bir yol, debriyaj mekanizması, gönderen birim, arka diferansiyel ve akslar koyun 600 foot pound için bir motor gücü ile çalışmak için yeterince güçlü tasarlanmıştır! Ben herhangi bir fabrika MINI motor bugüne kadar sistem o güçlü olduğunu bilerek ve üzeri mühendislik biz sistemin uzun ömürlü beklemek mümkün olabilir ne de konuşuyor ki, bu tür çıkış göreceginizden suphe ediyorum.
Kenara JCW Countryman prototip, daha bu olay bir dağın yamaçlarına kadar tam bir off-road buz yol kursunda da dahil olmak üzere, tehlikeye yüzeylerin çeşitli All4 yeteneklerini gösteren MINI etrafında odaklandı. Başından itibaren tam 50/50 güç dağılımı ile All4 sistemi kendini kanıtladı sadece düşük seviyeli, off-road yeteneği varsa, on-road sürüş ama gerçek kavrama ekleyerek yeteneğine. Bu off-roader puan tam izi içine Countryman açılmıyorsa, ama MINI'nin All4 sistemi DSC sadece bir asistan çok daha fazla olduğunu güvenle söyleyebiliriz. Hala kuru bir yüzey performans sistemi değil ederken, sistemi kar, kum veya ıslak tarafından tehlikeye yol yüzeylerinde geri sürüş canlılığını büyük bir kısmını getirmek için izin vermiyor. Bu bağlamda, oeglenceli oldugu kadar da guvenli.
MINI’s All4 System Clarified
Sections: Technology Dec 16th, 2011 8 Comments
While in Austria during the JCW Countryman preview, I had a chance to spend some time with Heinz Krusche, the head engineer for BMW’s Driving Dynamics devision. Driving Dynamics is the group responsible for the DSC, DTC, xDrive and All4 systems for both BMW and MINI. Much of the press event was about experiencing MINI’s All4 system on the snowy mountain roads of Austria. While previewing the JCW Countryman prototype, Herr Krusche gave me a full run-down on how the system works and just when the rear wheels are pitching in to do their part. Turns out, the system works a little bit differently than we’d previously been told.
Originally, MINI’s All4 system was explained to us as being FWD first, then AWD on-demand as a traction control aid. Apparently, this was not entirely accurate. While yes, up to 50% of the engine’s power can be diverted to the rear wheels, the system actually defaults to AWD from the get go, not FWD. Similar to BMW’s Xdrive system, which defaults to a 70/30 split rear to front and is able to divert 100% of power to the rear wheels, All4 starts at 50/50 and is able to re-allocate up to 100% of power back to the front wheels. It’s a subtle difference, but has pretty profound ramifications on our understanding of the system. I clarified this with Heinz two separate times just to make sure we weren’t getting stuck in a language barrier. Each time he was insistent. The system defaults to AWD.
Another interesting clarification about All4 has to do with speed. As an All4 equipped MINI reaches highway speeds, the multi-plate wet clutch that sends power to the rear wheels starts to disengage progressively, sending less and less power to the rear wheels as you go faster. At approximately 80 mph, the rear wheels are disengaged entirely for the sake of efficiency. We knew that there was a point at which the system reverted to FWD, but it’s new and interesting to find that it’s a progressive process. So at say 60 mph, the power split might be 60/40 front to rear. Then at 70 mph, it could be more like 80/20.
Another interesting figure Herr Krusche gave us was just how robust the power transfer system is. The rear drive mechanisms are engineered to be able to send nearly 300 foot pounds of torque to the rear wheels. Put another way, the clutch mechanism, sending unit, rear differential and axles are engineered strong enough to work with an engine output of up to 600 foot pounds! While I doubt any factory MINI engine will ever see that kind of output, knowing that the system is that strong and that over-engineered speaks well to what we might be able to expect from the system’s longevity.
Aside from the JCW Countryman prototype, much of this event was centered around MINI demonstrating the capabilities of All4 on a variety of compromised surfaces, including a fully off-road ice road course up the side of a mountain. With full 50/50 power distribution from start, the All4 system proved itself not only capable of adding grip to on-road driving but genuine, if low-level, off-road capability. It doesn’t turn the Countryman into a fully trail rated off-roader, but I can say confidently that MINI’s All4 system is much more than just an assistant to DSC. And while it’s still not a dry-surface performance system, the system does allow you to bring a large portion of spirited driving back to road surfaces compromised by snow, grit or wet. In that respect, it’s a safety system as much as it’s a fun system.
Motoringfile dan alintidir.
Başlangıçta, MINI'nin All4 sistemi çekiş kontrolü yardımı olarak, talep üzerine daha sonra AWD FWD, ilk olarak bize anlatılmıştır. Görünüşe göre, bu tamamen doğru değildi. Evet iken, motor gücünün% 50 kadar FWD değil, gitmek almak için gelen AWD sistemi aslında varsayılan, arka tekerleklere yönlendirilebilir. Arka tekerleklere gücünü% 100 aktaramayabilirsiniz olan ön arka, 70/30 bölünmüş varsayılan ve BMW xDrive sistemi, benzer şekilde, All4 50/50 'da başlar ve gücünü% 100 ön ve arka ekerleklere verebilir. Bu ince bir fark var, ancak sistem anlayışımızı üzerinde oldukça derin etkileri vardır. Ben sadece bir dil engeli de saplanıyor değildi emin olmak için Heinz ile iki ayrı kez bu açıkladı. Her zaman o ısrarcı oldu. AWD için sistem benimsenmiş.
