Böyle haber içerikli yazılar paylaşmayı her zaman çok sevmişimdir.Evo dergisi yazarı Dan Prosser'in Mayıs 2016 yazısını sizlerle paylaşmak istedim.
"MINI JCW en yakın 5 rakibi ile birlikte teste tabii tutulduğunda hiç beklenmedik şekilde 4.olmuştu. 5 üzerinden 4 alsada HotHatch rakiplerine göre odaklanma ve yoğunlaşma sorunu yaşadığı ortadaydı. Bu durumun tek gerekçesi olmasa da, test sırasında araçta kullanılan 4 mevsim lastikler, aracın esnek ve eğlenceli şasesini gölgeliyordu.
MINI Yöneticileri, araçlarını test etmekten men etmek ve yeni yıl kart gönderimi listesinden çıkarmak yerine bize ulaştılar ve "Özel bir JCW modeli üzerinde çalışıyoruz. Bize katılmak ister misiniz?" die sordular.
MINI'nin F56 kod adını verdiği, bugüne kadar ürettiği (sadece 100 adet üretilecek) en sportif MINI modeli olma özelliğini taşıyan MINI JCW Challenge'ın fiyatı 32k Sterlin. İngiltere'ye özel bu modellerin teslimatı Haziran ayında başlayacak.
Projenin kalbinde yer alan 3 önemli isim var ki, bu kişiler dahil olmasa Challenge modellerinin üretilmeyeceğini bile söyleyebiliriz. Bu kişiler; MINI Ingiltere'nin üretim müdürü: Nicolas Griebner, MINI JCW Challange proje lideri: James Loukes ve Sürüş dinamikleri test pilotu Chris Fryer.
Ingiltere'deki HotHatch pazarının her geçen gün büyüdüğünü hatırlatan Griebner, Challenge'ın da bu büyümeden istifade edeceğini belirtiyor. Bu segmentteki müşterilerin daha pist odaklı modeller aradığına dikkat çeken Griebner, yeni modeller üzerinded yapılacak olan değişikliklerin ayarlanabilir süspansiyon sistemi, yüksek performans lastikleri ve frenler, sınırlı kaydırmalı diferansiyel, hafif jantlar ve benzersiz renk seçeneklerinden olacağını söylüyor. - Bu kısım Kekuti ve Doğa'a için - Sadece MANUEL şanzıman olarak üretilecek olan otomobilde, baz modeldeki 231hp'lik motor görev yapacak güç anlamında herhangi bir farklılık olmayacak. Araç aynı zamanda günlük kullanıma da uygun olacak şkilde arka koltuklarını klimasını ve hatta BT bağlantısını korumaya devam edecek.
JCW Challenge adından da anlaşılacağı üzere MINI Challenge yarış serisinden ilham alıyor. 10 yıldan uzun bir zamandır aralıksız sürdürülen bu yarışlarda yer alan araçlardaki parçalara, geliştirdiğimiz modelde de yer verilecek. Yarış araçarı için parça imal eden tedarikçilerden alım yapılacak. Örneğin süspansiyon sistemi Nitron'dan. Diferansiyel Quaife'dei Tekerlekler Team Dynamics'ten ve fren balataları Mintex'ten alınacak.
Greibner, "Bir üreticinin yarış otomobilinden yol otomobili üretimesi çok nadir rastlanan bir durumdur" diyor ve ekliyor. "Bu durum 60'larda ya da 70'lerde normal karşılansa da, günümüzde binek araçlarla yarış araçları arasında dağlar kadar fark var. Ne var ki, biz MINI Challenge tedarikçilerini kullanarak binek otomobilde yarış otomobili hissini yaratmayı amaçlıyoruz." "Tedarikçilerle yakın çalıştık" diyen Loukes de şunları söyledi: "Örneğin yarış araçlarındaki amortisörü çıkarıp binek araca takmadık.Nitron ile birlikte çalışarak araca en uuygun süspansiyon ayarını bulmak için çabaladık".
Amortisörerin iki farklı ayara izin verecek şekilde geiştirildiği belirtilirken, sürücülerin hem yükseklik hem de kamber ayarını rahatlıkla yapabileceği, bunun da sektörde bir ilk olduğu belirtiliyor. Standart olarak Challenge, JCW'den daha alçak bir oturma pozisyonuna sahip olacak. Yaylar viraj çubukları daha sıkı bir süspansiyon için sıkılaştırılacak. Ayarlanabilir süspansiyon sisteminde yol ve pist için iki ayrı seçenek bulunacak..."
*** İngiltere'ye özel bu JCW Challange'ın üretim adedi henüz netlik kazanmamış. 50 veya 100 adet olacak. (Bunu duyan kekuti ingiltereye yerleşebilir)
Örnek bir rakip:
* Ford Fiesta M-Sport Edition
MINI JCW Challenge gibi pist odaklı olmayı başarak çok fazla hothatch yok. WRC takımı M-sport sihirli değneğini Ford Fiesta ST'ye dokundurdu. Otomobilde yeni yaylara, amortisörlere, Quaife sınırlı kaydırmalı diferansiyele ve güçlü frenlere yer verildi.
