3 gunluk bir tecrubenin ardindan, daha denemeyenler, veya almaya niyeti olanlar icin, 1. ve 2. jenerasyon minilerle zaman icinde hasir nesir olmus biri olarak, 3. jenerasyon ‘f’ serisi miniler hakkindaki gozlemlerimi paylasmak istedim.
oncelikle sunu soylemeliyimki arac mini olmaktan cikmis. kullandigim sure icerisinde kendimi bmw kullaniyormus gibi hissettim. ic hacminde (benim kullandigim arac F55 4 kapili model idi) gozle gorulur bir buyume var. sofor koltugunu normal kullanma pozisyonuma aldigimda, R53,56 kasalarda koltugumu arka koltuga dayarken(1.91 110 kiloluk buyuk bir adamim), f serisinde arkamda birinin rahatca oturabilecegi kadar mesafe kaliyor. on konsol cama biraz uzak kalmis,o kare yapisindan uzaklasmis biraz sanki. aracin burnunu gormekte biraz zorlasmis bu nedenle. aerodinamik acidan faydasi olduguna katiliyorum ancak aracin her tarafina hakim olma ozelligini biraz alip goturmus gibi geldi bana. konfor konusunda soylenecek soz yok. biraz fazla konforlu olmus hatta beni rahatsiz etti. "bu miniler iyi hos ama cok sert” sozleri tarihe kariscak gibi duruyor. ancak genel olarak boyutlarina bakinca araba sanki MINI olmaktan cikmis, buyuk bir arac olmus. konforlu bir 1 serisi diyebiliriz aslinda..
ic tasarimi tek kelimeyle mukemmel. kadranlarin (devir,km) sadece sofor onunde olmasi, orta ekranin buyumesi ve etrafindaki animasyonlar cok cok iyi. cift yonlu klima ve klimanin sicakligini degistirdiginizde ekranin etrafindaki isiklarin renk degistirmesi araci eglenceli bir hale getirmis. direksiyonun tasarimi, menusunun kullanim kolayligi cok hosuma gitti. F’i geri verip R56’ma binince 10 senelik bir arabaya binmis gibi hissettim. 10 uzerinden 10 veriyorum ic tasarimina diyebilirim..
performansa gelicek olursak, standart benzinli cooper’di benim kullandigim arac. ve sehir ici icin performansi ideal diyebilirim. eski atmosferik cooperlarla uzaktan yakindan alakasi yok. cok yeterli, cok seri. ustun bir performans beklentisi yoksa kesinlikle normal cooper alinabilir. sonunda ’s’ olmayan cooperlari da performans acisindan keyifli bir hale getirmisler. kucuk bir yazilimla N14 r56 cooper s lerin performansini yakalar utanmasa.. vites gecisleri de bir o kadar iyi, eskiye kiyasla aren vites atiyor gibi otomatik sanzuman sevmeyen bir adam olarak bile begendim. alicak olsam yine manuel tercih ederdim o ayri yol tutusu konusunda, cok ucuk kacik hizlarla viraj yapamadim burda kurallardan oturu, ancak butun donuslerde araci zorlamaya calistim. tatmin edici geldi bana.. yakiti konusunda surem cok kisa, ve benzin burda cok ucuz oldugu icin bir fikir olusmadi. tek sey, totalde 8 cizgi olan gostergede 3 cizgi benzin varken $20’lik benzin koydum, depo doldu
ozet olarak, ilginc bir arac olmus f kasalar. performansi cok yeterli, ic tasarimi mukemmel, dis tasarimi her mini gibi ufak dokunuslar istiyor. ama biraz ‘MINI’ olmaktan cikmasi beni uzdu. bmwden tek farki goruntusu kalmis. ancak tabi gundelik icin mukemmel bir arac. kesinlikle yormaz, yakit ve performans konusunda uzmez gibi duruyor. sinifindaki diger araclardansa yine mini alirdim dedirtti.. S’lerini denemek cok isterim. 2.0 motorun farki nasil hissediyordur kim bilir.. onu da ilerleyen tarihlerde belki..
