Selam Arkadaslar;
Elmali urunlere karsi cok fazla yakinlik hissetmesem de Steve Jobs'un yaptigi bir konusmadasoylediklerini bir alinti olarak sizinle paylasiyorum. Cok guzel bir tespit yapmis......
Wishman
.................................................. .................................................. ............
Steve Jobs
APPLE’ın kurucusu, o son röportajında bizim o tartışmaları hatırlatan öyle bir laf etti ki, donup kaldığımı hissettim...
Üstadın zekasına bir kez daha hayret ettim...
APPLE’ın o yıllardaki en büyük rakibi IBM’i anlatırken şöyle diyordu Steve Jobs:
“Milyarlarca dolarlık IBM’in, temel hatası zaman zaman büyüyen her şirket gibi APPLE’da da görülen bir hataydı...
Bu şirketler iyice büyüdükten bir süre sonra, onları esas büyük yapan ‘içerik yaratıcıların’dan yavaş yavaş arınmaya başlarlardı...
Çünkü şirket büyüdükten sonra, daha büyümesinin yolu, satış ve pazarlamadan geçiyordu...
Satış ve pazarlamada iyi olan elemanlar şirket içinde bir süre sonra yükselmeye başlıyorlardı...
Bu durum doğal görünüyordu, çünkü onlar gelir getiren elemanlardılar...
Oysa satış ve pazarlamacıların bir temel eksiği vardır...
O da üretilen ürünle ilgili esasen hiçbir şey bilmezler...
Ürünün içeriğini, ne olduğunu, niye öyle olduğunu bilmezler, çünkü o içeriği onlar yaratmazlar...
Sadece satışını ve pazarlamasını yaparlar ve onu iyi yaptıkça dev şirketlerin tepe noktalarını ele geçirirler...
Bir süre sonra dev şirketlerde gerçek üreticiler, içerik yaratanlar devre dışı kalırlar...
Şirketler gelir getiriyor gözüken satış ve pazarlama elemanlarının fiili egemenliği altına girer...
Bu durum IBM’in en büyük hatasıydı... Biz APPLE’da o zamanlar yarattığımız içerikle kendimizden kat kat büyük şirketi alt etmeyi başardık...”
***
ALINTIDIR.
Elmali urunlere karsi cok fazla yakinlik hissetmesem de Steve Jobs'un yaptigi bir konusmadasoylediklerini bir alinti olarak sizinle paylasiyorum. Cok guzel bir tespit yapmis......
Wishman
.................................................. .................................................. ............
Steve Jobs
APPLE’ın kurucusu, o son röportajında bizim o tartışmaları hatırlatan öyle bir laf etti ki, donup kaldığımı hissettim...
Üstadın zekasına bir kez daha hayret ettim...
APPLE’ın o yıllardaki en büyük rakibi IBM’i anlatırken şöyle diyordu Steve Jobs:
“Milyarlarca dolarlık IBM’in, temel hatası zaman zaman büyüyen her şirket gibi APPLE’da da görülen bir hataydı...
Bu şirketler iyice büyüdükten bir süre sonra, onları esas büyük yapan ‘içerik yaratıcıların’dan yavaş yavaş arınmaya başlarlardı...
Çünkü şirket büyüdükten sonra, daha büyümesinin yolu, satış ve pazarlamadan geçiyordu...
Satış ve pazarlamada iyi olan elemanlar şirket içinde bir süre sonra yükselmeye başlıyorlardı...
Bu durum doğal görünüyordu, çünkü onlar gelir getiren elemanlardılar...
Oysa satış ve pazarlamacıların bir temel eksiği vardır...
O da üretilen ürünle ilgili esasen hiçbir şey bilmezler...
Ürünün içeriğini, ne olduğunu, niye öyle olduğunu bilmezler, çünkü o içeriği onlar yaratmazlar...
Sadece satışını ve pazarlamasını yaparlar ve onu iyi yaptıkça dev şirketlerin tepe noktalarını ele geçirirler...
Bir süre sonra dev şirketlerde gerçek üreticiler, içerik yaratanlar devre dışı kalırlar...
Şirketler gelir getiriyor gözüken satış ve pazarlama elemanlarının fiili egemenliği altına girer...
Bu durum IBM’in en büyük hatasıydı... Biz APPLE’da o zamanlar yarattığımız içerikle kendimizden kat kat büyük şirketi alt etmeyi başardık...”
***
ALINTIDIR.
Yorum Yap