Duyuru

Çöküş
Henüz duyuru yok

Siyah duman ve güç kaybı

Çöküş
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
yeni mesajlar

    Siyah duman ve güç kaybı

    Arkadaşlar merhaba, yaşadığım bir sıkıntılı durumu paylaşmak istiyorum, fikri yada tecrübesi olan yorumlarsa çok sevinirim.
    Birkaç gün önce R56 aracımı bi sebepten dolayı dyno ya çıkarttık, usta ölçüm yaparken üst devirlerde egsozdan kesik kesik siyah duman atttı, 175hp olması gereken motor performansı 138hp çıktı, usta performans grafiğini incelerken test sırasında arada yaklaşık 3000d/dak. day ken bi kesiklik yapmış, sorunun ne olabileceği ile ilgili araçta zengin yakıt var ve mekanik bir sorun olduğunu düşünmüyorum yorumunu yaptı.

    Şimdi aracımda modifiye denebilecek katalizör boşaltma işlemi harici bir şey yok, herhangi bir durumu özetleyici arıza vermiyor, (sadece katalizörün boş olması nedeniyle ''katalizör sisteminin verimi eşik değerin altında '' arızası genel olarak hep var, sayide birkaç ustayla görüştüm net bir yorum yapmadılar her zamanki sanayi mantığıyla sırayla parça değiştirme denemesi yapılacak dediler. (bujiler, bobinler, bobin kabloları vs vs vs beyne kadar gidecekler yani ) bu yöntemde bana mantıklı gelmediğinden bayram sonrası için Özgörkey'den randevu aldım, arıza tespiti ve onarımı için bırakıcam.

    Sonuç olarak yaptığım açıklamaları baz alarak bu durum hakkında yorumu olan varmı?

    #2
    herkes bayramda tatilde vs bu aralar Görünce yardımcı olurlar.Benim kanatim buji veya bobin.. İkisinden birinde çözülür gibi hissediyorum...

    Yorum Yap


      #3
      Bujileri aracı aldığımda değiştirmişlerdi yaklaşık 1500 km önce ama uygun bi bujimi onun kontrol edilmesi gerekli

      Yorum Yap


        #4
        buji-bobin gibi basit yerlerde çıkmazsa sente vs de baktırmanızı tavsiye ederim, yumuşak gergi sebebiyle sente ufaktan kaçabiliyor, update görmüş, yenisinde böyle bi sorun yok.

        Yorum Yap


          #5
          Yolda dip gaz yapınca tekleme veya siyah duman oluyor mu ? Şu durumda olması lazım ?

          Yorum Yap


            #6
            motor üst kapak / kapak temizliği, egzoz sisteminin elden geçmesi ve tabiki öncelikle buji bobin kontrolü sorunun kaynağını bulmanıza yardımcı olacaktır diye düşünüyorum
            34 NAD 99 '06 JCW
            34 AR 3221 '11 JCW
            34 EK 391 '09 MCS

            Yorum Yap


              #7
              Dip gazda değilde 4-5 bin devir civarında kesik kesik siyah duman görünüyor tekleme de 3000d/dak. Civarında anlık oluyor yada motor iyice ısındığında 1. Ve 2. Viteste 1500-2500 d/dak. Silkeleme yapıyor, tüm bu bilgiler doğrultusunda aracı servise bıraktım bakalım inşallah bir sonuç çıkar oradan

              Yorum Yap


                #8
                Aslı musav83 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                Dip gazda değilde 4-5 bin devir civarında kesik kesik siyah duman görünüyor tekleme de 3000d/dak. Civarında anlık oluyor yada motor iyice ısındığında 1. Ve 2. Viteste 1500-2500 d/dak. Silkeleme yapıyor, tüm bu bilgiler doğrultusunda aracı servise bıraktım bakalım inşallah bir sonuç çıkar oradan
                Cok buyuk ihtimal bobin ve buji kaynakli, ayrica araciniz N14 motor ise ve 25000km yi gecmis ise ust kapak ve siboplarin temizligi kesinlikle yapilmali.
                LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                sigpic

                www.MINIClubTR.com

                Instagram

                Yorum Yap


                  #9
                  evet aracım N14 kodlu motor, 1500-2000 km önce üst kapak açılıp temizlenmişti

                  Yorum Yap


                    #10
                    yakın zamanda üst kapağın açılması senteden olma ihtimalini daha bi güçlendiriyor