oncelikle sunu soylemeliyimki arac mini olmaktan cikmis. kullandigim sure icerisinde kendimi bmw kullaniyormus gibi hissettim. ic hacminde (benim kullandigim arac F55 4 kapili model idi) gozle gorulur bir buyume var. sofor koltugunu normal kullanma pozisyonuma aldigimda, R53,56 kasalarda koltugumu arka koltuga dayarken(1.91 110 kiloluk buyuk bir adamim), f serisinde arkamda birinin rahatca oturabilecegi kadar mesafe kaliyor. on konsol cama biraz uzak kalmis,o kare yapisindan uzaklasmis biraz sanki. aracin burnunu gormekte biraz zorlasmis bu nedenle. aerodinamik acidan faydasi olduguna katiliyorum ancak aracin her tarafina hakim olma ozelligini biraz alip goturmus gibi geldi bana. konfor konusunda soylenecek soz yok. biraz fazla konforlu olmus hatta beni rahatsiz etti. "bu miniler iyi hos ama cok sert” sozleri tarihe kariscak gibi duruyor. ancak genel olarak boyutlarina bakinca araba sanki MINI olmaktan cikmis, buyuk bir arac olmus. konforlu bir 1 serisi diyebiliriz aslinda..
ic tasarimi tek kelimeyle mukemmel. kadranlarin (devir,km) sadece sofor onunde olmasi, orta ekranin buyumesi ve etrafindaki animasyonlar cok cok iyi. cift yonlu klima ve klimanin sicakligini degistirdiginizde ekranin etrafindaki isiklarin renk degistirmesi araci eglenceli bir hale getirmis. direksiyonun tasarimi, menusunun kullanim kolayligi cok hosuma gitti. F’i geri verip R56’ma binince 10 senelik bir arabaya binmis gibi hissettim. 10 uzerinden 10 veriyorum ic tasarimina diyebilirim..
performansa gelicek olursak, standart benzinli cooper’di benim kullandigim arac. ve sehir ici icin performansi ideal diyebilirim. eski atmosferik cooperlarla uzaktan yakindan alakasi yok. cok yeterli, cok seri. ustun bir performans beklentisi yoksa kesinlikle normal cooper alinabilir. sonunda ’s’ olmayan cooperlari da performans acisindan keyifli bir hale getirmisler. kucuk bir yazilimla N14 r56 cooper s lerin performansini yakalar utanmasa.. vites gecisleri de bir o kadar iyi, eskiye kiyasla aren vites atiyor gibi otomatik sanzuman sevmeyen bir adam olarak bile begendim. alicak olsam yine manuel tercih ederdim o ayri yol tutusu konusunda, cok ucuk kacik hizlarla viraj yapamadim burda kurallardan oturu, ancak butun donuslerde araci zorlamaya calistim. tatmin edici geldi bana.. yakiti konusunda surem cok kisa, ve benzin burda cok ucuz oldugu icin bir fikir olusmadi. tek sey, totalde 8 cizgi olan gostergede 3 cizgi benzin varken $20’lik benzin koydum, depo doldu
ozet olarak, ilginc bir arac olmus f kasalar. performansi cok yeterli, ic tasarimi mukemmel, dis tasarimi her mini gibi ufak dokunuslar istiyor. ama biraz ‘MINI’ olmaktan cikmasi beni uzdu. bmwden tek farki goruntusu kalmis. ancak tabi gundelik icin mukemmel bir arac. kesinlikle yormaz, yakit ve performans konusunda uzmez gibi duruyor. sinifindaki diger araclardansa yine mini alirdim dedirtti.. S’lerini denemek cok isterim. 2.0 motorun farki nasil hissediyordur kim bilir.. onu da ilerleyen tarihlerde belki..
Yorum Yap