Muayene zamanı geldi benimkinin... Lastik konusunda merak ettiğim şu; Runflat değil normal lastik var araçta ve elbette yedek lastik yok! Köpük spreyi var deyince kabul görüyor mu? Ne yapmak lazım? Bir de Mini konusunda tecrübeli tanıdık yer var mı aracı muayeneye sokabilecek? Şimdiden teşekkürler...
Duyuru
Çöküş
Henüz duyuru yok
Muayene ve ötesi
Çöküş
X
-
Aslı muratisik tarafından gönderilmiş Mesajı gösterMuayene zamanı geldi benimkinin... Lastik konusunda merak ettiğim şu; Runflat değil normal lastik var araçta ve elbette yedek lastik yok! Köpük spreyi var deyince kabul görüyor mu? Ne yapmak lazım? Bir de Mini konusunda tecrübeli tanıdık yer var mı aracı muayeneye sokabilecek? Şimdiden teşekkürler...
Cam filmine de birşey demediler bende.
Yangın söndürme tüpüne bak bir de tarihine.
Sabah erken saate al derim ama randevunu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Aslı ONE tarafından gönderilmiş Mesajı gösterRunflat lastik varsa yedek gerek yok zaten. Ayrıca araçta yedek lastik yeri de yok. [emoji1]
Cam filmine de birşey demediler bende.
Yangın söndürme tüpüne bak bir de tarihine.
Sabah erken saate al derim ama randevunu.
Sent from my iPhone using Tapatalk35 PH 047
2006 R52 COOPER S CABRIO
sigpic
Yorum Yap
-
Aslı MeOnYa tarafından gönderilmiş Mesajı gösterAbi stepne yoksa hafif kusurlu olarak geçiyor diye biliyorum. Ağır kusur listesinde stepne yazmıyor. Dediğin gibi köpük de bulunsun ne olur ne olmaz. Ben Bmw aracımda geçmiştim çünkü orjinalinde de yoktu stepne.
Yorum Yap
-
Aslı SRKNZCN tarafından gönderilmiş Mesajı gösterbagajda köpük varsa sorun çıkartmazlar diye düşünüyorum bende
Yorum Yap
-
Aslı ALIENLOVE tarafından gönderilmiş Mesajı gösterBende stepne yoktu ve AC kusursuz olarak gecti son muayenesinden siz yine de lastik kopugu bulundurun ama runflat olan hicbir aracta artik stepne yeri bile yok.sigpic
Yorum Yap
-
Aslı muratisik tarafından gönderilmiş Mesajı gösterRunflat değil işte lastikler... AYN Yusuf bagajda köpük olması yeterli diyor ama bilemedim...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yorum Yap
-
rft olmadiginda lastikler bir problem yasamiyorsunuz. lastik ebatlariniz dogru olsun, ve dis derinligi yeterli olsun baska birseye bakmiyorlar..doayen!
1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14
Yorum Yap
-
Aslı muratisik tarafından gönderilmiş Mesajı gösterMuayene zamanı geldi benimkinin... Lastik konusunda merak ettiğim şu; Runflat değil normal lastik var araçta ve elbette yedek lastik yok! Köpük spreyi var deyince kabul görüyor mu? Ne yapmak lazım? Bir de Mini konusunda tecrübeli tanıdık yer var mı aracı muayeneye sokabilecek? Şimdiden teşekkürler...
Yorum Yap
-
soyle bir blog yazmistim zamaninda, belki faydasi olur
Araç muayenesi HK.
Arac muayenesi dikkat edilmesi gereken bir unsur. malesef gunumuz muayenelerinde bircok arac, cok kucuk unsurlar yuzunden muayeneden ‘’agir kusurlu’’ olarak kalabiliyor.
oncelikle araclarin ne zaman muayeneye girecegini bilmeyenler icin, arac sifir alindiysa, ilk muayenesi 3. yasinda oluyor. ve bunu takiben her iki senede bir muayene yaptirilmasi gerekiyor.
Muayene istasyonunda bunlar disinda bakilan unsurlarin listesi soyle;
Taşıt tanıtımı
Fren Sistemi
Direksiyon, Direksiyon sistemi
Görüş Özellikleri
Lambalar, Yansıtıcılar, Elektrik Teçhizatı, Aydınlatma sistemi
Dingiller (Tekerlekler), Lastikler, Süspansiyon
Şasi ve Şasi Bağlantıları
Zorunlu Ekipmanlar
Gürültü Kirliliği, Gürültü Kirliliği Seviyesinin Kontrolü
Yolcu Taşıyan Araçlar için ilave kontroller
Tasit tanimi;
Aracinizin bilgilerinin, motor sasi numaralarinin dogru bir sekilde yazili oldugunu dikkatlice kontrol etmeniz gerekmektedir. Ozellikle minilerimizde en cok karsilasilan problem, aracin cift renk olmasi ve ruhsata bu sekilde isli olmamasi. eger mininiz cift renk ise ve ruhsatta tek renk olarak yaziyorsa, bu muayeneden gecememesine sebep olabilir. bu problemi Borusan oto’ya gidip halledebilir, veya muamelecinize danisabilirsiniz.
ikinci buyuk problem, emniyet kemeri sayisi. ruhsatinizda koltuk sayisi kac yaziyorsa, emniyet kemeri sayisi da bu adette olmalidir. aksi taktirde araciniz muayeneden gecemiyecek, ve tekrar gelmeniz istenecektir.