Motor: Sıralı 4 silindir 1598cc Turbo
Güç: 215 HP @ 6k d/d
Tork: 320 nM @ 6k d/d
0-100 : 6,3sn
Ağırlık: 1088kg (tahminen)
Baz fiyat: 21600 Sterlin
"MINI JCW en yakın 5 rakibi ile birlikte teste tabii tutulduğunda hiç beklenmedik şekilde 4.olmuştu. 5 üzerinden 4 alsada HotHatch rakiplerine göre odaklanma ve yoğunlaşma sorunu yaşadığı ortadaydı. Bu durumun tek gerekçesi olmasa da, test sırasında araçta kullanılan 4 mevsim lastikler, aracın esnek ve eğlenceli şasesini gölgeliyordu.
MINI Yöneticileri, araçlarını test etmekten men etmek ve yeni yıl kart gönderimi listesinden çıkarmak yerine bize ulaştılar ve "Özel bir JCW modeli üzerinde çalışıyoruz. Bize katılmak ister misiniz?" die sordular.
MINI'nin F56 kod adını verdiği, bugüne kadar ürettiği (sadece 100 adet üretilecek) en sportif MINI modeli olma özelliğini taşıyan MINI JCW Challenge'ın fiyatı 32k Sterlin. İngiltere'ye özel bu modellerin teslimatı Haziran ayında başlayacak.
Projenin kalbinde yer alan 3 önemli isim var ki, bu kişiler dahil olmasa Challenge modellerinin üretilmeyeceğini bile söyleyebiliriz. Bu kişiler; MINI Ingiltere'nin üretim müdürü: Nicolas Griebner, MINI JCW Challange proje lideri: James Loukes ve Sürüş dinamikleri test pilotu Chris Fryer.
Ingiltere'deki HotHatch pazarının her geçen gün büyüdüğünü hatırlatan Griebner, Challenge'ın da bu büyümeden istifade edeceğini belirtiyor. Bu segmentteki müşterilerin daha pist odaklı modeller aradığına dikkat çeken Griebner, yeni modeller üzerinded yapılacak olan değişikliklerin ayarlanabilir süspansiyon sistemi, yüksek performans lastikleri ve frenler, sınırlı kaydırmalı diferansiyel, hafif jantlar ve benzersiz renk seçeneklerinden olacağını söylüyor. - Bu kısım Kekuti ve Doğa'a için - Sadece MANUEL şanzıman olarak üretilecek olan otomobilde, baz modeldeki 231hp'lik motor görev yapacak güç anlamında herhangi bir farklılık olmayacak. Araç aynı zamanda günlük kullanıma da uygun olacak şkilde arka koltuklarını klimasını ve hatta BT bağlantısını korumaya devam edecek.
JCW Challenge adından da anlaşılacağı üzere MINI Challenge yarış serisinden ilham alıyor. 10 yıldan uzun bir zamandır aralıksız sürdürülen bu yarışlarda yer alan araçlardaki parçalara, geliştirdiğimiz modelde de yer verilecek. Yarış araçarı için parça imal eden tedarikçilerden alım yapılacak. Örneğin süspansiyon sistemi Nitron'dan. Diferansiyel Quaife'dei Tekerlekler Team Dynamics'ten ve fren balataları Mintex'ten alınacak.
Greibner, "Bir üreticinin yarış otomobilinden yol otomobili üretimesi çok nadir rastlanan bir durumdur" diyor ve ekliyor. "Bu durum 60'larda ya da 70'lerde normal karşılansa da, günümüzde binek araçlarla yarış araçları arasında dağlar kadar fark var. Ne var ki, biz MINI Challenge tedarikçilerini kullanarak binek otomobilde yarış otomobili hissini yaratmayı amaçlıyoruz." "Tedarikçilerle yakın çalıştık" diyen Loukes de şunları söyledi: "Örneğin yarış araçlarındaki amortisörü çıkarıp binek araca takmadık.Nitron ile birlikte çalışarak araca en uuygun süspansiyon ayarını bulmak için çabaladık".
Amortisörerin iki farklı ayara izin verecek şekilde geiştirildiği belirtilirken, sürücülerin hem yükseklik hem de kamber ayarını rahatlıkla yapabileceği, bunun da sektörde bir ilk olduğu belirtiliyor. Standart olarak Challenge, JCW'den daha alçak bir oturma pozisyonuna sahip olacak. Yaylar viraj çubukları daha sıkı bir süspansiyon için sıkılaştırılacak. Ayarlanabilir süspansiyon sisteminde yol ve pist için iki ayrı seçenek bulunacak..."
*** İngiltere'ye özel bu JCW Challange'ın üretim adedi henüz netlik kazanmamış. 50 veya 100 adet olacak. (Bunu duyan kekuti ingiltereye yerleşebilir)
Örnek bir rakip:
* Ford Fiesta M-Sport Edition
MINI JCW Challenge gibi pist odaklı olmayı başarak çok fazla hothatch yok. WRC takımı M-sport sihirli değneğini Ford Fiesta ST'ye dokundurdu. Otomobilde yeni yaylara, amortisörlere, Quaife sınırlı kaydırmalı diferansiyele ve güçlü frenlere yer verildi.
Motor: Sıralı 4 silindir 1598cc Turbo
Güç: 215 HP @ 6k d/d
Tork: 320 nM @ 6k d/d
0-100 : 6,3sn
Ağırlık: 1088kg (tahminen)
Baz fiyat: 21600 Sterlin
Yorum Yap