Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Niğde'den Selamlar

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Niğde'den Selamlar

    Herkese merhabalar ve iyi forumlar.

    Arkadaşlar Adım Deniz .Niğde ilinde ikamet ediyorum yaş 28 ve İnsan kaynakları Uzmanıyım.Hayatımın son 4 yılını İyi bir ALFİSTİ olarak geçirdikten sonra 2011 Model Mito mu Satıp 1 ay önce Mini cooper s aldım. Alfa Romeo konusunda aktif bir rol aldım vede sağ olsun sizden iyi olmasınlar oradaki arkadaşlar çok yardımcı oldular bana. Benim Hepinizden daha fazla yardıma ihtiyacım olduğunu unutmamanız gerekiyor çünkü NİĞDE gibi mahrumiyet dolu bir yerde yaşıyorum Burada yaşayan insanların HOTHACH araba hobisi gibi uğraşları olmayan ve servis ve usta konusunda çok sıkıntı bir şehir olduğunun altını çizmek isterim.

    Aracımı tanıtacak olursam
    Model : 2011 LCI
    Cooper S
    Km: 110.000 km
    Modifikasyon yok.
    Vites: OTOMATİK

    Tabi her 2. el gibi bu araçta da sorunlar mevcut vede yardımlarınızı bekliyorum.Öncelikle araç çok bakımsız kalmış.Mersinden aldım aracı kömür gibi hava filtresi çıktı araçtan o derece.Niğdede hava filtresini bulamamla beraber hemen internetten sipariş verip golf 5 in hava filtresini kesip biçip uydurup geçici olarak taktık.

    Araç bakımsız olduğundan dolayı ve nasıl masraflar çıkacağını bilemediğimizden satan arkadaşta uğraşmak istememesinden mütevellit aracı bana piyasa şartlarının altında verdi ve al sen uğraş dedi işin açıkcası.tabi öğle müthiş sorunlarda değil.birkaçını sıralayım sizlerin görüşlerinide alayım.İlk 2 sorunumu hallettim diğer sorunları ile görüş bekliyorum


    1.sorun sağ tekerlek bilyası uğultu yapıyordu (tekerlek bilyası orjinali alındı şuan değiştirliyor)---Halledildi

    2. aldıkta 3 gün sonra 3 nolu ateşleme bobini arıza yaptı ve DELPHİ marka ile değiştirildi --- Halledildi

    3. Yağ soğutucusunun oradan terlemeden biraz daha fazla yağ kaçağı var.Şuan ustalar bakıyor. Oringleri kontrol edecekler. Bana bir cvp verecekler bakalım ne çıkacak.Ustanın inş yağ motordan yağ soğutucunun üstüne gelmemiştir dedi.Yoksa motora bakmak gerekecek dedi. bugün bakılıyor inş

    4. Araç turboya geçer her 10 turboya geçmenin 6-7 sinde motor ağrıza ışığını yakıyor.Cihaza bağladığımızda aralıklı arıza ve Turbo basınç sensörü hatasını alıyorum.Ustaların görüşü " Müşür ağrızalı olabilir dedi.turbo hortumları yırtık veya kirli olabilir.turbo valfi tam açılmıyor olabilir dedi."şimdi turboyu temizliyor,ek olarak katalitazörü de temizleyecekler. müşür ağrızalı ise hangi müşür bu turbonun üstündekimi altındakimi vs vs bunlar muamma

    not: arıza ışığı yandıktan sonra aracı stop eder geri çalıştırıp tekrar turboyu devreye sokarsam hata siliniyor kendi kendine. bu konu hakkında yorumlarınız çok önemli

    5. 1. ve 2 viteslerde durmaya yakın yavaşladığımda ayağımı gazdan çekersem veya gaza basarsam buruntu yapıyor araç.çok sert bir vuruntu değil ama yoğun tafikte dur kalklarda can sıkıcı bir durum.Ustalar bugun şanzuman kulakları ve motor kulaklarını kontrol ediyorlar ama pek ihtimal vermediler.Kulaktan olsa her viteste yapar dendi.şansuman yağını değiştirebileceğim bir yer yok.kayseri veya adanaya gidip değiştirebilirim.TAbi yağ değişimi ile geçecekse.aldığım çocuk şamzuman zinciri vs değişti dedi.tabi ne derece doğru orasını bilemem


    şimdilik sorunlarım bunlar.Ufak tefek bagajın sadece kumandadan açılması yada anahtardan camları kapatamamam gibi sorunlara bilahare değineceğim bu yazı çok uzun oldu okumamanızdan korkuyorum.