Fren sistemi;
Frenlerinizin muayene icin yeterli seviyede olmasi gerekmektedir. muayene istasyonunun icinde hem ufak fren testi yapilmakta, hem de balatalarin seviyelerine bakilmaktadir.
Aydinlatma;
Far ayarinizin tam olmamasi da muayeneden kalmanizla sonuclanabilir. Sponsorumuz AYN Autoda, veya diger servislerde far ayarinizi kontrol ettirebilirsiniz.
Bunun yanisira, aracinizin butun aydinlatmalarinin calisiyor olmasi lazimdir. sinyaller sis farlari vs. sileceklerin ve silecek fiskiyelerinin de kontrol edildigini unutmayin.
Not: genelde Xenon farli araclarda far yikama istiyorlar. orjinal bi xenon fari olmayan ve sonradan xenon ampul taktiran arabalar da muayeneden kalma problemi yasayabiliyor. araciniza sonradan takilan xenon ampulu var ise, muayeneye gitmeden cikarmaniz gerekebilir. bu olay sis farlari icin de gecerlidir.
Lastikler ve jantlar;
Lastikler muayenedeki onemli unsurlardan biri. lastik dis derinliginin en az 1.6mm olmasi beklenir, ve olculerek bakilir. eski lastikli araclar agir kusurlu olarak muayeneden kalabilir. Muayenede ayni zamanda jantlarin, aracla marka uyumuna da bakilmaktadir. (her istasyonda olmayabiliyor) mini araclarimizda mininin fabrikasyon jantlari disinda baska marka jant var ise, muayeneden kalmasi soz konusu olabilir.
Not: Aracini alcaltan minicilerin, muayeneye orjinal yay amortisorlerini takip gitmeleri, ya da ayar yapabiliyorlarsa en yuksek ayara almalari gerekmektedir.
Zorunlu ekipmanlar;
Aracinizda mutlaka muayeneye giderken bulunmasi gereken ekipmanlar soyle, yangin sondurucu tup (tarihinin gecmemis olmasina dikkat edilmeli), ilk yardim cantasi, ve reflektor.
Gurultu kirliligi;
Araclarimizin egzoz sesinin kontrolu normalde TUV onayli bazi egzoz markalarinin muayeneden gecebildigi soyleniyor, ancak bu egzozlar gereginden fazla ses cikariyorsa, yine muayeneden kalmasi soz konusu olabiliyor.
Not: down pipe (kat iptali) olan araclar egzoz muayenesinden gecemez.
bu arada egzoz muayenesini, muayene istasyonunda yaptirmak zorunda degilsiniz. herhangi baska biryerde yaptirabiliyorsunuz. (sanayide bircok yerde yapiliyor)
Cam filmi;
Cam filmi eskiden kesin bir sekilde agar kusurlu olarak kaliyordu. ancak simdilerde, rengi cok koyu olmadigi taktirde hafif kusur sayilip muayeneden gecebiliyor.
Aracin uzerine sonradan yapistirilmis logolar, seritler de muayeneden kalmasina sebep olabilir. Ornegin, siyaha siyah mininiz var, ve uzerinde kirmizi serit var. bu seritlerin de ruhsata isli olmasi gereklidir. (yani ruhsatta renk bolumunde siyah+kirmizi yazmasi gereklidir)
Bu arada, muayeneye gitmeden mutlaka randevu almaniz gerekiyor. aksi taktirde gun boyu bekleyebilir, hatta o gun icerisinde kabul edilmeyebilirsiniz. muayene randevusu almak ucretsizdir.
Aracin muayenesini ruhsat sahibinin yaptirmasi gerekli degildir, ancak buna da bir sinirlama getirmisler. bir kisi kendi araci disindaki araclari ayda 1 kere muayeneye goturebiliyor.
Muayeneden herhangi bir kusur ile kaldiysaniz tekrardan randevu almaniz gerekiyor. yani ornegin cam filminden kalip, orda sinirlenip cam filmini sokseniz bile gecemiyorsunuz…
Bu saydigim kusurlarla da gecen olabilir. muayene istasyonuna gore veya muayene eden kisinin aracinizi ne kadar begendigine gore degisebiliyor ancak genel olarak bu onlemleri almanizi tavsiye ederim.
Umarim faydasi olur, yazmayi unuttugum seyler olabilir kusura bakmayin...doayen!
1) 34 DOA 29 - R56 Midnight Black JCW '12
2) 34 DOA 29 - R56 Thunder Gray GP2 '13
3) DOAYENS - R56 Midnight Black Cooper S '13
4) 7KVC909 - R53 Astro Black Cooper S '06
5) 34 DOA 06 - R59 Midnight Black Cooper S Roadster '13
6) 34 UT 5348 - R53 Thunder Blue GP '06
7) 34 DOA 06 - R53 Cosmos Black Cooper S '05
8) 34 DOA 90 - R59 White Silver JCW Roadster '14
Yorum Yap
Yorum Yap