                    Yorum Yap


                      #11
                      Özgörkey'den olumlu bir geri bildirim alamadım, aracın modeli eski olduğu ve diagnostik cihazı ile bağlantı kurmaya çalışılırken araç kontrol ünitesinin zarar görebileceğini ve bununda maliyetinin 4000€ olduğunu yada İstanbul üzerinden Almaya'dan destek alacaklarını fakat onlarında kontrol ve müdahale etmeden önce aracın hem mekanik hemde donanım olarak tamamıyla fabrika çıkış şartlarına (yaklaşık 3500-4000€ gibi bir maliyeti olur dediler) çevrildikten sonra işleme başlayabileceklerini söylediler eğer kabul ederseniz bu doğrultuda kontrollere başlayalım dediler tabiki HAYIR dedim
                      Neyseki bi arkadaşımın tavsiyesiyle Cooper ve THP motorlar konusunda oldukça tecrübeli bi usta buldum sıkıntıları aktarıp aracı ona bıraktım, tamam ben hallederim dedi oda ilk sente ayarını kontrolle başlayacağını söyledi, buda beni gayet rahatlattı açıkçası inşallah çözecek, sonuçları paylaşıcam yine buradan
                      En son düzenleyen musav83; 29-06-17, 17:41.

                      Yorum Yap


                        #12
                        Aslı musav83 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                        Özgörkey'den olumlu bir geri bildirim alamadım, aracın modeli eski olduğu ve dignostik cihazı ile bağlantı kurmaya çalışılırken araç kontrol ünitesinin zarar görebileceğini ve bununda maliyetinin 4000€ olduğunu yada İstanbul üzerinden Almaya'dan destek alacaklarını fakat onlarında kontrol ve müdahale etmeden önce aracın hem mekanik hemde donanım olarak tamamıyla fabrika çıkış şartlarına (yaklaşık 3500-4000€ gibi bir maliyeti olur dediler) çevrildikten sonra işleme başlayabileceklerini söylediler eğer kabul ederseniz bu doğrultuda kontrollere başlayalım dediler tabiki HAYIR dedim
                        Neyseki bi arkadaşımın tavsiyesiyle Cooper ve THP motorlar konusunda oldukça tecrübeli bi usta buldum sıkıntıları aktarıp aracı ona bıraktım, tamam ben hallederim dedi oda ilk sente ayarını kontrolle başlayacağını söyledi, buda beni gayet rahatlattı açıkçası inşallah çözecek, sonuçları paylaşıcam yine buradan
                        Insallah probleminiz en kisa zamanda cozulur.
                        LOVE IS ALL AROUND, IT IS MINI

                        sigpic

                        www.MINIClubTR.com

                        Instagram

                        Yorum Yap


                          #13
                          Aslı ALIENLOVE tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                          Insallah probleminiz en kisa zamanda cozulur.
                          Çok teşekkür ederim

                          Yorum Yap


                            #14
                            Bizide bilgilendirirmisin



                            34 GZ 679
                            Bize heryer Trabzon.

                            Yorum Yap


                              #15
                              Aslı musav83 tarafından gönderilmiş Mesajı göster
                              Dip gazda değilde 4-5 bin devir civarında kesik kesik siyah duman görünüyor tekleme de 3000d/dak. Civarında anlık oluyor yada motor iyice ısındığında 1. Ve 2. Viteste 1500-2500 d/dak. Silkeleme yapıyor, tüm bu bilgiler doğrultusunda aracı servise bıraktım bakalım inşallah bir sonuç çıkar oradan
                              %99 bobin.Aynısı bende oluyordu dip gaz veya normal gaza basmam farketmiyor araç devir yükselirken bi tekliyor sonra aynen devam ediyordu.. Alla alla ne olabilir diye düşündüm pek umursamadım.Sonunda birgün yolda kaldım yani kalmadım da araç deli gibi silkelemeye basladı ne oluyor falan ayn yi aradım dedim pazartesi çekici ile getiriyorum araç yürücek gibi değil.. Sonra aklıma orjinal bobinlerim geldi depoda duruyordu , m3 bobinleri söktüm (335 halk deyimi ile) orjinal bobinleri taktım araç düzeldi.. Hemde eski teklemede gitti , performans arttı ve yakıt düştü.Meğer bobinler (veya 1 tanesi) vaktini doldurmuş.Şimdi aracım mis gibi.O yüzden %90 ateşleme sorunun.Video su vardı bulursam yüklerim


                              Edit: Buldum 7. saniyede yapıyor.Bu bobin işte..

                              En son düzenleyen Yiğit G.; 01-07-17, 03:48.

                              Yorum Yap

                              Hazırlanıyor...
                              X