All4 bir başka ilginç açıklama hızı ile ilgisi yoktur. Bir All4 donatılmış MINI otoyol hızlarında, arka tekerlekler daha hızlı gitmek olarak arka tekerleklere daha az ve daha az güç göndererek, giderek kurtarmaya başlar güç gönderir çoklu plakalı ıslak kavrama. 80mph ye ulastıgında, arka tekerlekler verimlilik uğruna tamamen devreden cıkar. Biz sistem FWD rücu hangi bir nokta var olduğunu biliyordum, ama bunu ilerleyici bir süreç olduğunu bulmak için yeni ve ilginç. Yani az 60 mph de güç arka için 60/40 ön olabileceğini söylüyorlar. Sonra 70 mph hızla, daha 80/20 gibi olabilir.
Herr Krusche bize verdiği bir diğer ilginç figürü güç aktarımı sistemi ne kadar güçlü oldu. Arka tahrik mekanizmaları arka tekerleklere tork yaklaşık 300 foot pound göndermek edebilmek için tasarlanmıştır. Başka bir yol, debriyaj mekanizması, gönderen birim, arka diferansiyel ve akslar koyun 600 foot pound için bir motor gücü ile çalışmak için yeterince güçlü tasarlanmıştır! Ben herhangi bir fabrika MINI motor bugüne kadar sistem o güçlü olduğunu bilerek ve üzeri mühendislik biz sistemin uzun ömürlü beklemek mümkün olabilir ne de konuşuyor ki, bu tür çıkış göreceginizden suphe ediyorum.
Kenara JCW Countryman prototip, daha bu olay bir dağın yamaçlarına kadar tam bir off-road buz yol kursunda da dahil olmak üzere, tehlikeye yüzeylerin çeşitli All4 yeteneklerini gösteren MINI etrafında odaklandı. Başından itibaren tam 50/50 güç dağılımı ile All4 sistemi kendini kanıtladı sadece düşük seviyeli, off-road yeteneği varsa, on-road sürüş ama gerçek kavrama ekleyerek yeteneğine. Bu off-roader puan tam izi içine Countryman açılmıyorsa, ama MINI'nin All4 sistemi DSC sadece bir asistan çok daha fazla olduğunu güvenle söyleyebiliriz. Hala kuru bir yüzey performans sistemi değil ederken, sistemi kar, kum veya ıslak tarafından tehlikeye yol yüzeylerinde geri sürüş canlılığını büyük bir kısmını getirmek için izin vermiyor. Bu bağlamda, oeglenceli oldugu kadar da guvenli.
MINI’s All4 System Clarified
Sections: Technology Dec 16th, 2011 8 Comments
While in Austria during the JCW Countryman preview, I had a chance to spend some time with Heinz Krusche, the head engineer for BMW’s Driving Dynamics devision. Driving Dynamics is the group responsible for the DSC, DTC, xDrive and All4 systems for both BMW and MINI. Much of the press event was about experiencing MINI’s All4 system on the snowy mountain roads of Austria. While previewing the JCW Countryman prototype, Herr Krusche gave me a full run-down on how the system works and just when the rear wheels are pitching in to do their part. Turns out, the system works a little bit differently than we’d previously been told.
Originally, MINI’s All4 system was explained to us as being FWD first, then AWD on-demand as a traction control aid. Apparently, this was not entirely accurate. While yes, up to 50% of the engine’s power can be diverted to the rear wheels, the system actually defaults to AWD from the get go, not FWD. Similar to BMW’s Xdrive system, which defaults to a 70/30 split rear to front and is able to divert 100% of power to the rear wheels, All4 starts at 50/50 and is able to re-allocate up to 100% of power back to the front wheels. It’s a subtle difference, but has pretty profound ramifications on our understanding of the system. I clarified this with Heinz two separate times just to make sure we weren’t getting stuck in a language barrier. Each time he was insistent. The system defaults to AWD.
Another interesting clarification about All4 has to do with speed. As an All4 equipped MINI reaches highway speeds, the multi-plate wet clutch that sends power to the rear wheels starts to disengage progressively, sending less and less power to the rear wheels as you go faster. At approximately 80 mph, the rear wheels are disengaged entirely for the sake of efficiency. We knew that there was a point at which the system reverted to FWD, but it’s new and interesting to find that it’s a progressive process. So at say 60 mph, the power split might be 60/40 front to rear. Then at 70 mph, it could be more like 80/20.
Another interesting figure Herr Krusche gave us was just how robust the power transfer system is. The rear drive mechanisms are engineered to be able to send nearly 300 foot pounds of torque to the rear wheels. Put another way, the clutch mechanism, sending unit, rear differential and axles are engineered strong enough to work with an engine output of up to 600 foot pounds! While I doubt any factory MINI engine will ever see that kind of output, knowing that the system is that strong and that over-engineered speaks well to what we might be able to expect from the system’s longevity.
Aside from the JCW Countryman prototype, much of this event was centered around MINI demonstrating the capabilities of All4 on a variety of compromised surfaces, including a fully off-road ice road course up the side of a mountain. With full 50/50 power distribution from start, the All4 system proved itself not only capable of adding grip to on-road driving but genuine, if low-level, off-road capability. It doesn’t turn the Countryman into a fully trail rated off-roader, but I can say confidently that MINI’s All4 system is much more than just an assistant to DSC. And while it’s still not a dry-surface performance system, the system does allow you to bring a large portion of spirited driving back to road surfaces compromised by snow, grit or wet. In that respect, it’s a safety system as much as it’s a fun system.
Motoringfile dan alintidir.
Yorum Yap