    Herkese tekrardan merhabalar .Esen kalın

    #2
    Selamlar oncelikle hayirli olsun, yag kacagi yag seviye sensorunun oradan olur, hava filtresini sponsorumuz AYN Auto isterseniz kargolayabilir kesip bicmenize gerek yok, turbo arizasi dump valve diyaframindan dolayi olmustur degistiginde sorun kalacagini sanmiyorum. Arka porya bilyasi degisirse ugultu kesilecektir.

    Sanziman yagina dokunmanizi tavsiye etmem.
    LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

    sigpic

    www.MINIClubTR.com

    Instagram

    Yorum Yap


      #3
      Ben de Niğdeli bir alfisti olarak hoşgeldiniz diyorum . 20-25 sene boyunca sadece alfa romeo kullandık ailede .
      instagram.com/mertlbozkurt

      '14 R60 - 34 AR 1972
      '15 CLA AMG - 34 MTZ 35

      -Göktürk

      Yorum Yap


        #4
        Aileye hoşgeldiniz keyifli forumlar.

        M. Kemal ATATÜRK
        İnstg™ askin.batur
        ™R55 Clubman 2009
        sigpic
        M.KEMAL ATATÜRK
        İnstg/askin.batur
        GALATASARAY

        Yorum Yap


          #5
          Ben de bir alfisti olarak hoş geldiniz diyorum.

          Yorum Yap


            #6
            @denizlion Ailemize hoşgeldiniz Aracınızda hayırlı olsun sorunlarınıza en doğru cevapları ve çözümleri bulmanızda daha önceden tecrübe etmiş arkadaşlarımız ve ustalarımız yardımcı olacak bilgiler tavsiyeler sunacağız hep beraber inşallah Biz genelde kronik olmuş ve çözümlenmiş sorunları sponsorumuzda çözme konusunda tavsiye ediyoruz belki 1-2 depo benzine mal olacak gibi görünebilir ama sorun çözümlendiğinde çok daha karlı olacağınızdan süpheniz olmasın. Aramıza tekrardan hoşgeldiniz keyifli forumlar dilerim .
            IS IT LOVE?

            www.MINIClubTR.com

            sigpic

            Yorum Yap


              #7
              İstanbulda a.y.n auto da aracımı bir chech up dan geçirmek istiyorum ama işler ve müsaitlik durumu buna engel oluyor.sizden ricam bana yakın olan ankara-adana-mersin-kayseri vb civarlarda sponsrumuzun veya sizlerin önereceği servisler ustalar mevcutmu?

              yukarıda belittiğim sıkıntılardan aracın turbo basınç sensörü arızası vermesinin sebebini buldum sanırsam. westgate valfi açık duruyor bende sürekli.sanırsam sensörden veya mekanizmada bir sıkıntı var.kendim onu kapalı konuma getirsem sıkıntı çözülürmü ? mekanizma bozulmuş olabilirmi onu bir araştırmam gerekiyor.olmadı bir turbo ustasına yaptıracağım.resimlerinide çektim isteyen olursa westgate resimlerini atabilirim.

              şimdiden iyi dileklerini sunan ve yarımcı olan herkese teşekkürler.iyi günler

              Yorum Yap


                #8
                Aslı denizlion tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                İstanbulda a.y.n auto da aracımı bir chech up dan geçirmek istiyorum ama işler ve müsaitlik durumu buna engel oluyor.sizden ricam bana yakın olan ankara-adana-mersin-kayseri vb civarlarda sponsrumuzun veya sizlerin önereceği servisler ustalar mevcutmu?

                yukarıda belittiğim sıkıntılardan aracın turbo basınç sensörü arızası vermesinin sebebini buldum sanırsam. westgate valfi açık duruyor bende sürekli.sanırsam sensörden veya mekanizmada bir sıkıntı var.kendim onu kapalı konuma getirsem sıkıntı çözülürmü ? mekanizma bozulmuş olabilirmi onu bir araştırmam gerekiyor.olmadı bir turbo ustasına yaptıracağım.resimlerinide çektim isteyen olursa westgate resimlerini atabilirim.

                şimdiden iyi dileklerini sunan ve yarımcı olan herkese teşekkürler.iyi günler
                Wastegate in diyaframi yirtilmis olabilir o yuzden de olabilir en sagliklisi sokulup kontrol edilmesi.
                LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                sigpic

                www.MINIClubTR.com

                Instagram

                Yorum Yap


                  #9
                  Hoşgeldiniz keyifli forumlar
                  - 34 KS 1309 2014 cooper S
                  - 34 TM 8031 2006 GP
                  - 34 BKS 90 2009 JCW- (DEV20) Project 400+
                  - 34 NOS 33 2003 Cooper S

                  Yorum Yap


                    #10
                    Hoşgeldiniz, keyifli forumlar...

                    Yorum Yap


                      #11
                      İyi akşamlar, bu bahsettiğiniz sorunlrdan 5 numaralı olana bir çözüm bulabildiniz mi?IMG_2469.jpg


                      Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
                      07 EZB 34 2009 COOPER
                      34 BS 4508 2011 COOPER S LCI
                      35 DZU 02 2011 COOPER LCI

                      Yorum Yap


                        #12
                        Aslı ulas.ozan tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        İyi akşamlar, bu bahsettiğiniz sorunlrdan 5 numaralı olana bir çözüm bulabildiniz mi?[ATTACH]8741[/ATTACH]


                        Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
                        bu sorunla ilgili olarak benimde aklıma ilk gelen motor ve şanzıman kulakları oluyor. dışardan bakıldığında kulaklar sağlam gibi görünebilir ancak tüm kulakları söküp tek tek kontrol etmekte fayda var.
                        34 NAD 99 '06 JCW
                        34 AR 3221 '11 JCW
                        34 EK 391 '09 MCS

                        Yorum Yap


                          #13
                          İyi akşamlar,
                          Şanzıman kulağı benim de aklıma geldi ancak arabam henüz 39bin km de, gerçi arabam 2011 model bu şanzıman kulağı yaşa bağlı da eskiyor sanırım.. Her ne ise ben kendim ufak bir check yaptım, durur vaziyette D den R ye alınca ardından R den D ye alınca hemen herhangi bir vuruntu yok kesinlikle, aynı zamanda vites geçişlerim mükemmele yakın gayet düzgün ve devrinde gerçekleşiyor, ancak kırmızı ışıkta durmaya yakın,en son 2 den 1 e vites düşerken hafif bir vuruntu oluyor, bu bahsettiğim vuruntu öyle çok fazla değil ama sert düşüyor vites, hissediliyor. Bu arada bu bahsettiğim sorun her dakika her sürüşte olan bir durum değil ani duruşlarda olabiliyor.


                          Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
                          07 EZB 34 2009 COOPER
                          34 BS 4508 2011 COOPER S LCI
                          35 DZU 02 2011 COOPER LCI

                          Yorum Yap


                            #14
                            Aslı ulas.ozan tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                            İyi akşamlar,
                            Şanzıman kulağı benim de aklıma geldi ancak arabam henüz 39bin km de, gerçi arabam 2011 model bu şanzıman kulağı yaşa bağlı da eskiyor sanırım.. Her ne ise ben kendim ufak bir check yaptım, durur vaziyette D den R ye alınca ardından R den D ye alınca hemen herhangi bir vuruntu yok kesinlikle, aynı zamanda vites geçişlerim mükemmele yakın gayet düzgün ve devrinde gerçekleşiyor, ancak kırmızı ışıkta durmaya yakın,en son 2 den 1 e vites düşerken hafif bir vuruntu oluyor, bu bahsettiğim vuruntu öyle çok fazla değil ama sert düşüyor vites, hissediliyor. Bu arada bu bahsettiğim sorun her dakika her sürüşte olan bir durum değil ani duruşlarda olabiliyor.


                            Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
                            Sorunun ani hareketlerde olması kulaklardan yana şüphelerimi daha çok arttırıyor. Üst, alt motor kulakları ve şanzıman kulağını detaylı olarak kontrol ettirmenizde fayda var diye düşünüyorum. Araç her ne kadar düşük km olsada,kulaklar ısı ve yüke maruz kaldığı için yırtılmalar çok daha erken meydana gelebilir.
                            34 NAD 99 '06 JCW
                            34 AR 3221 '11 JCW
                            34 EK 391 '09 MCS

                            Yorum Yap


                              #15
                              A.Y.N’ ye yol gözüktü ozaman


                              Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
                              07 EZB 34 2009 COOPER
                              34 BS 4508 2011 COOPER S LCI
                              35 DZU 02 2011 COOPER LCI

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X